Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Godt nyttååååååår sonen!! :D

Feiringa igår gikk over all forventning! Mana var stressa i et kvarter rundt kl. 12, og that`s it! Hun var så flink og helt normal ellers. Wiho! Og så veldig greit å sitte inne sammen med henne.. Det skal jeg gjøre hvert år.

Nå skal jeg se litt anime, slappe av og så skal vi til fattern for å spise.. Gjør ikke noe annet enn å spise i ferien omtent :lol: Nesten så man blir lei av mat :P

Skrevet

Om 2,5 timer starter jeg til gardermoen for å hente Bella og venninna min. Det har vært rart å være 4 måneder uten hunden min.. Godt nytt år, alle sammen :) Sent from my GT-N7000

Skrevet

Akkurat nå håper jeg 2013 blir bedre enn 2012 og at jeg overlever morgendagens lille samtale med begravelsesbyrå og søstrene mine, samt at jeg gruer meg til begravelsen på fredag.

Skrevet

Veldig leit å lese Margrete. :( Det der må være helt forferdelig. Jeg håper (og tror) at dere kommer dere gjennom det.

Sov meg gjennom nyttårsaften jeg. Sovna rundt halv 12, og letta såvidt på øyelokkene når klokka runda hel - før jeg slokna igjen. Hu hei hvor det går.

• Like 1
Skrevet

dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...dunk...

Skallebank. Skulket skitur.

Jeg hadde uansett en veldig bra nyttårsfeiring! Det var helt super stemning! Hundene slappet av hjemme med søstra mi og kjæresten hennes. Yippie var litt stresset, men det er lite bråk her, så det gikk veldig greit med alle sammen.

Godt nyttår!

Skrevet

For en start på det nye året. Heldigvis går det bra med han som fikk hjertestans i går. Naboen som sannsynligvis er i familie eller venn kom bort i dag og takket meg for det jeg gjorde og fortalte at alt sto bra til. Han vil klare seg meg formen hans er selvsagt ikke bra. Kjente meg veldig lettet til tross for at jeg er skikkelig fyllesyk i dag. Hadde flere ubesvarte annrop på telefonen fra venner med lot være å ringe opp. Glad for det for når jeg kom på facebook for da kunne eksen si til meg at en av mine gode venner døde i natt. Slosskamp med en godt voksen mann(eller kanskje gammel? nesten 80år var han). Har ikke fått så mye info enda men han ble erklært død på stedet etter en stund og den andre mannen ligger alvorlig skadet på sykehuset... Året skulle ikke starte som dette :( Stakker gode snille.... Tenker på familien, venner og kjæreste som fikk denne beskjeden i natt... Litt glad for at jeg satte mobilen på lydløst for jeg trengte å hente meg inn igjen i natt kjenner jeg.... :icon_cry: Etter bildene i avisen og dømme så ser det tragisk ut..

Nå er Lea sendt ut på tur med foreldrene mine og jeg har tatt med meg Ivo og lagt meg i sengen... Skal ligger her i fosterstilling og håpe at fyllesyken forsvinner litt snart. Tror jeg skal sende en melding til beste mannen i kveld og høre om sengen og armkroken hans er ledig...

Skrevet

Søren får ikke sove..... se The Expendables da :w00t:

Zebra sover, heldiggrisen :baby: Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel :bananas: Merkelig nok så har jeg ikke lyst til å ta oppvasken :icon_confused:

Skrevet

Akkurat nå er jeg glad jeg skal hjem i morgen, savner både bikkjer og gubbe. Kommer ikke hjem før på torsdag da, reiser med nattoget.

Er det forresten noen som har tips om billig og grei overnatting i/rundt Drammen? Med hund. Har bare mobilnett og det er så tregt å google med :whistle:

Skrevet

:hug: Arielle

Her har vi til slutt stått opp og luftet hundene på jordene. Hannhunden som er på besøk har litt issues med Doffen (enda han bare er peace and love og forstår ikke hvorfor han skal absolutt ta han :P ) så satt opp grinder igjen. Fordel med små hissigpropper er at jeg bare løftet han rett opp og holdt han rett ut når han startet :lol:

Dustelymfeknutene er vonde igjen da :( dritt!

Men nå skal jeg spise frokost med vennene her og sløve litt til før de drar.

Skrevet
Side 1 i AN på side 1 i 2013 :bananas:

Også klikket nettet og da rekker jeg det sikkert ikke :gaah:

Joooo rakk det jo :w00t:

Nei :aww: du er på side 2 :aww:

Skrevet

Godt nytt år, alle sammen!

Her var det en del fyrverkeri fra ti minutter før til tyve minutter etter midnatt, og hundene brydde seg ikke døyten. De bjeffet når det kom lysglimt hver tiende minutt tidligere på dagen, men når selve oppskytingen var på det mest intense var det ikke noe å bekymre seg for, mente de.

Dog finner jeg det ironisk at det i fjor ble sendt ut brev fra styret om å holde all oppskytning unna boligfeltet, fordi det er gamle trehus her som kanskje ikke tåler det. Mens i år sto folk midt på feltet på lekeplassen og skjøt opp ting ti meter fra døra mi.

Året startet med et skrivekick, så jeg fikk ikke lagt meg før klokka seks... Men det var gøy, wup wup!

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...