Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 2013 - Resultater side 36


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg har regnet meg frem til at A nok må være med. Må de være hunder i matchow? Han er relativt renraset og er god på å lange ut i kortere strekninger. ..

sier du nå at vi skal ha baby matchshow? :lol: vi har jo nok unger på sonen! :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 756
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for et helt fantastisk stevne, AnetteH, og alle andre som bidro til alt dette Jeg er selvfølgelig superstolt av samboeren og Cita som dro i land førsteplassen i rekrutt! Cita kan ha e

Er ikke så veldig superanonym, men hadde faktisk glemt det, men så fant jeg meg selv gitt :-D

Posted Images

Er han en sånn vill en? Ia var en sånn som fant et tomt pappkrus og noe sølvapapir og dermed hadde hun en hel verden å leke i i en fire fem timer, hun. Slott og prinsesser og skatter og hester :D Er det lov å binde ham? Rotrening, vet du. Eller putte ham i bur?

Ja, han er en vill en. :D Han sitter ikke i ro. Han er iallfall ikke en Ia! Du må gjerne binde ham, eller ha på bånd altså, men da må du også ta deg av det lille lemenet jeg kan se for meg blir resultatet. :lol:

Bur vil jeg aller helst unngå, for tenk bare på om jeg får smaken på det? :shocked:

Matchshow er en eksteriørkonkurranse i cup-form - det vil si at framfor individuell bedømmelse og oppdelt i raser, er det to og to vilkårlig trukket ut fra startlista satt opp i et cup-sett, og den beste går videre uavhengig av om den ville fått null eller CK i en utstillingsring.

Liker. :)

Om en er redd for økonomien - hva med loddsalg? Da kan de som ikke har hund å delta med også bidra økonomisk, om det er et ønske.

Det var et supert forslag! Da kan man styre selv hvor mye man vil bidra med også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen vits i å skrive seg på den doodlen som ble lagt ut, med mindre man er helt sikker på at det passer? *skjønner ikke helt* :icon_redface:

Og jeg vil stille med en av jentene i noe i allefall! (Selv om vi ikke kan noenting egentlig :lol: ) Usikker på om begge blir med eller om gamla kan få være hjemme - selv om det er hun som kan mest. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidligere blitt sponset litt her og der av butikker og merker. Jeg tenkte å engasjere Nina i å tigge premier igjen :lol: også har Jeanette og kanskje Siri pokaler igjen.

Og loddsalg var en god ide :)

Jeg har i hvert fall liggende småting jeg samler opp gjennom året for å gi som gavepremier her og der, så jeg kan komme med noe.

Men hva synes du om blandinger i matchshowet? Er jo antageligvis du som skal dømme det så synes du kan bestemme på det punktet :)

I utgangspunktet er jeg litt usikker på hvordan eierne forventer å bli bedømt. For selv om det er matchshow, legger en rasestandarden til grunn for å avgjøre hvem som er en best representant for sin rase og skal gå videre. Skal en bedømme en blandingshund, blir det jo mer en generell vurdering av harmoni, balanse og sunnhet. Det blir mer subjektivt enn når en har en rasestandard å støtte seg på. Men om folk aksepterer at jeg må gjøre en mer vilkårlig vurdering av en blandingshund, så er det vel greit. Jeg er jo ikke akkurat autorisert for 30 renrasede hunder som kan komme heller, så det kan bli store feilmarginer - men mye moro, og jeg gleder meg!

Jeg har regnet meg frem til at A nok må være med. Må de være hunder i matchow? Han er relativt renraset og er god på å lange ut i kortere strekninger. ..

Er det ikke nok unger nå til at en kan kjøre barn og hund?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi skal ha tid til alt også, bare LP tok vel veldig lang tid sist. Og begrenset tid ved leie av hallen :)

Var du der? Er det hull i hukommelsen min? Er jeg dement? HJELP!

Edit: Du har helt rett, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Var du der? Er det hull i hukommelsen min? Er jeg dement? HJELP!

Edit: Du har helt rett, altså!

:lol: Nei, jeg fikk fullrapport etterpå. Skulle vært der, men måtte noe annet (husker ikke hva?) Er da engasjert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han trekkes til å gå sammen med mini bullen, da kan jeg heie på begge samtidig. :D

:lol: :lol: Tror ikke han er helt moden for barn og hund, med mindre Mozza kommer. Hun hadde han Stålkontroll på :lol:

Vims! Kommer Mozza???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj! Dette ser ut til en glimrende mulighet til å ta seg en barnefri helg. Jeg tror og håper at jeg får kommet med en liten mini bull. Veldig bra at dere er ute i god tid, da kan jeg jobbe inn litt avspasering og ta en ekstra dag i Oslo.

