Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Skulle tru man var for gammel til tåpelige maretitt i min alder, men det er man ikke.

Men Line forvirret seg inn i drømmene igjen. Denne gangen hadde hun tatovert Europakart på overkroppen, der Oslo var brystvorta. Mel det var ikke marerittet. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

:lol: Det har ingen avlsmessig verdig :lol:

Men hun får vel sjokk når hun kommer hit :cry::|

Hahaha! Stakkars, hun skal kalibreres hos Casa DeepEyes! Men bare for å advare - Shy er skrekkelig forferdelig søt og sjarmig! Det er faktisk direkte tøft å stå imot det glade smilende lille fjeset med de livlige øynene og halen som logrer og logrer.. å ha drakamp med henne og så legger hun seg på rygg med skrevende bakbein sånn at hele lille rosa magen ligger der utstrakt, og så kan man slepe henne etter seg som en slags mopp.. Og hun har begynt å bli mer kosete, og hun liker å ha drakamp om fortennene sine (en kamp man er dømt til å tape..) og på tur så erter hun Strider og beinflyr tilbake og gjemmer seg mellom beina mine når Strider kommer etter henne.. Og evnen til å tåle bortskjemthet uten å bli ufordragelig burde vært en avlsegenskap synes jeg, dog kan jeg vel fastslå at kelpier er sterke i den egenskapen der. Men den der søtheten til Shy kombinert med en fantastisk frekkhet.. sukk.. man må ha et hjerte av stein tror jeg :wub:

Forøvrig har Strider begynt å varsle når noen promper, selv på stille fjerter varsler han.. :lol: Og når han varsler, kaster Shy seg med også... !

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tru man var for gammel til tåpelige maretitt i min alder, men det er man ikke.

Men Line forvirret seg inn i drømmene igjen. Denne gangen hadde hun tatovert Europakart på overkroppen, der Oslo var brystvorta. Mel det var ikke marerittet. :lol:

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har noe europakart tatovert noe som helst sted :lol:

..Nå venter jeg igjen på foreldre som er innkalt til konferanser. Og venter og venter og venter og venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg offisielt blitt hundeeier igjen, gjenstår bare papirarbeidet nå :D

Gratulerer :D :D

Kos deg på messa i helga, jeg kommer dessverre ikke da jeg skal på treningssamling på fjellet. Reiser i kveld og gleder meg masse. Håper vi finner masse ryper og bra føre.

Lurer på om jeg så Simra på kurs/foredrag i går kveld, men turte ikke hilse siden jeg var usikker :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har noe europakart tatovert noe som helst sted :lol:

..Nå venter jeg igjen på foreldre som er innkalt til konferanser. Og venter og venter og venter og venter...

Og du har ikke planer om det? :aww: Selv om jeg synes Oslo er et naturlig valg som brystvorte, ville det jo hende du ville hatt Trondheim sånn sett. :lol: Eller strengt tatt burde det jo være Galdhøpiggen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars rumpa mi! Og knærne mine! Og jeg har bare en trimsykkel (som jeg ikke har begynt å bruke enda), så det er ikke så lett å bli med Jeanette på tur heller.

Å, men du er så lite løsningsorientert! Du kan sitte på trimsykkelen da vøtt, mens Jeanette sykler ute - også følger du henne på Edomondokartet og holder følge sånn :D.

Men jeg må liksom se på det og jeg da. Er litt morsomt å se hvordan enkelte takler - eventuellt ikke takler - pressa situasjoner :P

Jeg synes bare det blir masete BÅDE med musikken og folkene, jeg *ler*. Jeg ser heller finsk fjernsynsteater, liksom :lol:.

Også har jeg fulgt med på de som sykla Oslo-Paris. Han ene studerte jeg sammen med for bare fire år siden, og jeg ble veldig overraska da han plutselig dukka opp i en sånn setting. Han har tydeligvis levd et dobbeltliv.

Det har jeg heller ikke fulgt med på, men hørte noen på jobb snakket om han ene som er med - og de hadde vel ikke akkurat så mye godt å si om ham fra tidligere tider, og de trodde vel ikke akkurat på at han hadde begynt et nytt og bedre liv *ler*.

Men Line forvirret seg inn i drømmene igjen. Denne gangen hadde hun tatovert Europakart på overkroppen, der Oslo var brystvorta. Mel det var ikke marerittet. :lol:

:lol:

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har noe europakart tatovert noe som helst sted :lol:

Det tror vi ikke før vi får se det :D.

