Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

ÅÅ hvor fant du den løven, SFX? Pappa ønsker seg noe slikt :D

Hjemme hos mamma og pappa trekker man i en lærsnor, også ringer det en stor bjelle som henger i gangen.

eBay. Søkte på antique door bell, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går og griner. :hmm:

Nei, men drikker hun?

Hvis ja, så ville jeg bare ikke gitt henne noe annet enn vann ihvertfall i dag, og evt flere, bittesmå porsjoner med kokt ris/kokt kylling/biola/etellerannet, i morgen.

Jeg HAR faktisk grini. I dag er dagen jeg mistenker meg selv for å være gravid, i håp om å ha noen hormoner å skylde på.

Hun drikker, men kaster opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ler jeg. Vet dere? Det har kommet inn en klage til NKK på at jeg har registrert Keno som "Kick Ass" :P Klageinnsender mener navnet er "støtende på enkelte" Så NKK lurer på om jeg kunne tenke meg å endre navnet. *Fnis*
. Noen som har andre navn i "gråsonen" som jeg kan fortelle NKK om når jeg svarer at jeg synes Kick Ass er et fint navn?
*Ler så jeg rister*

• Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryseeeer.. hadde gjort seg med et kvarter i dusjen! Men får vel gjøre det når jeg kommer hjem. Nå skal vi bane inn til byen! :)

Banen går bare til stortinget btw :P feil på majorstua, og feil på oslo s :P Stakkars T er nå på busen etter toget ikke fungerte og tbanen ikke fungerte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ler jeg. Vet dere? Det har kommet inn en klage til NKK på at jeg har registrert Keno som "Kick Ass" :P Klageinnsender mener navnet er "støtende på enkelte" Så NKK lurer på om jeg kunne tenke meg å endre navnet. *Fnis*

. Noen som har andre navn i "gråsonen" som jeg kan fortelle NKK om når jeg svarer at jeg synes Kick Ass er et fint navn?

*Ler så jeg rister*

:lol: Alt folk orker gjøre.

...lurer jeg på om jeg kan lage sukkerbrød uten bakepulver? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg rister*

Seriøøst? Folk har for lite å gjøre! :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg rister*

Å herremin.... kanskje du kan endre til Kick Someone's Ass i stedet? :D

Edit: Komme seg ut og gjøre kveldens fysiske utskeielse: lempe og stable ved... innimellom får vel guttungen få litt lp-trening :D.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snakker om å gå ned i vekt, alle skal trene, spise sunt osv osv. Jeg anbefaler en real omgang med omgangssyken.. Det gjør underverker på bare noen få dager! Gjett om jeg skal bli bikinifin nå a! :D

Vil du komme på besøk hit? Jeg inviterer på kaffe og kaker mot en skikkelig smittende klem :lol:

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Hallooo, jeg hadde også stjålet paier i fleng hvis jeg var verdensmester på ordentlig :aww:

Nei, nå skal vi løpe på fjellet. Det blir grusomt! Skal ikke være mulig å bruke hele dagen på småting som man kan gjøre på kvelden bare fordi det er varmt i stuen liksom :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh jeg har ett forslag:

kick gluteus maximus :P

:lol: :lol:

I dag tidlig fant en viss drittunge ut at hun skulle spise på iphonen min. Seriøst? Hvor godt er det liksom? Greit nok at jeg hadde lagt den i senga, men virkelig, man trenger ikke ødelegge min nye og svært høyt elskede mobil.. Godt den har en idiotforsikring som også dekker klimakatastrofer.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig fant en viss drittunge ut at hun skulle spise på iphonen min. Seriøst? Hvor godt er det liksom? Greit nok at jeg hadde lagt den i senga, men virkelig, man trenger ikke ødelegge min nye og svært høyt elskede mobil.. Godt den har en idiotforsikring som også dekker klimakatastrofer.

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

I dag skal jeg visst på spinning igjen. :| Jeg som hater spinning over alt på jord.

Nå må jeg vaske opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, det skulle finnes fond eller forsikring som hjalp en økonomisk gjennom slikt.

Nå fikk jeg jo igjen det som gikk over frikortet, men her går jo ikke transport innunder. Det verste var egentlig all irritasjon og det å være avhengig av andre HELE tiden. Det er slitsomt i to måneder :aww: DET burde det vært et fond som kompenserte for :P

Edit: Komme seg ut og gjøre kveldens fysiske utskeielse: lempe og stable ved... innimellom får vel guttungen få litt lp-trening :D.
Kan han ikke hjelpe til å bære ved da :D

Nå har jeg fått bekrftet at Supra virkelig er en vakthund. Jeg har jo pleid og le av henne når hun er skummel, men det bor virkelig noe i henne.

