Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 2013 - Resultater side 36


Anette
 Share

Recommended Posts

*klipp*

Sånt er egentlig bare morsomt når det ikke er din hund som har party. Veit ikke helt om du skal få en klem eller om jeg skal le med deg jeg, så det blir litt av begge :lol::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 756
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for et helt fantastisk stevne, AnetteH, og alle andre som bidro til alt dette Jeg er selvfølgelig superstolt av samboeren og Cita som dro i land førsteplassen i rekrutt! Cita kan ha e

Er ikke så veldig superanonym, men hadde faktisk glemt det, men så fant jeg meg selv gitt :-D

Posted Images

Guest Belgerpia
Hei og hopp!

jeg lovet å være litt tidligere ute iår og planlegge ;)

Jeg skal begynne å se litt på datoer og prøve å stake ut uten å kræsje med store bruks stevner og utstillinger!

om noen har forslag så skyt ut :)

Satser på at vi tar det på samme plass som før, evnt ekeberg som backup.

Har vært foreslått flere ganger å ha matchshow, men har vi da noen som vil styre den biten? Det krever tid og organisering og spmet er om vi kan f.ex kjøre begge deler samtidig.

----------------------

20 oktober i Drammen Hundepark

Påmeldingssiden er ute:

http://sonen.corgili...net/?page_id=21

Da har jeg regnet litt med litt hjelp fra soniser.

Tenkte at vi leier fra 12-18.

Matchshow (har fått litt tips om soniser som vil dømme alt også ) og LP Rekrutt, kl1,kl2,kl3,elite.

150 kr for LP

75 kr for matchshow

200 kr for begge deler med samme hund.

Terminlista til NKK er nede for øyeblikket så får ikke lagt ut poll nå, men etter litt titting i blogger så ser jeg at 20 oktober kanskje er ledig i forhold til utstillinger og stevner. Skal legge ut poll når terminlisten fungerer igjen.

edit:

Leto 12-13 og 26-27, + diverse spor/lp og annet + klubb samlinger 5-6. så 20 oktober ser ut som søndagen som ingenting skjer! :)

Når det gjelder organisering av Match-show så er det veldig enkelt (jupp, har gjort det en del ganger).

Man må bare lage seg skjema på forhånd.

Og det går an å gjøre litt mer ut av det enn bare "misseshow"

Nå vet ikke jeg hvem man har utpekt til dommer, men det finnes jo også folk utenom som man kan invitere.

I tillegg til misseshow og en hund vinner hvert par til tre står igjen til BIS (eller fire) - så kan man utstyre dommeren med diverse kort som kan deles ut til individer underveis "Invitasjonskort" - f.eks. - Invitasjon til å delta i showets mest sjarmerende finale, Invitasjon til å delta i showets cooleste finale, Invitasjon til å delta i showets beste triks finale, Invitasjon til å delta i showets beste hale finale - osv. Kun fantasien setter grenser. Da får man litt mer enn en ren BIS finale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl om jeg selvsagt synes det er rimelig stas at min elskede trollbolles innsats på lp-banen har blitt et begrep, så er det kanskje greit å gi deg et bilde av hva slags kapasitet vi her snakker om, sånn at du kan kjenne litt på angsten for at noen av dine på noe som helst tidspunkt faktisk TAR en Aiko. :D Hun var kursets beste på bronsemerket, og slo alle gjeterhundene og diverse ned i støvlene, med 149 poeng. Men så skulle det være på "ordentlig", og da blei det tydelig hvor kallenavnet kommer fra...

1) Første lp-konkurranse: Jeg var sikker på sølvmerket og kanskje tilogm opprykk. Vi nulla på 5 av øvelsene og fikk hele 65.5 poeng. Bortsett fra å skru av øra gjorde hun ellers ikke noe gøyalt.

2) Andre lp-konkurranse: Dette var utendørs. Det var ganske dumt. To ganger løp hun ut av banen for å leke med en BC som nærmest ropte på henne (i hennes hodet i det minste) langt der borte ved skogholtet. Nulla på 4 øvelser.

3) Sonenmesterskapet. Her har dere sett første halvdel. Nuff said. :D Andre halvdel gikk veldig bra, med snill bedømmelse fra Benedicte. Kun 1 null.

4) Fjerde lp-konkurranse, også utendørs. Men nå hadde det blitt seinhøst, og litt mindre blader og skygger å jakte på. Vi gjorde vårt beste stevne noensinne på de første 5 øvelsene med følgende poeng: Tannvisning 10, fellesdekk 9, lineføring 7, dekk fra holdt 7, innkalling 10 (!). Dessverre blei hun så glad og entusiastisk at hun brukte de neste 5 minuttene på å feire 10'ern med løpe idiot rundt så fort hun kunne, ta friske piruetter i lufta og leke lure coursing uten lure... Jeg fikk omsider tak i henne, men da var hun så høy at det bare var å bryte. 92.5 poeng på 5 øvelser!!!

