Mirai Skrevet 25. August 2014 Rapporter Share Skrevet 25. August 2014 Jeg hekler inn OG syr fast. Fikk en kommentar fra samboer om at "det er ikke en fotball du syr, den sitter sikkert godt nok fast nå!". Var vel rundt 300 på den flodhesten også. Har overtalt mamma til at hun skal hjelpe meg å feste trådene på teppet jeg lager til henne :D . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 29. August 2014 Rapporter Share Skrevet 29. August 2014 Jeg jobber for harde livet med uglepleddet. Skal begynne å sette det sammen og begynner å bli litt stresset over å ikke bli ferdig i tide. Vil helst bli ferdig i morgen nemlig, og det er fremdeles litt arbeid som gjenstår. Det går fremover da! 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Fyttirakkern for en jobb! Blir kjempebra . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Noen som har tips til norsk (gratis, vell og merke) oppskrift av denne heklede flodhesten? Jeg er ikke stabil helt stabil med termer og metoder, enda værre på engelsk Edit: Så må man bare legge til at jeg har tenkt til å kjøpe mønsteret som støtte om jeg finner det for likt til at jeg faktisk er i stand til å hekle disse greierne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Min kjole er færdig… eller strikket færdig ihvertfald, mangler knap og knaphul og fæste tråde… Men shit 2 års projekt er næsten slut. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. August 2014 Rapporter Share Skrevet 30. August 2014 Få se da pajko!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Denne er så søøøt Begynt på teppe til mamma.. Bare 40 lapper igjen! Hehe... Lager noen lapper til et "venneteppe", syntes det passet fint som dekken på katten. Katten var ikke imponert. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Få se da pajko! Lommerne skal lige tørke og så skal du få se 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Jeg skjønner ikke oppskrifter og lurer dermed på hva som menes med dette: "x str 1 r 2 r sm, str r til det gjenstår 3 m på strømpe-p, 2 vridd r sm. 1 r x. Gjenta x-x ti på de øvrige 3 strømpep." Jeg forstår at jeg skal strikke to en rett, så to rette sammen og så falt jeg litt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Jeg skjønner ikke oppskrifter og lurer dermed på hva som menes med dette: "x str 1 r 2 r sm, str r til det gjenstår 3 m på strømpe-p, 2 vridd r sm. 1 r x. Gjenta x-x ti på de øvrige 3 strømpep." Jeg forstår at jeg skal strikke to en rett, så to rette sammen og så falt jeg litt av. Eg tolker det som "Strikk ein rett, strikk to rett sammen, strikk rett til det er tre masker igjen, strikk to vridd rett sammen, strikk ei rett." Gjenta på kvar pinne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Jeg har mistet helt lysta, jeg må slutte å "ta oppdrag". Skal strikke to like gensre til min niese og til min søster, de skal være ferdig til jul (mamma og jeg strikker de sammen). Men med en gang jeg har tidsfrist mister jeg totalt lysta på å strikke Jeg har mest lyst til å begynne på fanakofte til meg selv, men jeg har ikke garn til det akkurat nå. Stirrer ganske stygt på genserne som ligger her, haha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Hva er vridd? Og hvordan kan jeg gå fra 15 masker til tre før jeg begynner på neste pinne? Jeg har 15 masker på hver pinne.... Du kan forresten se hele oppskrifta her http://www.nittedal-husflidslag.no/Filer/Oppskrifter/Spiralsokker%20for%20alle.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Hva er vridd? Og hvordan kan jeg gå fra 15 masker til tre før jeg begynner på neste pinne? Jeg har 15 masker på hver pinne.... Du kan forresten se hele oppskrifta her http://www.nittedal-husflidslag.no/Filer/Oppskrifter/Spiralsokker%20for%20alle.pdf Video to vridd rett sammen: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=218 Med 15 masker på kvar pinne: Strikk ei maske rett, strikk to masker rett sammen, strikk ni masker rett, strikk to masker vridd rett sammen, strikk ei maske rett. Med f.eks. 13 masker på kvar pinne: Strikk ei maske rett, strikk to masker rett sammen, strikk sju masker rett, strikk to masker vridd rett sammen, strikk ei maske rett. Så egentlig er det dei tre første og tre siste maskene på kvar pinne du må tenke over, dei tre første = 1 rett 2 rett sammen, og dei tre siste = 2 vridd rett sammen 1 rett. Alle masker i mellom er vanlige rettmasker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Ah, nå forstod jeg, jeg trodde det skulle være igjen 3 masker av 15 ut fra en sånn felling, og det var ikke logisk. Takk for oppklaringen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Ah, nå forstod jeg, jeg trodde det skulle være igjen 3 masker av 15 ut fra en sånn felling, og det var ikke logisk. Takk for oppklaringen Skjønar at det er forvirrande altså. Dette blir nok bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Skjønar at det er forvirrande altså. Dette blir nok bra! Hehe, ja det er en kunst å lese sånne oppskrifter. Jeg skjønner jo hva jeg skal gjøre om noen sier det på en mer forståelig måte Dette er jo helt enkle sokker (som er kjempegode å ha på seg ), så det er ikke