Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hun har aldri lært å sitte, iaf ikke av meg, men hun skjønner vel hva du vil da :) Og høyball er peanuts, der er det ofte godbiter skjønner du (lærte Mocca å hoppe opp på dinosauregg og tenk, den tok Totten også, hehe).

Knytte bånd er fint, både til Bonden og Bondekonen, hilsen Hottie :D

Akkurat, hun blir ikke akkurat bedt om masse her - men vi kosetrener litt ute innimellom (når vi venter på at basenjien skal doe ferdig i bushen) og hun har bare rygga når jeg har lokket med gobiter og endt opp med å få gobit bare fordi hun er søt. :lol: Men hoppe oppå ting, DET skjønner hun åpenbart ja. :lol: Stort sett det første mine lærer det. :icon_redface:

Jaa, men tenk så dritt om hun ikke takler baby da, og vi har grodd skikkelig sammen? Vil helst vente med å bli veldig glad i henne liksom... Men, i morra henter vi dette buret:

48_1216131427_xl.jpg

Da blir det slutt på skrangleverket i bilen og lup kan få ene delen alene, han trives best alene i bur. Så prøve turtelduene i andre delen, hvis ikke det funker så er det plass til varikennelburet til kasko vedsiden av. :aww:

Ost er ekkelt, hilsen Calle.

:lol: De er ganske like disse brødrene. Ost går ned etter en stund her, men det må tenkes leeeeeeeeeeeenge på.

Nå ligger gutta klenget inntil meg så tett de kommer, de vet vi skal legge oss så de må bare ha siste dosen med nærhet før de må i gangen. Tottis ligger under ullteppet i andre sofaen hun.

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Lurer jeg på hvor mye mat mynder på 27 kg egentlig skal ha? Spesielt når de er unghunder.

Har jeg begynt på sommerfrisyren til Minion i dag, børstet vekk masse masse pels og nå har nappe ned prosjektet begynt. Tror hun blir pen tilslutt jeg. :ahappy:

Jeg hadde også glemt ut at hun faktisk er brindel. :lol:

Min erfaring er i hvert fall at mynder gjerne spiser mer enn de anslåtte 2-4% av kroppsvekt per dag. I hvert fall aktive mynder. God forbrenning :)

EDIT: Såsant mynden ikke er en rar, småspist saluki.

Skrevet

Da har jeg brukt litt av tiden på nattevakten til å bestille nye våpen mot Calle sin flassing (han stressflasser, og har litt tørr hud). A-vitaminer (og karoten), B-vitaminer, og selolje. Pelsen er forsåvidt fin på gutten, og han klør ikke eller noe slikt, men skulle gjerne bli kvitt den flassingen.

Skrevet

Har 25 kull eller noe :P men dem steller jeg ikke... Bortsett fra et par av dem da, som er bra kull. Resten er gordon settere som bare skal frem til perfekte gener.

*gisp* steller ikke valpene :|:no: Huff og huff :no:

:P:P

• Like 2
Skrevet

*gisp* steller ikke valpene :|:no: Huff og huff :no:

:P:P

Det er vanskjøtsel!! Vi burde sende sure pm'er til henne.

Skrevet

Vært i fint bryllup. Veldig stolt over mannen som klarte å holde tale. Har danset litt og fått mange klemmer. Issi var hoved attraksjon på utsiden da hun ble luftet jevnlig. Hun løp i to timer og lekte med pudlene til ei venninne så hun er sliten for idag :-P også fikk hun kalkunfilet og poteter til middag :-P

Klem til Mari. Klem til ankel til SFX. Og ankel til Jeanette.

Nirm du har sofa her i jobb ukene vet du :-)

Tror stevnet imorgen utgår med høye kneløft når jeg ser på klokka mi :-P

• Like 1
Skrevet

Min erfaring er i hvert fall at mynder gjerne spiser mer enn de anslåtte 2-4% av kroppsvekt per dag. I hvert fall aktive mynder. God forbrenning :)

EDIT: Såsant mynden ikke er en rar, småspist saluki.

Gjelder det når de er voksne også?

Dyret spiser 1 kg v&h og 1-2 målebeger med tørrfôr til dagen og jeg skulle gjerne hatt litt mer vekt på henne.

Så vurderer å øke fôrmengden, men er vel begrenset hvor mye mer mat hun klarer å spise, selv om hun har veeeeldig god matlyst. Men man ser ikke ribbeina, så da bør jeg vel kanskje være fornøyd? :P

Skrevet

Gjelder det når de er voksne også?

Dyret spiser 1 kg v&h og 1-2 målebeger med tørrfôr til dagen og jeg skulle gjerne hatt litt mer vekt på henne.

Så vurderer å øke fôrmengden, men er vel begrenset hvor mye mer mat hun klarer å spise, selv om hun har veeeeldig god matlyst. Men man ser ikke ribbeina, så da bør jeg vel kanskje være fornøyd? :P

Det er vel ikke så farlig om du ser ribbeina på en mynde? Jeg har en mynde i godt hold og en som er litt tynn. Begge får ganske mye mat i forhold til andre hunder på samme størrelse/vekt.

Hvis du ikke vil gi så veldig mye mer mat, men mer energi, bytt ut noen karbohydrater/protein med fett. F.eks. litt ister på si.

