Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

for dere verpesyke ksn jeg fortelle at vi i går hadde en sånn da... En sånn dag som endte med at guttungen fikk en flytur opp i senga 30min før normalt fordi mammaen rett og slett ikke orket mer. En sånn dag hvor alt er krangling, blir galt og man føler seg som verdens mest mislykkede mor. I dag er han verdens søteste igjen.

Jeg passet på å fortelle han hvpr glad jeg var i han før han sovnet da, sånt tror jeg er viktig uansett hvordan han har oppført seg.

Jeg er jo glad jo han uansett, jeg blir bare så fryktelig sliten noen ganger. ..

Jeg tror det er KJEMPEviktig. Mamma gjorde alltid det med meg. Selv om hun var sint/lei så passet hun alltid på å si at hun var glad i meg før jeg sov. Og jeg husker faktisk hvilken trygghet det ga fra jeg var ganske liten. Og jeg husker et par ganger jeg virkelig tråkket over grensa og var umulig (da var jeg jo eldre enn han din, men) og jeg var kjempelei meg og redd mamma var sint på meg for alltid. Men hun kom alltid inn og sa hun var glad i meg, og da var det ok.

Håper dere får en bedre dag i dag :)

Soelvd: Kjenn i nakken hennes. Da får du en liten indikasjon på kulde og varme forholdene hos henne. Ikke ut under 0 grader blir litt vel i hysteriske laget for min del... -5 og nedover ja, men fra 0 til -5 er det strengt tatt bare å kle godt på. Hele familien har godt av frisk luft :) Så sjuh, ut med deg!

Ja, jeg syntes også 0 var litt hysterisk. Men nå mente hun akkurat de første dagene altså, ikke for evig og alltid. Kanskje er det også forskjell på øst og vestlandet ang luftfuktighet? Eller?

Og ja. Vi har godt av frisk luft, lett å strande litt inne kjenner jeg. ;)

Mamma, pappa og søster kommer fredag til søndag, jeg gleder meg villt. Det er dessuten meldt KNALLvær, så da blir det masse trilleturer :D

Føding er langtekkelige greier igrunn. Til å være halvmoden er jeg jammen meg treigstarta :P

Ååh. Stå på!

I natt sov Tuva først tre timer, så hele 5 1/2. Nå skal hun jo liksom spise hver 4. time, minst, men om jeg vekker henne for å gi henne mat så blir hun bare liggende og surre, jeg klarer ikke vekke henne skikkelig. Så blir jeg sår og fæl i stede. Er det SÅ viktig? Hun spiser seg mett, er glad og fornøyd og jeg har nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes også 0 var litt hysterisk. Men nå mente hun akkurat de første dagene altså, ikke for evig og alltid. Kanskje er det også forskjell på øst og vestlandet ang luftfuktighet? Eller?

0?! Jøss, hvor lenge skal det gjelde? Her er det 10 minus som er grensa på helt små, og 15 minus på "barnehagebarn" - Kan vi ikke gå ut i minusgrader så ender jeg jo opp med å holde ungen inne fra oktober til mai her. Det blir jo ikke helt holdbart hverken for oss eller ungen. 10 - 15 minus er derimot greie grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0?! Jøss, hvor lenge skal det gjelde? Her er det 10 minus som er grensa på helt små, og 15 minus på "barnehagebarn" - Kan vi ikke gå ut i minusgrader så ender jeg jo opp med å holde ungen inne fra oktober til mai her. Det blir jo ikke helt holdbart hverken for oss eller ungen. 10 - 15 minus er derimot greie grenser.

Ja, det er det jeg har tenkt hele tiden. Svigesøster snakker også om 0 grader. Men jeg som har vokst opp på østlandet skjønner ingenting, for hadde vi bodd der måtte jo ungen vært inne helt til sommern omtrent :P Men 0 grader var de første dagene, altså, hun var jo bare drøye 2 døgn når vi reiste fra sykehuset. Men jeg tenker vi får bruke sunn fornuft. Og uansett er det plusgrader :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er KJEMPEviktig. Mamma gjorde alltid det med meg. Selv om hun var sint/lei så passet hun alltid på å si at hun var glad i meg før jeg sov. Og jeg husker faktisk hvilken trygghet det ga fra jeg var ganske liten. Og jeg husker et par ganger jeg virkelig tråkket over grensa og var umulig (da var jeg jo eldre enn han din, men) og jeg var kjempelei meg og redd mamma var sint på meg for alltid. Men hun kom alltid inn og sa hun var glad i meg, og da var det ok.

Håper dere får en bedre dag i dag :)

Ja, jeg syntes også 0 var litt hysterisk. Men nå mente hun akkurat de første dagene altså, ikke for evig og alltid. Kanskje er det også forskjell på øst og vestlandet ang luftfuktighet? Eller?

Og ja. Vi har godt av frisk luft, lett å strande litt inne kjenner jeg. ;)

Mamma, pappa og søster kommer fredag til søndag, jeg gleder meg villt. Det er dessuten meldt KNALLvær, så da blir det masse trilleturer :D

Ååh. Stå på!

I natt sov Tuva først tre timer, så hele 5 1/2. Nå skal hun jo liksom spise hver 4. time, minst, men om jeg vekker henne for å gi henne mat så blir hun bare liggende og surre, jeg klarer ikke vekke henne skikkelig. Så blir jeg sår og fæl i stede. Er det SÅ viktig? Hun spiser seg mett, er glad og fornøyd og jeg har nok melk.

