Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens skamme- og skrytelivsstilstråd


soelvd
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Både det grønne treet, det hvite treet, den runde oransjegule harde med brunt skall, den orange pinnen og den lange grønne med spirer på tuppen som lukter litt fis er alle sunne alternativer!

:lol: Bæsjtisspromphumor sitter bra inne hos meg gett :P

Hva er "den orange pinnen" for noe? Gulrot? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når det gjelder mat og godis eier jeg ingen skam. Fra mamma sin side har det blitt regna som bra å ha litt ekstra slik at man ikke fryser ihjel på fjellet, og på fars side trenger man kaloriene for å

Ja, for jeg blir sett stygt på om jeg spiser en sjokolade ute, jeg blir sett stygt på om jeg drikker brus, jeg blir faktisk sett rart på når jeg drikker vann, jeg blir sett rart på når jeg drikker smo

Jeg sluttet å røyke i november 2010, altså ca 15 mnd siden. Jeg har alltid vært en tynn person, men da røyken forsvant spiste jeg litt for mye sjokolader og sånt.... og kiloene bare rullet på. Det ble

Posted Images

Drakk et glass appelsinjuice, en kopp svart te sammen med grovbrød, egg og bacon.

Skal på tur snart og jeg lurer på om vi skal ut og spise siden vi har 4års dag i dag :)

Lurer på om det blir kinamat. Kanskje litt dessert.

Senere i dag skal jeg lage meg en totat sukkerfri smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk et glass appelsinjuice, en kopp svart te sammen med grovbrød, egg og bacon.

Skal på tur snart og jeg lurer på om vi skal ut og spise siden vi har 4års dag i dag :)

Lurer på om det blir kinamat. Kanskje litt dessert.

Senere i dag skal jeg lage meg en totat sukkerfri smoothie.

Er kinamat grønn altså? Det har jeg alltid lurt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta carbonara blir vel rød, om du lager den med type ferdigkjøpt saus og hvit pasta.

Soelvd: kanskje hun lager hjemmelaget? Om man lager fra bunnen vil jeg tro man kan lage det på sunn måte, men jeg tenker også automatisk usunn når jeg leser kinamat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både det grønne treet, det hvite treet, den runde oransjegule harde med brunt skall, den orange pinnen og den lange grønne med spirer på tuppen som lukter litt fis er alle sunne alternativer!

:o Lukter fis?? Nei!? I :heart: bønneskudd! Det er så fantastisk godt. Jeg pleier å maule bønneskudd.

Jeg har spist allbran i dag. Det var godt som vanlig. :)

Og jeg har klipt bakklørna til Kuma. (For det var vel det tråden handla om? :lol: :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir å skrive all vanlig mat med grønn skrift, for tenk, fordi min ambisjon er bare å ikke drikke brus/spise godis midt i uka.(Lørdag er greit!) Så jeg synes det grønne skal stå for å være flink, ikke nødvendigvis sunn. :aww:

Nååå må det sies at både jeg og samboer feila skikkelig på alt i går, men jeg er sikker på at vi hadde en god grunn. Omnomnom cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir å skrive all vanlig mat med grønn skrift, for tenk, fordi min ambisjon er bare å ikke drikke brus/spise godis midt i uka.(Lørdag er greit!) Så jeg synes det grønne skal stå for å være flink, ikke nødvendigvis sunn. :aww:

Nååå må det sies at både jeg og samboer feila skikkelig på alt i går, men jeg er sikker på at vi hadde en god grunn. Omnomnom cola.

Enig. Det grønne får være når man klarer å holde seg til det man ønsker å holde seg til (om det så betyr tre cola om dagen:lol:) og rødt når man ikke klarer det man egentlig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å ødelegge tråden, men jeg må bare spørre: Er det mye skam forbundet med det å spise for dere? For meg er dette en helt uhyrlig problemstilling, og jeg føler verken skam eller stolhet over ting jeg spiser. Når folk titter litt ekstra på meg fordi jeg som voksen person spiser smågodt på vei hjem fra jobben, er jeg ganske sikker på at det er av misunnelse heller enn forskrekkelse, hehe. Jeg innser selvsagt at ting hadde stilt seg annerledes om jeg hadde vært overvektig, men i et sånt tilfelle vil jeg tru at det blir enda viktigere å ikke legg fokus på skammen, men heller på det positive, forutsatt at en VIL ned i vekt, da. :)

Ja, for jeg blir sett stygt på om jeg spiser en sjokolade ute, jeg blir sett stygt på om jeg drikker brus, jeg blir faktisk sett rart på når jeg drikker vann, jeg blir sett rart på når jeg drikker smoothie.