akkurat så vanskelig. Men et siste spørsmål, jeg skal felle sånn hver andre omgang til jeg sitter igjen med et visst antall masker. Hva strikker jeg i mellom de omgangene da? Tidligere har jeg strikket tre rette og tre vrange, men da følger det jo et mønster, nå blir det kaos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Hehe, ja det er en kunst å lese sånne oppskrifter. Jeg skjønner jo hva jeg skal gjøre om noen sier det på en mer forståelig måte Dette er jo helt enkle sokker (som er kjempegode å ha på seg ), så det er ikke akkurat så vanskelig. Men et siste spørsmål, jeg skal felle sånn hver andre omgang til jeg sitter igjen med et visst antall masker. Hva strikker jeg i mellom de omgangene da? Tidligere har jeg strikket tre rette og tre vrange, men da følger det jo et mønster, nå blir det kaos Når eg ser på bildene ser det ut til at dei har fortsatt med rett + vrang mønster, kan det stemme? Har aldri sett slike sokkar "live", i så fall må dei maskene i "midten" (mellom dei tre første og tre siste), strikkast etter det same mønsteret vil eg tru. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Hmm... Mamma har laget sånne til meg, og der har hun strikket rett... Men er fra en annen oppskrift da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Hehe, ja det er en kunst å lese sånne oppskrifter. Jeg skjønner jo hva jeg skal gjøre om noen sier det på en mer forståelig måte Dette er jo helt enkle sokker (som er kjempegode å ha på seg ), så det er ikke akkurat så vanskelig. Men et siste spørsmål, jeg skal felle sånn hver andre omgang til jeg sitter igjen med et visst antall masker. Hva strikker jeg i mellom de omgangene da? Tidligere har jeg strikket tre rette og tre vrange, men da følger det jo et mønster, nå blir det kaos Ut i fra bildene og mønstret vil jeg si at alle maskene skal være glattstrikk (untatt fellingene) med en gang du begynner på tåa, det er vanligst når man lager slike tåfellinger. Er ikke mange omganger det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Når eg ser på bildene ser det ut til at dei har fortsatt med rett + vrang mønster, kan det stemme? Har aldri sett slike sokkar "live", i så fall må dei maskene i "midten" (mellom dei tre første og tre siste), strikkast etter det same mønsteret vil eg tru. På de brune ser det ut til at det er glattstrikk i fellinga Jeg har lagd slike et par ganger, og da har tåfellinga vært glattstrikk. Fungerer i hvert fall fint det, @Frida og fuglehundene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Takk for engasjementet folkens! Jeg så ikke svarene deres, men tok en sjefsavgjørelse på å strikke rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Begynt på teppe til mamma.. Bare 40 lapper igjen! Hehe... Den rååsa Og med cider'n Jeg har mistet helt lysta, jeg må slutte å "ta oppdrag". Skal strikke to like gensre til min niese og til min søster, de skal være ferdig til jul (mamma og jeg strikker de sammen). Men med en gang jeg har tidsfrist mister jeg totalt lysta på å strikke Ja, akkurat er jeg og! Fikk faktisk spørsmål om oppdrag idag, en kofte, og da sa jeg: bare hvis jeg får ubegrenset tid Hun sa ja da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Jeg har lyst til å sy en kjole, men har ikke mønster, så bestemte meg for å prøve å sy med utgangspunkt i en kjole jeg har fra før. Jeg har et veldig fint stoff som kommer til å bli en flott høstkjole hvis jeg får det til, men jeg var smart nok til å bruke billig stoff fra IKEA nå i første omgang. Ikke bare klarte jeg å sy sammen feil deler første gangen, jeg presterte også å sy igjen armhulene. Det var liksom et eller annet galt da jeg skulle prøve kjolen. Men til slutt ble det da et eller annet. Må gjøre noen endringer til jeg skal sy med det ordentlige stoffet (blant annet få til passformen bedre ved å sy darts (hva heter det på norsk da?)), og jeg vet ikke helt om jeg tør å prøve meg på det ennå. I mellomtiden syr jeg i alle fall et enkelt blomstrete skjørt som sesongmessig hadde passet bedre for to måneder siden. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Begynt på teppe til mamma.. Bare 40 lapper igjen! Hehe... Lykke til! Blir nok fint. Samme teppe som du laget her tidligere i tråden? Det kommer nok til å bli lenge til jeg lager noe med lapper igjen altså... Nå er det ekstra mye dill med disse uglene, men OMG! Har jobbet ganske så mye med ugleteppet de siste to månedene, har stort sett sittet med det i et par timer hver dag, og har nesten brukt all min fritid de siste to ukene. Ble jeg ferdig i tide? Nei! Hadde nemlig håpet å gjøre det ferdig mens jeg var i Norge, men ble nødt til å ta det med meg tilbake til England. Er fremdeles ca. to måneder til den fremtidige eieren av teppet blir født, så det skal fortsatt bli ferdig i god tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 31. August 2014 Rapporter Share Skrevet 31. August 2014 Ja, skal bli det samme teppet som jeg lagde til meg selv . Hun har bursdag 6. september så det skal være "bursdagsgave" (hun har betalt garnet da ), men blir IKKE ferdig i tide for å si det sånn . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts