Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ja... De tok det jo veldig seriøst på volvat, og det stresser meg litt ekstra. Hadde jo en blødning rundt uke 6 også, men det er mye mer nå. Det er fortsatt ikke MYE, men... Litt ømt i magen er det også, men ikke direkte vondt. Hadde vondt i stad, men det var nok mer pga burgeren jeg spiste i går... :P Jaja, vet i allefall at det er liv akkurat nå. Også skal jeg ringe sykehuset i kristiansand om det blir noe mer.

Jeg vet iallefall hvordan den følelsen er, hadde blødninger med de tre første. Og hadde sagt til meg selv at jeg skulle ta det helt kuli dersom det ble blødninger i 3. sv.skap. For jeg visste jo at det var "ingenting" med de to første. Men den som fikk panikk, det var meg, endte opp på legevakten umiddelbart og innleggelse på føden. (uke 22). Men så viste det seg at det var en polypp på livm.hals. Fikk den fjernet med det samme, slapp å stå i helsekø og fikk en overnatting på gyn. Det var faktisk ganske deilig å få sove lenge en morgen :P

Veldig greit å få sjekket opp i saker og ting, er ekkelt å gå med uroen murrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men det hadde vært mer beroligende om de sa jeg skulle slappe av fordi alt er bra :P I stedet sa de jeg skulle komme ned med én gang liksom. Men såklart, jeg skjønner hva du mener :)

Jeg reiser til kristiansand med tog etterpå. Også skal jeg tilbake til fredrikstad (med bil) neste fredag for å gå i begravelse. Det blir en fæl fæl begravelse, vet jeg. Og mannen mener det blir for stressende. Men jeg vet jeg kommer til å ha dårlig samvittighet resten av livet om jeg ikke drar. What to do? Kan tvillingene ta skade av at jeg drar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... å hoste er enda verre ElZorro - prøv for all del og unngå det! :P

Kjempeklem til deg Wednesday, så fælt å uroe seg for tvillingene i tillegg til at du har mistet noen. :console:
Håper du kommer deg i begravelsen, følg magefølelsen den dagen!

Her kommer litt om hvordan det gikk med oss:
Da jeg kom tilbake fra turen hjem så var jeg gått i fødsel, så da tok de vannet. Hun hadde litt lav puls når jeg hadde rier, så de var litt bekymret. Og vannet var grønt så da ble det ikke abc, men var blitt så glad i den jordmoren jeg hadde da, at det gikk helt fint!
Å ta vannet gjorde at jeg fikk kjempevonde rier og fra da av gikk det veldig fort. De var hele tiden litt bekymret for babyen så jeg ble også mest redd for henne og brydde meg ikke så mye om meg selv, måtte bare overleve de timene. Men det ble ganske intenst og plutselig rett etter vaktskifte ville jeg begynne å presse. Da skremte jeg dem litt, og var da på 9 cm allerede.
Så gikk det ikke lang tid til før jeg fikk begynne å presse, og ca 5 timer etter jeg var ute og gikk med hundene var hun ute! Rart å tenke på. Snakk om virksom modningakupunktur?? :D
Og jeg fødte helt selv! Glad!
3298 og 50 cm og sprell levende var hun, hadde visst skremt alle helt unødvendig!
Vi ble liggende på fødestuen noen timer, så ble vi trillet inn på abc der vi fikk være i vår helt egne familieboble og lære oss å ta vare på dette lille vesenet som på en eller annen mystisk måte har kommet fra oss. :wub:
Nå har vi kommet hjem og hun har sovet masse! Elsker henne så høyt allerede!

Hundene er fremdeles hos mamma og pappa, de vil ikke gi oss dem tilbake for de koser seg sånn med dem! :shocked::D
Men tenker at Balrog kommer hjem imorgen, det blir spennende! :)

Her er vidunderet:

16480_10151498449506399_1338084685_n.jpg
Hos pappa på fødestuen

536988_10151498449606399_145357937_n.jpg

I pappas armkrok hjemme. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kunne jo fortalt meg at å snyte seg etter en fødsel er ganske smertefullt, eller? :P

Tusen takk for alle gratulasjoner, får ikke quotet dere alle på tlf. :)

... å hoste er enda verre ElZorro - prøv for all del og unngå det! :P

Haha. Ja, de er flinke til å fortelle om hvor fælt fødsel er - men glemte helt nysing og hosting i ettertid :lol:

Og noen burde fortalt meg at man absolutt ikke blir kvitt masse hormoner når man har født. Jeg er tidvis helt ødelagt jeg. I går lå jeg og grein i senga mens jeg kikket på vidunderet - for hun er jo så fin at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg :lol:

Fikk telefon fra helsesøster nå, hun kommer på hjemmebesøk i morgen. Hun sa hun skulle veies og at vi skulle snakke om eventuelle spørsmål vi hadde og litt om tilbudet på helsestasjonen. Så kjenner jeg panikken tar meg og jeg får et behov for å vaske og rydde veldig :lol: Det er jo ryddig her, men ikke visningsryddig. Spesielt ikke soverommet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kunne jo fortalt meg at å snyte seg etter en fødsel er ganske smertefullt, eller? :P

Grattis med bebis :D

... å hoste er enda verre ElZorro - prøv for all del og unngå det! :P

Tror dere vet hvilken side jeg noterer de to tingene på :lol:

Kjempeklem til deg Wednesday, så fælt å uroe seg for tvillingene i tillegg til at du har mistet noen. :console:

Håper du kommer deg i begravelsen, følg magefølelsen den dagen!

