Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

I dag tidlig fant en viss drittunge ut at hun skulle spise på iphonen min. Seriøst? Hvor godt er det liksom? Greit nok at jeg hadde lagt den i senga, men virkelig, man trenger ikke ødelegge min nye og svært høyt elskede mobil.. Godt den har en idiotforsikring som også dekker klimakatastrofer.

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

I dag skal jeg visst på spinning igjen. :| Jeg som hater spinning over alt på jord.

Nå må jeg vaske opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, det skulle finnes fond eller forsikring som hjalp en økonomisk gjennom slikt.

Nå fikk jeg jo igjen det som gikk over frikortet, men her går jo ikke transport innunder. Det verste var egentlig all irritasjon og det å være avhengig av andre HELE tiden. Det er slitsomt i to måneder :aww: DET burde det vært et fond som kompenserte for :P

Edit: Komme seg ut og gjøre kveldens fysiske utskeielse: lempe og stable ved... innimellom får vel guttungen få litt lp-trening :D.
Kan han ikke hjelpe til å bære ved da :D

Nå har jeg fått bekrftet at Supra virkelig er en vakthund. Jeg har jo pleid og le av henne når hun er skummel, men det bor virkelig noe i henne.

Ei venninne av meg skulle låne noen bøker av meg, og siden hun var i Tønsberg i jobbøyemed i dag, ringte hun og lurte på om hun kunne stikke innom. Men jeg var ikke hjemme, men foreslo at hun bare kunne låse seg inn å hente bøkene. Hun har jo hilst på Supra et par ganger, så det burde ikke være noe problem trodde jeg. Men der tok jeg feil. Irene låste seg inn, men ingen lyd innefra. Da hun åpner døra fra vindfanget, står Supra der og legger ørene bakover og skikkelig brumming. Irene prøvde å smiske med henne, men det var ikke Supra interessert i. Da var det bare å trekke seg stille tilbake og låse døra igjen. Da vet jeg hvertfall at hun passer på huset når ingen er hjemme.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha byttet batteri i ringeklokka og i signalmottageren to ganger, fra to ulike batteripakninger, konkluderer jeg med at det er ringeklokka som er ødelagt. Spørsmålet er om jeg trenger en ny. Hittil har vel bare Jehovas vitner og Dolly Dimples brukt den. Om noen banker, har jeg 90-100 kilo ringeklokke ruslende her.

For å si det sånn så fjerna vi ringeklokken her, og det funker fin fint. Utrolig nok så kan folk fortsatt banke på når de ikke finner dørklokke, og Peppes har alltid klart å lever (at de sliter med å finne huset er en annen ting :P )

Grattis med hus Ane! Satt å leste om budrunden på jobben idag og hadde helt sommerfugler i magen, og så ble jeg lei meg på deres vegne at dere ikke fikk huset, og så kjempeglad for at du har en tulle samboer!

Nå sitter jeg å prøver å drepe litt tid før jeg skal på utstillingsmøte, har sikkert noen burder, men etter tortur av kroppen idag så er sofaen veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der! Argument mot å kjøpe iPhone. Dersom Geogebra tygger på telefonen min har det jo ingen verdens ting å si, den har jo vært gjennom verre før.

Feil. Om Geo tygger på mobilen din knuser den (han har da sterke kjever), og dermed må du uansett kjøpe en ny. Men kjøper du deg en iPhone kjøper du også idiotforsikring, og dermed er det ikke noe stress. (Håper jeg. Jeg har tross alt ikke testen den prosessen ferdig. :P ) men det går sikkert fint..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, istedenfor bassengtrening da vesla ser ut til å ha fått omgangsyken litt plutselig. Trenger ikke å smitte alle andre :P Tror ikke jeg skal på hundetrening ikveld eller, får trene litt hjemme isteden og bade en hund eller to så de blir kvitt løpetidslukten litt så gullebarnet ikke har det så fælt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Grattis med hus, Ane!!

Akkurat nå er jeg så sur på Amira at jeg holder på å sprekke. Hadde laget en stor form med fantastisk pai som stod innerst på benken. Så går jeg ut en tur for å kaste søppel og hente noe i bilen. Når jeg kommer inn er paien spist og formen knust. Amira løper og hjemmer seg før jeg har kommet inn døra. Hun VET at hun ikke får stjele - likevel gjør hun det med en gang jeg snur ryggen til!! *smiley som vrir om nakken på en hund* Som valp gjorde hun ingen ting galt, men når hun passerte 7 år begynte hun så smått å gjøre ugang. Nå er hun helt forferdelig frekk!

Jeg har en sånn bc her også. Hun er snart ti år, har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, men nå i alderdommen stjeler hun som en ravn. Altså hun kunne stjele mat tidligere også, men da var det mer sånn" Oi, var det din mat som sto på bordet her?! Jeg trodde du var ferdig med den siden du hadde gått, jeg". I dag stjal hun kattemat rett foran trynet mitt, etter at hun hadde vært alene i fire minutter og kverka en pakke med tortilla lefser (uåpnet) og spist en halv pose puffet ris. Hun er helt ram etter mat. Tynn over ribbeina og hengebuk.. Hmmm kanskje hun skulle hatt en markkur.

