Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Jeg har gjort det igjen, kjøpt en haug garn (Sandnes alpakka) i lekre farger, uten å ha noen klar idé om hva og hvordan.

:teehe: Merkelig hvordan slikt bare skjer av og til. :lol:

Jeg kjøper aldri garn uten planer om hva jeg skal bruke det til, men det hjelper jo egentlig ikke når jeg allerede har mer enn nok prosjekter på vent. :P

O store prosjekt pledd har litt pause akkurat nå, ettersom pleddet og garnet er i Norge mens jeg er i England. Ikke så lett å strikke på det da, hehe. Nå skal jeg prøve å få farten opp med dette babyteppet mitt, så ikke barnet er myndig før jeg blir ferdig. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jeg begynte på et lappeteppe for evigheter siden, som jeg i grunnen verken gidder eller har lyst til å bli ferdig med (det teppet hadde verken blitt særlig pent eller komfortabelt å pakke seg inn i). Så nå har jeg laget putetrekk av det i stedet. :ahappy: Å sy putetrekk var jo superenkelt!

14504613730_328a9d3b30_z.jpg
14504643868_de2d997e7b_z.jpg
14668275096_f09d0027cf_z.jpg
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er steintøff. Garnet jeg har er i mange blåfarger pluss grått:

db0afee0-acf3-4af6-ba41-ee8c9c32e83f.jpg

Sånn tror jeg at jeg må lage en gang, den var skikkelig fin!

Må bare bli ferdig med det jeg holder på med først... Skal hekle en variant av genseren under, bare uten ermer og med litt annen fasong på kroppen. Og litt annen fordeling av striper, jeg tror jeg vil at hele det øverste feltet med "netting" skal være i stavmasker i stedet. Kanskje. Har gjort noen andre småendringer også, så egentlig blir det vel ikke genseren under i det hele tatt... Men mønsteret er nesten det samme, da. :)

Kaylee_close_up_medium2.jpg

Garnet jeg bruker er Drops BabyAlpaca Silk, og jeg er helt forelska både i fargen og glansen i garnet. Fargen passer skikkelig godt til hudfargen min. :ahappy:

6235.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremover med prosjekt babyteppe. Dog ikke så fort som jeg hadde håpet. :P Mangler to små rundinger, så skal jeg begynne med bakgrunnsfargen:

photo221_zps183f1a51.jpg?t=1405884393

Har massevis av tråder å feste. Har gjemt en del av dem på bildet. Ellers så har jeg laget alle nebbene(de fleste er altså ikke med på bildet), men har ikke festet noen av dem. Bestemte meg for å lage det større enn hva som står i oppskriften. Ifølge oppskriften blir pleddet 80x80 cm, men jeg hekler strammere enn det så da hadde det nok blitt litt frimerkepreg over det. I originalen er det ni ugler mens mitt pledd har 16, så det blir jo da litt større.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er steintøff. Garnet jeg har er i mange blåfarger pluss grått:

db0afee0-acf3-4af6-ba41-ee8c9c32e83f.jpg

Nå er jeg igang med denne. Bildet fant jeg på Pinterest, jeg strikker den bare ut fra bildet, uten oppskrift. Jeg la ut bildet i Koftegruppa på FB, og der var jaggu hun som har laget denne jakka, jeg visste ikke at den var norsk en gang. Jeg sa til henne at jeg syntes jeg skyldte henne penger for oppskriften selv om jeg strikket uten, men det sa hun at jeg slett ikke skulle tenke på. Gøy å "treffe" henne da!

d010.gif

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvild snøreliv!

Jeg har samlet kreftene og skal på laiv igjen, for første (og sikkert siste) gang på lange tider.

Stubber malt med klanssymbolet vårt i "blod" for rituale (gjett hvilken klan!).

DSC_0160.jpg

Kostyme for kaldt vær (yeah, right) (tunika selvsydd, håndleddsvarmere i kaninskinn selvsydd, skinnsko selvsydd, dolken dere såvidt kan se i beltet er selvlaget).

DSC_0152.jpg

Kostyme for varmere vær (lintunika og skinnskjørt selvsydd):

DSC_0151.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei, jeg har for mye av alt til å kle noe sånt. :P

Tull og tøys. Tvert imot er det både behagelig og former litt, uten å være like begrensende som et korsett. Veldig få som ikke kler snøreliv (men de aller tynneste stilkene som ikke har former sliter mest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg 68 svarte knapper i posten. :lol: Jeg trenger 32 til uglepleddet mitt, men er litt usikker på størrelsen og bestilte derfor to forskjellige størrelser. I tillegg så bestilte jeg to ekstra knapper av hver størrelse fordi jeg sikkert kommer til å klare å rote bort en eller to. Derfor 68. :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syr, hvor finner dere oppskrifter? Finnes det noe á la Ravelry for syoppskrifter? :P Når jeg kommer til Oslo igjen står den stakkars, neglisjerte symaskinen min og venter på meg, og jeg tror den hadde satt pris på å bli brukt litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syr, hvor finner dere oppskrifter? Finnes det noe á la Ravelry for syoppskrifter? :P Når jeg kommer til Oslo igjen står den stakkars, neglisjerte symaskinen min og venter på meg, og jeg tror den hadde satt pris på å bli brukt litt mer.

Det gjør det sikkert. Jeg er ingen ekspert. :P Kan spørre søsteren min, hun har sydd en del ting. Jeg googler bare, jeg. "How to sew a skirt." Det finnes massevis av gratis oppskrifter på engelsk i diverse blogger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syr, hvor finner dere oppskrifter? Finnes det noe á la Ravelry for syoppskrifter? :P Når jeg kommer til Oslo igjen står den stakkars, neglisjerte symaskinen min og venter på meg, og jeg tror den hadde satt pris på å bli brukt litt mer.

Jeg ser på plagg, tegner en skisse, og syr etter det. Jeg er ikke noe flink med mønster. Men for litt mer kompliserte ting (maskeradekjolder for 1700-tallet og sånt :P ) kjøper jeg av og til mønstre fra Buttericks eller McCall. Ellers er det stort sett bare å google, det finnes mye gratis på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint her på de siste sidene! :D Syns det er stas at denne tråden har blitt laaang.

Holder på med....eh...alt :P .

Løperen begynner å ta form (dvs. jeg har kommet igang, slet litt med noen kryss i oppskriften), jeg har begynt på cellinispiral nummer to (nå er den halvveis rundt håndleddet mitt), også mått jeg prøve litt makrame også.............................

2014-07-21%2022.31.56.jpg

Denne er med blått på de minste perlene der det er "trangest", men det kommer dårlig frem på bildet. Vanskelig å få fine bilder av ting med perler syns jeg.

2014-07-21%2012.02.04.jpg

2014-07-20%2014.20.42.jpg

2014-07-22%2019.06.17.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Kråka!

Jeg begynner å angre litt på prosjekt babyteppe. Det er så mange tråder å feste! :|

photo226_zps86730012.jpg?t=1406302214

Går fremover da i det minste, selv om det ikke går så fort. :)

Edit: Ok, all trådfestingen er fremdeles forferdelig kjedelig og tidkrevende, men seee så søt! :wub:

805f852a-4f12-48ac-87ba-5d7106275b07_zps

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...