Her kommer litt om hvordan det gikk med oss:

Da jeg kom tilbake fra turen hjem så var jeg gått i fødsel, så da tok de vannet. Hun hadde litt lav puls når jeg hadde rier, så de var litt bekymret. Og vannet var grønt så da ble det ikke abc, men var blitt så glad i den jordmoren jeg hadde da, at det gikk helt fint!

Å ta vannet gjorde at jeg fikk kjempevonde rier og fra da av gikk det veldig fort. De var hele tiden litt bekymret for babyen så jeg ble også mest redd for henne og brydde meg ikke så mye om meg selv, måtte bare overleve de timene. Men det ble ganske intenst og plutselig rett etter vaktskifte ville jeg begynne å presse. Da skremte jeg dem litt, og var da på 9 cm allerede.

Så gikk det ikke lang tid til før jeg fikk begynne å presse, og ca 5 timer etter jeg var ute og gikk med hundene var hun ute! Rart å tenke på. Snakk om virksom modningakupunktur?? :D

Og jeg fødte helt selv! Glad!

3298 og 50 cm og sprell levende var hun, hadde visst skremt alle helt unødvendig!

Vi ble liggende på fødestuen noen timer, så ble vi trillet inn på abc der vi fikk være i vår helt egne familieboble og lære oss å ta vare på dette lille vesenet som på en eller annen mystisk måte har kommet fra oss. :wub:

Nå har vi kommet hjem og hun har sovet masse! Elsker henne så høyt allerede!

Hundene er fremdeles hos mamma og pappa, de vil ikke gi oss dem tilbake for de koser seg sånn med dem! :shocked::D

Men tenker at Balrog kommer hjem imorgen, det blir spennende! :)

Her er vidunderet:

16480_10151498449506399_1338084685_n.jpg

Hos pappa på fødestuen

536988_10151498449606399_145357937_n.jpg

I pappas armkrok hjemme. :wub:

:heart::heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er helt drepen å sitte å lese når man er på jobb og skal være seriøs og fattet (og ikke rørt og grinete og fortsatt litt mammahormonell)

Gratulerer igjen med søt jente:)

Og Soelvd; Jeg tror helsesøstre er vant til det meste når de besøker nybakte foreldre:) Så bruk tiden med lille bebiss du:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig Marie!!

Vi fikk aldri besøk av helsesøster? Så rart...

Vært på barnehage-besøk. Jeg VIL ha plass der! Nå føler jeg meg like teit som etter et jobbintervju , går igjennom alt i hodet og slakter meg selv for alt jeg sa og ikke sa :lol: Herregud, så nervepirrende og får vel ikke svar før i juni.

Ask var stum som en østers til vi skulle dra, da slo han seg totalt vrang og nektet å dra hjem. Igjen slår jeh meg selv litt i hodet. jeg vet jo at mange andre mammaer er veldig pedagogiske i slike situasjoner, men jeg bare kler på ungen ( under mild tvang) og sier "sorry vennen, det må vi..." Litt usikker på om det gir et godt eller dårlig inntrykk egentlig *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at du fikk en fin fødsel Marie! Og tårene spratt når jeg så bildene. Særlig det nederste. Gosh, så vakker!

Loke: Jeg synes løsningen din høres veldig lur ut! Ikke noe dikkedarier, slik er det bare. Krysser fingre for dere!

Wed: Håper alt går fint, blødninger er som sagt ikke helt uvanlig. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig Marie!!

Vi fikk aldri besøk av helsesøster? Så rart...

Vært på barnehage-besøk. Jeg VIL ha plass der! Nå føler jeg meg like teit som etter et jobbintervju , går igjennom alt i hodet og slakter meg selv for alt jeg sa og ikke sa :lol: Herregud, så nervepirrende og får vel ikke svar før i juni.

Ask var stum som en østers til vi skulle dra, da slo han seg totalt vrang og nektet å dra hjem. Igjen slår jeh meg selv litt i hodet. jeg vet jo at mange andre mammaer er veldig pedagogiske i slike situasjoner, men jeg bare kler på ungen ( under mild tvang) og sier "sorry vennen, det må vi..." Litt usikker på om det gir et godt eller dårlig inntrykk egentlig *plystre*

Sånn gjorde jeg det med barna i barnehagen. Bestemt og konsekvent :P Og jeg var ansatt i barnehagen! Må si jeg lettere irriterte meg over foreldre som dikket for mye med barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke: Tror ikke det gjorde noe dårlig inntrykk altså. Som tidligere ansatt i barnehage synes jeg det er veldig greit å se foreldre som er avslappet og bestemte i sånne situasjoner!

Marie: Hun er nyydelig altså, bare helt perfekt jo! Så vakre babyer dere sonenfrøkner får!!

ElZorro: Gratulerer SÅ mye! Tuva er et kjempefint navn, jeg har en kusine som heter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ja, de er flinke til å fortelle om hvor fælt fødsel er - men glemte helt nysing og hosting i ettertid :lol:

Og noen burde fortalt meg at man absolutt ikke blir kvitt masse hormoner når man har født. Jeg er tidvis helt ødelagt jeg. I går lå jeg og grein i senga mens jeg kikket på vidunderet - for hun er jo så fin at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg :lol:

Fikk telefon fra helsesøster nå, hun kommer på hjemmebesøk i morgen. Hun sa hun skulle veies og at vi skulle snakke om eventuelle spørsmål vi hadde og litt om tilbudet på helsestasjonen. Så kjenner jeg panikken tar meg og jeg får et behov for å vaske og rydde veldig :lol: Det er jo ryddig her, men ikke visningsryddig. Spesielt ikke soverommet :lol:

Hun skal ikke bedømme dere utifra hvor ryddig det er :) kos dere masse med bebis

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...