Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Guest janson
Den der er glæææææææææææææd :D

Jeg er hjemme fra personalmøtet nå, oooog jeg vil ha selen :aww: Bestiller den meget sannsynlig nå til fredagen om alt går bra :)

Godt du brukte persmøtet fornuftig. :aww:

Måtte bare quote for å fortelle deg at det bildet var utrolig kult! Elsker uttrykket! :D

Takk! :lol: Det er Meisebolla i et nøtteskall!

To trøtte bikkjer etter spor og LP i dag. Helt ok. Og Mikke klarte til og med å (nesten) holde kjeft. Jeg er litt sjokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som mista ungen fordi hun hadde gitt ham alkohol (!), maler veggene uten å dekke hverken gulv eller lister. Slike ting henger jeg meg opp i, da :)

Siden vi deler alt her inne: Denne er min om ingen tar den på Obosansenitet! :D

Gratulerer, med forbehold! Jeg fikk sansen for den tømmerstokkfondveggsaken - tøff!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det forbanna surt å svinge inn på gårdsplassen, innse at en har kjørt på gammel vane, svinge ut og dure bort på Kiwi for å kjøpe den grandiosaen en har lovet seg selv til middag, fyke gjennom butikken og fylle en pose med varer, komme hjem igjen, og innse at en kjøpte alt annet enn grandiosa :gaah: Jeg handlet blant annet inn niste for helgas utstillinger, men da får jeg spise det nå i stedet. Og om noen ser meg med en ustekt frossenpizza i Letohallen til helga, så vet dere hvorfor.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det forbanna surt å svinge inn på gårdsplassen, innse at en har kjørt på gammel vane, svinge ut og dure bort på Kiwi for å kjøpe den grandiosaen en har lovet se selv til middag, fyke gjennom butikken og fylle en pose med varer, komme hjem igjen, og innse at en kjøpte alt annet enn grandiosa :gaah: Jeg handlet blant annet inn niste for helgas utstillinger, men da får jeg spise det nå i stedet. Og om noen ser meg med en ustekt frossenpizza i Letohallen til helga, så vet dere hvorfor.

:lol: Anbefaler deg å steke den og heller ta med kald stekt pizza :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det forbanna surt å svinge inn på gårdsplassen, innse at en har kjørt på gammel vane, svinge ut og dure bort på Kiwi for å kjøpe den grandiosaen en har lovet se selv til middag, fyke gjennom butikken og fylle en pose med varer, komme hjem igjen, og innse at en kjøpte alt annet enn grandiosa :gaah: Jeg handlet blant annet inn niste for helgas utstillinger, men da får jeg spise det nå i stedet. Og om noen ser meg med en ustekt frossenpizza i Letohallen til helga, så vet dere hvorfor.

:lol:

Ser deg for meg ringside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort mye idag føler jeg... Søkt på jobber her og der, trasket rundt i byen og egentlig kost meg i finværet.

På vei hjem traff jeg på ei jeg ikke har sett på 5 år, og som jeg gikk på folkehøgskole med! Så morro! Og på toppen av det hele så bor hun RETT oppi her så vi er praktisk talt naboer, haha! Så koselig :)

Nå har jeg flyttet pulten og PC til gubben inn på kontoret mitt og satt opp et IKEAskap.. Nå kan vi begge sitte her og nerde :D

Og i går hadde vi vår første kickbiketur! JIPPI! :D Blir enda en tur ikveld. Gøy! Mana gallopperte på rette strekninger og jeg så at hun bare "Tjoooheiiii! Dette er GØY! :D "

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de hadde :lol:

Prøver å se for meg scenario der jeg hadde vært på forsiden av Hundesport, og hvor stolt mine barn ville vært av meg da, og ble brått litt usikker på hvor imponerende det egentlig er? *flir*

Åff cårs :aww:

Det er alltid sånn. Jeg var tross alt ung i forrige årtusen, jeg kan umulig huske hvordan det var :aww:

Loff er kjempedigg :D.

Det er det! Vi dekket på bordet og satte frem masse pålegg og kokte egg (og jeg har eggkoker, så de ble perfekt hardkokte, uten å sprekke :P ), og det er så koselig syns jeg. Ikke veldig på sånn gourmet-mat, liksom, jeg liker å holde det enkelt jeg :aww:

Har jeg børstet ut en absurd mengde floker fra willypelsen etter sykkelturen. Den selen produserer floker som ei kjerring tover ull :|. Tror jeg må finne en annen sykkelsele til dyret som IKKE lager slike floker.. synd, for selen er himla bra, men ikke for briardpels :no:.