5) Femte lp-konkurranse, omsider innendørs. Vi får 10 på tannvisning, men fordi den siste ekvipasjen i fellesøvelsene som kom løpende helt på tampen bak oss viste seg å være en berner, blei Aiko så lykkelig at hun bare ikke klarte å styre seg, men bestemte seg for å være gøyal og prøve å egge alle de andre hundene til lek, idet vi skulle legge dem ned i fellesdekk. Hun holdt på i ca 5-6 minutter mens samtlige funksjonærer på stevnet prøvde å fange henne inn. 5-6 minutter er veldig lang tid når du bare står og har lyst til å dø. Det var spesielt ei sheltietispe som fikk mye oppmerksomhet, og jeg priste meg bare lykkelig for at Aiko ikke er aggressiv, men bare ville leke. Heldigvis kom den tispa på 2.-plass og fikk sitt opprykk, til tross for heftige sabotasjeforsøk fra Aiko. Det sier seg sjøl at jeg etter dette ikke har starta så mye med lp med trollbolla. Ikke starta i det hele tatt, faktisk...

Så, er du fortsatt klar for at han skal ta en Aiko? :P

Hehe :P

Det er jo det jeg sier, Isak kan ta en Aiko (les: løpe ut av ringen) :P

Jeg kjenner til den følelsen, å bare dø, jeg følte det sånn under bronsemerket. Han er litt sånn som Aiko, fikk 10er og 9er og så kom fri ved fot, som gikk som en drøm, han var klistra inntil meg og plutselig måtte han på do. Og når Isak må på do tar han rennfart og så setter seg ned :P Det ble ikke noe bronsemerke på oss :innocent:

Så ja, han kan absolutt ta en Aiko, men sjansene for det er betydelig redusert når det er inni en hall, og omtrent null ved rekruttklassen siden man kan belønne med godbiter :)

Kanskje Isak tar en omvendt Aiko og heller gjør det bra når det blir "ordentlig"? Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da. Forstår det men jeg synes kanskje ikke det passer seg å bruke offisielle skjema når det er uoffisiell? Men er uansett noe man kan se på nærmere.

Jeg aner ikke hva som bør brukes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns jeg i området (driver å søker jobber) så blir det rekrutt på Tub o meg...
Eller iallefall meg, mistenker at Tub vil stå igjen i et hjørne og tenke DAMEDAMEDAMEDAMEDAME... :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det! Pim liker heller ikke godbiter :lol: Sålenge hallen er stengt går det greit, for da slipper hun å stikke av og bli plukket opp av Falken :whistle:

Imouto kommer ikke til å stikke av med mindre det står et rådyr på utsiden og lokker på henne, og hun liker godbiter innimellom, men hun har jo ikke tid til noenting. :D Å ligge 5 meter vekk fra meg kommer hun ALDRI til å ville gjøre med mindre Aiko ligger ved siden av som et godt eksempel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det blir mer arbeid ut av det. Om man kopierer tomme kritikk skjema for da må jo hver person og alt skrives på hvert eneste, eller er det bare jeg som ser det som mer arbeid? :-P

Uansett er det ikke noe som trenger å bestemmes før september.

Det er bedre å ha en åpen dialog om det. Du vet også godt at jeg ikke følte jeg fikk gjort noe fornuftig ifjor for å hjelpe til. Håper virkelig vi kan få til et hyggelig samarbeid i år der man får slippe til og gjøre noe.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns jeg i området (driver å søker jobber) så blir det rekrutt på Tub o meg...

Eller iallefall meg, mistenker at Tub vil stå igjen i et hjørne og tenke DAMEDAMEDAMEDAMEDAME... :P

Jaaaaaa! :D Dere mååå jo komme! :D

Jeg får ikke betalt før jeg har råd, og det kan ta litt tid.. *kremt* Og så må jeg bare bestemme meg for hva vi skal gå. Når er siste frist liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa! :D Dere mååå jo komme! :D

Jeg får ikke betalt før jeg har råd, og det kan ta litt tid.. *kremt* Og så må jeg bare bestemme meg for hva vi skal gå. Når er siste frist liksom?

du har god tid på deg altså :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med matchshow med en egen "turistklasse" altså egen cup for blandinger og hunder med diskvalifiserende feil? :)
Hører kjempespennende ut - syntes forøvrig 20-30-40 kr i forhåndspåmelding for å sikre at det ikke blir økonomisk tap er veldig overkommelig ;)

edit; så påmeldingen nå ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med matchshow med en egen "turistklasse" altså egen cup for blandinger og hunder med diskvalifiserende feil? :)

Hører kjempespennende ut - syntes forøvrig 20-30-40 kr i forhåndspåmelding for å sikre at det ikke blir økonomisk tap er veldig overkommelig ;)

edit; så påmeldingen nå ;)

;)

økonomisk bindende holder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...