Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte fôrer du?


Toller
 Share

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er litt nysgjerrig og vil gjerne høre litt hva dere gjør. Hunden er jo et rovdyr og rovdyr spiser sjeldent, og store porsjoner. Jeg har mer kompetanse innenfor hesteernæring, og hesten skal jo hel

Må helt ærlig innrømme at jeg ser den, men han er sånn som kun spiser når han får kick. Så om jeg ga han mat om morgenen, kunne det hende han ikke spiste før etter jeg hadde dratt og slik dro det seg

Det er jeg glad Yaris ikke gjør, han formelig kaster maten rundt til alle som vil ha, og deler mer enn gjerne!

Her fores det to ganger daglig til vanlig (morgen og kveld ingen faste tidspunkt). På dager med mye aktivitet blir det gjerne et tredje måltid midt på dagen også. 1 måltid ville blitt alt for lite her, lille malledamen kan bare ikke få 13 dl tørrfor i ett måltid. Det hadde blitt hardt til magen.. Og Kodak(og forsåvidt også Pia som jeg hadde før) spyr om det går for lang tid mellom to måltider.. Dessuten synes jeg ikke noe om feks og fore på morgenen før jeg drar på jobb også skal vi ha treningstur på ettermiddag kveld uten matinntak litt etter trening, det strider imot alt jeg har lært om myskelbygging og kondisjonstrening. Greit at hunder er sånn og slik fra naturens side, men vi gjør mye som ikke er naturlig som kanskje også bør taes hensyn til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk til en hund som altid hadde maten framme. Den forsvarte plassen maten hadde stått på selv om maten var borte. Likte ikke det jeg så og håper det bare var den som kunne finne på noe sant

Da jeg kjøpte Phoebe fikk jeg høre at moren hennes hadde problemer med dette. Var derfor veldig bevisst på at min hund ikke skulle bli sånn. Så fra hun var liten så passet jeg på å være mye borti skåla hennes, helst for å legge til noe ekstra godt. På den måten ble hund vant til at hver gang noen kom bort var det bare positivt. Det var med andre ord 0 problem de få gangene jeg måtte ta i fra henne mat :)

Foret hunden min 1 gang, men bruker en del godbit i trening. Det er jo mat det og? :rofl:

Den neste er jeg usikker på hvordan jeg forer.. Men det virker jo her som om 2 ganger er vanligst. Jeg får se ann hunden, som flere her har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig lite relevant for de fleste her kanskje, men: hovedmåltid en gang om dagen. På vinteren kjøttsuppe om morran (vannet fryser) og når vi kommer fra jobb for å sikre at de får i seg nok væske. Kjøttsuppe alltid før trening og hovedmåltid etter trening (/løp). Kjøttsuppe = v&h blandet i mye vann. Når det er kaldt eller vi trener hardt, får de tykkere kjøttsuppe om morran enn ellers. Veldig kaldt: to fôringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike får mat en gang om dagen. Ga han to tidligere men da kunne det gå dager utenatt han rørte maten sin så når jeg ga han to måltider spiste han ikke forkosten før på kvelden og om jeg da tok i resten av det han skulle ha den dagen så spiste han det ikke.

Nå spiser han allt som er og kunne sikkert fint spist to ganger om dagen, men passer seg fint med en så da fortsetter jeg med det:-)

(nå som han har lært å hente matskålen blir det litt ekstra innimelom;-) klarer jo ikke si nei til ett sånnt blikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Får kun en gang pr. dag. Synes det passer absolutt best til min matglade hund, for da blir han "mett" av det han får, og går ikke rundt og forventer å få mat ofte.

Synes også at det høres mest logisk ut at det er mest naturlig for en hund som stammer fra ulv, men man finner jo ut hva som passer best til akkurat sin egen hund.

Ps: Og han har aldri slitt med å ha oppkast av den grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage en poll kanskje?

Mine får 1 gang om dagen. Som regel på kvelden rett før jeg legger meg eller før jeg stenger dem inne på hunderommet så mellom 18 og 02 en gang...! Noen ganger gir jeg dem på morgenen isteden. Andre dager får de ikke mat i det hele tatt, men det blir som regel noen rå bein og godbiter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga 3-2 måltider når han var valp/ungdom, for da hadde han god appetitt. Etter at han runda året dabbet matlysten av, så da begynte jeg med en foring, på kvelden. Nå har han fått matlysten tilbake, og spiser opp alt med en gang, da på kvelden kl 21-00. Da er det tørrfor. Så får han som regel noe rått på morgenen eller på dagen.. :) Kyllingvinger, en halv kotelett, kjøttdeig, laks etc.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro får 3-4 ganger om dagen han. Kommer litt an på hvor lenge jeg er på skolen. Men han er tynn da, vises godt allerede dagen etter dersom han har spist lite en dag i forveien bare- så han får så mye mat han bare orker han! Skal bytte for nå da, med bla mer fett i, så får vi se hvordan det går. Han blir også litt uvel (kaster opp) når det er lenge siden han har spist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...