Jeg sitter hjemme og venter på tlf så jeg kan levere en hund, men siden jeg ikke får hverken tlf eller melding, så antar jeg nesten at det utgår i dag da.. veldig irriterende at folk ikke bare kan gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaken ble bra den, selv uten bakepulver. Eller får vente å se til den faktisk har kjølt seg litt. Men det er like mye eple i den kaken som røre så det spiller ingen rolle :lol:

edit:

Hjelper ikke noe mer på kanindrømmen i natt når venninen min ligger ut bilder av kaninungene hun skal selge. Se på denne da:

148372_414374038643708_1772481813_n.jpg

Flere bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært ganske flink. Har gått en lang tur med hundene, bakt 4 brett med knekkebrød, ordnet forsikringer og annet bank-greier, laget pai (til Amira...), laget en pai til, vasket og støvsugd kåken og nå står cookies-røre i kjøleskapet! Dæven, jeg er egentlig litt av et koneemne! :lol: Nå skal jeg på styrke-pilates og gruer meg litt til å trene. Har mer lyst til å spise cookies.

Og, ja, også har jeg kjøpt pensmbøket for vårsemesteret:

72377_10151403684246999_2041395485_n.jpg

Gjett om jeg gleder meg a?! Ok, bøkene er litt tørre med masse diagrammet og tung tekst, men herregud så gøy det skal bli å lære alt sammen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, Lill og Jeanettes kakeprat gjør meg godtesyk, og pannekaker er bare ikke like kakete.

Men, jeg har skuffen full av godteri som jeg fikk av mamma - men jeg får ikke lov til å spise det før jeg har fullført et oppussingsprosjekt hun hjalp meg å begynne med i fjor en gang (kremtfebruarkremthosthark). Jeg tror kanskje jeg kan være godtesyk nok til å få gjort det i morgen... Jeg trenger dagslys, og det forsvant i dag mens jeg størjet med andre ting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn bc her også. Hun er snart ti år, har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, men nå i alderdommen stjeler hun som en ravn. Altså hun kunne stjele mat tidligere også, men da var det mer sånn" Oi, var det din mat som sto på bordet her?! Jeg trodde du var ferdig med den siden du hadde gått, jeg". I dag stjal hun kattemat rett foran trynet mitt, etter at hun hadde vært alene i fire minutter og kverka en pakke med tortilla lefser (uåpnet) og spist en halv pose puffet ris. Hun er helt ram etter mat. Tynn over ribbeina og hengebuk.. Hmmm kanskje hun skulle hatt en markkur.

Får meg faktisk til å tenke på cushing's det der. Eldre hund med hengebuk og øket matlyst. Mulig jeg er påvirket av forelesninger jeg har hatt nylig, men. :P

Man kan plassere rykende fersk biff foran nesen på Onkel, gå ut av rommet og komme tilbake en time senere uten at han har rørt den. Gjør man det samme med Nevø i rommet så er nok biffen borte innen to minutter. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn bc her også. Hun er snart ti år, har aldri gjort noe galt i hele sitt liv, men nå i alderdommen stjeler hun som en ravn. Altså hun kunne stjele mat tidligere også, men da var det mer sånn" Oi, var det din mat som sto på bordet her?! Jeg trodde du var ferdig med den siden du hadde gått, jeg". I dag stjal hun kattemat rett foran trynet mitt, etter at hun hadde vært alene i fire minutter og kverka en pakke med tortilla lefser (uåpnet) og spist en halv pose puffet ris. Hun er helt ram etter mat. Tynn over ribbeina og hengebuk.. Hmmm kanskje hun skulle hatt en markkur.

Det er helt rått hvordan gamle BC-damer tar seg til rette! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er noe med å bli gammel. Da gjelder liksom ikke regler lengre. Vida stjal mat fra tallerkenen min engang. Mens jeg satt me den i hånda. :lol: Ellers betyr ikke "kom hit" at man skal komme noe mer. Det betyr at hun kan vurdere å sette retningen mot meg, dersom hun er ferdig med det hun har lyst til å gjøre. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er noe med å bli gammel. Da gjelder liksom ikke regler lengre. Vida stjal mat fra tallerkenen min engang. Mens jeg satt me den i hånda. :lol: Ellers betyr ikke "kom hit" at man skal komme noe mer. Det betyr at hun kan vurdere å sette retningen mot meg, dersom hun er ferdig med det hun har lyst til å gjøre. :aww:

Blaze:

*rekker poten i været* INGEN REGLER FOR DE GAMLE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan vi skylde på alder når det kommer til teit oppførsel fra tispene våre? Uta kan kanskje sitte, kanskje legge seg, kanskje komme, stjele masse, og kanskje ikke stjele fra benken. Hun er bare 5,5 år? Er hun gammel nok da?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan vi skylde på alder når det kommer til teit oppførsel fra tispene våre? Uta kan kanskje sitte, kanskje legge seg, kanskje komme, stjele masse, og kanskje ikke stjele fra benken. Hun er bare 5,5 år? Er hun gammel nok da?

Nei sier Blaze, for da kunne datteren holdt på slik også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...