Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Wow! Hva skal du fylle den med?

Liker Wow! :D

Jeg fant ikke vatt hjemme, og jeg har ingen bil på en stund så jeg får ikke handlet heller! Men jeg fant en gammel ullstrømpebukse (hvit) som jeg har klippet opp i små biter og stappet inni :P Må da fungere det også!

Bare sånn at ingen skal tro at jeg er helt lost så vet jeg at den oppskriften ikke er Hello Kitty altså, jeg bare bruker den som ungangstpungt. Og jeg forstår oppskrift :D Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Gjør det gjør det!

Jeg er så forbanna på meg selv fordi jeg ikke har den andre garnposen min og er "låst" til blomster.. Blomster greit, men over 100? Kjedelig :P

Men jeg fant ett hvitt garn og har en liten stund tenkt på å lage denne:

42-1.jpg

Til niesa mi..

Hun er 5 år og ELSKER Hello Kitty, men er hun for gammel tror dere? Jeg ser henne sjelden og vet egentlig ikke hva hun liker annet enn at hun alltid har på seg hello kitty klær. Jeg snakker ikke med søsteren min så jeg får ikke spurt. (Dvs hun snakker ikke med meg.. )

Hva tror dere, er det en grei Julegave? Hun vil få en genser jeg har kjøpt å :)

Åååå, jeg vil haaaa! Hahaha! Hun kan jo ikke være for gammel når jeg sitter her og sikler over den. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm om bestemorrutene. Jeg hat forstått oppskriften nå og kommer meg rundt, men det er en ting jeg gjør feil/ikke forstår.

Jeg lager ringen, og så 3 stavmasker og to luftmasker x4 sånn at jeg har kommet meg rundt. Men så er problemet: hvordan fester jeg de siste stavmaskene i "starten" av der jeg begynte å gå rundt? Vet ikke om det gir mening.

Sliter altså med å gå "utover" nlr jeg har gjort ferdig alle hjørnene. Har lagd en løsning men ser at det ikke er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er! Utrolig kult at denne tråden ble startet altså, se hvor mange som har blitt hekta!

IW, du starter hver runde med tre luftmasker og to staver, ikke tre staver. Så avslutter du runden i den øverste av de tre løsmaskene fra begynnelsen av runden. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg på den halsen som Aya fikk til! Iiik! :) Drar til Spania i morgen så tenkte det var greit med noe litt større å ta med.

Den er ekstremt lett! Jeg har ikke engang fått til bestemorsruter (ikke prøvd heller da). Nå lager jeg hals nr. 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status for en uke siden (jeg har dobbelt så mange lapper nå).

Bestemorsrutene går nærmest automatisk nå - og tenk at jeg sleit så fælt i starten! :lol: De er superenkle når man først har "knekt koden" :D

post-8289-0-80387700-1349361291.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint folk hekler/strikker :D

Jeg leter etter en oppskrift (eller bare bilde) av en heklet/strikket fotball. Ja ikke en rund en, men en som skal sys på denne luen:

IMG_5296.jpg

På andre siden som ikke har knapp.... Bare noe enkelt. Jeg pleier å klare å finne på noe uten mønster, men nå er jeg helt blank :faceless:

Noen som har tips?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn halvferdig med en uglelue! :D Men jeg dreit meg ut midt inni på jobb, mista tellinga, mista sømmen og alt ble surr så hele lua ble litt feil.(antall masker og noe med økingen) Men den ser ut som en lue og den skal gis bort i julegave, litt feil eller ei :)

Tross alt min første!

Den mangler bare ører så er den ferdig, bilde kommer :) brukte faktisk bare 5 timer, hah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nettopp blitt ferdig med nyfødtgaven til Garmen. Men jeg kan ikke legge ut bilder for hun er jo en sonen-snoker! :P

Nå skal jeg begynne på en uglebamse og et babyteppe. Førstnevnte er et oppdrag, det siste håper jeg at jeg får solgt. :)

Jeg holder også på med evighetsprosjektet som er å strikke genser til svigermor til jul. Bruker et ull/lama garn som jeg liker godt selv om det røyter litt. Jeg har igjen en arm og halsen, sånn skal den bli til slutt. :)

2421779897_c7824bb4c0_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hals blir mindre enn den ser ut i oppskriften tror jeg:

http://www.garnstudi...d_id=42&lang=no .

Det er vel fordi jeg kun har en nål i størrelse 5 og garnet sikkert er litt for tynt? Man tar det man har :P .

Min er ikke så bred som i oppskriften, men det er av eget valg - jeg liker de litt smalere. Men de er veldig enkle altså! Den første brukte jeg en god stund på, men nå bruker jeg bare noen få timer. Fine julegaver, for farger og garn kan varieres og det koster ikke mye å kjøpe inn heller.

I helgen skal jeg prøve meg på små uglekosedyr! Litt vrient, for jeg har egentlig bare lært med luftmasker og stavmasker, men fastmasker og kjedemasker kan vel ikke være så vrient ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...