Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Hei! Har lyst å lære å sy polstret. Kan noen snille forklare meg hvordan jeg gjør det :)

Har lyst på nytt utsyr, men vil se om det lønner seg å lære å sy selv. Og det hadde jo våre gøy å kunnet.

Er ikke særlig vant til å sy, så må forklares nøye! :P

thumb_Belte_u_lomme_300_173.jpgthumb_Nomesele_gul_300_129.jpg

Kunne sydd magebelte selv. Nomesele er nok litt avansert, men kan jo eventuelt prøves.

EDIT: Hva slags stoff brukes i polstringen etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp folkens! Jeg skal strikke votter til broshan. A la sælbuvotter, men omvendt farging, altså votten skal være blågrønn og mønsteret hvitt. Tenkte også å endre mønsteret så jeg strikker initialene hans.

Hvilken av disse tror dere passer best til en tøffing på 20? Han har så blandet smak, noen ganger Lacoste/dress og noen ganger skategenser liksom :P Spørsmålet er vel mer: hvilken liker du best :P

41-1.jpg

38-1.jpg

Inspirerande tråd! Jag har försökt att börja sticka, får till den första raden men det är något jag gör fel när jag ska starta på andra raden. Men vet inte helt vad det är jag gör fel, det bara ser så fel ut.

Har du bilde? Strikker du frem og tilbake eller rundt og rundt?

Da har vi avholdt årsmøte i "Norsk Husflidsforening avd. sør-London" ( :lol:) med fokus på hekling :raksha: .

Gleder meg til neste!

Heklenål og garn kjøpt inn! Da skal man i første omgang hekle et sjal (er det sånn det skrives? Liksom "shawl" på engelsk) jeg fant på ravelry :D

Riktig skrevet =) Hvilket sjal er det? Link?

31 cm, og vokser fortsatt :ahappy: Den skal bli et rilleskjerf når den blir stor :P

Likte fargen!

Hei! Har lyst å lære å sy polstret. Kan noen snille forklare meg hvordan jeg gjør det :)

Har lyst på nytt utsyr, men vil se om det lønner seg å lære å sy selv. Og det hadde jo våre gøy å kunnet.

Er ikke særlig vant til å sy, så må forklares nøye! :P

Kunne sydd magebelte selv. Nomesele er nok litt avansert, men kan jo eventuelt prøves.

EDIT: Hva slags stoff brukes i polstringen etc?

Jeg er ikke flink til å sy... Eneste jeg kan si er at du kan bruke fleece til polstring :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=751&lang=no

Men har såklart støtt på et problem etter ca to minutter :whistle: .

Har laget ringen og så laget de 10 stavene, og deretter festet med fastmaske og så tre luftmasker ut derifra igjen. Så jeg er på runde nummer to med 10 staver. MEN! Jeg skjønner ikke hvor jeg skal "feste" de stavene, om det gir mening? :P Føler det blir så store mellomrom dersom jeg fester dem mellom to staver på runden under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å lage denne: http://www.garnstudi..._id=751&lang=no

Men har såklart støtt på et problem etter ca to minutter :whistle: .

Har laget ringen og så laget de 10 stavene, og deretter festet med fastmaske og så tre luftmasker ut derifra igjen. Så jeg er på runde nummer to med 10 staver. MEN! Jeg skjønner ikke hvor jeg skal "feste" de stavene, om det gir mening? :P Føler det blir så store mellomrom dersom jeg fester dem mellom to staver på runden under?

Når første omgang er ferdig så fester du med en kjedemaske i første stav, ikke en fastmaske. På neste omgang hekler du stavene i stavene fra forrige omgang, ikke mellom stavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk det til etter litt hjelp fra Teserere på facebook :) . Jeg ble forvirret av at det stod 10 - 10 - 10 -12 -12, skjønte ikke at det betydde forskjellige nummer for de forskjellige størrelsene, jeg trodde det betydde at jeg skulle lage først ti, så ti, osv :P

Den ser ikke ut som på bildet akkurat, men jeg gjør ferdig og så kan jeg finne ut av detnår jeg ser hvordan den blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke bare lære å hekle eller strikke, men man skal lære å lese oppskrifter også :)

Stemmer. Det er en hel egen verden. Men øvelse gjør mester! Så ikke gi opp.

Min erfaring er at engelske oppskrifter ofte er mye mer detaljert forklart enn norske, så anbefales å prøve det. Ordliste finnes det på drops sine sider, eller så er det bare spørre. :hairy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke bare lære å hekle eller strikke, men man skal lære å lese oppskrifter også :)

Og DET er det vanskeligste syns jeg. :lol:

Jeg er skikkelig stolt, for jeg har lært meg å lage kjærlighetsknuter. :ahappy: Har øvd meg på restegarn, så har ikke noe ferdig prosjekt der. Skal kjøpe mer garn i morgen, så skal jeg forsøke meg på denne bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske oppskrifter er dårlige, spesielt Drops sine. De tar utgangspunkt i at man er master hekler allerede, og selv om jeg har heklet veldig mye og fint kan hekle komplisert, så blir jeg sprø av Drops-oppskriftene.

Men so. Er dette sjalet kult eller bare litt teit?

DSC05125_medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...