Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

-23 her idag.. *grøss* Vi skal ta tur til dyrebutikken idag vi, så nå venter vi bare på at bilen skal bli god og varm (motorvarmer og kupevarmer er suverene ting..)

Og så lurer jeg på om vi skal være ville og gærne ellers og bare ha korte "trene i hagen økter" idag, droppe skogsturen (det blir i såtilfelle første gang for Shy så lenge hun har bodd her, at vi ikke går på tur i skogen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Og så var det jeg skulle si helt borte... Jaja, da var det sikkert ikke så viktig, men jeg mener å huske det var noe morsomt :P

Nå putle meg i dusjen, så morgenture hunder, før jeg skal sette igang med å skrape tapet igjen. Satser på å bli ferdig i dag en gang. Men blir avbrutt av Smulestell, for det kommer ei og hjelper meg med underlinja om to-tre timer. Jeg gleder meg til neste helg! Vet nesten ikke hva som er best, at det er utstillingshelg eller at jeg har oppussingsfri hele helgen...

Shit...leste: nå pulte meg i dusjen... :)

Litt overshare tenkte jeg før jeg leste riktig :)

Igår på kveldstur så var jeg så lur å falt OPPÅ Chicka, stakkars gamle kroppen, men så ikke til å bry seg, hun trippet videre avgårde ;)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det høres ut som om naboene dytter en tom plastbalje fram og tilbake ute på verandaen, eller noen som står og skraper snø av isen uten å egentlig få det til. At det går an å bråke så mye en lørdag morgen, noen av oss trenger faktisk søvn (jeg er så snill at jeg kjørte samboer på jobb 05.00 i natt :P )

Jaja. -12 grader, det var nå i helvetta så kaldt det skulle være. Jeg har ikke med meg utebukse, så mine planer om å låne meg en Ella utgår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagd gummiboller, håper de smaker godt da.... Får hele fam Stine på besøk etterpå :D Mens C står utti skauen og fryser ræva av seg og ser på rally Hadeland. Ja, jeg er faktisk litt misunnelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg var! Ikke at jeg rakk så mye av konserten... Tror aldri samfunnet har vært så fullt før som det var idag! Helt vilt mange folk på liten plass, men helt vilt god stemning også!

Ååååååå. Veldig veldig veldig misunnelig!

Her er det -20 i dag. Det frister faktisk å bare dra frem fysikkbøkene og bli sittende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behagelige 14 minus her i dag, så luftet hunder i bare joggedress og sko. :aww:

Angrer litt på at jeg stod opp, men kahlo måtte ut og det er litt teit å legge seg igjen når klokka er nesten halv 11. *gjesp* Spesielt siden vi må til tynset etterhvert...Medisinene mine som skulle sendes til Tolga har aldri kommet dit, desverre er resepten med der, så om de ikke er kommet til tolga i dag, så må de på tynset fikse noe - jeg nekter å gå ute medisiner i mange dager fordi de er noen amøber som ikke kan jobben sin. :aww: (Ok, er mer enn kun denne ene hendelsen som gjør at jeg ikke liker dem der altså. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nekter å gå ute medisiner i mange dager fordi de er noen amøber som ikke kan jobben sin. :aww: (Ok, er mer enn kun denne ene hendelsen som gjør at jeg ikke liker dem der altså. )

Nå synes jeg absolutt du viser tegn på å være gravid altså :P:lol:

(Bare mobber litt, jeg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg absolutt du viser tegn på å være gravid altså :P:lol:

(Bare mobber litt, jeg :D )

:lol: Tror det er mer at jeg er lei av å være kvalm og spy MED medisiner og ikke orker tanken på å gå uten medisiner til gudene veit når. :lol: Men vi kan godt skylde det på graviditeten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke merker noe særlig forskjell på -2 og -20? Merket ikke så stor forskjell på +20 og +40 når jeg bodde i Australia heller... :P

Nå kikker jeg over til naboen og ser at det er en stor hundebæsj der. Jeg slapp ut hundene mine og de har en tendens til å luske rundt i hagen til naboen (hagene melleom husene er helt åpen og sammenhengende, jeg vet ikke en gang hvor grensen går), så kanskje den er fra mine hunder? Bæsjen er stor, og de eier en bernen sennenhund, men det er kanskje lurt å snike seg bort å plukke den opp, i tilfelle den er fra en av mine?! *ønske seg hvit camo-dress*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masete familie... nå har sønnen min, søsteren min og mamma ringt for å mase og sørget for å forsinke hele dagen jeg har planlagt :D

