Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Du trenger ikke nål til det. Du bruker bare heklenåla! Bryt garnet, trekk garnet gjennom masken du har på nåla og dra godt til. Så tar du å drar tråden videre gjennom noen masker, gjerne litt på kryss og tvers, slik at du fester den ordentlig og ikke kommer løs. Presto!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg alltid er så kald på hendene, så bestemte jeg meg for å lage meg korte "pulsvarmere" (blir vel mer knokevarmere) til bruk inne. Strikket i merino baby ull.

Kjempe deilig for vonde fingre mens man strikker/hekler eller taster på Pc'n :)

IMG_5298.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnstudio.com har en enkel guide http://www.garnstudi...ns_knitting.php

de har også videoer http://www.garnstudi...s=&categoryid=1

og på youtube er det flust av videoer :)

Det er enkelt å begynne med feks skjerf eller hals på litt store pinner :)

Edit: kanskje vi kunne lagt litt linker i første innlegg? Mod?

www.garnstudio.com

www.ravelry.com

Endret av Teserere
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Apropos hekling og strikking og sånt.. Veit noen om en grei nettside for å få tak i heklenåler og strikkepinner? Nå har jeg også forelsket med i bambuspinner, så gjerne sider hvor man kan få tak i dette? Ebay vet jeg allerede om. Det trenger heller ikke være norske sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv gjerne inn forslag til linker (gjerne med kort beskrivelse bak linken f. eks "garnstudio.com - oppskrifter og guider til hekling og strikking") så kan vi redigere dem inn i førsteposten :) .

Gleder meg til å komme hjem så jeg kan kjøpe et par pinner til og mer garn....hihi!!

Mari: fikk festet tråden sånn du foreslo :) . Det ble et par feil på halsen, men jeg beholder den selv, om jeg tar den dobbelt rundt halsen ble den faktisk ganske fin! Utrolig nok! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg å freser.. Antall masker er riktig, nåla er riktig, garn er riktig, str er 15 cm feil. Forstå det den som kan.

Hekler ferdig lua men gidder ikke å lage fler av den, kjedelig å bruke penger på noe som åpenbart ikke stemmer :( Har sendt henne mail å spurt om hva jeg eventuelt gjør galt. Men tror faktisk jeg gjør det helt riktig.

:( :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom endelig i gang med stipekjolen, men det stoppet litt opp på andre omgangen.... løft en maske løst over med tråden foran arbeidet.... skal da tråden også løftes over eller skal den bare ligge foran nede på masken??

Hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg å freser.. Antall masker er riktig, nåla er riktig, garn er riktig, str er 15 cm feil. Forstå det den som kan.

Hekler ferdig lua men gidder ikke å lage fler av den, kjedelig å bruke penger på noe som åpenbart ikke stemmer :( Har sendt henne mail å spurt om hva jeg eventuelt gjør galt. Men tror faktisk jeg gjør det helt riktig.

:( :( :( :(

Er det denne lua? http://misemorshop.blogspot.no/2012/08/uglelueoppskrift-1-3-mnd.html

Jeg har heklet flere av denne og kan ikke se at det er noe feil med oppskriften. Jeg har ikke heklet alle størrelsene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe her altså! Er det noen av de flinke sonisene som vet hvordan man håndvever bånd med fingrene? Noen som skjønner hva jeg mener? Da vi var fjortiser laget vi fantastisk fine armbånd med å flette eller veve, eller hva vi nå gjorde, med fingrene og tråder i fine farger. Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det, og finner ingenting på nett. Har søkt både på engelsk og norsk på nett. Jeg VIL lage slike bånd igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe her altså! Er det noen av de flinke sonisene som vet hvordan man håndvever bånd med fingrene? Noen som skjønner hva jeg mener? Da vi var fjortiser laget vi fantastisk fine armbånd med å flette eller veve, eller hva vi nå gjorde, med fingrene og tråder i fine farger. Jeg husker ikke hvordan vi gjorde det, og finner ingenting på nett. Har søkt både på engelsk og norsk på nett. Jeg VIL lage slike bånd igjen!

Vennskapsbånd? Slå en knut på flere tynne bomullstråder i de fargene du vil ha, fest knuten fast til låret ditt (buksa ja...) med sikkerhetsnål. Ta tråden lengst til venstre og knyt en vanlig knut rundt naboen, så neste til høyre, og neste, helt til du har knyttet på alle trådene som var til høyre. Begynn så med den som ligger lengst til venstre igjen- og repeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04-3.jpg

Sånn eller?

Nei, det var ikke helt sånn.

Vennskapsbånd? Slå en knut på flere tynne bomullstråder i de fargene du vil ha, fest knuten fast til låret ditt (buksa ja...) med sikkerhetsnål. Ta tråden lengst til venstre og knyt en vanlig knut rundt naboen, så neste til høyre, og neste, helt til du har knyttet på alle trådene som var til høyre. Begynn så med den som ligger lengst til venstre igjen- og repeter.

Ja, jeg tror kanskje det der hørtes rett ut!? Men jeg husker ikke at vi lagde knuter? Synes vi bare la tråden over på noe vis.. Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...