Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Jeg har lyst til å begynne på et litt større prosjekt, jeg! Jeg har veldig lyst til å strikke "Värm genser" fra Pickles til pappa:

genser1.png

Den hadde vært midt i blinken for ham. Men har ikke råd til å kjøpe garn for 700 kroner nå. :/ Og hvis jeg først skal strikke et ordentlig plagg, vil jeg ha det i garn av god kvalitet, så da går det jo fort noen hundrelapper omtrent uansett hva jeg begynner på. Men det hadde vært så greit å starte med en genser eller kofte nå, for da kan jeg kanskje klare å få den ferdig til vinteren kommer. :P

Å den var flott! :)

Og nå lengter jeg til høsten, med sine flotte farger og friske lukt. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jeg har lyst til å begynne på et litt større prosjekt, jeg! Jeg har veldig lyst til å strikke "Värm genser" fra Pickles til pappa:

genser1.png

Den hadde vært midt i blinken for ham. Men har ikke råd til å kjøpe garn for 700 kroner nå. :/ Og hvis jeg først skal strikke et ordentlig plagg, vil jeg ha det i garn av god kvalitet, så da går det jo fort noen hundrelapper omtrent uansett hva jeg begynner på. Men det hadde vært så greit å starte med en genser eller kofte nå, for da kan jeg kanskje klare å få den ferdig til vinteren kommer. :P

Den var fin! Hvis jeg bare hadde hatt tid så skulle min bror fått en slik! *skrive på den eviglange listen over fremtidige prosjekt* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den genseren ser kjempeflott ut, @Pajko ! Håper du legger ut bilder av din underveis. :)

Her har jeg såvidt kommet i gang igjen med uglepleddet igjen. Har ikke kommet så langt, men nå får jeg sette opp farten for det er jo ikke sååå lenge til mottakeren av pleddet blir født. Har hittil ikke festet trådene på delene jeg har laget, så nå sitter jeg her og syr inn tråder. Kjeeedeliiig! :P Skal definitivt feste resten av trådene underveis, hehe.

Fargerike små rundinger med trådene festet:

photo213_zps92f8a475.jpg?t=1405351778

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man får tak i oppskriften til Retrojakken (til Wiola)? Så den lå ute som gratis oppskrift her for ikke lenge siden, men den er fjernet nå. Vet også at den skal stå i Allers sommerutgave, men jeg har ikke funnet bladet her enda.

Spørre henne her kanskje: https://www.facebook.com/pages/Wiola/314325071962019?fref=ts

Det er vel denne boken oppskriften er fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser uglepleddet ut akkurat nå:

photo215_zpsd1c67246.jpg?t=1405373099

Fargerikt i alle fall. :lol: Skal nok skifte ut noen av rundingene. Har gjort en feil på den ene, og de første jeg laget ble mindre/strammere enn de siste. Har mer enn nok garn, så... Ellers så blir mitt pledd mindre enn det i oppskriften, selv med samme garn og heklenål, så jeg tenker at jeg skal lage mitt litt større slik at det ikke blir et frimerketeppe. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser uglepleddet ut akkurat nå:

photo215_zpsd1c67246.jpg?t=1405373099

Fargerikt i alle fall. :lol: Skal nok skifte ut noen av rundingene. Har gjort en feil på den ene, og de første jeg laget ble mindre/strammere enn de siste. Har mer enn nok garn, så... Ellers så blir mitt pledd mindre enn det i oppskriften, selv med samme garn og heklenål, så jeg tenker at jeg skal lage mitt litt større slik at det ikke blir et frimerketeppe. :aww:

Flotte farger! Gleder meg til å se det ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teppet der er helt fantastisk, @! Hvor har du fått tak i garnet?

Jeg kjøpte altfor dyrt garn her: http://www.greatbritishyarns.co.uk/acatalog/Chroma_Worsted_Weight.html

:aww: Har visst ikke fargen jeg brukte inne akkurat nå. Jeg vurderte mange andre garn, men fant ikke noe med like festlige farger ( :P ), så da endte jeg opp med dette garnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med duk i bursdagsgave til "svigermor", den må strekkes ut og flates litt først, men. Hun har bursdag 30. så det rekker jeg fint.

2014-07-13%2014.44.12.jpg

Pusler litt videre med perlene, dette er en såkalt cellinispiral. Er for øyeblikket nesten ferdig med hele sånn at den blir et armbånd :) . Mangler litt grønt, men får vel bare ta hvitt på resten eller noe :P . Leker jo bare med det nå.

2014-07-14%2015.41.14.jpg

Så har jeg også begynt på en hvit løper til bord, den blir vel 50cm x 120 cm eller noe i den duren. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte symaskin i forigårs! På Ikea av alle steder. Den var temmelig billig, så da gjør det liksom ikke så mye om dette ikke blir en dyp lidenskap. :lol: En symaskin til å reparere klær og slikt er uansett greit å ha. På sikt har jeg lyst til å sy litt klær selv, men i første omgang startet jeg med noe enkelt for å huske hvordan man i det hele tatt bruker en symaskin - nemlig et forkle:

14492616530_1fc25b43f0_z.jpg
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færdig med længden på kjolen og vurderer nu og der skal strikkes mønster på ærmerne.. Tænker dette mønster 10-1.jpg

i en lysere grå farge.

Kjolen er denne DSC_8469_small_best_fit.jpg i koksgrå..

Hvad tænker dere?

Jeg syns kjolen er finest ensfarget, men smaken er jo forskjellig. Du kan jo strikke leggvarmere med det mønsteret til kjolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det igjen, kjøpt en haug garn (Sandnes alpakka) i lekre farger, uten å ha noen klar idé om hva og hvordan. Vet bare at det skal bli en cardigan eller jakke, gjerne litt lang. Leter febrilsk etter mønster og idéer.

Denne er fin, men fryktelig mye arbeid:

3673c491-aa9e-4247-a8f4-bab23ff7cac1.jpg

Denne er steintøff. Garnet jeg har er i mange blåfarger pluss grått:

db0afee0-acf3-4af6-ba41-ee8c9c32e83f.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...