Koselig altså, men det gikk jo nesten en time i telefonen og jeg har en del jeg skal gjøre før jeg skal kjøre til mamma. Hun har invitert på pinnekjøttmiddag og så blir vi der til i morgen. Det blir kos å drikke vin med mamma i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på temperaturen i dag jeg også! -17 og faktisk ganske behagelig. Har jeg blitt herdet? TIl og med Kamar synes det var greit å gå på bakken uten potesokker i dag. :lol:

Edit: må fortelle om agurkkastingen min i dag! Vi hadde taco i går, og det ble igjen noe agurk. Gutta eeelsker det, så jeg tenkte å kaste resten til de i dag. Så da går jeg i stua, skal kaste agurk opp i lufta med skåla for å spre det godt rundt, og svooosj, der mista jeg skåla i samme slengen. Det så visst ut til at jeg var veldig trøtt og tenkte at skåla skulle være med. Og at jeg tenkte etterpå at jeg ikke skulle kastet skåla, og prøvde å redde den i lufta. Knas, skål og masse agurkbiter på flisgulvet. Rydde vekk hunder og støvsuge. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke merker noe særlig forskjell på -2 og -20? Merket ikke så stor forskjell på +20 og +40 når jeg bodde i Australia heller... :P

Eh vet ikke om jeg skal si du er rar eller heldig. :lol: Jeg har en komforttemp på +- 20 grader. Kaldere eller varmere enn - 20 til + 20 grader blir kaaaldt eller vaaaaarmt :lol: Og det er stoor forskjell på 14 minus og 20 minus.

Nej, nå sier hundene at de må ut, så da får jeg luske ut med håndkleturban på hodet :aww: Fint med lite naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
:) Hadde jeg bare vært god på ski :whistle: Meg jeg suger skikkelig til det.. Og så er det ingen fine plasser å gå på ski her.. Eller skiføre i det hele tatt :P Men hadde jeg hatt mulighetn til åpent landskap uten så mange folk hadde jeg faktisk snørekjørt jeg og. Slik som Ane gjorde for ikke lenge siden. Sånn vil jeg ha det :D

Jeg har forresten planer om å campe i Østmarka i vår/sommer så om noen vil bli med, enten det er en dag eller flere, så er det bare å slenge seg med. Vi blir alltid glad for selskap :) Da skal jeg få kjøpt meg hengekøye med myggnetting og sove i den :D

Å, vi vil veldig gjerne være med hvis vi får lov. Jeg kjenner virkelig ingen som synes det å sove ute er noe stas. Eller være ute mer enn man må i hele tatt. Rare mennesker. De får traumer av dagsturer, og jeg må stå og vifte med sjokolader på toppen av bakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes sendt med samboer til Toten, hvor han skal gå tur med sin nye venn der, blandingsvalpen Kaisa, som garantert har blitt en del større siden sist:

430665_10152263325660174_773626394_n.jpg

Jeg og Calle sitter igjen, i dag blir det fotballkamp og kjettingtrekk på oss, kjøpte ny kjetting i går, så i dag skal han få prøve seg på litt mer vekt :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Og så var det jeg skulle si helt borte... Jaja, da var det sikkert ikke så viktig, men jeg mener å huske det var noe morsomt :P

putle meg i dusjen, så morgenture hunder, før jeg skal sette igang med å skrape tapet igjen. Satser på å bli ferdig i dag en gang. Men blir avbrutt av Smulestell, for det kommer ei og hjelper meg med underlinja om to-tre timer. Jeg gleder meg til neste helg! Vet nesten ikke hva som er best, at det er utstillingshelg eller at jeg har oppussingsfri hele helgen...

Hei hvor det går når man leser, for jeg stokket om noen bokstaver der og måtte lese eeen gang til :lol:

Har lagd gummiboller, håper de smaker godt da.... Får hele fam Stine på besøk etterpå :D Mens C står utti skauen og fryser ræva av seg og ser på rally Hadeland. Ja, jeg er faktisk litt misunnelig :P

:blink: Nå er jeg spent, hva i alle dager er gummiboller?

Jeg har trent, kaffen kom først nå, og pelsene er utolmodige fordi jeg har fått på meg ullundertøyet og gammasjene. Så de vet jo hva som er i vente. Men det er nettopp den delen de ikke skjønner, venting. Hvorfor skal man veeeeeente med å gå på tur når man bare kan lukke opp døren og løpe i lykkerus ut i snøen liksom. Det er jo ikke mer komplisert enn som så :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei inn til oslo, omkjoringer så man bruker en time ekstra er herlig.. snart lekeland med avkommet og nevø , i sikkert mange timer :lol: Hjem til min far senere idag, der vi er alene da han skal på travfest :) tenkte meg en tur å besøke en soniscollies senere idag, får se om formen er enig!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei inn til oslo, omkjoringer så man bruker en time ekstra er herlig.. snart lekeland med avkommet og nevø , i sikkert mange timer :lol: Hjem til min far senere idag, der vi er alene da han skal på travfest :) tenkte meg en tur å besøke en soniscollies senere idag, får se om formen er enig!