Det er en eller annen puddeloppdretter som syr sykkelseler med silkefor som visstnok skal spare pels, men jeg er litt usikker på hvordan den selen er med en hund som faktisk trekker. De var ikke så imponert over at Leah trakk på klippekurset mener jeg, da måtte jeg visst velge mellom trekkhund og utstillingspuddel, så jeg ser ikke bort fra at den er mest til pynt, men jeg kan prøve å finne igjen linken dit, om det skulle være interessant?

.. Har jeg sovet en time på sofaen, og magen bestemte seg åpenbart for å tåle loff i dag, og det er jeg jo glad for! Jeg har fått en fin liten hodepine i stedet for da. Er det ikke det ene, så er det det andre, sa kjerringa da hun blødde neseblod :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi deler alt her inne: Denne er min om ingen tar den på Obosansenitet! :D

Med kikkert kan du se rett inn på barnerommet mitt. Ikke at jeg tror du ville hatt stor interesse av det. :lol:

..tenker jeg på senga. Tenker at jeg snart skal legge meg i den, faktisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ida! Så fint! :D skikkelig fin leilighet. Du fortjener en fin leilighet med panoramautsikt for tenk. :)

Og yodel, den filmen var bare dødsherlig! Chess også elsker å hoppe på trampoline. Rart det der :P bare synd ingen hos oss gidder å slå opp trampolinen lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Anbefaler deg å steke den og heller ta med kald stekt pizza :lol:

Bedre idé :D

:lol:

Ser deg for meg ringside!

Jeg skal stå i premieutdelingen hele lørdagen, jeg (forhåpentligvis minus de minuttene jeg er i ringen med Lykkelitn), men det fine med frossenpizza er at du kan ikke søle tomatsaus på CK-rosettene.

SFX, jeg bare elsker å lese det du skriver :lol:

I aim to entertain!

Brannvarsleren hylte TO ganger mens jeg lagde meg mat. Mens jeg sto på kjøkkenet og passet på. Huzzah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg informere dere om noe jeg er helt sikker på at dere har lurt på lenge:

På denne tiden for nøyaktig 16 år siden, hadde jeg veer og var på vei til sykehuset for å føde :aww:

Sånn, tipper dere kan sove godt nå ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D Men jeg må ta litt sol ser jeg :lol:

Frisørtime er booket til tirsdag.

Og så lurer jeg på om jeg skal bry meg med underskjørt eller ikke...

Den kjolen var helt nydelig! Hvor har du funnet den?

Og jeg ville gått for underskjørt. Da blir den ekstra fluffy og stas :)

Er visst bare jeg som ikke får til egg. :lol:

Neida, du er ikke alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen var helt nydelig! Hvor har du funnet den?

Og jeg ville gått for underskjørt. Da blir den ekstra fluffy og stas :)

Jeg kjøpte den på tigermilly.com, men man får også kjøpt den og andre på kjoledamen.no.

Får se om jeg rekker å sy meg et underskjørt. Betaler ikke mange hundre kroner for noe så enkelt altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

After eight smaker dessverre godt på tirsdager også

After Eight smaker godt - ALLTID :D.

Prøver å se for meg scenario der jeg hadde vært på forsiden av Hundesport, og hvor stolt mine barn ville vært av meg da, og ble brått litt usikker på hvor imponerende det egentlig er? *flir*

Pfffft, det ER imponerende. Punktum :D.

Det er alltid sånn. Jeg var tross alt ung i forrige årtusen, jeg kan umulig huske hvordan det var :aww:

Selvsagt ikke. I tillegg begynner du nok sikkert å bli senil også. Alle over 35 er jo det :aww:.

Det er det! Vi dekket på bordet og satte frem masse pålegg og kokte egg (og jeg har eggkoker, så de ble perfekt hardkokte, uten å sprekke :P ), og det er så koselig syns jeg. Ikke veldig på sånn gourmet-mat, liksom, jeg liker å holde det enkelt jeg :aww:

Rema-løsningen mao :D. Loff med smør og egg... *sikle*.

Det er en eller annen puddeloppdretter som syr sykkelseler med silkefor som visstnok skal spare pels, men jeg er litt usikker på hvordan den selen er med en hund som faktisk trekker. De var ikke så imponert over at Leah trakk på klippekurset mener jeg, da måtte jeg visst velge mellom trekkhund og utstillingspuddel, så jeg ser ikke bort fra at den er mest til pynt, men jeg kan prøve å finne igjen linken dit, om det skulle være interessant?

Jaaaaa! Gjerne :). De er vel muligens ikke sterke nok for en Willy i fri dressur, men det kan jo være verdt en titt :).

I dag er datterbarnet 16 år :bananas::sorcerer::punk::banana::icon_clapping::queen::babybanana::bow: :corgi:

Hurra for datterbarnet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...