Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ser for meg at dette svangerskapet blir FULLT av bekymringer :aww: Har blødd i noen dager, så jeg ringte sykehuset igjen og fikk komme inn til sjekk i dag. Viser seg at jeg har forliggende morkake, og det er sannsynligvis der det kommer fra. Dette kan jo endre seg etterhvert som magen vokser, så satser på at det går seg til av seg selv. MEN, i tillegg så vi at den ene tvillingen muligens var litt større enn den andre. Skal inn igjen på sykehuset på torsdag for å gjøre litt mer nøyaktige målinger, men nå er jeg selvsagt bekymra for transfusjonssyndrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette svangerskapet blir FULLT av bekymringer :aww: Har blødd i noen dager, så jeg ringte sykehuset igjen og fikk komme inn til sjekk i dag. Viser seg at jeg har forliggende morkake, og det er sannsynligvis der det kommer fra. Dette kan jo endre seg etterhvert som magen vokser, så satser på at det går seg til av seg selv. MEN, i tillegg så vi at den ene tvillingen muligens var litt større enn den andre. Skal inn igjen på sykehuset på torsdag for å gjøre litt mer nøyaktige målinger, men nå er jeg selvsagt bekymra for transfusjonssyndrom...

:hug:

Jeg er heldigvis ikke så bekymra for øyeblikket, bare drittlei. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette svangerskapet blir FULLT av bekymringer :aww: Har blødd i noen dager, så jeg ringte sykehuset igjen og fikk komme inn til sjekk i dag. Viser seg at jeg har forliggende morkake, og det er sannsynligvis der det kommer fra. Dette kan jo endre seg etterhvert som magen vokser, så satser på at det går seg til av seg selv. MEN, i tillegg så vi at den ene tvillingen muligens var litt større enn den andre. Skal inn igjen på sykehuset på torsdag for å gjøre litt mer nøyaktige målinger, men nå er jeg selvsagt bekymra for transfusjonssyndrom...

:hug: :hug:

:hug:

Jeg er heldigvis ikke så bekymra for øyeblikket, bare drittlei. *sukk*

Jeg også... :P

Over uke 37 og alt det der. Jordmor time imorgen og jeg har rotet bort svangerskapspapirene mine :aww: Flinke meg. Forrige uke var det snakk om igangsetning iløpet av denne uken av diverse grunner, men jeg håper noe innmari at vi slipper. Jeg liker også tanken på at ting går naturlig for seg, og selv om jeg er driiiittlei- Så vil jeg vente til etter 1 mars for da har Soph startet i barnehagen :lol:

Får se hva jordmor og legene kommer frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette svangerskapet blir FULLT av bekymringer :aww: Har blødd i noen dager, så jeg ringte sykehuset igjen og fikk komme inn til sjekk i dag. Viser seg at jeg har forliggende morkake, og det er sannsynligvis der det kommer fra. Dette kan jo endre seg etterhvert som magen vokser, så satser på at det går seg til av seg selv. MEN, i tillegg så vi at den ene tvillingen muligens var litt større enn den andre. Skal inn igjen på sykehuset på torsdag for å gjøre litt mer nøyaktige målinger, men nå er jeg selvsagt bekymra for transfusjonssyndrom...

:hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også... :P

Over uke 37 og alt det der. Jordmor time imorgen og jeg har rotet bort svangerskapspapirene mine :aww: Flinke meg. Forrige uke var det snakk om igangsetning iløpet av denne uken av diverse grunner, men jeg håper noe innmari at vi slipper. Jeg liker også tanken på at ting går naturlig for seg, og selv om jeg er driiiittlei- Så vil jeg vente til etter 1 mars for da har Soph startet i barnehagen :lol:

Får se hva jordmor og legene kommer frem til.

:lol: Vet ikke om jeg syns synd på deg alså... jeg er i uke 14 og lei alt... *fnis*

Men jo, håper du slipper igangsetting, og at ting kan gå naturlig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Garmen! Og klem til Wednesday. Du skal se at alt går seg til!

Og Loke, jeg trodde seriøst at det var en barnehageansatt som hadde trukket i minibikini da jeg så de karnevalsbildene på FB. Jeg tenkte at det var sprelskt gjort men kanskje ørlitegrann i overkant sexy for en barnehage! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo så lite info å finne! Skjønner jo at det er normalt at tvillinger ikke er like store, men det gjelder vel mest toeggete? Leste nå at eneggete skal være ganske så like i størrelse. Det er liksom ikke måte på hvor mye sjeldne tilstander det skulle være med dette svangerskapet! Er lei jeg og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette svangerskapet blir FULLT av bekymringer :aww: Har blødd i noen dager, så jeg ringte sykehuset igjen og fikk komme inn til sjekk i dag. Viser seg at jeg har forliggende morkake, og det er sannsynligvis der det kommer fra. Dette kan jo endre seg etterhvert som magen vokser, så satser på at det går seg til av seg selv. MEN, i tillegg så vi at den ene tvillingen muligens var litt større enn den andre. Skal inn igjen på sykehuset på torsdag for å gjøre litt mer nøyaktige målinger, men nå er jeg selvsagt bekymra for transfusjonssyndrom...

