Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Lurer på om Bella skal få prøve sin første tur på sykkel i dag..Hmm det gjør vel ikke noe når det er 2 dager til utstillingen og det skal jo ikke gå fort er jo bare tilvenning..Jeanette?? Så må vi vel trene litt Lp i kveld kanskje...

Jeg bruker å være veldig forsiktig med å teste ut nye fysiske aktiviteter før utstilling, jeg... Mulig jeg er litt overforsiktig, men jeg vil liksom ikke ha noen skader, såre poter eller slikt så tett opp til utstilling :).

Dagene før utstilling gjør ikke jeg heller "nye" ting, jeg sykler normale runder og trekker ikke tungt/kløv.

Om du skal prøve å sykle, og hunden ikke trekker, ta på grus/skog og bare maks 1 km. Det er det jeg pleier gjøre, det skal være en trivlig tur :)

Er veldig fort gjort om hun trekker at potene blir såre første gangen, de fleste jeg har holdt på med har blitt det med de første gangen jeg har vært oppe i 3 km. Med mindre det er skogsbunn. (men de TREKKER, ikke bare drar litt :P ).

Ha tålmodighet og vent til mandag syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Det spørs vel litt hva hunden er vandt med?

Jeg starter alltid nye ting rolig, men aldri problemer med såre poter/ting

Men nå er det jakthunder og de brukes jo til mye hele året, så det spiller kanskje inn. Samt at de sjeldent har poteproblemer.

Nettopp syklet 45 min med Amigo. Vår tredje tur i springer. Merker jeg synes det er litt uvant. Tror jeg skal veksle litt mellom det + trekke foran. Liker egentlig best å ha han foran, men får bytte på litt.

I dag er det årsmøte og jeg blir kvitt et verv :D

Har hatt så mange verv de siste årene, så deilig å kvitte seg med litt ting.

Nå skal valpen og gamlemor straks få seg en tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fryktelig overforsiktig Siri. Willy får jo aldri brukt seg fysisk til noe som helst! :aww:

:D. OK - Willy fikk seg en 13 km lang sykkeltur i går, han, men han er jo vant til sykling og jeg vet potene tåler det. Jeg droppet dog planen min om å lære ham å klatre opp i sklia som står i hagen og la ham skli ned den liksom :aww:.

Ha tålmodighet og vent til mandag syns jeg ;)

Ville jeg ha gjort, også...

Det er slitsomt med studenter som spør og graver om ting jeg ikke har peiling på azz... :aww:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen god grunn til hvorfor vi ikke sorterer mer, det har bare ikke blitt sånn...

Dagens dårligst unnskyldning!

Det er så små grep som skal til og husholdningsavfall er faktisk et stort problem. Men men, "alle" andre sorterer jo, så da er det sikkert ikke så farlig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dårligst unnskyldning!

Det er så små grep som skal til og husholdningsavfall er faktisk et stort problem. Men men, "alle" andre sorterer jo, så da er det sikkert ikke så farlig :aww:

Hvor sa jeg at det var noen god unnskyldning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D. OK - Willy fikk seg en 13 km lang sykkeltur i går, han, men han er jo vant til sykling og jeg vet potene tåler det. Jeg droppet dog planen min om å lære ham å klatre opp i sklia som står i hagen og la ham skli ned den liksom :aww:.

Ville jeg ha gjort, også...

Det er slitsomt med studenter som spør og graver om ting jeg ikke har peiling på azz... :aww:.

Har du sklie i hagen? Jeg vil på fyllefest på Grønnsvebakken! :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Bella skal få prøve sin første tur på sykkel i dag..Hmm det gjør vel ikke noe når det er 2 dager til utstillingen og det skal jo ikke gå fort er jo bare tilvenning..Jeanette?? Så må vi vel trene litt Lp i kveld kanskje...

For orden skyld; Jeg ble forstyrret på jobb her. Jeg likte det at du spurte Jeanette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til vakre datterbarnet :D

Takk :ahappy:

Grattis til datterbarnet :flowers::flowers::jump::sorcerer::lama: :berner:

Takk :ahappy:

Pfffft, det ER imponerende. Punktum :D.

