Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Joshi er dårlig i magen. Jeg har sovet på sofaen i natt for å følge med på når hun må ut. Har blitt mye sofasoving i det siste, med den ene sjuke bikkja etter den andre :aww: Nå sitter hun og nistirrer på meg. Jeg vet ikke hva hun vil. Kanskje ut, eller kanskje hun bare vil ha kos. Hvem vet. Det regner, så da venter jeg til hun stiller seg ved døra før jeg gidder gå ut :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Haha, det tok meg 2 sekunder etter at jeg var innom sonen til jeg fikk lyst til å ta årets første ordentlige LP-økt med Mana :P Kjekt! Sååå da får jeg vel gå tur først og så trene etterpå?

Men aller først skal jeg rydde litt inne, vaske klær og vaske kopper..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sorterer vi plast, matavfall, papir og restavfall? (det er vel den dritten som ikke passer noe annet sted? :P ) Matavfallet går i en ***** ubrukelig papir, ja dere leste riktig, papir pose! Så håper vi slipper å vrenge Kiwi poser? Aldri hørt om det i så fall.

Tror Trym og Bodil bør få en pause fra turgåinga, i dag tuppa jeg dem begge i ræva for å få dem til å gå fremover! Det værste jeg veit er bikkjer som lunter bak deg, Tuva tar jo igjen for alle sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte? Mine sier ifra om naboene får besøk tilogmed..

:lol: Neitakk... Vaktbikkja (lupin) virker når han ligger i gangen da, er bare når han ligger godt under dyna han ikke virker. :lol:

Sool ute, så våger meg med Bugen uten dekken så hun får rulla og kosa seg litt i sola. Blir myyye dekkenbruk her siden hun blir så stiv av vind og kulde. Blåser godt da. Men hun trengrer virkelig å få lufta pelsen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorterer ikke :P

Makan, hvorfor ikke når du har mulighet?

nei jeg hadde bare aldri hørt om det jeg :P vi sorterer plast og mat og vanlig restavfall, men hun drev og telte poser som var vanlig avfall og ikke vrengt i dunken idag når ejg skulle dra :P jeg og min huseier er nok synderne :lol:

Kreisi! :blink:

Det har jeg aldri hørt om heller.. Men er det bare i Oslo det gjelder?

Joda, restavfallsposer som ligner i fargen på de andre posene skal vrenges.

Da får vi begynne med det vi også :)

...men det trenger ikke vi å tenke på, iogm at vi sorterer fordi vi er litt ekstra pliktoppfyllende, mens kommunen driter i hele resirkuleringa. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man lese om kildesortering i Oslo: http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/kildesortering_av_matavfall_og_plastemballasje/

Står ingenting om vrenging av vanlige poser der som jeg kan se, men jeg innbiller meg at jeg fikk noe info i posten en gang at det skulle gjøres så jeg gjør det.

Har gått til innkjøp av disse: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00165703/ Akkurat plass til de blå og grønne posene oppi. Ellers er det flere kildesorteringsløsninger både hos Ikea og andre.

Vi har, i sameiet, egne dunker til blå, grønne og vanlige poser, egne til papp, og flere steder i nærheten dunker for glass/metall og farlig avfall. Egentlig veldig greit å kildesortere her jeg bor iaf :)

Ellers er jeg litt suuuuur. Våknet til en million skumgummibiter rundt i stua. Jepp, Mocca hadde gravd hun, møkka-Mocca. Andre ting jeg har lyst å gjøre når jeg våkner stiv som en stokk og kaffetørst enn å skuffe skumgummi og bytte trekk på soffan. Hun ble straffet ved å måtte gi fra seg sol-plassen ute til Indiana og selv komme inn og ligge i sin elskede gravesoffa etter at jeg hadde ryddet opp. Den straffen satt tenker jeg :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her resikruleres kun papp. til min frustrasjon faktisk. Men når jeg får meg høns igjen så får vi vel avsetning på endel matavfall. Lite som funker å gi til kaniner og hester uten nøye sortering først. Høns er betraktelig mer altentende. På sikt ønsker jeg meg egen kompostbinge, men det står laaaaangt nede på listen over prioriteringer akkurat nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Dr.Phil, hvor de har 8unger under 12 år og de har ikke noe kontroll. Noen av ungene hadde tatt og surra et flexibånd rundt kroppen til katten og sperret den inni en fryse-boks (ikke fryser, men sånn man bruker for å holde ting kaldt).

"Pytt-pytt" sier faren. De har jo gjort verre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for datterbarnet :)

... er jeg så utrolig lei av å være syk :( Jeg har hatt influensa i over ei uke... I natt våknet jeg av at jeg var utrolig kald, og kort tid etter begynte jeg å spy. Jeg trodde ikke det var mulig? :( En ting om gangen er mer enn nok kjenner jeg...

