Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Effektiv lesning vil si at den har effekt, vil si at en lærer noe av det en leser.

Da er tidsgrenser av underordnet betydning... :whistle:

:lol:

Og joda, mye av dette er ting jeg "kan" - men samtidig så er det forskjell på å kunne identifisere noe, og å kunne sette de korrekte ordene på det og gi en fullstendig beskrivelse av årsak og sammenheng.

Det er også forskjell på å kunne alt til punkt og prikke, uten avvik, og å komme seg greit gjennom en eksamen uten å stryke :aww:.

Som andre sier lenger ned, har jeg alltid fått høre at en ikke skal dele ting uten delestrek.

Og disse er på størrelse med suketter, så det blir jo ikke store biten igjen heller.

Faren med å dele slike tabletter ligger antakelig i at man skjærer av seg fingeren i forsøket :aww:. Men det høres ut som noen tabletter jeg hadde - akkurat de samme som jeg hadde før, bare i halv dose, og da var de så små at de ikke kunne deles, mens de med dobbel dose hadde delestrek. De jeg delte hadde akkurat samme effekt som de jeg ikke delte - for å si det sånn :D.

Jeg blir stresset av å måtte spise, for jeg føler jeg kaster bort tiden på å lage mat og å spise mat. Men jeg anerkjenner blodsukkeret vidunderlige effekt, så jeg spiser i hvert fall oftere nå enn vanligvis, og jeg drikker så mye saft at jeg tror jeg snart tisser rødt (jeg får ikke i meg like mye rent vann uten å spise masse potetgull eller pinnekjøtt først).

OK, unge dame. Du bør seriøst få orden på denne spisingen din. Hjernen trenger riktig næring til riktig tid for å lære, så tenk om du stryker på eksamen fordi du ikke har spist riktig?????? Tenk på det, du :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Takk :ahappy: Og du, jeg tror du må beholde Hottie ;)

Kasko er nok helt enig, vi tobente er ikke heeeelt der enda, og blir litt feil å skaffe hund til kasko? Han er dårlig på å ture og fore henne selv liksom. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jubler ikke, for hvordan kan jeg sende bort hottie om hun er løsningen på seperasjonsproblemene til kasko?

Huffda, så leit at det skulle bli slik :whistle:

Ler litt av ene naboen her. De har fått klage på bråk, men han hadde ikke hørt noe for han hadde ikke vært hjemme han.... Var nok luftspeiling han som fløy frem og tilbake i fellesgangen, skrek, hylte og smalt med døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenge sonen :frantics:
Neida, det er fint dere sparker meg i ræva, jeg er den første som jager folk til legen selv, men når det er en selv så er det ikke så nøye :icon_redface::lol:
Legevakta ville uansett ikke ha meg, behandle konservativt og ringe legen om den ser "flapsete" ut i morgen. Men det blør mindre nå, og det ser ut til at filla ligger på plass. Nå fikk jeg litt bedre oversikt over såret, og jeg har såpass erfaring innen sårstell selv at det ser ut som noe som sansynligvis kommer til å ordne seg selv med tiden.
Men nå gjør det vondt :cry: Det er lov å spise is da, sant? :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, så leit at det skulle bli slik :whistle:

Hmpf - bare ti still på deg du. Vi har ikke bestemt noe som helst enda. :lol: Neida hun får være her så lenge vi snakket om, så får vi se hvor vi står da. Jeg vil jo helst ha hund på liiiitt annet grunnlag enn at basenjien trenger henne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenge sonen :frantics:

Neida, det er fint dere sparker meg i ræva, jeg er den første som jager folk til legen selv, men når det er en selv så er det ikke så nøye :icon_redface::lol:

Legevakta ville uansett ikke ha meg, behandle konservativt og ringe legen om den ser "flapsete" ut i morgen. Men det blør mindre nå, og det ser ut til at filla ligger på plass. Nå fikk jeg litt bedre oversikt over såret, og jeg har såpass erfaring innen sårstell selv at det ser ut som noe som sansynligvis kommer til å ordne seg selv med tiden.

Men nå gjør det vondt :cry: Det er lov å spise is da, sant? :baby:

is er lov! Helt klart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmm dilemma... Lykke har fått litt ringtrening i dag :P

1. Belønne med godbiter = ukonsentrert valp, vanskelig å stille opp.

Eller, 2. Belønne med kos og ros = lett å stille opp, valp blir superduper glad av ros og bjeffer, knurrer og hopper rundt i pur glede...

Sååå, pest eller kolera? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenge sonen :frantics:

Neida, det er fint dere sparker meg i ræva, jeg er den første som jager folk til legen selv, men når det er en selv så er det ikke så nøye :icon_redface::lol:

Legevakta ville uansett ikke ha meg, behandle konservativt og ringe legen om den ser "flapsete" ut i morgen. Men det blør mindre nå, og det ser ut til at filla ligger på plass. Nå fikk jeg litt bedre oversikt over såret, og jeg har såpass erfaring innen sårstell selv at det ser ut som noe som sansynligvis kommer til å ordne seg selv med tiden.

