Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Sov fra 5 til 7. Sitter nå på utsiden av vetrinærkontoret og venter. De åpner kl 0900. Easy ligger i bilen, slapp og vil ikke ut for å tisse :(

:console: God bedring til Easy!

Det du beskriver minner meg om Foenix for 13 måneder siden, og da satt det en katteleke fast som en propp i tarmen hennes. Da ble hun veldig dårlig på veldig kort tid, og det ble fort akutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Vill og gæern som jeg er idag dobbeltposter jeg.

Ut i sola med en kaffekopp, eller.... Godt vi har overbygd terasse. For her bøtter det ned...

I sted var det regn. Sol nå? Her er det fortsatt kjedelig vær, men blir nok en løpetur senere likevel. EDIT: Lese hele setningen, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må ha vært noe galt med den harepus babyen, for babyer sitter vel ikke bare sånn nesten midt på stien (eller kan vel ikke kalle det sti, for det er jo bare vi som vaser der) og ikke løper når det kommer folk og bikkjer? Lurer på om reven kanskje har vært på den først jeg. Bra Bodil tåler hare da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, æsj og dobbeltæsj! Håper alternativ transport sørover blir mer i orden før jeg reiser til Drammen på fredag, ikke snakk om at jeg skal gå glipp av P!NK på lørdag!!! Drittregn! :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen jaktet Nitro på ei røyskatt. Det var artig og se for røyskatta smatt under ei bru med lyng under og Nitro stod og titta under brua etter den, og røyskatta tittet opp på andre siden av brua og så på Nitro. Veldig moro å se. :) Hun var like nysgjerrig som Nitro! Men hun kom seg vekk, og Nitro var helt opptatt av den siste plassen han så røyskatta på , i 2 dager etterpå :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft. Som spiste opp nesen innenfra.

Så da jeg oppdaget det og forstod at jeg måtte sjekke ut, var nesen gått fløyten så og si. Måtte skjære bort ganske mye av den - men utrolig dyktig kirurg (plastikk-kirurgisk avdeling Rikshospitalet) greidde utrolig nok å bevare mye av brusken i nesen. Hvilket betyr penere resultat til slutt.

Men fordi ansiktshuden er tykk med musklene festet rett under huden kam man ikke bare ta hud fra lår eller mage og dekke over det som er borte - da får man bare et dypt søkk midt i fjeset.

For å se "normal" ut til slutt må ny nese lages av pannehud med muskler under. Så nå har de - etter å ha fjernet svulsten (tok 3 operasjoner) flyttet en stor bit av pannen og svinget den ned over der nesen var og sydd fast til kinn og overleppe. Nå skal dette gro noen uker før de begynner med "finsømmen" for at det skal se ut som en vanlig nese til slutt. Tar noen operasjoner før jeg er i mål, men jeg bare glad for at det lar seg reparere. :)

Kommer til å sitte igjen med et stort stygt arr i pannen. Det kan jeg fint leve med. HER står det mer om hele prosessen.

Huffameg! Håper prossesen går som forventet :) Har lest litt på bloggen din også! Og god bedring til Easy :hug:

:|

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10116600

"I 2009 ble 43 mennesker tatt inn til avhør hos den nasjonale sikkerhetstjenesten etter å ha stemt på Melodi Grand Prix-bidraget til erkefienden Armenia. De ble spurt ut om sin «etniske stolthet» og anklaget for å være «en potensiell sikkerhetstrussel»."

:|

:lol:

Random quote

Jeg har sliti masse med en skulder, trekker hundene dine på tur? Eventuelt hvordan holder du båndet?

Jeg var og tok bilder, og hos fysio, og de fant ingenting annet en masse muskelknuter osv da. Løsnet opp det men det kom og kom. Det var fordi hundene trakk og jeg slappet ikke av i armen på tur. Det KAN jo hende for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen jaktet Nitro på ei røyskatt. Det var artig og se for røyskatta smatt under ei bru med lyng under og Nitro stod og titta under brua etter den, og røyskatta tittet opp på andre siden av brua og så på Nitro. Veldig moro å se. :) Hun var like nysgjerrig som Nitro! Men hun kom seg vekk, og Nitro var helt opptatt av den siste plassen han så røyskatta på , i 2 dager etterpå :P

Jeg syns slikt er slitsomt! Hermes glemmer aldri hvor han har sett en katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ett realt tupp i stumpen! Jeg har brått ikke lyst til å dra på sporkurs, det høres så mye bedre ut å sitte her hjemme å råtne stille bort! *sparke seg selv litt og regner med å få ett par tupp og spark fra flere her*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ett realt tupp i stumpen! Jeg har brått ikke lyst til å dra på sporkurs, det høres så mye bedre ut å sitte her hjemme å råtne stille bort! *sparke seg selv litt og regner med å få ett par tupp og spark fra flere her*

Jamen Margrete da, det er jo ikke noe å lure på! Tenk så deilig du føler deg etterpå! Og om kurset er i dag så skal jeg love deg at den dusjen etterpå er vel verdt det :)

For ikke å snakke om fornøyde vofser! :D Ut med seg!!

Ahh deilig å være veldig ajour på jobben, men litt kjedelig å ikke ha noe å gjøre.. Jaja sette igang med en stor omfakturering som må gjøres før uka er omme uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sliti masse med en skulder, trekker hundene dine på tur? Eventuelt hvordan holder du båndet?

