Gå til innhold
Hundesonen.no

Uvanlige farger på hund


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Silver labrador.

synes disse er litt fascinerende jeg! Panda kalles det..?

Regner med "alle" har sett denne:

Posted Images

Det vil vel aldri bli et positivt innlegg når man sier ifra om noe slikt, det skjønner du vel? Du veit hva Michael Jackson sang? I'm starting with the man in the mirror.. Du kunne jo kommet med eksempler selv, ikke sant?
man kan mene det jeg sier her, selv om man ikke har noen egne bilder å legge inn. Du svare da jammen på mine innlegg uten å bidre noe videre med bilder...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan mene det jeg sier her, selv om man ikke har noen egne bilder å legge inn. Du svare da jammen på mine innlegg uten å bidre noe videre med bilder...

Kan ikke du legge ut uvanlige farger hos din rase da? :)

Ellers:

Dalmatineren har jo noen uvanlige farger (ikke godkjente). Vet ikke om dalmisen er nevnt tidligere i tråden jeg :icon_redface:

Vi har Lemon-farge

Lemonupclose.jpg

dalmatin_lemon.jpg

Tricolor

tricolor.jpg

tricolorfacenew.jpg

Brindler

brindleboy.jpg

Mosaics

mosaic1.jpg

zac.jpg

Blå

indyface2.jpg

blueleft.jpg

indyear2.jpg

Orange (det er vistnok IKKE det samme som lemon eller liver slik jeg har lest meg til!)

112914.jpg

Siden Staffordshire bull terrier er nevnt så må jeg bare si at Blå er en av mine yndlingsfarger hos staffe :P Men det er bare slik jeg er :angel: Blå pitbull f.eks *digge*

Men Pied er en av de tegningene på staffe jeg liker aller best :D Vet ikke hvor uvanlig/vanlig pied er jeg da! haha

Cooper%20Terrier%20Spesialen%202009%20Sm

(Kilde: http://www.dalstaff.no/varehunder/cooper.html)

Jeg synes dem er lekker slik! hehe, men kanskje ikke så uvanlig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig med pied staffer nei, men det kryr ikke av dem heller =) De er lekre når de er riktig tegnet!

Edit: og ang blå staffer... Jeg likte dem selv før jeg fikk staff. Nå har jeg fått bedre øyne for detaljer, og det er sjelden jeg ser en pen blå staff. De finnes, men dem er det langt imellom! Spes her i england avler de masse blå+blå og selger til høy pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn noen jeg og...

jakalmosgajlo.jpg
Ulvefarget mudi

maszkos.jpg
Masket fako

gulakuti_paratlan_paros_tipli_20110417_3
Masket fako, samme hund som under, bare yngre.


Tipli_12.jpeg
Masket fako

cafka1yrstacked.JPG

Merle med tan

DSC04219.JPG
Vet nesten ikke hva jeg skal kalle denne, Isabella(diluted brun)med tan? (beklager dårlig og stort bilde, men eneste jeg fant)
black-and-tan-opt.jpg

Black and tan


  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudiene var kule!

Vi har en terv-tispe på kurset som vi går nå, som har en merkelig farge. Den er mer fløtefarget enn viltfarget, med noe mørkt men lite svart i det hele tatt. Og mye/lang pels. Selv ut som en veldig langpelset terv som er badet i lys karamell eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De japanske nasjonalrasene har samme genetiske utgangspunkt, noe som gjør at litt "rare" greier kan dukke opp innimellom. De godkjente fargene på shiba er rød, sesam og black and tan. Her viser jeg litt variasjoner:

Kremfarga:

Kremtopp.jpg

Mitt bilde

Black and tan med gjennomgående urajiro (brystet på de svarte blir normalt brutt opp av en hvit "falk"):

EnshuNakakurohime1.jpg

Foto: Solvor Nærland

Fullstendig nedrøyta rød med hvite flekker:

NajaninsChoChoHime.jpg

Foto: Najanin kennel

Rød overtegna med hvitt:

149825_364868596932342_968411191_n.jpg

559511_364868576932344_784856914_n.jpg

Foto: Birgit Hillerby, Kennel Explorer

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var kjempeinteressante shibaer, SEC! Særlig den siste, det var veldig kult.

Og kremfarget, vel, det synes jeg er veldig vakkert, jeg, da. :wub: Kuro har jo en kullsøster som er hvit.

Vakkert er det! :) Synes ikke det er så interessant å vise fram de ulike småfeilene hos de som er røde, sesam og svarte som bare vi med rasen legger merke til, så da dro jeg fram de som er litt spektakulære. Er spent på åssen den med hvit krage blir seende ut som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert er det! :) Synes ikke det er så interessant å vise fram de ulike småfeilene hos de som er røde, sesam og svarte som bare vi med rasen legger merke til, så da dro jeg fram de som er litt spektakulære. Er spent på åssen den med hvit krage blir seende ut som voksen.

Ja, det er jeg også! Får følge med litt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike hvite kravet på norsk buhund blir nesten helt borte på de gule hundene.

Kanskje det samme skjer her? Men kontrastene mellom det røde og urajiroen på en shiba er jo mye større enn den mellom hvitt og blakk farge på buhund. Her er mor i kullet svært godt pigmentert rød, mens far er svart med korrekt, men ikke mye tan-tegninger. Vi har ikke mange nok krage-erfaringer til å si noe om hvorvidt den vil krympe, rett og slett, sånn som en stort sett kan på feks berner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På buhund blir kravene mindre og mindre synlig i det blakke. På de sorte er de selvsagt synlig, men blir også langt mindre. Så de blakke er nok litt optisk illusjon med på hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...