Skrevet

AnetteH: Godt å vite. :hug: Så vi kommer nok ut i juni på overnattingsbesøk. Eller kan man kalle det overdagingsbesøk? :P

Egentlig en natt der lite har skjedd, annet enn at jeg har lært meg Kaptein Sabeltann sangen. Men jeg glemte å lære meg noen nye tegn da. :hmm: Får ta noen nye til natta da. :P

Og spist bakt potet, og det var godt. :ahappy:

Skrevet

.. Skal jeg og Belgerpia straks ut og skremme hunder. Masse belgere i dag, sånt er morsomt :ahappy: Noen kryssa fingre for oppholdsvær før i uka her, jeg tror de har kryssa litt for hardt, for her var det 10 varmegrader allerede på morraturen kl. seks, så det blir sikkert passe varmt og ****** i løpet av dagen :P

Skrevet

Gikk og fant en innhengning til gutta. Første gang de er løs siden sånn cirka 1. april. Hva skjer? Ingen verdens ting. De loffet rundt på jakt etter tispetisseflekker. Bedagelige typer?

• Like 1
Skrevet

Lill og ungene måtte dra avgårde på utstilling, og da ble det plutselig veldig stille og kjedelig her! Prøver å surfe tida avgårde, sånn at jeg kan pakke Pippa i bilen og dra på sporkurs. :P

• Like 1
Skrevet

Dere! Om det "drypper" fra en voksen tispe, kan det være tegn på uvi? Hun hadde ganske nylig vært ute å tisset.

.....skal jeg sove :yawn:

Skrevet

Våken og ikke noe fyllesyk. ..

Merkelig. Ølfestival er gøy! Havnet i en episode av BBT igjen, jeg er nerd-magnet. Men jeg er litt nerd selv , merker jeg.

Møtte gamle bekjente som var helt bestyrtet over at jeg ikke har hund lengre. Det skjer hver gang jeg møter folk jeg ikke har snakket med på noen år. Også begynner samme "hjelpsomme" leksa om allergisprøyter osv. Det er visst litt rart at jeg ikke vil medisinere poden for å opprettholde hunderiet. Annette = Hund. Punktum.

Jeg ser jo greia, en hundeløs Annette var helt utenkelig for meg for noen år siden også.

Jeg får alltid snakket mye hund da, jeg er nemlig personen å spørre om absolutt alt man sliter med rundt hunderiet har jeg inntrykk av. :lol:

Skrevet

Da er vi på vei på 4-fjellstur. En time senere enn planlagt, men det var godt å sove litt lenger. Akkurat nå venter vi på bybanen siste stykket opp til start. Buss er ikke gøy, synes Lady. Hun fant roen der, men var veldig glad når hun fikk gå av. :-)

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

• Like 1
Skrevet

Hvor lenge før man flytter bør man endre adresse i folkeregisteret?

Innen åtte dager etter flytting.

Jeg finner ikke kodebrikken min :(

Kanskje du har kastet den? Jeg kastet min i søpla i går, i den tro at det var en gammel en. Den er i en av femten søplesekker som ligger i hyttecontainerne borti gata. Tror jeg bestiller ny i morgen, jeg :)

I natt drømte jeg at JeanetteH hentet meg for vi skulle et eller annet. Sånn halvveis spurte jeg hvor hundene var. Nei, de løp etter, for det var slik hun luftet dyra. Jeg fikk henne til å stoppe, for Fibi var jo ikke vant til å bli luftet sånn og jeg hadde rett. Fibi var borte. Resten av natten har jeg lett etter Fibi og det var kaldt og vinter og drømmen gikk over flere dager. Er litt lei meg enda, jeg. Nå tenker jeg ikke på Fibi hver eneste dag lenger, men jeg tror kanskje de bildene jeg la ut i "gi bort" tråden, satte i gang noe. Greit å skylde på Jeanette, kjenner jeg :D

Skrevet

Kiyomi halter, enten på grunn av øm muskulatur etter langtur i går, men mest sannsynlig fordi en klo er slitt ned til nerven. Bør hun bli hjemme når vi skal gå en 8-10 km på grusvei i dag..?

Skrevet

Kiyomi halter, enten på grunn av øm muskulatur etter langtur i går, men mest sannsynlig fordi en klo er slitt ned til nerven. Bør hun bli hjemme når vi skal gå en 8-10 km på grusvei i dag..?

ja :)

• Like 1
Skrevet

Det er ikke deilig å gå tur når man har aua da :P

Men det er deilig å være ute i mange timer når man endelig har muligheten? Jeg tror egentlig at hun heller vil være med enn å ligge inne.. Tror ikke du? Vi skal gå til et vann, der hun kan vasse og slappe av i sola lenge før vi går hjem igjen... :)

Skrevet

Men det er deilig å være ute i mange timer når man endelig har muligheten? Jeg tror egentlig at hun heller vil være med enn å ligge inne.. Tror ikke du? Vi skal gå til et vann, der hun kan vasse og slappe av i sola lenge før vi går hjem igjen... :)

Om det er en slitt klo som er problemet, vil jo en potesokk med litt tykkelse hjelpe? :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...