Jeg var og tok bilder, og hos fysio, og de fant ingenting annet en masse muskelknuter osv da. Løsnet opp det men det kom og kom. Det var fordi hundene trakk og jeg slappet ikke av i armen på tur. Det KAN jo hende for deg også?

Jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre, for det kommer veldig ofte når vi er på tur og vi går med hundene mye i bånd. Så skal prøve magebelte fremover :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre, for det kommer veldig ofte når vi er på tur og vi går med hundene mye i bånd. Så skal prøve magebelte fremover :)

Etter en økt med triggerpungtsmasasje (hos fysio AAAAAAU) og bytte arm på tur pluss magebelte har jeg ikke kjent tendenser på lenge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må krangle litt med Sverige idag og da, siden det er så dårlig vær ute :lol: en person mener at ordføreren i Svenske staffeklubben er dust siden oppdretteren hans skal være dommer på spesialen (jeg skjønner ikke hvem oppdretter, siden han ikke har hund av noen av de dommerene som er satt opp, jeg kjenner også ordføreren) men hun veit ikke om han har meldt på noen hunder, det er visst bare teit samme om han har meldt på hunder eller ei :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi døde i armene mine hos veterinæren- før veterinæren fikk sjansen til å gi henne noen sprøyte i hjerte.

Veterinæren mente hun mest sannsynlig hadde en svulst i hjernen, og at dette også var årsaken til hennes epilepsi.

Mulig at hun ogaå har hatt et slag.

Hun mente ikke at Bambi hadde hatt store smerter dette siste døgnet ( noe ikke vi føler heller) mer at hun var gammel, utslitt og litt "utenfor seg selv.", og at hun hadde hatt godt av en rolig og lang avskjed med oss alle.

Det fantes ikke noe mer man kunne gjøre.

942295_379392745503191_135133584_n.jpg

:console:

Easy blir værende hos vet i dag. Ho hadde kjempehøy feber. Kasta opp igjen over hele gulvet hos vetrinæren. Tydelig smerter. Livmor så grei ut på ultralyd. Nyrene så normale ut. Men ho må ha en infeksjon et sted med den feberen. Og mulig magesår som ikke er uvanlig bivirkning av kortison. Og når man bruker kortison blir infeksjonene ofte heftigere og farligere også. Men uten kortison fungerer hun overhodet ikke :no::cry:

De skal fortsette å ta diverse prøver og undersøkelser gjennom dagen. Akkurat nå har jeg bare lyst til å grine :icon_cry:

God bedring til Easy! :)

Jeg trenger ett realt tupp i stumpen! Jeg har brått ikke lyst til å dra på sporkurs, det høres så mye bedre ut å sitte her hjemme å råtne stille bort! *sparke seg selv litt og regner med å få ett par tupp og spark fra flere her*

*Sparke alt jeg kan*... Kom deg på sporkurs! *Martheersåstrengsombarehundkan* :aww:

Jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre, for det kommer veldig ofte når vi er på tur og vi går med hundene mye i bånd. Så skal prøve magebelte fremover :)

Jeg har slitt med ei skulder i over et år nå. Det som har virket best på meg er faktisk kiropraktor (nå er det ikke sikkert at vi har det samme da :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om et slikt rekkehus som Jeanette og SFX har?

Jeg mistet quoten din men fant den igjen! Er snakk om rekkehus ja, men ikke på samme stedet. Vi mistet det til slutt da vi var 5 stk som bød og det gikk veldig høyt til slutt. Så da får vi fortsette å lete, vi har jo ikke dårlig tid selvom jeg er frøken utolmodig :P

.. har jeg vært på jobben og spist lunsj og skravlet, og nå er jeg s l i t e n. Så jeg og Issi ligger i sofaen.

Forøvrig syntes nok Issi jeg var kjip idag fordi hun konsekvent rullet på prospektet mens jeg satt og bød :P

943559_10152810051235464_1179107634_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhhhhhh, for en med telefonskrekk er det en bragd å ta 8 telefoner til vilt fremmede personer, vel vitende om at man kan komme til å bli skjelt ut. MEN - jeg greide det!!!! Litt mentalt sliten, men veldig fornøyd :). Ikke ble jeg skjelt ut, heller, og jeg bevarte roen og tror jeg hørtes hyggelig og forståelsesfull ut :). Tror jeg fortjener en kaffe...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det har noe med det å gjøre, for det kommer veldig ofte når vi er på tur og vi går med hundene mye i bånd. Så skal prøve magebelte fremover :)

Det er ikke såkalt "frozen shoulder" du har da. Det er hinsides vondt når man bruker skulderen.

Ferdig hos legen og han var helt enig med meg i at det at skruene syns gjennom huden ikke kan være noe særlig. Så nå er henvisning sendt til sykehuset, så da er det bare å smøre seg med den berømte tålmodigheten :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen Margrete da, det er jo ikke noe å lure på! Tenk så deilig du føler deg etterpå! Og om kurset er i dag så skal jeg love deg at den dusjen etterpå er vel verdt det :)

For ikke å snakke om fornøyde vofser! :D Ut med seg!

Det er i helgen og jeg skal bo på hotell og alt. Jeg vet jo at jeg bør og jeg skal, men kjenner løsta til å være sosial sitter fordømt langt inne!

*Sparke alt jeg kan*... Kom deg på sporkurs! *Martheersåstrengsombarehundkan* :aww:

bth_Smiley21-1.gif SinnaMarthe er dritskummel

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...