Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Engelske oppskrifter er generelt så mye bedre enn norske at du vl ikke tro det! De er langt mer detaljerte og mye lettere å følge.

Seriøst, jeg er så glad jeg lærte meg å både strikke og hekle på engelsk før jeg bega meg ut på norske oppskrifter. Ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet.

Signeres! Engelske oppskrifter er myyye lettere (synes jeg da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ååh, Boblegenseren til Pickles er jo så fin! Men dyr selv som ukas siden jeg tipper jeg bør ha L. Er ikke Pickles små i størrelsene?
Noen som har tips til billigere alternativer?
Ehm, nå så jeg pinne 3. Blir ikke gjort i en håndvending med andre ord. :D

Den der sikler jeg på også. Big time! Men siden jeg har selvpåtvunget restestrikkehøst av store prosjekter jeg har frogga får det bare vente.

Du kan bytte ut angoraen med dobbel tråd silk mohair (ikke billig akkurat…). Jeg synes Picklesoppskriftene varierer no innmari i størelse (derav restestrikkehøsten min, en høstjakke er rekket opp og strikket på nytt -den ble et TELT i str medium, endte opp med XS -jeg er IKKE XS…. Og en kjole i tweed og slik mohair, den ble brei som ei låvedør -rekket opp og laget Lett Lang Jakke i stedenfor).

Du husker det garnet du sendte meg @Mari? Jeg har fremdeles ikke klart bestemme meg for hva jeg skal strikke av det jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der sikler jeg på også. Big time! Men siden jeg har selvpåtvunget restestrikkehøst av store prosjekter jeg har frogga får det bare vente.

Hehe, kjenner meg igjen der. Av en eller annen grunn så ser jeg ut til å kjøpe nytt garn til (minst *host*) to nye prosjekt for hvert prosjekt jeg fullfører. :icon_redface:

Akkurat nå sitter jeg og ser på Midsomer Murders mens jeg fester de to siste lappene til uglepleddet mitt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der sikler jeg på også. Big time! Men siden jeg har selvpåtvunget restestrikkehøst av store prosjekter jeg har frogga får det bare vente.

Du kan bytte ut angoraen med dobbel tråd silk mohair (ikke billig akkurat…). Jeg synes Picklesoppskriftene varierer no innmari i størelse (derav restestrikkehøsten min, en høstjakke er rekket opp og strikket på nytt -den ble et TELT i str medium, endte opp med XS -jeg er IKKE XS…. Og en kjole i tweed og slik mohair, den ble brei som ei låvedør -rekket opp og laget Lett Lang Jakke i stedenfor).

Arhg! Jeg har ikke tålmodighet til noen opprekking, det skal være sikkert og visst. Men den er jo romslig og vil sikkert gå seg ut også, så da går jeg for medium i dette drømmeprosjektet mitt. :P

Du husker det garnet du sendte meg @Mari? Jeg har fremdeles ikke klart bestemme meg for hva jeg skal strikke av det jeg.. :D

Nei men for svarte svingende....

Her!

http://www.ravelry.com/patterns/library/sister-syster

http://www.ravelry.com/patterns/library/linum-tee

http://www.ravelry.com/patterns/library/touch-the-sky

http://www.ravelry.com/patterns/library/kit-camisole

:D Likte spesielt godt den siste. Tror garnet hadde rocka den der. Og tenk hvilken drøm å ha på!

Jeg har tatt opp strikkepinnene igjen etter en lang pause og har dette og bryne meg på. Asymmetrisk sjal er kult! Blir forsinket bursdagsgave til en venninne av type best. Fargene er semisolid lys og mørk grå (Yarn Loft), da det blir litt mer anvendelig, selv om denne versjonen er så stunning at jeg nesten angrer. :heart:

12621412145_14a2921a68_z.jpg

12621530583_f78539f9ac_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arhg! Jeg har ikke tålmodighet til noen opprekking, det skal være sikkert og visst. Men den er jo romslig og vil sikkert gå seg ut også, så da går jeg for medium i dette drømmeprosjektet mitt. :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/linum-tee

http://www.ravelry.com/patterns/library/kit-camisole

:D Likte spesielt godt den siste. Tror garnet hadde rocka den der. Og tenk hvilken drøm å ha på!

Jeg har tatt opp strikkepinnene igjen etter en lang pause og har dette og bryne meg på. Asymmetrisk sjal er kult! Blir forsinket bursdagsgave til en venninne av type best. Fargene er semisolid lys og mørk grå (Yarn Loft), da det blir litt mer anvendelig, selv om denne versjonen er så stunning at jeg nesten angrer. :heart:

Jeg må alltid spesialtilpasse litt, opplegg etter S og lengde til M, som regel.

