Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Good, good. Merker du forskjell på varigheten med og uten? For du fyller inn leppene helt? :)

Haha, og jeg ser jo det ikke var spørsmålet ditt, men jeg vet ikke om jeg kan peke ut en leppestift jeg synes varer ekstra lenge. Pleier alltid å ha med meg leppeproduktene jeg har på meg sånn at jeg kan påføre på nytt når jeg føler det trengs.

Selv har jeg ikke kommet over noen gode lipglosser som gir noe særlig fuktighet. Det ligger liksom bare på overflaten, men noen er selvsagt bedre enn andre. Favoritten min er fra Isadora, men vil ikke si den er veldig fuktighetsgivende, men den tørker heller ikke ut leppene som mange andre gjør.

Men er det et must at det skal være lipgloss? Jeg vil tro at et godt alternativ for deg vil være lipliner. Du kan da helt fint bruke lipsylen både før og etter uten at det går utover resultatet.. :)

Evt. en god lipsyl med farge eller en fuktighetsgivende leppestift. Jeg liker veldig godt leppestiften Dior Addict. Den er ikke 100% dekkende, selv om du selvsagt kan bygge opp fargen. Den er en av de leppestiftene jeg synes er mest fuktighetsgivende, hvertfall :)

edit: og dere som leter etter toalettmappe, ta en titt på ebay også. Der er det mange av de med rom og rimelig god plass... :) Til kostene mine elsker jeg denne.

Jeg tror jeg testet en Isadora lipgloss på en sminkebutikk en gang. Tok den på huden og kjente om den var klissete eller fuktig. Likte den veldig godt :) Og ja, det bør helst være lipgloss. Vil ha noe som skinner litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Jeg tror jeg testet en Isadora lipgloss på en sminkebutikk en gang. Tok den på huden og kjente om den var klissete eller fuktig. Likte den veldig godt :) Og ja, det bør helst være lipgloss. Vil ha noe som skinner litt :)

Mhm, det er akkurat det jeg liker med den lipglossen :) Den gir ikke så voldsomt mye farge da. Ellers er den Dior Addict leppestiften som jeg nevnte veldig glansfull :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLUSHKK2012 eller allerblush2012 og dere får enten 250 eller 200 kroner avslag hos blush.no :) :) Det er nok til leopardmaskara det :D og så kan man alltids lage en konto i mannes navn så har man litt mer å rutte med =)

Årrrrh. Så ikke denne før nå! Suuuur...

Er det flere slike? Hvor finner du? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne komme hit og rydde litt! :lol:

Haha, bare jobb som au-pair i en familie med fire barn ett års tid så blir du avhengig av å ha det ryddig rundt deg til en hver tid :P

Å, sminkebag trenger jeg også. Dog, av erfaring MÅ jeg ha små lommer og sortering inni den fordi jeg er et stort rotehodet og rotekopp og trenger litt mer organisering i livet mitt :lol:

Kanskje jeg skal finne frem den gamle jeg hadde fra blodbanken, sånn som man kunne henge opp på skapet. Den hadde en masse lommer syns jeg å huske. Godt det ikke bare er meg som trenger organisering :P

edit: http://www.ebay.com/itm/Tabletop-Spinning-Cosmetic-Organizer-by-Lori-Greiner-/130835777807?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e766b890f en sånn en burde jeg egentlig få meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bare jobb som au-pair i en familie med fire barn ett års tid så blir du avhengig av å ha det ryddig rundt deg til en hver tid :P

Kanskje jeg skal finne frem den gamle jeg hadde fra blodbanken, sånn som man kunne henge opp på skapet. Den hadde en masse lommer syns jeg å huske. Godt det ikke bare er meg som trenger organisering :P

edit: http://www.ebay.com/itm/Tabletop-Spinning-Cosmetic-Organizer-by-Lori-Greiner-/130835777807?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e766b890f en sånn en burde jeg egentlig få meg

Den var kul!!! Hmm.. Tror jeg må snope litt på eBay! :P:D:drool::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som nyttårsløfte å kun kjøpe produkter som ikke er testet på dyr i år og det har faktisk vært mye lettere enn jeg hadde trodd. Og ikke minst billigere! :yes: Jeg har omtrent sverget til Kérastase produkter i alle år og de er relativt dyre; 148 kr for en shampo, 230 kr en hårkur, + serum 177kr + balsam 177kr (på feelunique), men nå har jeg forsøkt en hel rekke nye merker som ikke koster halvparten en gang av det Kérastase kostet. Som billige og bra Giovanni, Aubrey Organics, Kinky Curly. Lush og Joico er også gode merker, men dyrere igjen.

Den absolutt beste body lotionen jeg vet om er Alba Botanica Very Emollient Body lotion den koster 66 kr for 907 gram. :) Mens den beste dusjsåpa er er fra Shikai og ikke er så billig - ca 42 kr.