Er på Minnesund og ser på svanenen som dykker etter mat i Minnesundet :). Ja, altså - de ser jeg på bare innimellom, altså :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har jeg vært på jobb i drøye to timer, og er trøtt........... Stressdag i dag, både her og der...........

...og så leste jeg i avisen at jeg ikke trenger å bytte til sommerdekk bare fordi loven sier jeg må - så da antar jeg at blåisen opp fra leiligheten er grunn god nok til å slippe det sånn med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er jeg blond og blåøyd altså, men bare utapå :lol:

Sier DU ja :P

...og så leste jeg i avisen at jeg ikke trenger å bytte til sommerdekk bare fordi loven sier jeg må - så da antar jeg at blåisen opp fra leiligheten er grunn god nok til å slippe det sånn med en gang..

Den regelen om at man skal bytte til sommerdekk (gjelder jo dem med piggdekk) første mandag etter påske, er en sånn merkelig ting egentlig. Så lenge påsken varierer så mye mht tidspunkt, så blir det sånn passe tullete. Man skulle vel heller hatt en fast dato for slikt - tenker jeg :). Jeg ville aldri i verden lagt avgårde på sommerdekk på vegene jeg kjører ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ute i solen (ok, egentlig sitter jeg i skyggen, og det er dødskaldt.. Men vi later som jeg sitter i solen, det høres mye koseligere ut!) med en kaffekopp, og nyter at jeg kan ha begge jentene ute (Malle stikker jo av om hun er løs, men endelig har vi fått satt opp et hundehus med bånd på, så hun i det minste kan få suldre litt ute når vi er ute...). Forøvrig synes jeg nabohunden er veldig flink. Vi har nå TO løpetisper her, og hannhunden, som alltid bruker å komme over en tur da det lukter dame her, han sitter pent og pyntelig ved huset sitt på andre siden av jordet, og bare titter på oss. Flink bisk! Snart må jeg sette igang med sånne kjedelige ting, som å reise i banken,og innom den gamle jobben og sånt, me jeg later som om jeg ikke må det riktig enda. Lenge leve latskapen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Sier DU ja :P

Den regelen om at man skal bytte til sommerdekk (gjelder jo dem med piggdekk) første mandag etter påske, er en sånn merkelig ting egentlig. Så lenge påsken varierer så mye mht tidspunkt, så blir det sånn passe tullete. Man skulle vel heller hatt en fast dato for slikt - tenker jeg :). Jeg ville aldri i verden lagt avgårde på sommerdekk på vegene jeg kjører ennå.

Jeg kjører jo med piggdekk så strengt tatt så kan jeg jo få bot, men jeg tenker at blir jeg stoppet og de truer med det så kommer jeg til å insistere på at de skal komme å kjøre bilen opp og ned gårdsplassen til isen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er forsvarlig å kjøre me sommerdekk, får man ikke bot.. Man skal sko seg etter forholdene..

Jeg vet om flere tilfeller at folk har fått bot fordi de hadde byttet til sommerdekk for tidlig.. Men da gjerne en sammenheng me at folkene sto i grøfta me bilene sine :P

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører jo med piggdekk så strengt tatt så kan jeg jo få bot, men jeg tenker at blir jeg stoppet og de truer med det så kommer jeg til å insistere på at de skal komme å kjøre bilen opp og ned gårdsplassen til isen er borte :)

Da vil jeg at noen skal komme og filme den samtalen! :D

I natt drømte jeg at jeg eide et gods, et gods så stort at NKK arrangerte innendørs internasjonal utstilling i ballsalen min.

Og for å få litt god stemning og historisk sus over utstillingen, ble alle hunder stilt i fargerike, fotside dekken i et stivt materiale med motiv og symbol fra middelalderen. Eierne kom i matchende klær. Gruppe 3 ble vunnet av en finskeid terrier i et knallgult dekken med sølvfargede middelalderkors, og ei tynn dame i drakt i samme mønster. Men vi vet ikke hva slags terrier det var, for vi så jo bare snute og fire poter under dekkenet.

Sonenstaffen som vant gruppa i Kristiansand ble for øvrig disket for ikke å stille i slikt dekken :(

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fish:

Jeg lot meg ikke lure til å poste bildebevis, gjorde jeg :P

3 samtaler unnagjort - mot de 12 jeg egentlig skulle vært ferdig med nå. Av de 9 som ikke møtte hadde jeg fått beskjed av 3. Ai iz not imprezzed...

Synes vi skal få bildebevis. :aww: For jeg må jo få vite om jeg er sanndrømt! Om det er Oslo, Trondheim eller Galdhøpiggen du har der. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...