turbobensen Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Jeg har jo allerede verdens flotteste blandingsgutt blanding av Border Collie, Engelsk Setter, Rottweiler og Dobermann. Visstnok... 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 En pussie Blanding av puddel og aussie, altså. Nei, jeg har ikke lyst på det, men det er et mye bedre blandingsnavn enn alle doodleblandingene har 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Der sa du noe, det må være den eneste hvertfall! haha. Jeg vet iallefall om ett kull født i sverige, der resultatet ble noen sinnsykt vakre valper: Basenji / Thai Ridgeback. Basenjiblandinger generelt får somoftest mye gener fra basenjien synes jeg. Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda (Nei, ikke her ) Blandinger kan være vakre de! Som disse. Men man vet virkelig ikke hva man får. Og jeg er sinnsykt stolt over å være med å videreformidle en av verdens eldste hunderaser. En levende kulturarv. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElleBelle Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Blandingen jeg har. Norfolk terrier/papillon. Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Jeg vet iallefall om ett kull født i sverige, der resultatet ble noen sinnsykt vakre valper: Basenji / Thai Ridgeback. Basenjiblandinger generelt får somoftest mye gener fra basenjien synes jeg. Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda (Nei, ikke her ) Blandinger kan være vakre de! Som disse. Men man vet virkelig ikke hva man får. Og jeg er sinnsykt stolt over å være med å videreformidle en av verdens eldste hunderaser. En levende kulturarv. Ja de den nå fødte blandingen er jeg veldig spendt på hvordan utvikler seg! Thaisenji er vakre de, men det har nok noe med at jeg både syns basenji og thai er utrolig fine og spesielle raser!" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raia123 Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Hva er det der, sa du? Ho er mix mellom rottweiler og schæfer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Vet om et interessant blandingskull med basenji født i år, men det er ikke helt "offentlig" enda (Nei, ikke her ) Ja de den nå fødte blandingen er jeg veldig spendt på hvordan utvikler seg! Hallo! Nå ble jeg nysgjerrig!! Send meg en PM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Det måtte blitt en klassisk liten lurcher slik de lager dem i England: Whippet og bedlington terrier. De fineste av dem ser akkurat ut som en hjortehund i miniatyr. Og det er jo en blanding med tradisjoner, bedlington terrieren har vel mye whippet i seg i utgangspunktet. Akkurat det skulle jeg også si. Ikke er det SÅ fryktelig urealistisk heller, hvis man bare gadd å importere seg en liten omplasseringshund... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Tja. Om jeg skulle gått for en blanding, måtte det blitt belger x schäfer, belger x collie, eller shafer x collie. Eller bc istede for collie. Ikke dum han her f.eks Lånt fra google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Det måttet vel ha blitt noe i belger x schäfer (schälger? ), belger x rottweiler (belgweiler), belger x doberman (belgerman). Men aller helst, om det MÅTTE ha blitt noe blandingshund i det hele tatt, hadde det vært en blanding innad i belgisk fårehundrasen Groenendael x tervueren, malinois x groenendael eller malle x tervueren. Men sånn i fremtiden holder jeg meg til renrasede hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 5. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2013 Det måttet vel ha blitt noe i belger x schäfer (schälger? ), belger x rottweiler (belgweiler), belger x doberman (belgerman). Men aller helst, om det MÅTTE ha blitt noe blandingshund i det hele tatt, hadde det vært en blanding innad i belgisk fårehundrasen Groenendael x tervueren, malinois x groenendael eller malle x tervueren. Men sånn i fremtiden holder jeg meg til renrasede hunder En korthåra, svart belger kunne selv jeg ha tenkt meg. Kan man egentlig kalle det blandingsrase? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 En korthåra, svart belger kunne selv jeg ha tenkt meg. Kan man egentlig kalle det blandingsrase?En blandingsRASE er det jo ingen av blandingshundene som kan kalles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Jeg ville hatt en som så ut som Turbo til turbogutten her inne. Perfekt! Blanding av boxer og rottis. Ellers må jeg si jeg foretrekker ren rase, synes ofte blandinger har rare proporsjoner, lite hode f.eks. Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2 Heelt enig, at han i tillegg er verdens snilleste gjør ingenting Men jeg vil nok ikke kjøpt en til en, for enkel blanding vil jeg ikke si det er 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Akkurat det skulle jeg også si. Ikke er det SÅ fryktelig urealistisk heller, hvis man bare gadd å importere seg en liten omplasseringshund... Du har bedliss-tispe, Bardman har whippet. .. *plystre* 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Ville ikke planlagt en blandingshund, og tror ikke pr i dag at jeg kommer til å anskaffe meg en blandingshund igjen. Men om jeg skulle hatt en, så måtte jeg bare falt for en! (Blir den annonsert med et fancy-smancy navn mister jeg lysten. En blanding er en blanding og ikke en Cockapoo, Bostilon eller ...doodle i mine øyne. De kommer ikke til å bli godkjent og trenger dermed ikke noe eget "rasenavn"... Kjenner jeg blir irritert bare av å skrive om det.) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Jeg kunne faktisk ikke tenke meg noe annet enn portis om dagen Og de peneste hundene jeg vet om er allerede eksisterende raser. Det være seg (med fler) afghansk mynde, portis ++ Så nei - jeg kunne faktisk ikke tenke meg en blanding uansett, fordi jeg ikke "mangler" noe blant de rasene som vi allerede har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Du har bedliss-tispe, Bardman har whippet. .. *plystre* :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Afgansk mynde med mindre pels. Det heter vist saluki det. Boxer uten lav terskel for å slåss. Mulig det heter flat coated retriever. Litt mer sosial saluki som er mer lettrent. Heter kanskje whippet det. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiloPilo Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Dette er mitt vidunder 50 % Border Collie, 25 % Engelsk Setter og 25 % Engelsk Springer Spaniel. Far var ren Border Collie og mor en blanding av Setter og Springer... Helt skjønn, både gemytt og eksteriør og HELT uerstattelig! (Søsknene så ut som noen feilkonstruerte maleskrin ) 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Jeg ville ikke kjøpt blandingsvalp (tror jeg, det kommer selvsagt litt an på omstendighetene) og heller ikke laget noen selv. Men jeg er så KVALMT fornøyd med min blandings at jeg veldig gjerne så at det var en egen rase - så jeg kunne hatt en flokk. Pea er BC/finsk lapphund, og hun har lekelysten, iveren og er like førerorientert som en BC samtidig som hun er stødigere, har beina litt mer på bakken og kan ule veldig ulveaktig - som en lapphund 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Jeg ville ikke kjøpt blandingsvalp (tror jeg, det kommer selvsagt litt an på omstendighetene) og heller ikke laget noen selv. Men jeg er så KVALMT fornøyd med min blandings at jeg veldig gjerne så at det var en egen rase - så jeg kunne hatt en flokk. Pea er BC/finsk lapphund, og hun har lekelysten, iveren og er like førerorientert som en BC samtidig som hun er stødigere, har beina litt mer på bakken og kan ule veldig ulveaktig - som en lapphund Nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 Nydelig Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 6. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2013 En korthåra, svart belger kunne selv jeg ha tenkt meg. Kan man egentlig kalle det blandingsrase? Det kommer an på foreldrene. Jeg ser for meg at malle x groenendael kull (som ikke er lov i Norge, men jeg vet om et kull i Sverige hvor nettopp dette gjøres nå, samtidig som denne oppdretteren har en malle x groen hund fra før) vil gi dette, og de vil bli registrerte som groenendael (correct me if I'm wrong). Genko de Salte Cabre er et eksempel på en malle og groenendael blanding I Norge er det ikke lov å krysse variantene, man må søke om tillatelse for det. Ellers ligger det vel mer på linjene hvor mye pels de langhåra har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunlily Skrevet 7. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2013 Det kommer an på foreldrene. Jeg ser for meg at malle x groenendael kull (som ikke er lov i Norge, men jeg vet om et kull i Sverige hvor nettopp dette gjøres nå, samtidig som denne oppdretteren har en malle x groen hund fra før) vil gi dette, og de vil bli registrerte som groenendael (correct me if I'm wrong). Genko de Salte Cabre er et eksempel på en malle og groenendael blanding I Norge er det ikke lov å krysse variantene, man må søke om tillatelse for det. Ellers ligger det vel mer på linjene hvor mye pels de langhåra har Hva er egentlig grunnen til at det ikke er lov å krysse variantene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts