Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nå skal Noomi få seg fiiiiiine fleecesokker. :ahappy: Så da kan hu få være med ut og leke også i snøen! Sitter og venter på telefon fra vetten nå også.

Fikk forresten stappa hu oppi en boks i går, og satt alle labbene i vann. Og det er utrolig effektivt. Nesten som om grønnsåpa forsøker å "dra ut" all verken...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Fikk forresten stappa hu oppi en boks i går, og satt alle labbene i vann. Og det er utrolig effektivt. Nesten som om grønnsåpa forsøker å "dra ut" all verken...

Men det er jo det grønnsåpa gjør da. Brukt det ofte når jeg har verk ved en to ol.

.. jobber jeg hjemmefra da formen er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte dotten kunne kommet fra dusjen, vøtt.

Ja, jeg regna egentlig med at det var frosset, ref den disk vi hadde da du kjøpte, hvordan man måtte passe på varmen i kjeller/rør :lol: Og ja, det går radig unna, har opplevd speika rør ila to timer, jeg. Det er nok med en halv cm is så klarer ikke vanntrykket å knuse det.

Dusjen har annet avløp, den, tydeligvis :). Det var bare doen som frøys :).

Problemet her er ikke varmen i kjelleren - den er faktisk fin, ingen frost, men avløpsrøret går ikke innom der, det, og ligger antakelig bare i ytterkant ett eller annet sted :lol:. Får fylle etter med litt varmvann av og til i kuldeperioden for å forebygge litt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! **** "vårt politiske Norge"! Men i det minste har jeg lært hva Karl Marx sto for. Flaut å si det, men det har jeg aldri helt fått med meg :lol:

I hear you girl!! Den er fæææl den boken, så sykt tørr og slitsom!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Glemte å skrive oppskriften til knekkebrød så her kommer den:

Denne oppskriften gir 2 brett.

7 dl vann

4 dl havregryn (lettkokt)

4 dl grovmalt rug

2 dl solsikkekjerner

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

Bland alt i en bolle, og smør utover to brett. Deigen skal være ca 0,5 cm tykk på plata. Stekes på varmluftovn på 180 grader. Etter ca 10 minutter tar du platene ut og bruker en pizzaskjærer til å kutte opp bitene i den størrelsen du vil ha knekkebrødene, så setter du platene inn igjen og lar de steke i ca 45 min. Bytt på så begge platene får ligge øverst.

OM NOM NOM NOM NOM :D

Jeg er oreokjeks sjuk.. Har skikkelig lyst på noe godt så jeg blir helt gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke her og påstå at det programmet overdriver. :P Som mer byjente enn vidde-jente må jeg si meg uenig :lol: Dessuten er det ikke langt svippturen opp på fjellet. Aaaah, som jeg savner lange turer innover killingskaret!

Som "byjente" (vel, flatbygdjente, men oppi her regnes jo det som by) må jeg si meg skrekkelig uenig :P Eneste de mangler oppi her er skikkelig skog, men ingenting kan konkurrere med Krokskogen :heart:

Gikk på Numedal videregående et kaldt og langt år :lol:

Brrrrrr...

Det var slik jeg ble lurt opp hit også, men jeg hadde dessverre ikke vett til å flytte igjen :lol: Og så kaldt er det ikke her... host... Så ikke snø fra stuevinduet fra juli t.o.m august/september i år :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kunne Mozza fått tak i nabokatta til mamma og pappa. Jeg slapp henne ut på gårdsplassen for å tisse, og rakk akkurat å tenke at "de kattesporene på trappa ser da veldig ferske ut?", før bikkja forsvant som et lyn langsmed husveggen. Katta, som må ha sittet på dørmatta eller noe, sprang og gjemte seg mellom den store snøskuffa og veggen. KLADANG sa det, noe uelegant katt...

Tror det var det som redda pusen, for Mozza er litt sånn løpetidsskvetten i dag, og så måtte hun veldig tisse. Så hun bykset bort til tisseplassen sin mens hun kikka litt usikkert bort på snøskuffa, og da hun hadde gjort seg ferdig kom hun heldigvis på innkalling. Idet hun kom inn i gangen tror jeg det gikk opp for henne at det faktisk var en KATT hun hadde møtt, så nå står hun og piper, og vil bare ut igjen... Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear you girl!! Den er fæææl den boken, så sykt tørr og slitsom!!

Vi må skrive oppsummering av de viktigste poengene, det er helt forferdelig!! Så jeg er jo faktisk tvunget til å lese den! Men jeg må jo bare innrømme at jeg lærer best på denne måten, så sånn sett er det jo greit at læreren tvinger oss til en innlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "byjente" (vel, flatbygdjente, men oppi her regnes jo det som by) må jeg si meg skrekkelig uenig :P Eneste de mangler oppi her er skikkelig skog, men ingenting kan konkurrere med Krokskogen :heart:

Det var slik jeg ble lurt opp hit også, men jeg hadde dessverre ikke vett til å flytte igjen :lol: Og så kaldt er det ikke her... host... Så ikke snø fra stuevinduet fra juli t.o.m august/september i år :innocent:

Tunhovd-dammen midtvinters. .. ikke 10 ville hester osv..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo det grønnsåpa gjør da. Brukt det ofte når jeg har verk ved en to ol.

Men det synes bare så godt når de største furunklene som ikke har sprekt enda "buler" omtrent. :P Og litt facinerende. Men det har gått hull på en ny en etter jeg badet igår, men den var ganske liten da...

Snakket med vetten, og vi skal tilbake til torsdag... Søren meg ikke noe billig hund jeg har kjøpt meg... :getlost: Nå gleder vi oss til sokker kommer, slik at hun kan gå skikkelig tur igjen. :( Dersom det er noen som bevisst avler på hunder med furunkulose, så fortjener de å få beina skrået opp og tvunget til å gå på salta veier barfot. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips angående Egypt :) Men er folkeslaget ganske slitsomt der? Vil helst ha en rolig ferie :P

I går hadde jeg en sååå fin dag. Jeg var hos tannlegen og visdomstannen ser bra ut og må ikke nødvendigvis trekkes, A hentet meg og kjørte meg hjem i lunsjpausen sin, for så å komme hjem med en stor bukett roser til meg :D , så lagde vi en kjempegod hjemmelaget glutenfri pizza før vi dro på kino og så Django :)

424080_10151433924841303_152336494_n.jpg

Og jeg må bare dele dette bildet av Pim her også. Det er VARMT i huset - jeg vet ikke nøyaktig hvor mye, men såpass at jeg (som fryser hele tiden) kan sprade rundt lettkledd. Men Pim er ikke enig, så hennes nye plass er mellom ovnen og veggen. Hun pleier å ligge der, eller sitte, og varme den konstant frosne kroppen sin :P

:lol: Kamar er ikke sånn, han liker pledd. Finner en flik, går under og pakker seg inn. Vi har en ovn stående (føler det aldri blir varmt i denne leiligheten, så vi flytter ovnen etter hvor vi oppholder oss ...). Hos svigerfar har vi vedovn, han legger seg ikke foran den heller.

Jepp, han drar med seg pleddet overalt, denne gangen på gulvet, oppå et gulvteppe. :lol:

14409_10151324500288338_1891524743_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra hyggelig tur med Margrete og sjæffisene i sol og mange blå. Og var jeg ikke Nixe-frelst før så er jeg det nå. Da vi skilte lag, jeg til bil og M hjem, satte lille pelsdotten seg boms ned i bakken og hyyyyyyyyyylte "ikke gå fra meg" mens hun så lengselsfullt etter skrangleverkene sine. Men følelser driver vi ikke med så vi bare gikk. Da kom lille pelsdott løpende fortvilet etter oss og gråt og gråt og gråt så "slemme" mennesket hennes måtte hente henne og sette på bånd og dra henne med seg. Men hun limte seg igjen fast i bakken og gråt sine STORE pelsdott-tårer helt fra seg over at flokken hennes ble skilt på den måten. Er det mulig å være så skjønn og faktisk klare å røre litt ved de kalde skrangleverk-hjertene :wub:

Uuups, kl er 10 min for mye, jeg må løpe til egentreningen........

