Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Når jeg fikk det til *kremt* så får du det til også, garantert! Jeg er ingen oppskrift-geek altså, skjønner lite av dem :icon_redface:

Se på videoene til drops design, start med begynnelsen for å si det sånn, og så luseleser du oppskriften. De har en egen video for sånne bestemors-ruter på Drops design.

Det finnes flere oppskrifter der ute på nettet på bestemorsruter (eller også kalt oldemorsruter eller mormor-ruter...!) men jeg synes akkurat denne var veldig "oppklarende":

http://strikkespinn...r-oldemorsrute/

Sammen med videoen på Drops Design så løsnet det for meg og jeg fikk det til :- )

Hmmm skeptsk. men ok :lol: Jeg syns det er så vanskelig å se hva som er masker og sånt når jeg skal hekle - så lurer på om jeg legger opp maskene feil. Må prøve på nytt endag, bare ha tak i noe lysere garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig supert med en slik tråd til å dytte på hekle/strikke lysten.

Jeg har strikket og heklet i mange år, men det kan gå år mellom bølgene med arbeidslyst :P

I sommer har jeg heklet endel, men så gikk jeg ned i en bølgedal igjen- og nå er det flere uker siden jeg tok i en heklenål.

Så håper denne tråden skal gi meg ett skikkelig tupp bak, så jeg får begynt igjen. Flere luer, og gode sokker til vinteren er planen. Og kanskje noen gaver til Jul. Kjøpte masse garn i sommer, så kan lage litt av hvert.

Lue_Juni12e_zps138c8035.jpg

IMG_4232_zps1809c57b.jpg

IMG_2632_zps6a80c339.jpg

IMG_2691_zps41636275.jpgIMG_4244_zps1534deec.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Her var det mye fint! Det er det jeg sier, at soniser er så innmari flinke til alt mulig :lol:

Jeg har gått på en håndarbeidssmell og produsert ut av en annen verden den siste uken :lol: Sånn går det når man er i rekonvalesenstid...Det har blitt to luer, en genser, to halser, et hårstrikk (!) en bamse (ikke helt ferdig da) og et heklenåletui. Phu!

blogger-image-569864426.jpg

blogger-image--1170889511.jpg

blogger-image-1880239044.jpg

blogger-image--86018621.jpg

blogger-image-924904564.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Morsom oppskrift på tøfler: Etter alle omganger er forklart, forklares monteringen av tøffelen - og så helt til slutt står det "hekle en tøffel til". Jammen godt de sa fra om det, sånn at man ikke skulle slumpe til å ikke få det med seg.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tråd:) Driver med prosjekt gulvteppe av opprevet sengetøy jeg da. Nål 15. Var og knabbet de gamle fillenøstene etter min mors vev-virksomhet (misfargingen i midten er vann... håper det går bort i vask), og driver også med et annet ett (med nål i str. 20)av annet stoff som er litt mer selvvalgt i fargene ;)

post-10638-0-93082300-1348508799_thumb.j

Red: Ja, her er nr. 2, og nederst et bilde av den lille 20-nålen. Til info er jeg str. 11 i hansker..

post-10638-0-87631800-1348509016_thumb.j

post-10638-0-41534400-1348509047_thumb.j

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara, den hvite halsen der var fin! Har du oppskrift på den? :)

Takk! Den er strikket med dobbel tråd i garnet Iris Natur. Syyyykt deilig garn! Men det er visst vanskelig å få tak i akkurat nå, fordi alle strikker seg Dorthe Skappel-genseren i det garnet. Husker ikke hvor mange masker, men kanskje 52? Løst strikket på rundpinne. Også strikket jeg den skikkelig lang, slik at den kan trekkes over hodet som en hette. Den er veldig fort gjort :ahappy:

blogger-image-254896587.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg har begynt på stripekjolen jeg. Men så innså jeg plutselig at jeg strikka frem og tilbake i stedetfor rundt (var så konsentrert om denne patentstrikken jeg, som jeg forøvrig fikk til :D ), og da først så jeg at rundpinnen jeg har kjøpt er for lang for kjolen :lol: Jeg har 80cm rundpinne jeg, og kjolen blir max 70 cm i diameter :icon_redface: Jaja, da lærte jeg det da.

Er kommet godt i gang med Marte-halsen da, den er moro å strikke, enkelt mønster og så det går så fort. Og så elsker jeg garnet, strikker i Fin fra DSA. Men dyrt var det..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg har begynt på stripekjolen jeg. Men så innså jeg plutselig at jeg strikka frem og tilbake i stedetfor rundt (var så konsentrert om denne patentstrikken jeg, som jeg forøvrig fikk til :D ), og da først så jeg at rundpinnen jeg har kjøpt er for lang for kjolen :lol: Jeg har 80cm rundpinne jeg, og kjolen blir max 70 cm i diameter :icon_redface: Jaja, da lærte jeg det da.

Er kommet godt i gang med Marte-halsen da, den er moro å strikke, enkelt mønster og så det går så fort. Og så elsker jeg garnet, strikker i Fin fra DSA. Men dyrt var det..

Husk at Fin siger i vask, så hvis du er opptatt av å ikke ha den for lang, må du strikke den litt kortere enn oppskriften sier. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...