Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Menn sitter faktisk "barnevakt" når deer alene med barna de...Har tatt endel kollegaer i å bruke det utrykket. "Skal sitte barnevakt fordi kjærringa skal ut å fly"... Jada :)

Heldigvis sitter aldri min barnevakt, han blir alltid sur når folk sier det og svarer med at det er like mye hans barn som mitt barn :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Takk for innspill. Jeg har vært ganske bestemt på hva jeg har ment, men det er godt å få det bekreftet. Får helt vondt inni meg av at så mange kan mene at en bitteliten baby skal ligge sånn og skrike. Nå trenger jeg ikke bære på henne en gang, hun vil bare ligge ved meg. Og det er ikke så vanskelig å se at det er riktig heller når man ser hvordan hun roer seg og får sjelefred med en gang hun får det hun vil.

Og nå fikk jeg behov for å presisere at når vi har prøvd så mye på natten som jeg fortalte så er det fordi vi ikke har visst hva hun trengte - ikke fordi vi prøver å unngå nærkontakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg behov for å presisere at når vi har prøvd så mye på natten som jeg fortalte så er det fordi vi ikke har visst hva hun trengte - ikke fordi vi prøver å unngå nærkontakt. :)

Det trenger du ikke å presisere. :) Det tar tid å bli kjent med en baby. Og det tar tid for en baby å bli kjent med verden.

Og jeg er fortsatt kjempeirritert over at folk kan si sånt til førstegangsforeldre om en en uke gammel baby? En uke? Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg har vært ganske bestemt på hva jeg har ment, men det er godt å få det bekreftet. Får helt vondt inni meg av at så mange kan mene at en bitteliten baby skal ligge sånn og skrike. Nå trenger jeg ikke bære på henne en gang, hun vil bare ligge ved meg. Og det er ikke så vanskelig å se at det er riktig heller når man ser hvordan hun roer seg og får sjelefred med en gang hun får det hun vil.

Og nå fikk jeg behov for å presisere at når vi har prøvd så mye på natten som jeg fortalte så er det fordi vi ikke har visst hva hun trengte - ikke fordi vi prøver å unngå nærkontakt. :)

Hun minner om A :) Livet hans falt helt fra hverandre hver gang han ikke hadde kroppskontakt, når han hadde det var han faktisk verdens greieste unge. Problemet var bilkjøring. Barn kan faktisk ikke ligge på fanget når man kjører bil. Det tok over et år før han godtok å sitte i bilsetet. Det var et sant mareritt. .. Han hylte nesten hver kilometer hele veien fra Drammen til Nesbyen sommeren før han ble året. Ikke pokker om den ungen sov i bilen... Han roet seg litt når jeg sang Fernando da. Herregud, for en biltur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du ikke å presisere. :) Det tar tid å bli kjent med en baby. Og det tar tid for en baby å bli kjent med verden.

Og jeg er fortsatt kjempeirritert over at folk kan si sånt til førstegangsforeldre om en en uke gammel baby? En uke? Herregud.

Ja, det gjør det. Og det er utrolig fascinerende å se hvor mye man blir kjent med hverandre for hver dag som går.

De som har sagt det til meg er de som har inntrykket av at man duller for mye med babyer i dag. At de blir bortskjemte og manipulerer foreldrene omtrent fra første stund virker det som. :ermm:

Hun minner om A :) Livet hans falt helt fra hverandre hver gang han ikke hadde kroppskontakt, når han hadde det var han faktisk verdens greieste unge. Problemet var bilkjøring. Barn kan faktisk ikke ligge på fanget når man kjører bil. Det tok over et år før han godtok å sitte i bilsetet. Det var et sant mareritt. .. Han hylte nesten hver kilometer hele veien fra Drammen til Nesbyen sommeren før han ble året. Ikke pokker om den ungen sov i bilen... Han roet seg litt når jeg sang Fernando da. Herregud, for en biltur :lol:

Grøss, nå skremmer du meg, jeg har jo 40 mil hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva har blitt veldig avhengig av å være i kroppskontakt med mannen eller meg. Nå bare skriker hun, men når hun får være med en av oss er det helt stille og hun sover. Samme har det vært et par netter på rad nå, ikke sjans før hun er i kontakt med oss. Hun kan sovne, vi legger henne i senga, så skriker hun etter et par minutter. Jeg plukker henne opp og gir henne nærheten hun trenger, men har allerede fått kommentarer på at vi ikke må skjemme henne bort for da lærer hun seg at hun kan skrike og da må vi bære henne i mange måneder? Hun er 1 uke, det er ikke aktuelt å la henne skrike kjenner jeg, da får jeg heller bære henne i alle de månedene, da.

Du, jeg blir så provosert av sånt merker jeg. Også i tillegg til Maris og de andre fine innleggene på det vil jeg også si at jeg har lest rimelig mye om dette med tilknytning og spedbarnstid på studiet mitt (særlig siden jeg skriver avsluttende oppgave på nettopp tilknytning), og forskning viser faktisk at jo MER babyen blir plukket opp, holdt og møtt på dette behovet som liten, jo tryggere blir de og jo mindre behov vil det bli på lang sikt. Barn trenger kroppskontakt, det er helt naturlig. Jeg ville vært bekymra om hun var helt og fullstendig uinteressert, for det ER et stort varselstegn, av typen lysende blinkende trekant.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. Og det er utrolig fascinerende å se hvor mye man blir kjent med hverandre for hver dag som går.

