Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Hva skal du studere? Det var jo veldig mye reising. Og så kjipt da med tankepå Pajko.. Du får ikke ordnet pass eller en slik ordning til han da, eventuelt ha han til du må ut å reise? Eller blir det for tungvint kanskje..

Jeg skal studere friluftsliv, natur- og kulturformidling... Mener du tage ham med på turene? Det ved jeg ikke om er muligt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

In your dreams - literally :lol:

Nå har jeg fått bestilt flyttebil. Bare to uker til :D:banana:

Ja, det er jo det. :lol: Men ikke dårlig å drømme om samme sonis to ganger i løpet av en uke. :lol:

Vet dere hvor fantastisk det er med en skikkelig vask??? :banana: Nå fungerte den bedre enn før, så det har nok vært trangt i pipa en stund. For så raskt har det aldri rent ned så lenge jeg har bodd her. Men nå kunne vannet renne skikkelig, og likevel ikke fylle vasken! (Så sant jeg ikke setter proppen i da. :P ). Bøtter satt ut til lufting, for de lukta. :x De må nok vaskes enda en gang...

Nå kommer lånehunden etter hvert, så da må jeg vel kle meg anstendig også. :aww: Blir spennende å stable alle hunder i bilen etter hvert, men vi må da ut på tur, og litt mer enn lilleskogen her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra dyrlegen, og hodet er fullt av ny informasjon :) Endelig ser jeg litt lyst på livet til Bodil :lol: Hun fikk nåler både her og der, på punkter som skal hjelpe kløinga og humøret, kom til å ta en stund før hun var bra (skal tilbake 1 gang i uken i 5-6 uker) men siden hun er så ung og ikke har puttet kroppen full av medisiner så var det gode sjangser for at hun skulle bli bedre :) Dyrlegen konsulterer med en hudspesialist på samme klinikk hele tiden, så følte hun at det ikke gikk veien så kom han til å ta over :) Fikk masse tips til mat som kan være med på å styrke henne og, så idag blir det handlings og matlaging :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra dyrlegen, og hodet er fullt av ny informasjon :) Endelig ser jeg litt lyst på livet til Bodil :lol: Hun fikk nåler både her og der, på punkter som skal hjelpe kløinga og humøret, kom til å ta en stund før hun var bra (skal tilbake 1 gang i uken i 5-6 uker) men siden hun er så ung og ikke har puttet kroppen full av medisiner så var det gode sjangser for at hun skulle bli bedre :) Dyrlegen konsulterer med en hudspesialist på samme klinikk hele tiden, så følte hun at det ikke gikk veien så kom han til å ta over :) Fikk masse tips til mat som kan være med på å styrke henne og, så idag blir det handlings og matlaging :)

Hva slags mat fikk du tips om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mat fikk du tips om?

Goji bær, hirse,selleri,hvit fisk, kalkun, kanin og agurk :) + det vi bruker nå som gulerøtter, spinat, svin, egg, eggeskall, selolje og laks.

Så rop ut om noen har kaniner i nærheten! :D Må vel begynne med det selv nå vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat nå melding fra ei som har en hannhund etter Willy. Han var blitt lammet i tunga helt plutselig og hadde problemer med både å drikke og spise. Veterinæren antydet at det var en betennelse i en nerve i hjernen og hunden er medisinert for dette (jeg vet ikke med hva). Noen som har hørt om tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat nå melding fra ei som har en hannhund etter Willy. Han var blitt lammet i tunga helt plutselig og hadde problemer med både å drikke og spise. Veterinæren antydet at det var en betennelse i en nerve i hjernen og hunden er medisinert for dette (jeg vet ikke med hva). Noen som har hørt om tilsvarende?

Ikke en hjernehinnebetennelse da (listeriose)? Har hatt flere sauer som har dødd av det i vinter og der blir det lammelser i munn og svelg. Har hørt at hunder også kan få det men aldri (heldigvis) vært borti akkurat det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje flere her som kjente GD'en Aurora, eid av Elisabeth Olsen? Hun døde plutselig av magedreining i morges, og jeg er litt satt ut. Fineste Aurora!

Jeg leste dette.. Ufattelig trist :(

Og bare denne uka har jeg hørt om flere hunder som har hatt magedreining i påska og slikt, så nå kjenner jeg at jeg har fått angst mot magedreining igjen. Til tross for at jeg ikke har raser som er utsatt for det :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover 10-12 timer hver natt om dagen :icon_confused:

Men nå har jeg uansett tatt en tur innom bilforhandleren vår sitt dekkskiftesalg (de har gratis dekkskift på alle toyotaer og selger en del småting til en billig penge, og så klart tilbud på bil ;) ). Nå er frokosten spist og eksamensoppgaven venter (wohoo, NOT!)

Pappa har antakelig kjøpt ny hundebil til oss i dag da :) Samme som før, bare 5-6 årsmodeller nyere. Den gamle har gjort sin nytte og gått 150 000 etter vi kjøpte den, totalt 250 000 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en hjernehinnebetennelse da (listeriose)? Har hatt flere sauer som har dødd av det i vinter og der blir det lammelser i munn og svelg. Har hørt at hunder også kan få det men aldri (heldigvis) vært borti akkurat det selv.

Jeg tenkte også på hjernehinnebetennelse, men jeg vet faktisk ikke annet enn det eier fortalte nå. Han er under behandling nå, men utfallet er uvisst ja... Får vel bare følge med og holde meg oppdatert.