Sånne omkjøringer at jeg må beregne mer tid til Sandefjord i morgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på mamma. Hun og jeg skal på hytta. Hjem i morgen. Men må opp for å lese av strømmen og sjekke at alt er i orden. Gubben er hjemme med sin hund. Regner med mine hunder gleder seg til å være løse inne. Tipper Amigo er lei bur hybelen sin.

Her på Jessheim er det -11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da er han jo ung, på godt og vondt, og kan formes mye. Kurs er uansett gøy og lærerikt.
    • Har litt erfaring med Japansk spisshund. Pelsstell: De 2 første jeg hadde slapp pels 2 ganger i året, hvor mesteparten av pelsen kom ut på veldig kort tid. Endel børsting da, men lite pelsstell ellers. Han jeg har nå gjør ikke det, men har de vanlige røytepriodene vår og høst.  Han krever ikke veldig mye pelsstell utenom røyteperiodene, pleier å børste ham når den blir badet. Anbefaler en hundeblåser for å lette pelsstellet og greit å få tørket dem når de har blitt dusjet.   Aktivitetsnivå: De er med på det meste men mine har egentlig ikke krevd mye. Stort sett fornøyd bare de får en god tur hver dag. Mine har også drevet med alt fra ID-spor til agility og kost seg med det. Lydnivå: Veldig induvidielt, men spisshunder er jo kjent for å ha litt lyd. Mine 2 siste har varslet når det kommer noen, noen ganger men ikke så ofte når noen har gått forbi, men jeg har flere hunder, bla en sheltie som bjeffer for alt så hvor mye lyd det ville vært uten ham vet jeg ikke. Første min bjeffet bare når noen ringte på. Min er stort sett rolig på hotell, når det bare er ham eller med den andre roligere sheltien min. Sjelden de bjeffer hele tiden, har bodd på motell med mange andre japanske spisshunder og ingen av de står å bjeffer hele døgnet. Vet det er flere i JS miljøet som har med sine på båt uten problemer.  
    • Han er snart tre år, men har mye ungdom i seg enda merker jeg. Takk for godt svar! Jeg har tenkt at vi burde gå på et kurs sammen ja. Som du nevner så er det noe med å bli kjent med treningen sammen.
    • @BusannKan kanskje si litt om det. De krever jo litt børsting og pelsstell, men er ganske selvrensende. Det blir fort litt støvsuging også.
    • Hvor gammel er han? At en hund "kan" en ting betyr ikke at den kan det i alle situasjoner. Alt må læres inn og vedlikeholdes, og generaliseres, det vil si, lære at det kan/skal gjøres under ulike forhold og på ulike steder. Jeg vil anbefale å finne et grunnkurs dere kan gå for å bli enda bedre kjent, og lære om hundetrening sammen. Start med å repetere kommandoene inne, hjemme, og belønn med godbit eller lek når han gjør det riktig. Prøv igjen utenfor huset, i hagen, innkjørselen e.l. Det er fortsatt kjente omgivelser, og kanskje mindre forstyrrelser? Når dere er på tur i kjente områder kan du gjerne stoppe på et rolig, uforstyrret sted og gå gjennom kommandoene igjen, alltid med belønning. Slik kan han gradvis lære at "kommandoene gjelder og lønner seg her også".  Gradvis, over flere dager og uker, kan du repetere kommandoene på ulike steder, med økt vanskelighetsgrad. Men husk også å gå tilbake å repetere på steder hvor det er enkelt for ham å følge kommandoene. Jo mer ukjent stedet er, jo mer lukter, lyder, folk og andre dyr det er, jo vanskeligere er det for ham å fokusere på deg og følge med. Dette må læres inn gradvis, og tar tid.  Det er selvfølgelig også superviktig at han ikke går løs når du ikke er helt sikker på at han kommer på innkalling. Bruk langline, og la ham eventuelt løpe løs på inngjerdede områder. I langline kan du jobbe likedan som med de andre kommandoene, men jeg vil anbefale å bruke enda bedre belønning, gjerne en "eksklusiv" belønning som han får kun på innkalling. Og ja, han vil merke at han har lina på og høre bedre etter da, men treningen vil like vel sitte i når du etterhvert tar av lina.  Lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...