Det er bare en ting. Spying hører med til influensa, dessverre :S Men det er kjipt og være sjuk, go bedring :)

Dere som bor i Oslo... vrenger dere restavfall posene deres? (type kiwi,rema,rimi osv) ?

Bor ikke i oslo, men aldrig hørt om. Bra jeg aldri handler på kiwi :P

Ser på Dr.Phil, hvor de har 8unger under 12 år og de har ikke noe kontroll. Noen av ungene hadde tatt og surra et flexibånd rundt kroppen til katten og sperret den inni en fryse-boks (ikke fryser, men sånn man bruker for å holde ting kaldt).

"Pytt-pytt" sier faren. De har jo gjort verre ting.

Jeg så det også, måtte skifte kanal for jeg klarer ikke og se på sånnt. Stakkars barn og stakkars katt. Forsåvidt ikke så rart at de er blitt litt sånn med den mora der da, hun har masse issues og det er jo synd på henne, men ja, stakkars barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg litt lei. Vi er fem stk og 2 må alltid være igjen i lunsjen. Det har ofte resultert i at jeg og en annen blir sittende siden vår plass er der men de andre har andre kontorer osv. Så nå tok jeg aksjon og vi lagde lunsj vakt rotasjon på tavla. Så får vi se om det fungerer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Bella skal få prøve sin første tur på sykkel i dag..Hmm det gjør vel ikke noe når det er 2 dager til utstillingen og det skal jo ikke gå fort er jo bare tilvenning..Jeanette?? Så må vi vel trene litt Lp i kveld kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg litt lei. Vi er fem stk og 2 må alltid være igjen i lunsjen. Det har ofte resultert i at jeg og en annen blir sittende siden vår plass er der men de andre har andre kontorer osv. Så nå tok jeg aksjon og vi lagde lunsj vakt rotasjon på tavla. Så får vi se om det fungerer.

Det var jo en genial måte å gjøre det på da :) Man må jo ofte ta litt tiltak for å få god trivsel på jobben :D

Jeg har fortsatt lyst på is etter at jeg ble facerapet igår... Og lurer på om jeg skal se om ikke Bohus har begynt med salg av is allerede nå :)

Også kan jeg ikke sette ord på hvor godt jeg trives her på Rud hvor jeg jobber denne uken! Dagene går skikkelig fort, og jeg føler meg skikkelig hjemme. Jaja neste uke er det back to start... Men med ny kollega så det kan jo faktisk hende at det hjelper masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min staffelaff ble beskylt for å ha angrepet en schæfer i natt. Sannheten er at vi lå å sov, 2,5 mil unna det stedet der hunden ble angrepet... Folk altså!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

I alle dager da..

Skal vi seeee.. LP-økten ble utsatt til fordel for kløvtur gitt.. Men det er en stund til jeg skal på jobb enda så jeg rekker en kjapp en etterpå.. Og så fant vi et dekk i skogen, så nå har vi et dekk vi kan trekke på og.. Morro! Prøve første økta Mana har hatt noensinne istad, og det gikk da fint det. Hun stussa litt over bråket de første 5 sekundene men så trakk hun fint :D Nå må jeg kjøpe nytt bånd med strikk i for det gamle er ødelagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

I går var det strålende solskinn, og da møtte vi ikke en sjel i skogen. I dag er det overskyet og ganske guffent, og da tusset det av mennesker på tur. Snedig!

Sorterer restavfall og papir, og kaster glass der det skal kastes. Har ingen god grunn til hvorfor vi ikke sorterer mer, det har bare ikke blitt sånn...

Rydde litt før kurs i kveld, da. Man får betalt lønn så lenge jobben har meldt meg på kurset, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg elsker sånne meldinger på FB der du må dele, hvis ikke er du hjerteløs. Og folk går rett på.

Jeg trodde jeg skulle ha en dobbeltime i utdanningsvalg nå jeg, men det var jo ferdig for i år. Jeg har sikkert fått en epost om det, men. Da får jeg vel sitte her og drikke kaffe, spise vafler med brunost og surfe på nett i stedet da. Stakkars meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Bella skal få prøve sin første tur på sykkel i dag..Hmm det gjør vel ikke noe når det er 2 dager til utstillingen og det skal jo ikke gå fort er jo bare tilvenning..Jeanette?? Så må vi vel trene litt Lp i kveld kanskje...

Jeg bruker å være veldig forsiktig med å teste ut nye fysiske aktiviteter før utstilling, jeg... Mulig jeg er litt overforsiktig, men jeg vil liksom ikke ha noen skader, såre poter eller slikt så tett opp til utstilling :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å være veldig forsiktig med å teste ut nye fysiske aktiviteter før utstilling, jeg... Mulig jeg er litt overforsiktig, men jeg vil liksom ikke ha noen skader, såre poter eller slikt så tett opp til utstilling :).

Du er fryktelig overforsiktig Siri. Willy får jo aldri brukt seg fysisk til noe som helst! :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...