Men nå gjør det vondt :cry: Det er lov å spise is da, sant? :baby:

Det var faktisk akkurat det jeg trodde også, at jeg hadde nok erfaring med sårstell. Tenkte ikke over at nerver o.l. faktisk ikke likte slikt så godt. Når jeg kom på legevakten tilslutt (etter å ha snakket med noen ambulanse folk på NKK Hamar :P ) Så sendte de meg på legevakten hvor de så stygt på meg for det var over antall timer for at de kunne sy og redde nervene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpf - bare ti still på deg du. Vi har ikke bestemt noe som helst enda. :lol: Neida hun får være her så lenge vi snakket om, så får vi se hvor vi står da. Jeg vil jo helst ha hund på liiiitt annet grunnlag enn at basenjien trenger henne. :lol:

Jadda, klart det :) Kunne bare ikke dy meg for å erte litt, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

is er lov! Helt klart!

Jey :D

Det var faktisk akkurat det jeg trodde også, at jeg hadde nok erfaring med sårstell. Tenkte ikke over at nerver o.l. faktisk ikke likte slikt så godt. Når jeg kom på legevakten tilslutt (etter å ha snakket med noen ambulanse folk på NKK Hamar :P ) Så sendte de meg på legevakten hvor de så stygt på meg for det var over antall timer for at de kunne sy og redde nervene..

Men de ville jo ikke se meg :icon_cry: *føle seg uønsket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg egentlig ikke at du får ha stemmerett nå :aww::P

Søren og! :no: Er ekstremt frysepinne inne hvis det er under 20+, men ute kan jeg sove i 45- med sommersovepose (ja, jeg er distre når jeg pakker :icon_redface:) og bare et reinsdyrskinn under... :icon_confused:

Hentet akkurat Hundesport i posten, så utrolig fint forsidebilde! :wub: Kjærleik! Syns så absolutt datterbarnet skal være fornøyd med det der altså! :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*syt*

Seriøst :cry: - Disse mensensmertene tar livet av meg. Jeg klarer ikke gjøre noe annet enn å ligge i fosterstilling å ønske at noen skal kjøre over med med traktor. (Ok, jeg klarer jo å sitte på dataen, men den avgir varme, så det hjelper!) - ouch sier jeg bare. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var mann..

*syt over*

Krype til sengs.... sov nesten ikke i natt, håper det blir bedre nå i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*syt*

Seriøst :cry: - Disse mensensmertene tar livet av meg. Jeg klarer ikke gjøre noe annet enn å ligge i fosterstilling å ønske at noen skal kjøre over med med traktor. (Ok, jeg klarer jo å sitte på dataen, men den avgir varme, så det hjelper!) - ouch sier jeg bare. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var mann..

*syt over*

Krype til sengs.... sov nesten ikke i natt, håper det blir bedre nå i natt...

Det er ikke noe godt, nei.. Har du prøvd Naproxen? Det hjelper veldig her iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi vært på trening og jeg liker bikkja mi mer og mer, hun kommer seg altså, håper det fortsetter i den retningen en god stund enda :) Også har vi vært på dugnad og fått kaffe og vafler og jeg har fått sosialisert meg litt, koselig :)

Og en som vi trener litt med har verdens kuleste hund altså, akkurat en slik hund jeg ønsker meg (minus lyden da, men det er jo deres egen feil iom at de har skrudd han opp alt for mye) masse hund, uendelig med energi, hærlig fokus og lever for og jobbe og sosial, jobber akkurat like godt med folk han aldri har sett før. Han kan gå i timesvis uten bellønning fordi trening i seg selv er det beste i verden. Det var vell noe i den banen jeg så får meg da jeg kjøpte malle, men det ble ikke helt der *ler*, neste hund kanskje *drømme*

Hvemhvemhvem? :D

Startet dagen superfornuftig kl 07, skole, spor, trene meg selv, gå tur med Shlush, skole, trene bikkja. Så skjedde det store, sovna på sofaen i maaange timer :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's wrong with Norman? Vi kan heller si what's wrong with Lola! Vet dere hva! For første gang noen sinne har jeg tatt en frivillig joggetur! Casper var litt wtf skal vi løpe nå liksom? Men han var sannelig flink, travet som den guden han er foran meg i slakt bånd. Mens jeg kom pesende etter. Ett øyeblikk var jeg litt bekymret for at hjertet skulle sprenge seg ut av brystet. Men jeg overlevde! Den var dritkort da, også måtte det litt vodka til for å komme på den smarte idèen, men uansett, jeg har jogget! Må kjøpe meg joggesko og treningsbh hvis dette skal fortsette da. Og det må nesten fortsette, i går bestilte vi tur til hellas, så da må prosjekt noe-som-ligner-på bikinikropp iverksettes asap! Så nå blir det knekkebrød, havregrøt og jogging i et par måneder her. Kan ikke jogge tidlig på kvelden enda da, må vente til de fleste har lagt seg eller gått inn, har ikke akkurat tidenes joggeteknikk, litt Phoebe fra friends egentlig. Så det. Ett stort øyeblikk, som så klart måtte deles med alle dere!

