Gå til innhold
Hundesonen.no

Årets ønskeliste folkens!


pippin
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg er nysgjerrig på hva sonisene ønsker seg i år jeg? :D

Her er min!

En vindtett, vanntett, fôret tykk vinterbukse

Balaklava

Vindvott

Innerhanske til vindvotten

Fleecebukse

GODE ullsokker med litt tykkelse

Enda et batteri til kameraet

Ullundertøy

Vidninkel til kameraet (denne er det nok lite håpe i :P )

Hodelykt med batteri (uvisst om jeg kjøper en god en selv før jul)

Penger

Minnekort tilkameraet ( 16 eller 32 gig )

En sånn stor lysestake som står på gulvet, med plass til kubbelys på

Hengekøye man kan bruke på tur istedet for telt, med duk over.

Hmm det er det jeg kommer på nå gitt.. Tidligere har jeg bare ønsket meg penger, eller annen unødvendig dritt, så det føles rart å faktisk ha noe konkret å ønskse seg, haha :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har ingen spesielle ønsker i grunn... Men jeg har litt lyst på en sånn løkhakker da( gaaad, det er kjedelig å kutte løk.... :P ) og telys blir jeg alltid glad for.... :) Ellers så regner jeg med at jeg får jakker av min far, for det trenger jeg.Men jeg har ikke økonomi til å kjøpe det selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtøy, treningstøy, BSU-penger (fattig student), tursko, klær til hunden (får aldri nok selv om jeg kan kle opp sikkert fire hunder hver tur) og andre kjedelige ting. Har så liten plass her jeg bor at får jeg noe større ting må noe kastes for at det nye skal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg ikke så mye, men litt har jeg da:

Utstyr som gryter, sengetøy osv til den gang jeg får meg eget hus/leilighet

Stor og god varmedress til hundetrening

Gavekort på klær; trenger noen litt penere klær

Egentlig stort sett det jeg ønsker meg... Eller det jeg ønsker meg aller mest er billett opp til typen, og få feire jul med han. OG DET FÅR JEG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Penger til Sølenkurs, så jeg får lært noe med den lille, oransje saken
  • Sykkelutstyr: lang og varm sykkelbukse, kurv, skjørtefanger, bagasjebrett, sykkeltaske og lys til sykkelen
  • Boblebukse
  • Varme, gode tøfler
  • Klatresko
  • Hus med stor hage på Klæbu :whistle:

Sånn. Gammel dame, jeg nå :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg skikkelig gammel nå, og vi gir egentlig ALDRI penger i julegave noen i familien.

Men jeg har et prosjekt for å fikse alle tennene mine (tannsykdomgreierish har ødelagt alle tennene). Det er forferdelig dyrt. Så jeg ønsker meg penger til tennene i år rett og slett.

utover det ønsker jeg meg alt mulig hobbystasj :)

Forkle

og ny finlandshette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg skikkelig gammel nå, og vi gir egentlig ALDRI penger i julegave noen i familien.

Men jeg har et prosjekt for å fikse alle tennene mine (tannsykdomgreierish har ødelagt alle tennene). Det er forferdelig dyrt. Så jeg ønsker meg penger til tennene i år rett og slett.

Får du ikke dekket det, når det er pga. sykdom? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pull-up bar som kan tas ned etter trening.

- Ørepynt/øredobber i sølv.

- Sølvbestikk

- Abonnement på illustrert vitenskap

- Musikkplugger

- Janus ullbukse (Art: 405_248_750) lilla eller grå + matchende genser

- Stavmikser

- Abonnement på HBO Nordic

- En feit bok som er bra

Egentlig ønsker jeg meg ikke noe annet enn den pull-up baren og janus ullbuksen fordi jeg skal til Amerika etter jul, men jeg vet av erfaring at julegaveønsker er med på å gjøre julaften koselig. Både for den som får og den som gir, da man er sikker på at det er noe som faller i smak.

Mamma er gavekoordinatoren min, så hun deler ut ønskene og finner ut hvem som kjøper hva, og på den måten vet jeg ikke hva jeg får av hvem.

Gleder meg til å gi bort gaver selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger (allerede innkjøpt, fikk penger av pappa som er håpløs på presanger)

Vannkoker (får penger av mamma, håper hun ikke kjøper selv først, for jeg er litt sær på hva jeg vil ha)

Ellers så vet jeg ikke helt.... prøvde meg med snille barn til eldstemann men han bare lo.... hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg

-minnekort til kamera

- ev et objektiv, men da må jeg bidra litt selv også

- en tykkere ullstilongs enn den jeg har fra før

- ullsokker til tur (ønsker meg hvert år)

- et nytt sett med ørevarmere, sånne lette i fleece man bare henger på ørene. (de blir fort borte og det er greit å ha to par)

- matboks, gjerne litt gammeldags-ish

- gammasjer

- lue til skiturer/løpeturer når det er kaldt (dvs. ikke sånne kjempetykke for da svetter jeg ihjel)

- en god håndkrem (gidder aldri å kjøpe meg det selv, det går i spenol)

- en god body scrub (gidder jeg heller ikke å kjøpe, men kjekt å få)

Husker ikke mer jeg..