ÅÅ! ELSK på nr 2 og 4!! Jeg hadde helt hengt meg opp i at det måtte bli hals/luesett, men dette var jo fantastisk! :wub:

Hehe, kjenner meg igjen der. Av en eller annen grunn så ser jeg ut til å kjøpe nytt garn til (minst *host*) to nye prosjekt for hvert prosjekt jeg fullfører. :icon_redface:

Akkurat nå sitter jeg og ser på Midsomer Murders mens jeg fester de to siste lappene til uglepleddet mitt. :ahappy:

Det ugleteppet der er jo helt insane! Mamma forsøkte lage det til datteren min, men hun ga opp pga alt arbeidet.. Jeg tar av meg hatten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i-have-enough-05gwbl_zps1c8582ed.jpg

:D:teehe:

Det ugleteppet der er jo helt insane! Mamma forsøkte lage det til datteren min, men hun ga opp pga alt arbeidet.. Jeg tar av meg hatten!

Hehe, takk. Med tanke på at jeg har laget det større en originalen så kan jeg skrive under på at det har vært MYE mer arbeid enn jeg trodde på forhånd. Kommer definitivt ikke til å lage det igjen, selv om jeg har kost meg med prosjektet. :)

Jeg vil strikke disse:

Hvor fant du oppskriften til de vottene der? :) De var fine!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å strikke mønster da jeg var liten. Det ble selvsagt grusomt stygt i begynnelsen, men moren min sa at det ble slett ikke så verst, og så dampet og strakk hun på produktene mine så de ble ganske skapelige. Snille mammaen min.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte til slutt å få rotet meg til å bli helt ferdig med skappelgenseren jeg begynte på i januar :icon_redface: Det viste seg at den ble alt for liten (føle seg enorm :|:P ), så lille søster fikk den :)

Vurderer om jeg skal strikke ny til meg selv eller ikke... Var innmari kjedelig, men jeg har jo lys på...

Og så har jeg bestilt masse stoff til å sy regnkåpe og ullkåpe i julegave til mamma :D samt litt ekstra stoff til å sy dekken til Koda :ahappy: Gleder meg til det kommer!

Pappa har lyst at jeg skal sy fleecegenser til han, men jeg finner ikke mønster til herre. Syntes det er skummelt å skulle lage mønster selv (er alt for nybegynner til å tørre det). Vet noen av dere et sted der det er mulig å kjøpe mønster til genser eller jakke til herre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kråka Har du sett på den nye boka "Skappelstrikk"? Der har de noen variasjoner på genseren som kanskje kan få den til å bli bittelitt mer spennende, og variasjoner med hette/lommer/jakke.

Jeg har egentlig veldig lyst til å strikke en til skappelgensersak (jakke denne gangen), men teite økonomien min er ikke enig, derfor hekler jeg på ett teppe med garn fra rema1000, siden jeg liker både kitch og hekletepper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt på kanten på uglepleddet. Var en stund redd for at jeg hadde for lite hvitt garn så jeg bestilte mer, og nå viser det seg at jeg får bruk for de ekstra nøstene. Har gått endel garn på dette prosjektet nå ja.

Da har jeg funnet ut at disse vottene heter shamrock mittens, og mønster + garn kan kjøpes gjennom Ravelry. http://www.ravelry.com/patterns/library/shamrock-mittens

Snasen julegaveidé!

Takktakk! De var fine! Irskinspirert passer jo fint her i huset. Blir vanskelig å velge hvilke votter jeg skal strikke. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde man bare strikket mønster så... :( Kjempefine votter! Kunne virkelig tenkt meg noen ala de der. 

Mine votter blir aldri bra. Tror jeg bruker feil garn.

Vi kunne gjøre en byttehandel.. Jeg strikker votter til deg hvis du hekler uglelue til tuppa mi ;)

Men jeg må få gjøre meg ferdig med babyteppet først ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kråka Har du sett på den nye boka "Skappelstrikk"? Der har de noen variasjoner på genseren som kanskje kan få den til å bli bittelitt mer spennende, og variasjoner med hette/lommer/jakke.

Jeg har egentlig veldig lyst til å strikke en til skappelgensersak (jakke denne gangen), men teite økonomien min er ikke enig, derfor hekler jeg på ett teppe med garn fra rema1000, siden jeg liker både kitch og hekletepper... :)

hmm... Den har jeg ikke sett, tror jeg må ønske meg den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...