Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hundene deres?


Azyria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Thorvald Bare likte det egentlig. Liker menneskenavn på hunder Alle tror han er oppkalt etter Thorvald Stoltenberg, og hvis vi engang får mulighet til å få en valp etter Thorvaldsen skal det vær

Den eneste hunden vi (jeg) har funnet på navn til selv, er Scilos. Uttales: Skilåsog betyr "hund" på gresk. Han er gresk, så jeg har igrunnen en gresk hund som heter hund. Edit: Skrives: σκύλος på

Nåværende: Denali (høyeste fjellet i N-Am sitt inuitnavn, er i Alaska) Freke (en av Odins ulver, den andre er Gere) Fjellbris (norsk navn på katabatisk vind) Bonfire Gaia (moder jord i gresk myto

Pippin fordi jeg har vært Tolkienfrelst siden syttitallet, Symra fordi jeg ville ha et spesielt navn. Symre er et gammelt norrønt ord som betyr vårtegn, finnes i blomsternavn som kvitsymre, blåsymre og kusymre. Vårtegn passer fordi hun er født i mars.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker litt uvanlige navn som betyr noe. Har Luno, delvis oppkalt etter sin far (Moonshadow) og Jolie (sholi/shåli - ikke joe lee :lol: ). Hos Jolie stod det mellom Jolie, Noelle og Ravenna - endte på Jolie da jeg kom på at det var grandtantens kallenavn. Det offisielle navnet til Jolie er Timeless Design, som er et lite nikk til faren (Valentino), samt et håp om at hun skulle bli "tidløs" - korrekt uavhengig av moter. Sistemann ut er Nemi, men hun er deleid og der valgte ikke jeg navnet, men det passer henne :P

Første belgeren het Dibah, det var rask tankestorm siden vi satt med valpen i fanget mens oppdretter fylte i papirene (vi hadde fått vite det var c-kullet så det valgte navnet forsvant ut vinduet, og dette var tidlig 90-tall så ingen hjemmesider med kulloversikt ;) ). Ellers hatt en omplasseringsdachs som het Nikki (hann), og en cairn som het Tico (Tarchon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende:

Jailbird (syns det var et kult navn. Det ble forresten foreslått av en sonis faktisk :) )

Peace (oppdretter foreslo det som navn, jeg sa ok)

Tidligere:

Ella (navn hun hadde da vi fikk henne 9 måneder gammel. Visstnok oppkalt etter en "fin frue fra Frogner" :P )

Mikey (hadde navnet da han kom)

Familiens tidligere hunder:

Norah (omplassering min mor hadde)

Zuki (pappas hund. Oppkalt etter Suzuki ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden het Marius, det het han når vi fikk han.

Min første dvergpinscher het Lex, oppkalt etter Lex Luthor erkefienden til Supermann.

Mine nåværende dverger heter Ani, på stamtavlen heter han Jedi Anakin Skywalker. For de som ikke kjenner til Star Wars, er dette navnet Dart Wader hadde da han var ung. Da han var liten var Ani kjælenavnet hans. Så min Ani er faktisk en hannhund ;)

Min andre dverg heter Coliseum (Colosseum på spansk) på satmtavlen, i Spania ble han kalt for Coli, men det ble for likt E-Coli for meg, så jeg måtte finne på noe annet, men ville ha noe som lignet. Etter noen runder endte jeg opp med navnet Kol (uttales Kåll, på samme måte som i Kolbjørn). Navnet kommer fra norrønt og betyr Kull, eller sort. I vikingtiden og middelalder ble navnet ofte brukt på sorte dyr og også mørkhudede treller (slaver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden het Marius, det het han når vi fikk han.

Min første dvergpinscher het Lex, oppkalt etter Lex Luthor erkefienden til Supermann.

Mine nåværende dverger heter Ani, på stamtavlen heter han Jedi Anakin Skywalker. For de som ikke kjenner til Star Wars, er dette navnet Dart Wader hadde da han var ung. Da han var liten var Ani kjælenavnet hans. Så min Ani er faktisk en hannhund ;)

Min andre dverg heter Coliseum (Colosseum på spansk) på satmtavlen, i Spania ble han kalt for Coli, men det ble for likt E-Coli for meg, så jeg måtte finne på noe annet, men ville ha noe som lignet. Etter noen runder endte jeg opp med navnet Kol (uttales Kåll, på samme måte som i Kolbjørn). Navnet kommer fra norrønt og betyr Kull, eller sort. I vikingtiden og middelalder ble navnet ofte brukt på sorte dyr og også mørkhudede treller (slaver)

OT: men heiiiii!!! :D visste ikke at du var her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...