Jeg er litt usikker på om ikke du er like lite i stand til å vurdere sånt som jeg er? :lol:

Selvsagt ikke. I tillegg begynner du nok sikkert å bli senil også. Alle over 35 er jo det :aww:.

:yes:

Rema-løsningen mao :D. Loff med smør og egg... *sikle*.

Det er godt! :D

Jaaaaa! Gjerne :). De er vel muligens ikke sterke nok for en Willy i fri dressur, men det kan jo være verdt en titt :).

Det er på denne siden :)

Hurra for datterbarnet :).

Takk :ahappy:

Gratulerer med dagen til datterbarnet til 2ne og til 2ne som har overlevd i mange år som mamma :D:cheer:

Takk, og jeg har faktisk overlevd 19 år som mamma jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Du er ikke nervøs vel? Siden du har nedtelling, liksom :P

Næææ ikke akkurat nervøs, men heller spent på å se hvordan det kommer til å gå :) Gratulerer til datterbarnet forresten :ahappy:

Jeg skulle virkelig ikke lagt meg så seint som jeg gjorde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sklie i hagen? Jeg vil på fyllefest på Grønnsvebakken! :lol:

Jeg også! :D

Nå har jeg laget en powerpointpresentasjon om plastkassetter som fordrøyningsanlegg. Sitter i grunnen bare og venter på melding fra pappa, han er på møte i Ås i dag, så vi skal treffes straks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tv3 går det nå Ekstreme samlere hvor en dame får to dager på seg til å bli kvitt de 47 hundene og kattene hun har. Er så ille at datteren flyttet inn til broren..

Ja, jeg så det jeg også.... :cry: Stakkars dyr.... :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dårligst unnskyldning!

Det er så små grep som skal til og husholdningsavfall er faktisk et stort problem. Men men, "alle" andre sorterer jo, så da er det sikkert ikke så farlig :aww:

Spørsmålet for meg blir jo hvordan sortere... altså jeg sorterer jo papp og plast, samt kaster glass og metall der det skal. Men alt av "vanlig" søppel går i søppeldunken. Og siden alt går oppi en grå sekk så har det vel ikke noe å si at jeg en pose med matavfall og en pose med annet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da har jeg slått til å meldt Noah på årets første utstilling - NKK Drammen, har aldri hørt om dommeren så da tenkte jeg "vi prøver han" *fnis*

Vi burde jo løpe minst en venstresving i året, og har jeg råd så får jeg se om jeg ikke øynelyser han igjen der også, greit å ha det gjort.

I kveld skal jeg ri igjen, rompa og låra mine gleder seg ikke spesielt mye sier de - de har fortsatt vondt etter søndagens eskapader - men det er jo så gøy og hesten er så søt.

Gratulerer med datterbarnet Tone :).

Nå skal jeg jobbe litt til.................................. - jeg er forøvrig trøtt som ett bybud om dagen, skikkelig kjipt egentlig - kanskje en joggetur etter ridningen er det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sa jeg at det var noen god unnskyldning?

Ingen steder. Om unnskyldningen din var dårlig eller god, var heller ikke poenget mitt.

Spørsmålet for meg blir jo hvordan sortere... altså jeg sorterer jo papp og plast, samt kaster glass og metall der det skal. Men alt av "vanlig" søppel går i søppeldunken. Og siden alt går oppi en grå sekk så har det vel ikke noe å si at jeg en pose med matavfall og en pose med annet...

Nei, om ikke avfallshåndteringen skiller på rest- og matavfall, så er det jo ikke noe vits for husholdninger å sortere det :)

Poenget mitt var at om man bør sortere mest mulig avfall, så lenge man har mulighet til det. Det er både kostnads- og miljøbesparende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen steder. Om unnskyldningen din var dårlig eller god, var heller ikke poenget mitt.

Nei, om ikke avfallshåndteringen skiller på rest- og matavfall, så er det jo ikke noe vits for husholdninger å sortere det :)

Poenget mitt var at om man bør sortere mest mulig avfall, så lenge man har mulighet til det. Det er både kostnads- og miljøbesparende :)

Her blir alt bare slengt sammen. Det verste var vel den gangen jeg så søpla bli hentet hos tanten min i Horten. De har en lang rekke med søppelbøtter ute og er nøye på sorteringen. Da ble alt bare slengt sammen... Og de hadde heller ikke forskjellige farger på søppelposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir alt bare slengt sammen. Det verste var vel den gangen jeg så søpla bli hentet hos tanten min i Horten. De har en lang rekke med søppelbøtter ute og er nøye på sorteringen. Da ble alt bare slengt sammen... Og de hadde heller ikke forskjellige farger på søppelposene.