Ps. jeg elsker støvsugeren min og støvsuger hver dag. Hele familien blir sur på mamma fordi hun alltid har støvsugeren fremme og støvsuger gjerne et par ganger om dagen, men nå begynner jeg å skjønne henne litt. Er like før støvsugeren blir stående midt på gulvet her og, men enn så lenge er jeg flink til å sette den bort. Utrolig hvor mye dritt det kommer inn hver dag, og utrolig at jeg har overlevd uten støvsuger ett år.

Sånn, da er jeg ferdig tror jeg! <3

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's wrong with Norman? Vi kan heller si what's wrong with Lola! Vet dere hva! For første gang noen sinne har jeg tatt en frivillig joggetur! Casper var litt wtf skal vi løpe nå liksom? Men han var sannelig flink, travet som den guden han er foran meg i slakt bånd. Mens jeg kom pesende etter. Ett øyeblikk var jeg litt bekymret for at hjertet skulle sprenge seg ut av brystet. Men jeg overlevde! Den var dritkort da, også måtte det litt vodka til for å komme på den smarte idèen, men uansett, jeg har jogget! Må kjøpe meg joggesko og treningsbh hvis dette skal fortsette da. Og det må nesten fortsette, i går bestilte vi tur til hellas, så da må prosjekt noe-som-ligner-på bikinikropp iverksettes asap! Så nå blir det knekkebrød, havregrøt og jogging i et par måneder her. Kan ikke jogge tidlig på kvelden enda da, må vente til de fleste har lagt seg eller gått inn, har ikke akkurat tidenes joggeteknikk, litt Phoebe fra friends egentlig. Så det. Ett stort øyeblikk, som så klart måtte deles med alle dere!

Ps. jeg elsker støvsugeren min og støvsuger hver dag. Hele familien blir sur på mamma fordi hun alltid har støvsugeren fremme og støvsuger gjerne et par ganger om dagen, men nå begynner jeg å skjønne henne litt. Er like før støvsugeren blir stående midt på gulvet her og, men enn så lenge er jeg flink til å sette den bort. Utrolig hvor mye dritt det kommer inn hver dag, og utrolig at jeg har overlevd uten støvsuger ett år.

Sånn, da er jeg ferdig tror jeg! <3

Haha, du er hysterisk morsom :D Skjønner jo at joggeteknikken ikke er helt på sin plass, når du varmer opp med vodka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat tenkt å skrive at Amira fantastisk nok IKKE har fått inbilt svangerskap denne gang (det har bare blitt litt og litt værre for hver gang de siste årene). Men så oppdaget jeg at hun ligger ved siden av meg og piper og kom på at hun de siste dagene eeeelsker kos, går sånn ca 20 cm fra meg og stirrer på tur, smisker med en gang jeg stopper opp litt og... ja. Teit! Men hun fungerte helt optimalt på lydighetstrening! Masse fart, fantastisk konsentrasjon og presisjon. Håper inbiltheten ikke blir noe værre de nestene dagene, for vi skal konkurrere om en uke... Sist gang hun konkurrerte med inbilt svangerskap nullet hun på fellesdekk fordi hun vasket seg og rullet!

Men det er vel bedre med innbilt svangerskap, enn resultat av det du fryktet var en parring for et passe antall uker siden? ;)

Det er også forskjell på å kunne alt til punkt og prikke, uten avvik, og å komme seg greit gjennom en eksamen uten å stryke :aww:.

Joda, men de krever mer enn halvparten rett, for å si det sånn. Og det er så mange som har forklart nøyaktig hvor vanskelig, krevende og omfattende eksamenen er, så jeg tør ikke annet enn å la hysteriet omfavne meg og lese det jeg kan. Strykprosent på 80 sist gang. Så jeg havner jo i godt selskap, det er ikke det.

OK, unge dame. Du bør seriøst få orden på denne spisingen din. Hjernen trenger riktig næring til riktig tid for å lære, så tenk om du stryker på eksamen fordi du ikke har spist riktig?????? Tenk på det, du :P.

Men jeg spiser jo mer og oftere nå enn når jeg ikke leser til eksamen :rofl: Jeg spiser bare ikke ting som jeg må bruke lang tid på å lage.

Nå skal jeg for øvrig spise kveldsmat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...