Men jeg har en ønskeliste til meg selv:

- boblebukse (hvor finner jeg god, gammel boblebukse?)

- 2 store biabeds

- ev. et nytt objektiv

- et par nye fjellstøvler

- et solid sammenleggbart bur i stål

-ev. reiseseng til hund (en som kan pakkes litt sammen og ikke tar plass, men som er god å ligge på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi! Jeg har tidenses lengste liste i år. Driver å fyller på så fort jeg kommer på noe, og det er tydeligvis ganske ofte, så har jeg en liste klar til noen spør :P

Tøfler, sånne tykke gode vrengte saue-tøfler. Masse god ull! Jo varmere, jo bedre!

Morgenkåpe

En god pysj til å labbe rundt hjemme med

Ullundertøy

Hodelykt

Serviset mitt

Klær, særlig gensere kanskje

Kopper, store gode søte kopper

Et tykt ullteppe

Elektrisk peis (Lov å drømme :P )

Dundyner og sengetøy

Penger til afrika-turen jeg skal på i jula (ironisk nok, det året jeg ikke skal feire jul, er lista lengst...)

Kattepass i jula, hehe

Parfyme

Smykker er alltid hjertelig velkomne

En kraftig blåser til tørking og rengjøring av Ico

En taklampe til over spisestua, men jeg er kreeesen

ID mineral-sminke

En tablet/pad. Usikker på merke, da. En bra en.

En liten, snerten mikrobølgeovn

nye vinduer i stua og på soverommet (Fremdeles lov å drømme :P )

En sånn god solid ute/tur-bukse.

Minnekort til kamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg så mye at jeg ikke husker hva.. Hvilket betyr at jeg ikke trenger noen verdens ting sånn eeegentlig...

Men jeg hadde ikke hatt noe i mot å få:

- Nye langrensski

- Vinterstøvletter i skinn

- Hundeutstyr til stell, f.eks. stellekoffert, stellebord

- Valp!

- Sengetøy

- Vinterjakke til er "normal". Hverken pynta eller sporty, men midt i mellom

- Små, personlige, gjerne hjemmelagede ting

- Gavekort på frisør, hudpleie o.l.

- *tenke* - føyer til underveis når jeg kommer på mer. Hurra for sonen-lister!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Bakeboller

Kakeformer

Slikkepotter

Kjøkkenvekt

Kjæreste :D/>

Brødbakemaskin (in my dreams)

Brødrister

Liter-mål

Kjøkkenhåndkle®

Frisørtime

Bestikk!

Vokslys!

Taklampe til stuen!

Vaskehjelp :D

Hundebadekar!

Pelsstell sakser

Stellebord!

Nytt undertøy! :D (kjøpe det selv tenker jeg...) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lang ønskeliste at det er helt flaut... Men, det er ikke en handleliste, det er en ønskeliste, og reflekterer alt fra store drømmer til forbruksting.

  • Gitar
  • Gavekort i fotobutikk for å få laget forstørrelser til å henge opp i stua
  • Mummikurs, som jeg samler på
  • Diverse DVD'er av serier og filmer jeg vil ha i samlingen, samt av utvalgte VHS'er jeg har, siden jeg måtte kassere videospilleren
  • En 30-40 bøker jeg er veldig glad i, og leste ofte og med religiøs innlevelse, men som var eid av eksen og forsvant med ham
  • Noen CD'er
  • Konsertbillett til Lana del Ray
  • Billett til Eddie Izzards stand up-show
  • Skinnhansker som ikke blir våte når jeg skraper is på bilen og som ikke sklir på rattet
  • Penger eller gavekort til oppussingsprosjekt, eventuelt de konkrete materialene jeg trenger
  • Skoskap fra IKEA
  • Vitrineskap fra IKEA
  • Putekasse
  • En god sammenleggbar trille til å frakte alt stæsjet en tar med seg på utstilling
  • Konkret julepynt jeg har falt for på Nille
  • Utendørs belysningspynt til inngangspartiet
  • Flybilletter til en NKK-utstilling neste år
  • Diverse must have's fra Bamses Bollar
  • Medisinskap
  • Primstav
  • Maui vegghylle fra Jysk til å sortere alt av hundelenker, reflekser, bæsjeposer, halsbånd, refleksvester, seler og godbiter i
  • Pysjamasbukser i flanell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det konsert med Lana Del Rey, SFX? :)

Du minte meg på at jeg ønsker meg nye strenger til "900krs"-gitaren min som har ligget på rommet mitt siden 8klasse. Det hadde vært artig å ta opp den hobbyen igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...