De som har sagt det til meg er de som har inntrykket av at man duller for mye med babyer i dag. At de blir bortskjemte og manipulerer foreldrene omtrent fra første stund virker det som. :ermm:

Grøss, nå skremmer du meg, jeg har jo 40 mil hjem :lol:

Sojjy... A var litt ekstrem da, de fleste barn sovner fort i bil og vogn. Prøvde å handle inn julegaver på Oslo City lille julaften 2010... Det endte med ungen på armen og gavene i vogna :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Soelvd hun er nydelig! Og tro meg når jeg sier at du kommer til å savne den nærkontakten man får når de er så små. Min Thea er nå 6mnd. Fra starten sov hun kun på meg/ ved meg, fikk ikke gjort mye i leiligheten eller noe med hunden, men det var også verdt det. Vi samsov den første tiden da det var det hun trengte. Det er fortsatt nærhet men ikke på samme måte. Nå er hun mer opptatt av å bevege seg at hun ikke har tid å kose med mammaen sin hele tiden (noe mor helst vil) og hun sover i egen seng. Savner den tiden hun sovnet på brystet mitt altså. Er en ubeskrivelig følelse. Blir nesten litt trist av å tenke på det. De vokser så alt for fort. :-(

Det vibrerer i eggstokkene mine allerede. Og hjelper ikke å se så skjønne nyklekkete sonenbabyer!

Edit: legger ved 2 bilder av ett stykk nyfødt Thea. <3

post-6784-0-33302800-1361484562_thumb.jp

post-6784-0-81948500-1361484655_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress om baby vil ha nærkontakt. Det er mye jeg angrer på fra mine var små, spes. eldstemann der jeg trodde alt måtte være perfekt. Stresset med leggerutiner og slikt. Tiden går så fort. Før dere vet ordet av det er de på videregående og på vei ut av redet.

Så nyt tiden, tenk at de kommer til å slutte å ville samsove, bruke smokk, bruke bleie, alt det der. Dere får til og med voksentid igjen etterhvert.

Tenk om jeg hadde hatt en sånn bæreslynge til kolikkbarna mine! De var ikke kommet "på mote" enda.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det endelig karneval i barnehagen, dette har A sett frem til lenge. Litt dårlig stemning en periode fordi både sverdet og gullskatten ( en kiste med 50 øringer ) måtte bli hjemme, men det gikk seg til. Det var fullt av små søte bamser, jordbær, bier og tigre der i dag. Og en sort og sint sjørøver :lol:

post-321-13615221272668_thumb.jpg

post-321-13615221405304_thumb.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er en SØT sjørøver!

Og gud bedree, nyklekketbilder er altså to die for..Hun er nydelig Soelved! Ja, Thea også selvsagt!

Sindre og Magnus fikk nye klær i posten fra nøstebarn i går. Helt lik grønn ribbestrikkgenser med matchende grønn ulljoggebukse.
De har på seg antrekket begge to i dag, og BEGGE stod lenge foran speilet og beundret seg selv.
Sindre proklamerte at han ville ha på seg det antrekket og ikke noe annet hver dag til det blir sommern.
Spørs om det var et veldig lurt kjøp??? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er en SØT sjørøver!

Og gud bedree, nyklekketbilder er altså to die for..Hun er nydelig Soelved! Ja, Thea også selvsagt!

Sindre og Magnus fikk nye klær i posten fra nøstebarn i går. Helt lik grønn ribbestrikkgenser med matchende grønn ulljoggebukse.

De har på seg antrekket begge to i dag, og BEGGE stod lenge foran speilet og beundret seg selv.

Sindre proklamerte at han ville ha på seg det antrekket og ikke noe annet hver dag til det blir sommern.

Spørs om det var et veldig lurt kjøp??? :lol:

:lol: :lol: Godt de var fornøyde da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det endelig karneval i barnehagen, dette har A sett frem til lenge. Litt dårlig stemning en periode fordi både sverdet og gullskatten ( en kiste med 50 øringer ) måtte bli hjemme, men det gikk seg til. Det var fullt av små søte bamser, jordbær, bier og tigre der i dag. Og en sort og sint sjørøver :lol:

Næh, Kaptein Sabeltann? Det hadde jeg aldri gjetta :lol: Hva skjer med at alle barn skal i karneval i dag, er det en spesiell dag for det? :P

Han var forresten en veldig stilig Kaptein Sabeltann også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, Kaptein Sabeltann? Det hadde jeg aldri gjetta :lol: Hva skjer med at alle barn skal i karneval i dag, er det en spesiell dag for det? :P

Han var forresten en veldig stilig Kaptein Sabeltann også ;)

Februar er karnevaltid i barnehagen :)

Edit: de var veldig "overrasket" i barnehagen også :lol:

Hvem ville trodd liksom. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar er karnevaltid i barnehagen :)

Edit: de var veldig "overrasket" i barnehagen også :lol:

Hvem ville trodd liksom. .

Åja. Våkna opp til fire bilder som perler på ei snor på facebook med utkledde barn og har ikke sett noe til det tidligere i måneden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tenker positive tanker om dagen. Selv om lillegull i magen ligger på tvers har det faktisk ganske mange fordeler for meg akkurat nå.. Ingen press på blæra mi og får sove hele natten, ingen press på magesekken og derfor ingen sure oppstøt. Ingen sparking i ribbena, bare i bløtvevet i siden. Hun har noen uker på å snu seg med hodet ned før jeg blir bekymret.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tenker positive tanker om dagen. Selv om lillegull i magen ligger på tvers har det faktisk ganske mange fordeler for meg akkurat nå.. Ingen press på blæra mi og får sove hele natten, ingen press på magesekken og derfor ingen sure oppstøt. Ingen sparking i ribbena, bare i bløtvevet i siden. Hun har noen uker på å snu seg med hodet ned før jeg blir bekymret.

Her lå han i tverleie frem til uke 35, behagelig frem til da :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...