Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Jeg bruker å være veldig forsiktig med å teste ut nye fysiske aktiviteter før utstilling, jeg... Mulig jeg er litt overforsiktig, men jeg vil liksom ikke ha noen skader, såre poter eller slikt så tett opp til utstilling :).

Da venter vi til etter Ålesund og tusen takk for svar :D

Nå er Kamar forvirret over at snøen har forsvunnet - da kan man jo ikke tisse som normale hannhunder flest ville gjort. :gaah:

Tindra er også skikkelig forvirra om dagen for hvor er alle brøyte kantene med snø hun pleide og bæsje i og hvor i huleste skal hun gjøre det nå hvor det ikke er mer snø igjen :P

Dagene før utstilling gjør ikke jeg heller "nye" ting, jeg sykler normale runder og trekker ikke tungt/kløv.

Om du skal prøve å sykle, og hunden ikke trekker, ta på grus/skog og bare maks 1 km. Det er det jeg pleier gjøre, det skal være en trivlig tur :)

Er veldig fort gjort om hun trekker at potene blir såre første gangen, de fleste jeg har holdt på med har blitt det med de første gangen jeg har vært oppe i 3 km. Med mindre det er skogsbunn. (men de TREKKER, ikke bare drar litt :P ).

Ha tålmodighet og vent til mandag syns jeg ;)

Da trur jeg vi venter til etter Ålesund :D Tusen takk for svar..

For orden skyld; Jeg ble forstyrret på jobb her. Jeg likte det at du spurte Jeanette ;)

Ikke det at andre kunne svare altså :P Bare det at Jeanette har vært så snill og svart på alt mulig rart jeg har lurt på i det siste så da tenkte jeg kanskje hun ville svare nå også :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sklie i hagen? Jeg vil på fyllefest på Grønnsvebakken! :lol:

Sklie, huske og lekestue - og sandkasse :lol:.

Jeg vil gjerne ha fyllefest på Grønsvebakken :lol:.

Jeg er litt usikker på om ikke du er like lite i stand til å vurdere sånt som jeg er? :lol:

Pfffft, selvsagt er jo fullt i stand til å gjøre slike vurderinger :lol:.

Det er godt! :D

Det ER det :).

Det er på denne siden :)

Ahhhh, takker :).

Jeg også! :D

Noe sier meg at vi antakelig må ha en fyllefest på Grønsvebakken snart :lol:.

Har jeg hatt pepptalk med en kollega som er alt for flink til å si ja til ting.. Jeg holdt et minikurs i hvordan si nei :aww:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter vi til etter Ålesund og tusen takk for svar :D

Da trur jeg vi venter til etter Ålesund :D Tusen takk for svar..

Like greit, er jo ikke slik at hun MÅ sykles med nå lille jyplingen :P

Ikke det at andre kunne svare altså :P Bare det at Jeanette har vært så snill og svart på alt mulig rart jeg har lurt på i det siste så da tenkte jeg kanskje hun ville svare nå også :innocent:

:o Føler meg utnyttet :o Burde jeg føle meg utnyttet? Liker jeg føle meg utnyttet? OMG dette ble for mye for meg :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min var negativ til at jeg skulle begynne på terapi ridning da jeg sist endte på hodet og prøvde å knekke av nakken, kanke forstå at han synes det var en dårlig ide liksom :aww: jeg har da ikke dårlig nakke :aww:

Det løser du enkelt ved å holde hesten mellom bakken og deg selv. :D

Spøk til side var ikke det en god idé da? Og hestene skal vel være rolige / inne i ridehus?

Selvfølgelig kan ting skje, men det kan det når man går eller kjører bil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jobbintervju over telefonen i dag jeg. Trodde det skulle bli my klabb og babb og "hæ", men det var faktisk ganske alright :) Bra gikk det også tror jeg :) Kryss fingrene for meg da! Disse skulle bestemme seg om 2-3 uker, og jeg får vite denne uka her om jeg får/ikke får den jobben jeg var på intervju til i forrige uke. wæææ. :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli er sliten inni det lille hode sitt, er mange år siden hun måtte lære nye øvelser jo :lol:

og da må man ha sofakos og sove samtidig, med en gang kosen opphører så våkner man jo!

934647_10152761089115072_1361980408_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli er sliten inni det lille hode sitt, er mange år siden hun måtte lære nye øvelser jo :lol:

og da må man ha sofakos og sove samtidig, med en gang kosen opphører så våkner man jo!

934647_10152761089115072_1361980408_n.jp

:wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, om ikke avfallshåndteringen skiller på rest- og matavfall, så er det jo ikke noe vits for husholdninger å sortere det :)

Poenget mitt var at om man bør sortere mest mulig avfall, så lenge man har mulighet til det. Det er både kostnads- og miljøbesparende :)

Aha da så. Og er helt enig med deg at man bør om man kan. Vet at bestemor har det sånn i Oslo og syntes den ordningen virker veldig lettfattelig og fin. En pose for restavfall og en for mat, i hver sin farge. Vi har tilogmed tilrettelagt for det her hjemme med IKEA sitt sorteringssystem i skapet. Men det kommer nok til Bærum om ikke altfor lenge :)

Ble bare plutselig usikker på om jeg egentlig kunne gjøre noe nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke ang Kiwi poser, men da skal jeg starte å vrenge de. Her sorteres alt. Mat, plast, restavfall, papir, glass, metalll og ting jeg ikke trenger lengre selv, men som er i bra nok stand til at andre kan får bruk for det, gies bort. Enten via Finn.no, eller havner på Fattighuset. Jeg tenker at alle monner drar i overforbruksamfunnet, og jeg har lagt merke til at plast er det sykt mye av her i huset... Veldig lite matavfall da, og det synes jeg er bra. For det betyr at jeg ikke kjøper mye mer enn hva jeg spiser. :)

Det tar ikke akkurat mye energi å sortere ting i tre poser.... Så at folk ikke gidder slikt, er meg litt uforståelig... Men men. Skal ikke forstå alt her i verden.