Er det noe å melde på for oss som ikke trener hund? Jeg kommer med en hund som jeg sikkert ikke har hatt i mange månedene. En uformell utstilling eller noe? Man vil jo gjerne støtte en god sak. :)

Her var det aktivitet!

Angående hvem som kan melde seg på, Kaja pleier å trene med Kovu i minst et minutt før de går i ringen. Nå har vi det siste året trent både kontakt, snurr, håndtarget og ymse andre triks i tillegg til sitt og dekk, så kanskje de bare kommer nest sist i år!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet meg frem til at A nok må være med. Må de være hunder i matchow? Han er relativt renraset og er god på å lange ut i kortere strekninger. ..

Det betyr at jeg ikke har barnehelg, men det betyr også at jeg har barnehelg BEGGE Letohelgene da..? Da slipper jeg å tenke på det i alle fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidligere blitt sponset litt her og der av butikker og merker. Jeg tenkte å engasjere Nina i å tigge premier igjen :lol: også har Jeanette og kanskje Siri pokaler igjen.

Og loddsalg var en god ide :)

Men hva synes du om blandinger i matchshowet? Er jo antageligvis du som skal dømme det så synes du kan bestemme på det punktet :)

Så du så ikke posten hvor jeg sa jeg ikke skulle ta på meg så mye ansvar i år? :P Men jo da, kan tigge premier jeg, og begynne litt tidligere i år. :P Så blir det nok bra. Premieansvar og skriver, jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall liggende småting jeg samler opp gjennom året for å gi som gavepremier her og der, så jeg kan komme med noe.

I utgangspunktet er jeg litt usikker på hvordan eierne forventer å bli bedømt. For selv om det er matchshow, legger en rasestandarden til grunn for å avgjøre hvem som er en best representant for sin rase og skal gå videre. Skal en bedømme en blandingshund, blir det jo mer en generell vurdering av harmoni, balanse og sunnhet. Det blir mer subjektivt enn når en har en rasestandard å støtte seg på. Men om folk aksepterer at jeg må gjøre en mer vilkårlig vurdering av en blandingshund, så er det vel greit. Jeg er jo ikke akkurat autorisert for 30 renrasede hunder som kan komme heller, så det kan bli store feilmarginer - men mye moro, og jeg gleder meg!

Er det ikke nok unger nå til at en kan kjøre barn og hund?

Jeg har faktisk vært med i matchshow i Drammen Hundepark, det var åpent for alle og gikk rett og slett på hvilken hund dommeren likte best. Altså hvilket hund showet mest og slikt.

Tinka kom forøvrig til finalen ;) (hint hint IA og ida!)

Jeg har bil med masse plass så bør kunne få med meg både mennesker, hunder og andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir i Drammen hundepark, da melder vi på i både LP og Matchshow, om det blir noe av det. For meg som ikke er glad i å reise, så er det lettere å reise til Drammen Hundepark, enn å reise til Oslo - som er et veldig ukjent sted for meg.

Jeg har ingen problemer med å betale 200 kr for PM, ikke inngangsbilett heller for det saks skyld. Har jo alltid hatt lyst til å være med før, men det har jo vært på uoverkommelige plasser for min del. Så dette håper jeg at vi kan få være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og pinnedyra blir mer enn gjerne med :D vet ikke heelt om vi fikk til å svare på den Doodle-saken, men vi kan 20.oktober :)

En ting jeg lurer på; kan jeg stille i matchshow med de defektene hundene mine har? Eller vil det trekke veldig ned? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært med i matchshow i Drammen Hundepark, det var åpent for alle og gikk rett og slett på hvilken hund dommeren likte best. Altså hvilket hund showet mest og slikt.

Tinka kom forøvrig til finalen ;) (hint hint IA og ida!)

Jeg har bil med masse plass så bør kunne få med meg både mennesker, hunder og andre ting :)

Ja, som jeg sa - det må nødvendigvis bli mer subjektivt skjønn og personlige preferanser når en ikke har noe som helst å legge til grunn, men om det er greit for dere, er det greit for meg. Jeg kan neppe mye mer om de andre rasene som er påmeldt heller, men jeg leser meg opp på rasestandarder på forhånd, og kan bruke litt mer rasegefühl ;)

Jeg og pinnedyra blir mer enn gjerne med :D vet ikke heelt om vi fikk til å svare på den Doodle-saken, men vi kan 20.oktober :)

En ting jeg lurer på; kan jeg stille i matchshow med de defektene hundene mine har? Eller vil det trekke veldig ned? :)

To og to møtes, den ene går videre til neste runde og den andre går ikke videre - og alle hunder har feil. Så da er det jo bare avhengig av hvem du møter, og hva dommeren prioriterer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...