Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Nå fikk jeg lyst til å prøve Tikei også

Er det ok å bestille sminke fra eks ebay? Jeg er litt redd for fake produkter, men det kan man jo få i nettbutikker også.

Noen gode nettbutikker som dere handler fra?

Noen som har prøvd Dior Nude foundation?

Sminke fra Ebay skal en være veldig forsiktig med og sjekke ut selgeren nøye ellers er faren desverre stor for at man får falsk sminke.

Feelunique er helt topp å handle fra.

Jeg er glad i makeupmekka og men vet at mange innen den o store sminkeverden syns mye av det ikke er bra men jeg har alltid vært superfornøyd.

Blivakker har jeg også handlet fra og vært fornøyd.

Blush.no er en ok nettbutikk men ville allikevel vært litt obs der and ekte/fake produkter ut ifra hva jeg har lest.

Dior Nude foundation er gull !

Hvis du ikke sliter med mye kviser og problem hud er den helt topp :)

Heidi Øksendal forumet er en fin plass å henge for sminke interesserte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Det høres ut som du har fått svangerskapsroscea.

Globoid til peeling to ganger i uka og Decleors rose serum http://www.decleor.com/produit.php?id=171 , en dråpe under hudkrem om morgenen og to om kvelden, kan jeg på det sterkeste anbefale. Når det gjelder hudkrem må du finne ut om huden din er i underskudd av fett eller fukt for å få den rette for deg akkurat nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her jeg, selv om det egentlig ikke er sminke.

Noen som har tips til shampo som ikke er testet på dyr? Det siste jeg brukte var Define Shine. Liker shampoer som skal få håret til å skinne, men samtidig gjør det veldig mykt :)

Det finnes mange gode merker i alle prisklasser som ikke tester på dyr og handler du på nett er utvalget enormt. Av de jeg kommer på er Body shop, Fudge, Lee stafford, Paul Mitchell, Pureology, Desert Essence, Lush, Joico, Giovanni, Aubrey Organics, John Masters Organics, Goldwell, Green people, Acure Organics, Aveda, Shikai, L'anza ikke testet på dyr. Har du iphone finnes det en god app som heter dyretestet hvor du kan finne enda flere merker. :)

Jeg har testet Lush, Giovanni, Aubrey Organics og Lee Stafford, men til mitt fuktfattige hår var Lush og Lee Stafford elendig, Lush har attpåtil sls i balsamene sine.. . Jeg foretrekker hårprodukter uten sls og silikon da det gjør håret mitt mye blankere og samlet.

Jeg har hørt mye bra om Acure Organics, Joico og Pureology, Paul Mitchell samt John Masters Organics. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gode merker i alle prisklasser som ikke tester på dyr og handler du på nett er utvalget enormt. Av de jeg kommer på er Body shop, Fudge, Lee stafford, Paul Mitchell, Pureology, Desert Essence, Lush, Joico, Giovanni, Aubrey Organics, John Masters Organics, Goldwell, Green people, Acure Organics, Aveda, Shikai, L'anza ikke testet på dyr. Har du iphone finnes det en god app som heter dyretestet hvor du kan finne enda flere merker. :)

Jeg har testet Lush, Giovanni, Aubrey Organics og Lee Stafford, men til mitt fuktfattige hår var Lush og Lee Stafford elendig, Lush har attpåtil sls i balsamene sine.. . Jeg foretrekker hårprodukter uten sls og silikon da det gjør håret mitt mye blankere og samlet.

Jeg har hørt mye bra om Acure Organics, Joico og Pureology, Paul Mitchell samt John Masters Organics. :)

Takk for tips :) Da skal jeg sjekke ut det! Hadde vært greiest å kunne handle det på en butikk i nærheten, da shampo er noe man bruker såpass ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn angående shampooforbruk så kan det virkelig anbefales å invistere i skikkelig shampoo, de litt dyrere shampoene jeg har som ikke har silikon og sls gjør at håret blir skikkelig rent, og du bruker nesten ingenting i forhold til andre shampoer. jeg har lett en sånn flaske i 4-5 måneder med langt hår :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket Lushshampo (ikke prøvd balsamene) når jeg hadde kort hår, ellers har håret mitt likt Joico og John Masters best når det er langt. Nå har jeg sånn skulderlangish og bruker opp restene av alt mulig rart (alt sls fritt) blandet sammen. Regner med at det blir Joico som neste kjøp til høsten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få -20% på varer hos Bli vakker ved bruk av denne linken .

De har masse gode tilbud i dag :)

Min nye favotitt (har hår med ganske mye fall):

_SEH0070_1.jpg

_SEH0071_1.jpg


Disse varte i 4 mnd! Jeg har langt hår, så det er ikke tvil om at det faktisk ble billigere å kjøpe shampo av god kvalitet :) Disse er på tilbud i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt SÅ dårlig hud i det siste. Har ikke hatt råd eller tid til å kjøpe med i.d., som jeg vanlig vis bruker, og har måttet bruke andre produkter mens jeg har ventet på ny i posten. Nå har jeg brukt den vanlige i.d'en min en ukes tid, og huden stråler i forhold til det den gjorde i påsken. Fy søren så jeg elsker de produktene. Brukt dem i 5 år, og kommer ikke til å bytte med det første. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et KMS-produkt i håret før.