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Garmen! Og klem til Wednesday. Du skal se at alt går seg til!

Og Loke, jeg trodde seriøst at det var en barnehageansatt som hadde trukket i minibikini da jeg så de karnevalsbildene på FB. Jeg tenkte at det var sprelskt gjort men kanskje ørlitegrann i overkant sexy for en barnehage! :lol:

Omg!! :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder Loke! :D

Stor klem og mer fødestøv til Garmen! :hug:

Wed: Håper du får gode nyheter når du kommer på sykehuset! Stor klem :hug:

Og klem til dere andre som er lei.

Lill: Sånne stikkinger hadde jeg også.

Her koser vi oss veldig på dagtid, mens kvelden og natta går med på å be alle verdens guder om at datteren vår - vær så snill - skal få sove. Har vært litt bedre i det siste, mulig det har hjulpet at jeg kuttet ut kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koser vi oss veldig på dagtid, mens kvelden og natta går med på å be alle verdens guder om at datteren vår - vær så snill - skal få sove. Har vært litt bedre i det siste, mulig det har hjulpet at jeg kuttet ut kumelk.

Føler med deg. Vi har lange netter for tiden vi også. Og i natt våknet hun kl fire, glad og fornøyd og vil ha mat, men ikke søren om hun vil sove igjen. Vi KAN få henne til å sovne, men så våkner hun med et skrik igjen. Jeg hadde over 40 i feber i natt og da var det tungt at hun ikke ville sove og skriker som en gal om noen andre enn jeg holder henne. Ikke en gang pappaen er bra nok. I dag sovner hun, så våkner hun med et skrik stadig vekk. Har gitt henne litt sukkervann og da roet hun seg for denne gang i alle fall.

Siden vi deler så mye her... :lol: Omg. Det stikker noe djevelsk fra tid til annen de siste timene langt ned i lysken "foran" liksom. Kan ikke huske dette fra sist, håper det gir seg snart! Vondt!

Jeg hadde også det, modning sa legen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Vi har lange netter for tiden vi også. Og i natt våknet hun kl fire, glad og fornøyd og vil ha mat, men ikke søren om hun vil sove igjen. Vi KAN få henne til å sovne, men så våkner hun med et skrik igjen. Jeg hadde over 40 i feber i natt og da var det tungt at hun ikke ville sove og skriker som en gal om noen andre enn jeg holder henne. Ikke en gang pappaen er bra nok. I dag sovner hun, så våkner hun med et skrik stadig vekk. Har gitt henne litt sukkervann og da roet hun seg for denne gang i alle fall.

Jeg hadde også det, modning sa legen. :)

Jordmor sa at i forhold til hvor smertene var så var det leddbåndene nå nederst i bekkenet som gjorde seg klare for den eventuelle fødselen (en gang før sommer :D ) det er jo en slags modning det også!

Fortsatt helt moden og nå 2 og halv cm åpning :lol: Ny kontroll igjen imorgen, eller kontroll og kontroll - Møte om vi skal gjøre noe denne uken eller ikke. Tror jeg og jordmor ble enige idag :)

Nå er basen gjort klart i bilen, rart å se at det skal sitte en baby der ved siden av Sophia :lol:

Soph starter i barnehagen på torsdag :o Fire dager i uken til å begynne med. Vi tar nok endel korte dager nå fremover, så vi får en fin start. Itillegg så har vi en "plan" om at to-tre dager i uken henter Lars henne tidligere for å dra på biblioteket/svømmebassenget/lunsj på festningen med hundene og sånt så hun får alenetid med oss når babyen kommer. Ikke lett å være foreldrenes midtpunkt her i livet så kommer plutselig en liten dritt som hun aldri kommer til å bli kvitt igjen :lol: Ser for meg at babyen blir veldig spennende første 5 min, så kan den helst returneres i hennes øyne.