Ei venninne av meg skulle låne noen bøker av meg, og siden hun var i Tønsberg i jobbøyemed i dag, ringte hun og lurte på om hun kunne stikke innom. Men jeg var ikke hjemme, men foreslo at hun bare kunne låse seg inn å hente bøkene. Hun har jo hilst på Supra et par ganger, så det burde ikke være noe problem trodde jeg. Men der tok jeg feil. Irene låste seg inn, men ingen lyd innefra. Da hun åpner døra fra vindfanget, står Supra der og legger ørene bakover og skikkelig brumming. Irene prøvde å smiske med henne, men det var ikke Supra interessert i. Da var det bare å trekke seg stille tilbake og låse døra igjen. Da vet jeg hvertfall at hun passer på huset når ingen er hjemme.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha byttet batteri i ringeklokka og i signalmottageren to ganger, fra to ulike batteripakninger, konkluderer jeg med at det er ringeklokka som er ødelagt. Spørsmålet er om jeg trenger en ny. Hittil har vel bare Jehovas vitner og Dolly Dimples brukt den. Om noen banker, har jeg 90-100 kilo ringeklokke ruslende her.

For å si det sånn så fjerna vi ringeklokken her, og det funker fin fint. Utrolig nok så kan folk fortsatt banke på når de ikke finner dørklokke, og Peppes har alltid klart å lever (at de sliter med å finne huset er en annen ting :P )

Grattis med hus Ane! Satt å leste om budrunden på jobben idag og hadde helt sommerfugler i magen, og så ble jeg lei meg på deres vegne at dere ikke fikk huset, og så kjempeglad for at du har en tulle samboer!

Nå sitter jeg å prøver å drepe litt tid før jeg skal på utstillingsmøte, har sikkert noen burder, men etter tortur av kroppen idag så er sofaen veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

Feil. Om Geo tygger på mobilen din knuser den (han har da sterke kjever), og dermed må du uansett kjøpe en ny. Men kjøper du deg en iPhone kjøper du også idiotforsikring, og dermed er det ikke noe stress. (Håper jeg. Jeg har tross alt ikke testen den prosessen ferdig. :P ) men det går sikkert fint..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, istedenfor bassengtrening da vesla ser ut til å ha fått omgangsyken litt plutselig. Trenger ikke å smitte alle andre :P Tror ikke jeg skal på hundetrening ikveld eller, får trene litt hjemme isteden og bade en hund eller to så de blir kvitt løpetidslukten litt så gullebarnet ikke har det så fælt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Grattis med hus, Ane!!

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Jeg har en sånn bc her også. Hun er snart ti år, har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, men nå i alderdommen stjeler hun som en ravn. Altså hun kunne stjele mat tidligere også, men da var det mer sånn" Oi, var det din mat som sto på bordet her?! Jeg trodde du var ferdig med den siden du hadde gått, jeg". I dag stjal hun kattemat rett foran trynet mitt, etter at hun hadde vært alene i fire minutter og kverka en pakke med tortilla lefser (uåpnet) og spist en halv pose puffet ris. Hun er helt ram etter mat. Tynn over ribbeina og hengebuk.. Hmmm kanskje hun skulle hatt en markkur.

Jeg sitter hjemme og venter på tlf så jeg kan levere en hund, men siden jeg ikke får hverken tlf eller melding, så antar jeg nesten at det utgår i dag da.. veldig irriterende at folk ikke bare kan gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Presser en vanlig slik H-sele for mye på luftrøret? https://dyresjappa.no/produkt/hundesele-regulerbar-svart/ Isåfall ville jeg sett etter en step-in sele ala dette, bare pass på at den ligger lavt nok foran:https://www.musti.no/basic-first-step-in-sele-svart Ellers ville jeg brukt halsbånd med grime en del for å begrense trekkingen, rett og slett.  
    • Hei! Jeg har kommet borti en ny utfordring. Min egenavlede Aussie på 7mnd hoster/harker/høres ut som den har astma når den trekker i sele. Dette har pågått i hele sommer og jeg har prøvd å finne en sele som minimerer problemet, men enda ikke lyktes.   Valpen er undersøkt av veterinær for to uker siden hvor vet tror den kan ha hatt kennelhoste og at luftrøret fremdeles er irritert. Almenntilstanden er god og har vært hele vegen. Vi skal la vær å gå tur (kun aktivisering i hagen, på rally-treninger osv) på tre uker for å se om det hjelper at luftrøret får ro. Nå har det gått to uker til uten bedring (fremdeles harking når jeg holder på luftrøret) så jeg ser for meg at vi må inn igjen for røntgen osv. Denne hostingen/harkingen kommer kun når man legger press på luftrøret, aldri ellers. Dessverre er dette en hund som er ivrig på tur og trekker en del. Men det høres jo ikke bra ut.. hvis noen har erfaring med det samme så skriv gjerne litt om det også!   Jeg ser ikke for meg at vi finner ut av/får løst dette problemet med det første, og spør derfor dere om noen vet om en spesialsele som er utviklet for å unngå press på luftrøret? Evt om noen spesialsyr?
    • Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...