Sikker på at det ble lagt i samme kammer da? Her kan de se ut som at søpla blir blandet, men søppelbilen har ulike kammer så det blir ikke blandet. De henter restavfall for seg og henter papp/plast og matavfallet samtidig. Den ene søppelbilen de kjører med har bare et kammer, og den andre to. Det er ganske mange som har trodd at det blir blandet, for det ser jo sånn ut på avstand. :)

Akkurat nå er dørstokkmila alt for lang, men må vel komme meg ut før det blir for seint (middag og deretter jakttrening med Bris). Nå. Snart. Etterhvert ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare påstander om miljøverdien av sortering her :P kan vel si så at jeg ikke sorterer og har fullstendig problemfri samvittighet. Det er store differanser på hvordan kommunene legger opp søppelordningene og særlig hvordan de bearbeider søppelet.

Kjipt å sortere papp, matavfall og papir når alt blir blanda sammen i det det sendes til forbrenningsanlegg, rent hypotetisk eksempel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min var negativ til at jeg skulle begynne på terapi ridning da jeg sist endte på hodet og prøvde å knekke av nakken, kanke forstå at han synes det var en dårlig ide liksom :aww: jeg har da ikke dårlig nakke :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ble lagt i samme kammer da? Her kan de se ut som at søpla blir blandet, men søppelbilen har ulike kammer så det blir ikke blandet. De henter restavfall for seg og henter papp/plast og matavfallet samtidig. Den ene søppelbilen de kjører med har bare et kammer, og den andre to. Det er ganske mange som har trodd at det blir blandet, for det ser jo sånn ut på avstand. :)

Akkurat nå er dørstokkmila alt for lang, men må vel komme meg ut før det blir for seint (middag og deretter jakttrening med Bris). Nå. Snart. Etterhvert ...

Ja, vi skulle ut så jeg stod og så på... Kom ikke ut med bilen fordi søppelbilen stod der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh elsker komme på eldre nydelig musikk som er bare til å lene seg tilbake og lytte. :heart:

Har CDen Miseducation of Lauyn Hill, men den er desverre utspilt for mange-mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir alt bare slengt sammen. Det verste var vel den gangen jeg så søpla bli hentet hos tanten min i Horten. De har en lang rekke med søppelbøtter ute og er nøye på sorteringen. Da ble alt bare slengt sammen... Og de hadde heller ikke forskjellige farger på søppelposene.

Nei, det er ikke forskjellige poser til forskjellig avfall her i Vestfold, bortsett fra matavfall. Og bilene har forskjellige kammere.

Mye rare påstander om miljøverdien av sortering her :P kan vel si så at jeg ikke sorterer og har fullstendig problemfri samvittighet. Det er store differanser på hvordan kommunene legger opp søppelordningene og særlig hvordan de bearbeider søppelet.

Kjipt å sortere papp, matavfall og papir når alt blir blanda sammen i det det sendes til forbrenningsanlegg, rent hypotetisk eksempel :P

Det er helt klart at det er store forskjeller fra kommune til kommune. Og i den global sammenheng er det så klart større miljøutfordringer, men så er det med å gjøre det lille man kan :)

Jeg er ingen stor miljøforkjemper som står på barrikadene (og stemmer SV :P ), men husholdningsavfall er et voksende problem, så om det lille jeg gjør kan hjelper litt i den store sammenheng, så finner jeg ingen gode argumenter for at jeg ikke skal gjøre det.

Ferdig med søpleprat :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at manglende søppelsortering er miljøkriminalitet jeg. Og da mener jeg at de som ikke tar ansvar på politisk nivå skal arresteres først. Hilsen en som har litt lyst til at jorda skal bestå en stund til.

De som ikke tror det er noe poeng i å sortere kan lese litt her: http://www.gronnhverdag.no/nor/Bolig/Soeppel/Kildesortering

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...