Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

@Kaja Hvordan går det med genseren? Snart i mål? Snart klar for tusen spørsmål? :P

Har igjen halv arm før jeg kan begynne på resten :P har ikke fått strikket så mye de siste dagene. Bare å spørre! Lett genser, jeg trodde rundfelling var supervanskelig, men det er mye lettere enn montering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Men stemmer ikke dette da @Betty? I mitt hode blir det i hvertfall 8 masker økt, det eneste er at jeg hadde syntes det hadde vært mer logisk om økning høyre/økning venstre hadde vært motsatt...

Nå er du sikkert langt nedover raglanøkninga, men øker de en m før og etter hver mm, med en maske rett før og etter mm blir det nok rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gryteklutene! :) Ble litt paff over at det var dobbelt så mye jobb som jeg trodde, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Har klusset til syingen noen steder, men det får bare være. Ganske tykke siden de er doble.

2014-06-23%2018.30.39.jpg

2014-06-23%2018.30.08.jpg

2014-06-23%2018.30.25.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gryteklutene! :) Ble litt paff over at det var dobbelt så mye jobb som jeg trodde, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Har klusset til syingen noen steder, men det får bare være. Ganske tykke siden de er doble.

2014-06-23%2018.30.39.jpg

2014-06-23%2018.30.08.jpg

2014-06-23%2018.30.25.jpg

De var skikkelig kule, IW! Likte godt fargene! Er oppskriften tilgjengelig noe sted?

Har ikke blitt noe håndarbeid her på lenge. Har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har hatt overskudd eller ro på meg til å putle med slike ting. Men nå har jeg lyst til å komme i gang igjen. Har lagt igjen prosjekt pledd i Norge dessverre, men det er ikke så mye igjen på det før jeg skal bruke symaskin(som er i Norge), så derfor ville jeg ikke ta det med meg tilbake. Neste prosjektet mitt er et heklet babyteppe. :) Er ikke sååå mange måneder til småtten kommer, så her er det bare å sette i gang! Leter litt etter andre potensielle babyprosjekter til en liten gutt. Han må vel få en heklet flodhest tenker jeg. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var skikkelig kule, IW! Likte godt fargene! Er oppskriften tilgjengelig noe sted?

 

 

 

Har ikke blitt noe håndarbeid her på lenge. Har skjedd så mye at jeg rett og slett ikke har hatt overskudd eller ro på meg til å putle med slike ting. Men nå har jeg lyst til å komme i gang igjen. Har lagt igjen prosjekt pledd i Norge dessverre, men det er ikke så mye igjen på det før jeg skal bruke symaskin(som er i Norge), så derfor ville jeg ikke ta det med meg tilbake. Neste prosjektet mitt er et heklet babyteppe. :) Er ikke sååå mange måneder til småtten kommer, så her er det bare å sette i gang! Leter litt etter andre potensielle babyprosjekter til en liten gutt. Han må vel få en heklet flodhest tenker jeg. :P

Gratulere?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet, og i det gamle lille huset fra 1875 som skal bli mitt nye hjem fant jeg en UFO! Den har ligget urørt i minst 30 år! Jeg har veldig lyst til å fullføre den. Veldig pent strikket. Jeg har etterlyst mønster på koftesiden på fb, men kanskje noen her inne vet??

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med gryteklutene! :) Ble litt paff over at det var dobbelt så mye jobb som jeg trodde, men jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Har klusset til syingen noen steder, men det får bare være. Ganske tykke siden de er doble.

2014-06-23%2018.30.39.jpg

Det var de fineste gryteklutene jeg har sett!! likte virkelig fargene og mønsteret :)

Alt jeg har gjort av håndarbeid i sommer er "egg baskets"

10458429_10152079261021780_7738925427359

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, jeg fikk til å hekle sånn russisk spiral :D .

Bilde fra google for å vise hva det er:

Russian%2520Spiral.JPG

Så nå har jeg gått bananas i en amerikansk nettbutikk og kjøpt masse perler, fisketråd og nylontråd :P . Gleder meg!

Mens jeg venter har jeg gitt meg i kast med denne:

http://web.archive.org/web/20070913215340/http://www.justanothercrochetsite.net/pineapple7778.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, IW!

I kveld satte jeg meg ned og begynte på det som forhåpentligvis skal endte opp som et babyteppe. Ikke mye å se på foreløpig, men håper at jeg kan vise dere noe mer spennende snart. Er i alle fall i gang. :) Heklenål 5,5. :o Kjempestor!

photo175_zpsde26c334.jpg?t=1403993649

Ikke så mye å si om dette foreløpig. Fargerikt i alle fall. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, IW!

I kveld satte jeg meg ned og begynte på det som forhåpentligvis skal endte opp som et babyteppe. Ikke mye å se på foreløpig, men håper at jeg kan vise dere noe mer spennende snart. Er i alle fall i gang. :) Heklenål 5,5. :o Kjempestor!

photo175_zpsde26c334.jpg?t=1403993649

Ikke så mye å si om dette foreløpig. Fargerikt i alle fall. :P

Stilig! Hvordan skal det bli til slutt? :)

Den var fin @IW , de grønne du heklet også :) Men fargene og mønsteret minnet meg om noen spesielle planter.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelposter fordi jeg heiv den i maskina nå! Litt sent men ville ikke vente :lol:

Den ble for stor, desverre. Men jeg tror den kan passe mamma! Jeg kan også bruke den altså, men den ble litt vel "posete" på meg. Grønnfargen skinner litt igjennom i mønsteret og den er ikke så jevn. Jeg syns pinne nr 5 ble litt stort til det garnet egentlig. Men men, jeg begynte den 14, og den var ferdig strikket den 23. Jeg orket bare ikke feste tråder før idag. Så ganske fornøyd :D

10390990_10154330225630311_9122360899384

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Hvordan skal det bli til slutt? :)

Den var fin @IW , de grønne du heklet også :) Men fargene og mønsteret minnet meg om noen spesielle planter.... :lol:

Genseren ble kjempefin, Kaja!

Jeg håper at mine fargerike sirkler skal bli til dette:

http://www.ravelry.com/patterns/library/owl-obsession

Litt skeptisk foreløpig. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har lyst til å begynne på et litt større prosjekt, jeg! Jeg har veldig lyst til å strikke "Värm genser" fra Pickles til pappa:

genser1.png

Den hadde vært midt i blinken for ham. Men har ikke råd til å kjøpe garn for 700 kroner nå. :/ Og hvis jeg først skal strikke et ordentlig plagg, vil jeg ha det i garn av god kvalitet, så da går det jo fort noen hundrelapper omtrent uansett hva jeg begynner på. Men det hadde vært så greit å starte med en genser eller kofte nå, for da kan jeg kanskje klare å få den ferdig til vinteren kommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...