Vi var ikke så nøye på å gi E mat hver tredje time så lenge hun la på seg og spiste godt de andre måltidene. Og her var det noen minusgrader når E var nyfødt, men vi tok henne med ut likevel :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde nyfødt desemberbarn i 1984, skulle de ikke ut de første 6 ukene. Etter skulle de ikke ut om det var kaldere enn - 10. Men her gjelder det jo å bruke sjønn :) Rått møkkavær med sno og sludd, kan være kaldere enn ti i nydelig vintervær, ikke sant? :) Fint at de nyfødte kan være ute fra de er bittesmå nå, men det er lov å bruke hodet. Husk de kommer fra et miljø på stabile 37, derfra ut i romtemperatur og så skal de små lungene trekke inn vinterluft sånn ca direkte hiver07.gif

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov Tuva først tre timer, så hele 5 1/2. Nå skal hun jo liksom spise hver 4. time, minst, men om jeg vekker henne for å gi henne mat så blir hun bare liggende og surre, jeg klarer ikke vekke henne skikkelig. Så blir jeg sår og fæl i stede. Er det SÅ viktig? Hun spiser seg mett, er glad og fornøyd og jeg har nok melk.

Nei altså, de sier jo så mangt om selvstyrt amming.. Vi fikk beskjed om at hun kunne få sove i fred mellom midnatt og 06, men ellers måtte ha tilbud om mat hver tredje time. Men jeg fulgte aldri det der noe slavisk, og det ble fort sånn at hun fikk mat når hun ba om det, og ellers maste vi ikke noe med det.

Jeg tenker at du skal la henne sove, og spise når hun ber om mat selv. Som du sier, det blir bare styr av de måltidene hun får når du skal vekke henne, da er det vel mye bedre at hun spiser skikkelig når hun først spiser.

Dere skal vel ha ukes-kontroll med helsesøster, da kan du jo revurdere ammerutinene hvis hun ikke legger på seg i den farta hun bør :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye nytt man må kunne når man får barn skjønner jeg :P Jeg lever i lykkelig uvitenhet over sånt en stund til og er glad jeg får et vårbarn :) Veldig glad for at det er en skokk med mammaer her inne man kan spørre om råd :heart: Nå koser jeg meg med følelsen av at det poppes popcorn i magen :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen til Soph går litt rolig for seg idag. Vi var innom ikea og kjøpte bursdaggavene, hun fikk bord og stol, krittavl og noen ikea leker som hun fikk plukke ut selv- Så tror hun er fornøyd!

Nå kjenner jeg at jeg er lei av å gå gravid. Er så styr med alt :P Gleder meg til å få han ut... Hundetrening ikveld, også klarte jeg igår å være med på en aketur på nærmest 3 km! Rart hvordan kroppen min er i fysisk bedre form nå enn for feks 3-4 uker siden.... Da hadde jeg dødd av samme turen som igår, kiro og fysio er bestevennene mine :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med jenten deres, Marie og Øivind! Nydelig navn :heart: Min bestemor het Aud Johanna :)

--

Jeg passet en gutt på 11 mnd. på barneparkeringen på Treningssenteret i litt over en time idag. Herregud, det der er ikke godt for meg... Han var litt sjenert til å begynne med, men når han ikke ville leke mer så grein han litt og strakk armene mot meg og ville bli løfta. Da fikk han sitte på hoften og vi så på alle lastebilene som kjørte utenfor vinduet.

Baby på hofta :heart: Jeg kjente jeg likte det kjempe godt, og kunne veldig gjerne ha hatt en slik på fulltid altså... Synd gubben ikke er helt enig :shocked:

Igår var det en 3 åring inne, og det var ikke gale det heller. Barn altså :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver kveld forteller jeg H at jeg er glad i ham og at jeg synes han er verdens aller beste gutt, det uansett om dagen har vært god, dårlig eller helt middelmådig.

Og da jeg hentet han fra barnehagen i dag og jeg fikk en kjempeivrig og glad liten gutt rundt halsen og en diger smask på truten, så fikk han høre det en ekstra gang gitt. De ekstra gangene er daglig de også når jeg tenker meg om. :)

I dag har vi kastet snøball på hverandre, "bakt" (les ødelagt) sjokoladekake til verdens beste pappa, snikblåst ut lys, sunget hele bursdagssangen (med "pappa!" på enden av hver strofe, til og med "gratulerer kjære pappa. Pappa!" :aww: ) og nå er lillegutt godt parkert i drømmeland. Jeg skal kose meg med strikketøy og Walking Dead.

De gode dagene er jammen bra herlige!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at barna får vite at man er glad i dem /elsker dem er viktig!
Jeg sier til de begge at jeg er glad i dem ørten ganger hver dag og gir dem en kjempekos hver gang (som vi kaller kæbæ).
Innimellom sier jeg også at jeg elsker dem, selvom jeg er mer komfortabel med "glad i" (er nok noe med hva man selv har vokst opp med?) Jeg synes dog det er viktig at de også lærer seg de ordene.

Nå gleder jeg meg til flere nyfødtbilder!

Begge mine ligger pent og sover :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har dagen vært bare god! Jeg fant en kaptein sabeltann myldrebok med bokstav-jakt på Meny , så det ble litt sen innsovning :)

Jeg vokste egentlig ikke opp med fryktelig mange kjærlighetserklæringer , men jeg følte meg forsåvidt trygg fordet. Ask får høre det hele tiden uansett ( hans første hele setning var " jei ei ga i dei mamma ") , men det føles ekstra viktig etter en dårlig dag . Jeg har alltid vært nøye på at han skal sovne fornøyd og trygg.

I morgen skal jeg først til legen ( lurer på om jeg har fått senebetennelse i skulderen? ) og så besøke barnehage så da har A fri og blir med. Er veldig spent på det besøket. Og fødselen til ElZorro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med Elzorro..

Ja, man vil ikke mase, folk skal få føde i fred, liksom, men samtidig blir man jo så spent og bekymret :) Vet vi litt for mye om hverandre til tider her, kanskje? :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...