Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nei, jeg synes ikke det. Vi tar mye planlegging og saker på gruppe på facebook og har ca 4 møter i året (reise dekkes selvfølgelig, evt kan små møter tas over skype). Sjekk "Norsk Kennel Klubb ungdom" som facebook for å melde deg. Det hadde vært gull å få deg med (vi trenger flere flinke folk fra distriktene!).

Jeg har ingen verv nå, så jeg kan hjelpe til :)

Jeg sender henne en mail, jeg :)

eh..eh...eh...eh..eh...eh... mer :aww: Er du yngre enn meg?! :P:aww: nei :aww:

Neh, jeg er bare ungdommen (nesten :cry: ) ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

eh..eh...eh...eh..eh...eh... mer :aww: Er du yngre enn meg?! :P:aww: nei :aww:

Jeg sendte mail til den eposten som stod på fbook jeg,var det riktig? :)

Forslag går rett til valgkomite, så det vet jeg ikke, men regner med det er i orden da :)

Det er en stor fordel om de som skal stille til valg kan komme på årsmøtet utenfor Oslo 23. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

424080_10151433924841303_152336494_n.jpg

Og jeg må bare dele dette bildet av Pim her også. Det er VARMT i huset - jeg vet ikke nøyaktig hvor mye, men såpass at jeg (som fryser hele tiden) kan sprade rundt lettkledd. Men Pim er ikke enig, så hennes nye plass er mellom ovnen og veggen. Hun pleier å ligge der, eller sitte, og varme den konstant frosne kroppen sin :P

528783_456925054362650_1068293861_n.jpg

Ganzie ligger sånn hele vinterhalvåret :lol: Jeg tror pelsen hennes kun er til pynt, for hun hater kulde og elsker varme. På sommeren ligger hun i solsteika og på vinteren ligger hun nesten inni ovnen :lol:

Pelsen til dyret er så varm at det nesten ryker av henne, men ikke snakk om at hun har tenkt å flytte seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Syns jeg det er litt morsomt at Marthe er i samme aldersgruppe som barna mine :P Hun har jo for det første vært her på sonen i en evighet, hun har for det andre hund som er eldre enn min, og hun har for det tredje kommet mye lenger i konkurranse med sine hunder enn jeg har gjort med mine.

Skal jeg satse på at datterbarnet er like hundeengasjert om noen år som sonen-ungdommene er? Hun er veldig flink til å blande seg i ting hun ikke trenger å mene noe om allerede ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, jeg er bare ungdommen (nesten :cry: ) ;)

dæven døtte :aww: det hadde jeg ikke trodd :P jeg blir jo snart 24 :lol:

Forslag går rett til valgkomite, så det vet jeg ikke, men regner med det er i orden da :)

Det er en stor fordel om de som skal stille til valg kan komme på årsmøtet utenfor Oslo 23. februar.

det kan jeg :D skrevet i kalenderen tilogmed :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har jeg oppdaget at det lønner seg å spørre på fakturaer man ikke skjønner noe av..... bompengeregninger er noe dritt, men når den minker med 1350 på en liten telefon for å få oppklart at jeg faktisk skal betale regningene, så syns jeg det er ganske greit. :) Jeg var jo innstilt på at alt måtte betales, men de hadde jo sagt til meg før at bortsett fra en regning på 45 så var jeg ajour, så da strøk de alle tilleggsavgiftene. Yeey!! Alt betalt og det er fortsatt penger til regninger som forfaller litt senere.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har jeg oppdaget at det lønner seg å spørre på fakturaer man ikke skjønner noe av..... bompengeregninger er noe dritt, men når den minker med 1350 på en liten telefon for å få oppklart at jeg faktisk skal betale regningen, så syns jeg det er ganske greit. :) Jeg var jo innstilt på at alt måtte betales, men de hadde jo sagt til meg før at bortsett fra en regning på 45 så var jeg ajour, så da strøk de alle tilleggsavgiftene. Yeey!! Alt betalt og det er fortsatt penger til regninger som forfaller litt senere.

Bompengeselskaper er noen skikkelige luringer har jeg funnet ut. Etter jeg fikk bompengeregninger fra steder hverken jeg eller bilen har vært, har jeg virkelig begynt å granske de regningene, og av og til dukker det opp noen merkelig feil. Deilig når man får ryddet opp i slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 km på ski i dag. Bikkjekaldt, -20 sa min samboer, og det merkes godt i skyggen da vi gikk over Råsjøen, men vi klager ikke når solen skinner! Deilig å komme hjem med frostskjegg i trynet på både meg og Hermes :D

Et eller annet mongo med kompaktkameraet mitt, så ble ikke mye til bilder, men her er nå ett:

486011_121142471392732_221155603_n.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra hyggelig tur med Margrete og sjæffisene i sol og mange blå. Og var jeg ikke Nixe-frelst før så er jeg det nå. Da vi skilte lag, jeg til bil og M hjem, satte lille pelsdotten seg boms ned i bakken og hyyyyyyyyyylte "ikke gå fra meg" mens hun så lengselsfullt etter skrangleverkene sine. Men følelser driver vi ikke med så vi bare gikk. Da kom lille pelsdott løpende fortvilet etter oss og gråt og gråt og gråt så "slemme" mennesket hennes måtte hente henne og sette på bånd og dra henne med seg. Men hun limte seg igjen fast i bakken og gråt sine STORE pelsdott-tårer helt fra seg over at flokken hennes ble skilt på den måten. Er det mulig å være så skjønn og faktisk klare å røre litt ved de kalde skrangleverk-hjertene :wub:

Åååå :cry:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Diskuterer jeg avl på skrapbikkja mi, til tross for at jeg ikke har tenkt å avle på skrapbikkja mi. Sånne diskusjoner blir alltid så unyanserte. Jeg syns ikke Nora er en spesielt pen tervueren, at hun har tatt cert på spesial var like overraskende for meg som alle de som sto rundt, og det har helt klart ikke vært en grunn for å vurdere å avle på henne ever. Hun er litt mer enn ei skuddredd skrapbikkje som tilfeldigvis har gjort det bra på ei utstilling, og det er det der "litt mer" som var grunnen til at jeg vurderte kull på henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg grumpy! Skulle kjøpe meg verktøy, men kostet jo 200 kr for en flokk med sånne greier som man skrur greier med, og de hadde jeg bare rotet bort før jeg hadde rukket å bruke dem uansett. Så da kjøpte jeg en skiftenøkkel på rema isteden. Men den fungerer jo ikke på sånne greier som er på sparken min!! ÅÅÅÅH!!! Jeg vil kjøre spark!!!!!!!!!!! Jeg aner egentlig ikke hva man bruker skiftenøkler til, sikkert til å skifte ting med, men den så jo innmari lur ut da, så da tenkte jeg at den funker sikkert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heretter kan dere bare kalle meg Askepott :P

Jeg plundra litt med å få fyr i ovnen i stad og rotet mye rundt inne der. Da fikk jeg selvfølgelig masse sot på hendene, noe jeg vasket av når jeg var ferdig. Så ringer det på døren og det er postmann som kommer med pakke til meg. Han smiler veldig og jeg tenker at det var en blid postmann og smiler pent tilbake. Litt senere ser jeg i speilet hvorfor han antaglig smilte så veldig. Jeg hadde nemlig en lang sotstripe fra under nesa til langt ned på kinnet :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra skolen, nå sitter jeg og tar en liten matbit før Geo og jeg skal skynde oss ut og nyte så mye sol som mulig. Tror vi blir nødt til å bare gå på jordene, så kan vi få sett så mye av sola som vi klarer. Mens jeg er ute på tur kan dere jo hjelpe meg med to problemstillinger:

1. Jeg har ca. 4 dl melk jeg må få brukt opp. Jeg takler ikke å drikke melk, så jeg må bruke det i matlaging eller baking. Kan jo bake brød og erstatte noe av vannet med melk, men kanskje noen har noe mer spennende forslag?

2. Jeg har 7000 kroner fra jul- og bursdagsgaver som jeg ikke har brukt. Jeg kan enten la dem stå på sparekontoen (kjeeedelig!), eller bruke dem opp. Eller bare bruke litt av dem. Skal jeg kjøpe iPhone 5, speilreflekskamera, objektiv og/eller et solid og bra kompaktkamera? Jeg klarer seriøst ikke å bestemme meg for hva jeg helst vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og frittgående hester hørtes veldig kjent ut gitt :icon_redface: Men ståltråd er heldigvis redningen her. Med jordinga på ene tråden, da merker de det på vinteren å gitt :twisted:

Såltråd rett i jording er notert. :aww: Desverre er jordingen fryktelig dårlig her om vintern, så må vurdere polarbånd i tillegg.

Nuh skal jeg ta med kaostrioen ut og se om jeg finner disse hestedyra... Antakeligvis har det gått etter sola oppover skogen, spørsmålet er hvor langt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra skolen, nå sitter jeg og tar en liten matbit før Geo og jeg skal skynde oss ut og nyte så mye sol som mulig. Tror vi blir nødt til å bare gå på jordene, så kan vi få sett så mye av sola som vi klarer. Mens jeg er ute på tur kan dere jo hjelpe meg med to problemstillinger:

1. Jeg har ca. 4 dl melk jeg må få brukt opp. Jeg takler ikke å drikke melk, så jeg må bruke det i matlaging eller baking. Kan jo bake brød og erstatte noe av vannet med melk, men kanskje noen har noe mer spennende forslag?

2. Jeg har 7000 kroner fra jul- og bursdagsgaver som jeg ikke har brukt. Jeg kan enten la dem stå på sparekontoen (kjeeedelig!), eller bruke dem opp. Eller bare bruke litt av dem. Skal jeg kjøpe iPhone 5, speilreflekskamera, objektiv og/eller et solid og bra kompaktkamera? Jeg klarer seriøst ikke å bestemme meg for hva jeg helst vil ha.

1. Hvit saus - til lasagne, fiskeboller, eller hva det måtte være. Hvit saus er genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert godt ment. Men når noen skriver "Ps.Kanskje noe kan kurere dette...ex for og medisiner over tid." ang Noomi, så kjenner jeg at jeg blir faktisk irritert. Hva i ******* trur de at jeg driver med liksom???? Lar bikka mi gå for lut og kaldt vann, drite i at hu er syk og planer om å gi hu nakkeskudd til høsten? **** jeg ble sur nå.... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...