Så kjenner jeg at jeg blir litt irritert når jeg etterlyser postgangen på visse ting. Særlig når det viser seg at de bruker en forbanna UKE på å sende ting. Kjenner jeg ble ganske muggen i telefonen nå til hu kjærringa, selv om det ikke var hennes feil. Men å love å sende noe tirsdag eller onsdag forrige uke, og så vente en uke før de fikk sendt det, gjør meg muggen. :getlost:

Og avreagering er for bikkjer for tiden. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha da så. Og er helt enig med deg at man bør om man kan. Vet at bestemor har det sånn i Oslo og syntes den ordningen virker veldig lettfattelig og fin. En pose for restavfall og en for mat, i hver sin farge. Vi har tilogmed tilrettelagt for det her hjemme med IKEA sitt sorteringssystem i skapet. Men det kommer nok til Bærum om ikke altfor lenge :)

Ble bare plutselig usikker på om jeg egentlig kunne gjøre noe nemlig.

Jeg synes bærum er veldig dårlig på kildesortering generelt sett. Finnes bare tre steder å levere farlig avfall (som malingspann osv). Det finnes oggså bare en håndfull med returstasjoner for papp, galss/metall osv. Der jeg bodde før i oslo var det returstasjoner på alle bensinstasjonene i nærheten samt nærheten av skoler og borettslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG har vi fått tilbake kaffemaskinen vår :D Eller, vi fikk faktisk en helt ny en! :D Mocha :wub:

Det som ikke er fullt så bra, er at det har kommet et varsellys i bilen. Etter en sjekk i den tyske instruksjonsboka og bruk av google translate, fant vi ut at det er slitte bremseklosser. Det kan jo bli litt dyrt da. Også spøker det litt for utstilling til helga. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man vrenge posene? (skumleste meg bakover, men fant ikke noen forklaring :P )

Om man bor i områder med optisk sotering av søppel. Eks her jeg bor har vi grønne poser for matavfall, dermed må jeg vrenge Kiwi poser så ikke det blir sotert som matavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bærum er veldig dårlig på kildesortering generelt sett. Finnes bare tre steder å levere farlig avfall (som malingspann osv). Det finnes oggså bare en håndfull med returstasjoner for papp, galss/metall osv. Der jeg bodde før i oslo var det returstasjoner på alle bensinstasjonene i nærheten samt nærheten av skoler og borettslag.

Jeg har fire slike gjennvinningsstasjoner for glass og metall i gangavstand fra meg... Så litt forskjell. I tillegg er jeg litt frekk og levrer ting på jobb av og til. Der har vi sortering for elektrisk avfall bl.a., i tillegg til at Kiwi her har en liten stasjon man kan levere batterier, lyspærer og småelektrisk på. Og noe greier nede på bensinstasjonen her (3 min med bil). Så ganske forskjell fra kommune til kommune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser du enkelt ved å holde hesten mellom bakken og deg selv. :D

Spøk til side var ikke det en god idé da? Og hestene skal vel være rolige / inne i ridehus?

Selvfølgelig kan ting skje, men det kan det når man går eller kjører bil også.

Ja, altså jeg ser ikke helt hvorfor terapiridning skal være så farlig da det er jo under kontrollerte forhold. poenget er også å få igjen en balanse jeg har mistet.

vært og luftet og trent issi også fikk issi seg en stygg smell fra en hund vi har møtt ofte :hmm: ikke noe gøy, men det positive var at hun ristet det av seg og fortsatte å være glad når hunden var fjernet! Før ville hun gått i kjelleren i ukesvis..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh, takker :).

Bare hyggelig. Du får avgi rapport når du veit hvordan selene er?

Noe sier meg at vi antakelig må ha en fyllefest på Grønsvebakken snart :lol:.

Kan vi ikke drøye det til det er litt varmere i været? :P

Det løser du enkelt ved å holde hesten mellom bakken og deg selv. :D

Det er lettere sagt enn gjort det :aww:

Guri, jeg er trøtt :yawn: Bursdagsbarnet også, hun har akkurat sovet en times tid på sofaen. Tar på å bli 16 år.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå gikk jeg forbi Thomas og Harald. Og ja, de er like sprø irl *ler*

Weeeee... jeg kjenner noen som har gått forbi Thomas og Harald :frantics:

:lol:

Bare hyggelig. Du får avgi rapport når du veit hvordan selene er?

Er litt usikker på om de holder 40 kg idiot på sauejakt, så jeg tror muligens jeg skal se etter noe litt kraftigere :lol:.

Kan vi ikke drøye det til det er litt varmere i været? :P

Er da varmt i været nå vel? Bare så vidt minusgrader om natta, jo :P

Spiser jeg spekemat. Det har jeg ikke gjort på veldig lenge, faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså jeg ser ikke helt hvorfor terapiridning skal være så farlig da det er jo under kontrollerte forhold. poenget er også å få igjen en balanse jeg har mistet.

Balanse kan du trene opp på andre måter heldigvis. Jeg har brukt mye balansebrett og øvelser jeg har funnet på nettet for å få igjen min balanse, og beste er jo at det bare tar noen minutter hver dag på stuegulvet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...