Da har jeg gjort min første bestilling fra iHerbs; Aubrey Organics shampoo og balsam, og den Shikai dusjsåpen du anbefaler :) Håper på å bli fornøyd med Aubrey Organics, mye billigere enn KMS som jeg hadde tenkt å kjøpe på Blush ;)

Noen tips til hudpleieprodukter... Har rimelig enkel hud som tåler det meste og ikke trenger noe spesielt, har "i alle år" brukt Nivea og vaert ganske fornøyd med det, nå har jeg kjøpt Body Shop sin e-vitamin serie og var egentlig ikke så fornøyd, hadde tenkt å prøve en annen serie fra Body Shop, men prøver jo gjerne noe billigere ;)

Trenger vanlig rens (som tar øyesminke), en lett dagkrem (trenger ikke så mye fuktighet, pleier å bruke for fet/blandingshud) og scrub, og gjerne en sminkefjerne som tar vannfast mascara, og en litt fetere krem til tørre perioder nå på vinteren...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort min første bestilling fra iHerbs; Aubrey Organics shampoo og balsam, og den Shikai dusjsåpen du anbefaler :) Håper på å bli fornøyd med Aubrey Organics, mye billigere enn KMS som jeg hadde tenkt å kjøpe på Blush ;)

Noen tips til hudpleieprodukter... Har rimelig enkel hud som tåler det meste og ikke trenger noe spesielt, har "i alle år" brukt Nivea og vaert ganske fornøyd med det, nå har jeg kjøpt Body Shop sin e-vitamin serie og var egentlig ikke så fornøyd, hadde tenkt å prøve en annen serie fra Body Shop, men prøver jo gjerne noe billigere ;)

Trenger vanlig rens (som tar øyesminke), en lett dagkrem (trenger ikke så mye fuktighet, pleier å bruke for fet/blandingshud) og scrub, og gjerne en sminkefjerne som tar vannfast mascara, og en litt fetere krem til tørre perioder nå på vinteren...

Så spennende! Håper du blir fornøyd :) Jeg har inntrykket av at Aubrey Organics er et merke som du enten elsker eller hater. Jeg elsker AO Honeysuckle Rose produktene til mitt tørre blekede hår, men vet om andre som synes produktene er rare og tunge for håret, men smaken er som baken. :)

Av hudpleieprodukter er jeg veldig fornøyd med sminkefjerneren til MyChelle Dermaceuticals og kremene og serumene fra Decleor. For tiden bruker jeg opp The Balm Balms Away Eye Makeup Break-Up - den er veldig drøy og tar absolutt alt av vannfast mascara (det gjør ikke den fra Mychelle), men den er innmari klissete og inneholder mye mineralolje så den er ikke akkurat super for daglig bruk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg litt om contouring og hvilke produkter man burde bruke?

Har sett noen videoer, men jeg må ha foundation som grunnlag og concealer på enkelte områder, og da forstår jeg ikke helt hvordan jeg kunne gjort det utifra de klippene jeg har sett der forskjellige farger (lyst og mørkt) blir brukt direkte mot bar hud.

Kan man bare blende sammen vanlig foundation som er lys samt litt mørkere enn du vanligvis ville brukt?

Så synes jeg at jeg ser så mange som får så veldig god dekkevne på sminken, matt og glatt resultat, sukk.

Et eksempel på noe jeg så, dette er karnavalsminke (haha), men se bare på de 5 første bildene ang. dette litt lenger ned på siden: http://www.only-zuul.com/acarnaval072.htm

Akkurat de produktene skulle jeg gjerne hatt!

Sinksalve kan hjelpe huden med å leges, har jeg hørt.

Sink som tilskudd har jeg også hørt, ved sårhealing eller om en har problemhud, men er nok bare anbefalt å gå på dette for kortere periode av gangen. Går på dette selv nå samt a-vitamin/betakaroten, men tidlig å si om det har noen virkning på huden for min del.

Ellers ville jeg bare prøvd meg litt frem med concealer med god dekkevne for å skjule midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, det er akkurat det jeg liker med den lipglossen :) Den gir ikke så voldsomt mye farge da. Ellers er den Dior Addict leppestiften som jeg nevnte veldig glansfull :)

Kjøpte den, i en Grape Jam farge. Den gir veldig kraftig farge, og er kjempe myk og god :D Strålende fornøyd med den!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første =) jeg syns den i midten ble litt for lys, rosa og hudfarget om du skjønner? Jeg er brunette selv nemlig, og syns ofte at rosatoner ofte blir litt feil :P men den i midten var også fin da sånn egentlig. haha, det hjalp sikkert veldig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

iherb-pakken min ble sendt i retur før jeg fikk hentet den :(

Var på posten i dag, har bestilt en del ting på nett i det siste, så har "samlet opp" litt hentelapper for å hente alt samtidig. iherb-pakken kom for en tid tilbake, men jeg har bare fått en lapp på den, altså ikke duplikatmelding eller 2.gangs varsel eller hva det nå heter, så jeg regnet jo med at den ikke var sendt i retur. Da jeg kom på posten (post i butikk) var både den og en annen pakke som kom ca samtidig sendt i retur. Jeg sa at jeg kun hadde fått en lapp på de, og om det ikke var vanlig prosedyre å alltid sende duplikat melding før man sendte i retur. Joda, det var vanlig, fikk jeg til svar. Ja, men jeg har jo ikke fått det på de to, sa jeg. Ja, det skulle man få, var svaret, i en sur "jeg har ikke tid til maset ditt, gå vekk"-tone :huh:

Jeg skjønner jo at det ikke er noe han i butikken kan gjøre når ting først er sendt i retur, men en litt trivelig holdning og kanskje til og med en liten beklagelse på at de ikke har sendt 2.varsel skulle det vel gå ann å oppdrive.

Noen som har peiling på retur-prosedyrer hos posten, og nøyaktig hvor lenge det skal gå før de sender ting i retur....

Red; veldig OT :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt posten sin kundeservice og snakket med de. Og fortalt hvor du ble behandlet sånn.

Tlf 04004

Urgh, jeg har litt sånn telefonskrekk jeg, og så hater jeg å klage :hmm: Nå har jeg jo ikke lappene eller noe heller. Men han fyren der er ofte utrivelig, mistenker dessverre at han er butikksjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...