Jeg har blitt grådig flink til å kontrollere sarkasmen min, syns jeg :aww:

Hmmmmmm... Det krever bevis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å bevise at jeg ikke svarer sarkastisk alle steder der det rykker i sarkasmenervna mi, på en måte :P

Du får starte å poste noe slikt noe hver gang da, så vi får se bevisene. :aww:

The_Sarcasm_Misunderstanding_by_ThePlotT

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sovet i nat. Har spekuleret over hele studie-situationen. Skal være på tur i ca. 63 døgn det første år på studie, og skal højstsandsynligt betale for flere af dem. 63 dage på et år er mye, så der er nok slet ingen mulighed for at Pajko kan op og bo hos mig overhovedet, som jeg havde håbet... :cry:

Der er også det økonomiske i det. I følge mit budget mangler jeg 2500kr om måneden, om ikke jeg får et jobb - og en studerende på studiet fortæller det er vanskeligt, at have et jobb pga. de mange ture... Om ikke jeg får et jobb må jeg låne pengene, men så ender jeg med over 200.000kr i studiegæld :|

Synes det hele ser lidt sort ud lige nu... og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det...

Skal du reise litt rundt i Norge under studiet? Vet du hvor du da ev skal bo? Isåfall kunne du kanskje forhørt deg om det er mulig å ha med hund.

Du kunne forsøke å søke jobb allerede nå, sånn at du kanskje har jobb idet du starter. Men på den andre siden så er det nok litt vanskelig å få til når du skal reise så mye.

Og til info har jeg godt over 200.000 i studiegjeld :P (Dessverre..) Får du studielån da, eller må du ta opp forbrukslån? Dersom du får ekstra studielån det året du skal reise, så hadde nok jeg vurdert det. Forbrukslån hadde jeg holdt meg langt unna om mulig.

Skjønner godt at det blir litt bekymring med både økonomi og med Pajko altså :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du reise litt rundt i Norge under studiet? Vet du hvor du da ev skal bo? Isåfall kunne du kanskje forhørt deg om det er mulig å ha med hund.

Du kunne forsøke å søke jobb allerede nå, sånn at du kanskje har jobb idet du starter. Men på den andre siden så er det nok litt vanskelig å få til når du skal reise så mye.

Og til info har jeg godt over 200.000 i studiegjeld :P (Dessverre..) Får du studielån da, eller må du ta opp forbrukslån? Dersom du får ekstra studielån det året du skal reise, så hadde nok jeg vurdert det. Forbrukslån hadde jeg holdt meg langt unna om mulig.

Skjønner godt at det blir litt bekymring med både økonomi og med Pajko altså :hug:

Det er skremmende hvor fort studielånet øker... Har bare studielån for 2 år og det er 100,000 nesten allerede. Dji-ses, tørr ikke tenke på de som har for 5 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal studere friluftsliv, natur- og kulturformidling... Mener du tage ham med på turene? Det ved jeg ikke om er muligt..

Nei tenkte mer på at du hadde noen i bakhånd som han kunne være hos de gangene du er ute og reiser. Men det er jo ikke så enkelt det heller. Håper du finner en løsning på det :)

Nå skal jeg henge opp sengetøy og så vaske mer klær. Rekker en runde til før jobb. Og så er jeg meget tørst..

Og jeg har studielån på over 200 000 jeg og gitt.. Og tanken på at jeg bare ha brukt lån på ubrukelig dritt er meget deprimerende.. Det kan hende det er akkurat det som stopper meg i å begynne på noen ny studie.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har eid en hund som så akkurat sånn ut når vi traff hunder. Logret, var ivrig og "inviterte" de nærmere - straks de var innen rekkevidde gikk hun i drapsmodus og skulle banke livskiten ut av stakkaren - så jo, jeg ville nok tenkt det samme om en pit ble så gira av en annen hund.

Logring behøver ikke å bety at den er glad, logring kan bety at den skal få gjøre noe som har lønt seg å gjøre før - nemlig sloss - kalles motivasjon for å si det sånn.

Ei jeg har hatt litt kontakt med i junaiten jobber på shelter, og når de får inn pitter så er policien helt klar. Hunder som har sloss blir avlivet, hunder som viser den minste interesse (intensitetsøkning) i forhold til andre hunder avlives. De tar bare ingen sjanser.

Jeg har hatt en meget hundeaggressiv hund sjøl, så jeg vet godt at logring ikke bestandig betyr noe bra. Men jeg har heller aldri sett en hund med den type kroppspråk(som pitten) fly i en annen, så da lærte jeg vel noe nytt i dag.

Er forøvrig helt enig i at slike hunder ikke hører hjemme i samfunnet.

Nå er vi inne fra tur, akkurat tidsnok før det kom en snøbyge. Nå vil jeg ha vår :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg litt jækla lei av at bikkja skal ha så mange ting som plager henne. Når vi endelig er ferdig med helvettesåret 2012 og beinplager, så er det analkjertlene som krangler. I 2 mnd har vi måttet tømme analkjertlene manuelt, og det ser ikke ut til å bli noe bedring på situasjonen. Blir vel å måtte operere de bort. 2 store operasjoner på 1 år var liksom ikke nok, vi hiver inn enda en vi :D

På toppen av det hele har hun lett livmorsbetennelse som hun får etter hver jalla løpetid, og jeg ser jo ånden foran oss at når hun blir 7-8 år må vel livmora fjernes også. Møkkamannskjitdrit, har ikke bikkja mi fått nok vondt og slit nå liksom. Alle sånne "helt tilfeldige" ting skal liksom skje med henne også. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende hvor fort studielånet øker... Har bare studielån for 2 år og det er 100,000 nesten allerede. Dji-ses, tørr ikke tenke på de som har for 5 år :P

Prøv å gå på BI si no jeg..

Jeg har fullstendig resignert ang studielån og aner ikke hva jeg har lengre :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...