Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Holder på å strikke Skapell-genser (skikkelig originalt, jeg vet...). Kan nesten ikke strikke, så det er spennende å prøve på dette! Håper jeg blir ferdig i år :P Har valgt to blåfarger. Prøvde å ta bilde av dem nå, men er for dårlig lys til at det vistes skikkelig. Får prøve igjen i morgen i dagslys.

Hvad er en Skapell-genser? Dansk google vil ikke hjælpe mig... :icon_confused:

---------------------

Jeg strikker lidt, men har ikke fået strikket så meget i år. Og så skal jeg til at lærer at hækle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Hvad er en Skapell-genser? Dansk google vil ikke hjælpe mig... :icon_confused:

---------------------

Jeg strikker lidt, men har ikke fået strikket så meget i år. Og så skal jeg til at lærer at hækle :D

Er norsk fenomen! Vi har en programleder som heter Dorthe Skappell og hun laget seg en genser en gang som en av døtrene hennes la sin elsk på og blogget om. Da ville alle ha den og vips har det blitt et helt lite fenomen!

Se her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er norsk fenomen! Vi har en programleder som heter Dorthe Skappell og hun laget seg en genser en gang som en av døtrene hennes la sin elsk på og blogget om. Da ville alle ha den og vips har det blitt et helt lite fenomen!

Se her :)

Ah, i Danmark skete der det samme med en færøsk genser, som var med i en krimiserie sidste år ;)

Men vildt lækker genser.. Sådan en kunne jeg da også godt tænke mig! Men skal man købe opskriften sammen med garnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, i Danmark skete der det samme med en færøsk genser, som var med i en krimiserie sidste år ;)

Men vildt lækker genser.. Sådan en kunne jeg da også godt tænke mig! Men skal man købe opskriften sammen med garnet?

Ja, man kan gjøre det, men oppskriften ligger også ute på nettet og på ene datterens blogg. Her er oppskriften jeg følger. Man trenger ikke kjøpe via dem, det går an å kjøpe i en garnbutikk. Garnet de bruker har vært utsolgt, så det har ikke vært så lett å få tak i. Jeg hadde egentlig lyst på en grå genser, men de hadde det ikke inne her i byen, så da ble det blått i stedenfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, i Danmark skete der det samme med en færøsk genser, som var med i en krimiserie sidste år ;)

Men vildt lækker genser.. Sådan en kunne jeg da også godt tænke mig! Men skal man købe opskriften sammen med garnet?

Var det den fra Forbrydelsen? Denne:

rep-Forbrydelsen-Gr__25907d.jpg

Eller måske denne?

20071123-194442-pic-876817346.jpg

De er ellers flotte begge to :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fant ut at rundpinnen som var oppgitt i oppskriften var for stor.... så jeg måtte ut og kjøpe mindre. Så da stoppet det litt opp. Men nå, snart, skal jeg starte opp igjen. På stripekjolen, altså.

Nei tuller du, sto det feil? Jeg er litt distre for tida, så det husket jeg ikke. Da var det jo ikke min feil lell :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan gjøre det, men oppskriften ligger også ute på nettet og på ene datterens blogg. Her er oppskriften jeg følger. Man trenger ikke kjøpe via dem, det går an å kjøpe i en garnbutikk. Garnet de bruker har vært utsolgt, så det har ikke vært så lett å få tak i. Jeg hadde egentlig lyst på en grå genser, men de hadde det ikke inne her i byen, så da ble det blått i stedenfor.

Men mon ikke man kan købe garnet i Danmark...? Jeg kan jo se efter det, når jeg får penge til sjove ting igen... Tak for opskriften :)

Var det den fra Forbrydelsen? Denne:

rep-Forbrydelsen-Gr__25907d.jpg

Eller måske denne?

20071123-194442-pic-876817346.jpg

De er ellers flotte begge to :)

Ja, det var den hvide... Den skulle ALLE pludseligt have ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hurtigt googling gav mig kun denne opskrift; http://www.sommerfuglen.dk/shop/stjernekigger-13645p.html men den er ret dyr... Fandt også denne, men så skal man selv forsætte mønstret; http://www.wooltimo.dk/shop/opskrifter/faeroeske+opskrifter+i+vikingegarn/sweater+med+stjerner+3004.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har begynt å strikek genser til Maia. Hun ble så frossen at noe måtte gjøres, men det ser i hvertfall ut til at det går bra med damen. SÅ vi satser på at genseren blir ferdig før det blir for kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Aya! :D Bilde da?

Det går fremover, jeg har prøvd noen forskjellige ting jeg fant i videoer på Youtube.

Det aner meg at det er litt bølgete fordi jeg heklet for stramt på starten? Fått til å slappe av mer på slutten så jeg faktisk kan se hva som er hva :P skal kjøpe større nål og garn neste gang jeg kjører forbi hobbybutikken.

IMAG0540.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veeeldig fristet til å kjøre til Hobbycraft for å kjøpe en større nål og tykkere garn... hmm hva annet kan jeg unnskylde meg med for å kjøre dit mon tro :whistle: .

Gjør det gjør det!

Jeg er så forbanna på meg selv fordi jeg ikke har den andre garnposen min og er "låst" til blomster.. Blomster greit, men over 100? Kjedelig :P

Men jeg fant ett hvitt garn og har en liten stund tenkt på å lage denne:

42-1.jpg

Til niesa mi..

Hun er 5 år og ELSKER Hello Kitty, men er hun for gammel tror dere? Jeg ser henne sjelden og vet egentlig ikke hva hun liker annet enn at hun alltid har på seg hello kitty klær. Jeg snakker ikke med søsteren min så jeg får ikke spurt. (Dvs hun snakker ikke med meg.. )

Hva tror dere, er det en grei Julegave? Hun vil få en genser jeg har kjøpt å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, stavmaske var spennende. Trodde jeg klusset veldig og gjorde alt feil, men fortsatte litt og plutselig så det riktig ut :) . Jeg vil anta bestemorsrute er et fint prøveprosjekt nå.

Kaja: Gå for Hello Kitty bamsen, uansett om hun kanskje ikke LEKER med den så er den kul å ha på rommet, og hun får jo annen gave om det skulle være helt krise. Så får du noe å bruke det hvite garnet på også, hehe!

Endret av IW
Så nettopp at jeg skrev Tulip istedet for Kaja!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemorruter er kjempeenkelt! Jeg har ikke heklet før og er nå snart ferdig med mitt første babyteppe og har begynt på et teppe til ei venninne til jul :) Vurderer å lage babyteppet enda større faktisk,men vi får se. Prøvde å hekle kanten rundt, og jeg fikk det til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bilder av babyteppet, er bare noen få lapper her, og så blir det hvit kant til slutt :) Bildene viser ikke hvor fine fargene er og hvor fint teppet ble, men det er da noe å se. Skal ta bilde når det er helt ferdig.

DSC_3454.jpg

Dette er de første lappene til et teppe til venninna mi :)

DSC_3518.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...