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører disse basenjihistoriene, så tror jeg det må være litt av den rasen i Supra (kanskje derfor hun er så lita :P ) Selv om hun har en vanvittig pels, så elsker hun varme. Graver seg ned i sacco-sekken, og krafser pleddet sitt over seg. Også skal hun helst gjemme snuten også :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme fra tur :ahappy:

Hundene ligger som et slakt i sofaen. Jeg har funnet ut hvordan jeg sliter de godt ut på tur, mohaha :twisted:

Jeg var medlem av NKKU for noen år siden... Er det noe vits når man ikke bor på Østlandet? :P

Ja! Hvor det er aktiviteter avhenger ene og alene av initiativet til medlemmene :) F.eks: Vil du arrangere NKKU-kurs på vestlandet, så får vi til det (leier instruktør, ordner med påmeldinger osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Hvor det er aktiviteter avhenger ene og alene av initiativet til medlemmene :) F.eks: Vil du arrangere NKKU-kurs på vestlandet, så får vi til det (leier instruktør, ordner med påmeldinger osv).

Hmm :P Er det mye arbeid å sitte i styret? Hvis ikke så kan jeg sikkert hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra hyggelig tur med Margrete og sjæffisene i sol og mange blå. Og var jeg ikke Nixe-frelst før så er jeg det nå. Da vi skilte lag, jeg til bil og M hjem, satte lille pelsdotten seg boms ned i bakken og hyyyyyyyyyylte "ikke gå fra meg" mens hun så lengselsfullt etter skrangleverkene sine. Men følelser driver vi ikke med så vi bare gikk. Da kom lille pelsdott løpende fortvilet etter oss og gråt og gråt og gråt så "slemme" mennesket hennes måtte hente henne og sette på bånd og dra henne med seg. Men hun limte seg igjen fast i bakken og gråt sine STORE pelsdott-tårer helt fra seg over at flokken hennes ble skilt på den måten. Er det mulig å være så skjønn og faktisk klare å røre litt ved de kalde skrangleverk-hjertene :wub:

Uuups, kl er 10 min for mye, jeg må løpe til egentreningen........

:wub: Vi gikk baklengs en stund altså! Når jeg slapp Uta igjen, så glemte hun skrangleverkene og deg å lot seg rive med i schæferbråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm :P Er det mye arbeid å sitte i styret? Hvis ikke så kan jeg sikkert hjelpe til :)

Nei, jeg synes ikke det. Vi tar mye planlegging og saker på gruppe på facebook og har ca 4 møter i året (reise dekkes selvfølgelig, evt kan små møter tas over skype). Sjekk "Norsk Kennel Klubb ungdom" som facebook for å melde deg. Det hadde vært gull å få deg med (vi trenger flere flinke folk fra distriktene!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager over 23 år :P Hva trodde du? :P

eh..eh...eh...eh.....eh...eh... mer :aww: Er du yngre enn meg?! :P:aww: nei :aww:

Nei, jeg synes ikke det. Vi tar mye planlegging og saker på gruppe på facebook og har ca 4 møter i året (reise dekkes selvfølgelig, evt kan små møter tas over skype). Sjekk "Norsk Kennel Klubb ungdom" som facebook for å melde deg. Det hadde vært gull å få deg med (vi trenger flere flinke folk fra distriktene!).

Jeg sendte mail til den eposten som stod på fbook jeg,var det riktig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...