En annen ting jeg merker denne gang at fokuset ligger ikke på "hvordan kose oss mest iløpet av barselsdagene" Men "hvordan få hverdagsrutinene til å fungere best mulig måte" OG fortsatt få tid til å beundre den lille innimellom :) Noe av det magiske ved det er mye mer borte denne gang enn forrige også. Tenker veldig veldig mye på hvordan ta hensyn til Soph og hennes hverdag og så hun ikke føler seg tilsidesatt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg merker denne gang at fokuset ligger ikke på "hvordan kose oss mest iløpet av barselsdagene" Men "hvordan få hverdagsrutinene til å fungere best mulig måte" OG fortsatt få tid til å beundre den lille innimellom :) Noe av det magiske ved det er mye mer borte denne gang enn forrige også. Tenker veldig veldig mye på hvordan ta hensyn til Soph og hennes hverdag og så hun ikke føler seg tilsidesatt.

Du vil nok merke at det er mye mindre stressende med nr. 2 fordi du har gått løypa før.

La humla suse litt i forhold til husarbeid. Jeg husker at mye av babytøyet kom aldri lenger enn til spisebordet, det ble aldri tid til å legge på plass :no:

Hvis babyen sover mens eldstejenta får morgenstellet sitt er det en god start på dagen (men det er jo vanskelig å forklare babyen akkurat det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter man her da, plutselig, i sin egen stue med verdens nydeligste baby på fanget (som forøverig akkurat laget tidenes pooface, blir ikke noe langt innlegg det her heller:P).

Vi maste oss hjem fra sykehuset vi, og det var helt fantastisk å komme hjem! Tuva er litt for glupsk for sitt eget beste og spiste på seg solid mageknip i går, så hun skrek seg igjennom Bestefars første besøk og godt og vel utover natten. Tilslutt, som magi, fikk hun litt sukkervann og så litt mat og så sovnet hun sammenkrøpet på fanget mitt :)

Nettene går hittil bra, matingen går bra og hunden har funnet ut at Tuva er et menneske og ikke en alien (gud så mange rynker den bikkja hadde i ansiktet på vei hjem fra sykehuset :D) så nå ligger han her ved siden av meg og koser seg sammen med oss:)

Fødehistorien min kan vente til alle har født, trøsten er at det gikk fort og hun var ute på 4 timer aktiv fødsel, 7 timer etter første skikkelige rie. :)

Garme og Lill, lykke lykke til! Jeg heier på dere;)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager all sutringa, men jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg plutselig må bli kvalm igjen nå, etter laaang tid med god form. Er i hvertfall mer optimistisk med tanke på transfusjonssyndrom da, er jo ikke sikkert de har det. Kan jo håpe. For jeg liker virkelig ikke det jeg leser om behandlinga. Litt for dårlige odds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itillegg så har vi en "plan" om at to-tre dager i uken henter Lars henne tidligere for å dra på biblioteket/svømmebassenget/lunsj på festningen med hundene og sånt så hun får alenetid med oss når babyen kommer. Ikke lett å være foreldrenes midtpunkt her i livet så kommer plutselig en liten dritt som hun aldri kommer til å bli kvitt igjen :lol: Ser for meg at babyen blir veldig spennende første 5 min, så kan den helst returneres i hennes øyne.

Det der tenkte vi mye på også, guttebarnet var ikke bare vårt første barn, men han var første barnebarn og nevø (både eksen og jeg har brødre), så vi var veldig opptatt av at han skulle få "sin tid" med både oss, besteforeldre og øvrig slekt (han hadde jo oldeforeldre i umiddelbar nærhet også). Resultatet er at han aldri har mista noe for hverken søster eller kusine (de to jentene er født samme året), mens datterbarnet har hatt lite tid med "bare henne".

Han brydde seg forøvrig ikke stort om å få seg en søster. "Okay" sa han, og trakk på skuldra før han gikk og lekte videre. Det var omtrent samme reaksjon han hadde når vi fortalte ham at vi skulle skilles. Det skal litt til før han lar seg affisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Soelvd hadde jeg hatt feber i tillegg hadde det virkelig ikke vært lett!
Hadde det ikke vært for Øivind hadde mat og drikke til meg, dobesøk og dusjing utgått her tror jeg, ny respekt til Loke og andre alenemødre... Akkurat nå sover lille engelen da, så da fikk jeg sneket meg inn hit.

Og Lill det hørtes lurt ut, håper Jaran slipper unna magevondt - da tror jeg det går veldig fint. :)
Har litt dårlig samvittighet for Balrog bare jeg, (Ellie kommer imorgen) men regner med at det er en periode nå, så hundene takler det vel. Ser heldigvis ut som det blir mulighet for lang trilletur idag. :)

Er ikke lett å få plass til den store hunden (Han har vokst siden vi fikk barn :P) på samme bilde som babyen, så dette er det enste vi har klart hittil:

19810_10151502332771399_923519399_n.jpg

Han er fortsatt veldig forsiktig og takler heldigvis skrikingen.

Og gratulerer igjen ElZorro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...