Det var i hvit flaske med grønn kork og sånn, og den så ut som en vanlig hårspray på utsiden, men når man sprayet den ut i håret, var den nesten i mousse-konsistens. Den bruktes for å få skikkelig volum, og den funket bare SÅ bra.

Og nå er den selvfølgelig borte. :P Ikke tom, men BORTE. Gudene vet hvor. Og KMS har jo skiftet veldig om på sortimentet sitt. Så jeg trenger hjelp! Jeg vil egentlig ha akkurat det samme. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hjelper det å klippe seg når man røyter verre enn bikkja? Har ikke hatt råd til å klippe meg på en stund.

Og hvor lang tid tar det før man ser evt resultater ved shampoo-bytte? Kjøpt sånn alt for dyr shampoo, men kan ikke påstå jeg ser noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være du mangler b-vitaminer eller noe?


Jeg har begynt å bruke Rainforest serien til Body Shop. Like den sålangt godt. Fri for sulfater, silikoner, parabener og fargestoffer. Kjennes litt anderledes ut å bruke enn vanlig shampo/balsam, så i begynnelsen var det litt uvant. Men jeg liker den bedre og bedre, og jeg klør mye mindre. Håret ser naturlig ut. Jeg bruker den for volum, men kommer til å prøve den for normalt hår nestegang.

http://www.thebodyshop.no/produkter.aspx?pid=203&docid=234

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hjelper det å klippe seg når man røyter verre enn bikkja? Har ikke hatt råd til å klippe meg på en stund.

Og hvor lang tid tar det før man ser evt resultater ved shampoo-bytte? Kjøpt sånn alt for dyr shampoo, men kan ikke påstå jeg ser noe særlig forskjell.

Er veldig viktig å stusse seg ofte for å opprettholde sunt hår, du vil garantert knekke hårstrå etc. mye lettere dersom det går for lang tid mellom hver gang, og det nytter ikke å pleie et hår som allerede er flisete eller slitt dessverre.

Selv stusser jeg meg minst annenhver uke (har langt og rett hår, så ingen grunn til at jeg skal dra til frisør for å gjøre det), men månedtlig burde man egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er hele hårstrået som faller av, altså med rot og alt, så vil det ikke hjelpe å klippe.

Hvor ofte man må klippe seg avhenger av hårtype, hvor slitt håret er og hvor mye man herjer med håret. Om man ønsker å få lengre hår, eller bare opprettholde en lengde, osv.

Jeg har langt, rett hår, og jeg klipper meg en gang i året ca. Har ikke slitt hår, utenom akkurat de områdene som har vært stripet blonde.

Jeg sparer ikke, men jeg syns de er så kjedelig å klippe meg at jeg ikke gidder å gjøre det mer enn nødvendig, så da klipper jeg heller 12 cm av gangen :P Gleder meg veldig til stripene har vokst helt ut, for jeg merker utrolig stor forskjell på kvaliteten på "det nye håret" og håret som har vært stripet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være du mangler b-vitaminer eller noe?

Jeg har begynt å bruke Rainforest serien til Body Shop. Like den sålangt godt. Fri for sulfater, silikoner, parabener og fargestoffer. Kjennes litt anderledes ut å bruke enn vanlig shampo/balsam, så i begynnelsen var det litt uvant. Men jeg liker den bedre og bedre, og jeg klør mye mindre. Håret ser naturlig ut. Jeg bruker den for volum, men kommer til å prøve den for normalt hår nestegang.

http://www.thebodyshop.no/produkter.aspx?pid=203&docid=234

Aner ikke om jeg mangler b-vitamin. Hvilke matvarer har det? Er ikke alt jeg er like flink til å spise.

Har nettopp kjøpt sånn dyr shampoo så kommer ikke til å kjøpe ny. Er sånn vegan-shampoo&balsam som skal være veldig bra, fra feelunice.

Er veldig viktig å stusse seg ofte for å opprettholde sunt hår, du vil garantert knekke hårstrå etc. mye lettere dersom det går for lang tid mellom hver gang, og det nytter ikke å pleie et hår som allerede er flisete eller slitt dessverre.

Selv stusser jeg meg minst annenhver uke (har langt og rett hår, så ingen grunn til at jeg skal dra til frisør for å gjøre det), men månedtlig burde man egentlig.

Knekker ikke hår, bare røyter hele hårstrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Er veldig viktig å stusse seg ofte for å opprettholde sunt hår, du vil garantert knekke hårstrå etc. mye lettere dersom det går for lang tid mellom hver gang, og det nytter ikke å pleie et hår som allerede er flisete eller slitt dessverre.

Selv stusser jeg meg minst annenhver uke (har langt og rett hår, så ingen grunn til at jeg skal dra til frisør for å gjøre det), men månedtlig burde man egentlig.

Men det hjelper ikke å bare stusse nederst, man bør gå igjennom hele håret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...