Jeg har ikke drukket brus på 2 uker(fikk et halvt glass solo på jubileumsfestmiddag på søndag), jeg spiser bare fullkorn og grove produkter, jeg spiser epler, druer og nøtteblanding til mellommåltider, ellers går det i grove knekkebrød, grovt brød. Til middag har jeg ovnsstekte poteter eller villris, sammen med kylling, biff ol. Har alltid masse brokkoli ved siden av og som regel sjampinjong og vårløk ol. Spiser lett ost og lett pålegg. Jeg drikker vann og smoothie bare. Har mistet totalt 5 kg på 2 uker. Jeg har ikke lyst på sjokolade og knask engang.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt spirulina, chlorella idag uten å brekke meg. Har ikke spist mel eller sukker idag. Middag var kjøttdeig med (hjemmelaget) tomatsaus og røde linser.

Har klart å holde meg unna brus idag, men kost meg med en slik en isteden

130uf.png

MEN jeg har så innmari lyst på brus og sjokoladen i kjøleskapet at det er hardt å holde meg sterk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist 3 brødskiver med smør og italiensk salat, to kopper helmelk, tran, sanasol, to påskeegg, 8 ruter mørk sjokolade, 1 kopp sitron & lime-saft (med sukker, ikke tilsetningsstoffer), 4 skiver bacon, potetmos, kålrotstappe, 1 appelsin....

Måket oppkjørselen 1 gang. Må måkes flere gang i løpet av dagen, bikkja må tures.

Håper å gå opp noen kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du steker grønnsakene i lassevis med olje så er jo grønnsaken i seg selv sunn, men måten den er tilbredt på er usunn = måltidet blir usunt. I kinamat er det også i mange retter mye sukker, samt om du tar med litt nudler (som gjerne er hvite) så får du feil type karbohydrater oppå der igjen.

Jeg tar utgangspunkt i at man går ut/bestiller takeaway og etter min erfaring er de rettene ikke sunne :) Altså ikke om man går ut og spesialbestiller en rett som er lagt på X eller Y måte for å bli sunnere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag: Ørret, ris og brokkoli, blomkål og gulrøtter. Alt kokt i samme kjele fordi jeg er grusomt lat og kjempesliten fordi jeg ikke har spist riktig i det siste - men litt mye sjokolade fordi jeg har gått ned i vekt og seriøst ikke har råd til å skifte ut hele buksegarderoben min... Og dermed ikke har samme motivasjon for å spise sunt. Og da får jeg blodsukkerkræsj iblant, som nå, og da vil jeg bare sette meg ned og grine og vente på at noen skal komme og ta bort alt som er trist og vondt i livet mitt.

Ahh, pms... "Spis sjokolade! Det vil gjøre deg glad!" sier kroppen. Og så, litt etterpå, *kræsj*. Sukk. Alt for å ikke LÆRE av det og faktisk spise sunt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha andre alternativer tilgjengelige, som f. eks bittelitt nøtter eller en fruktblanding du liker?

Jeg pleier å ha en pose mandler i skapet, tar kanskje en liten håndfull og det er nok til at det stopper suget etter noe annet men samtidig føler jeg at jeg putter noe i munnen og får tilfredsstilt meg på en slags måte.

PS: Ikke spis hele posen da det er høyt innhold av (sunt!!) fett, så det er høyt kaloriinnhold, men en liten håndfull er bra for kroppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg flink å spiste:

Frokost: Havregryn med yoghurt, et glass sitronvann og et eple.

Middag: Chillipasta, med mye sunt bortsett fra selve pastaen...

Kvelds: Husker jeg faktisk ikke, om det ble noe i det hele tatt... Joda, litt is ble det!

Idag - Frokost: Grovbrød med sjokoladepålegg.. 3 stk til og med!

Lunsj: Eple

Middag: Svinebiff med salat og bakt potet.

Det KAN hende det blir noen sjokoladebiter ikveld.. Har en uåpnet plate fra i helga.... Jeg har den uka i mnd og da er sjokoladesuget EKSTRA ille, pluss at jeg synes synd på meg selv når jeg har magesmerter og diverse som følger med den dritten...

Jeg er ikke kraftig og har egentlig aldri vært det, men det er litt jeg vil miste og stramme opp og da blir det jo tabu når jeg spiser ting jeg egentlig ikke har behov for.. Men det er jo så sykt godt! Og jeg er skikkelig sjokoladefrik.... :whistle:Igår trente jeg også! :D

Er det noen forskjell når en person som er ganske overvektig VS en person som er "normalvektig" spiser de samme sunne tingene? Vil en som er litt overvektig gå ned like mye som en som er veldig overvektig? Spør fordi jeg er rent nysgjerrig, og om noen vet det? Jeg ser for meg at det tar lengre tid for en som er normalvektig å gå ned litt ekstra, i forhold til en som er mer overvektig. Eller så kan det bare virke sånn fordi en som er mer overvektig skal miste mer og at det derfor vises bedre. OT kanskje men jeg ble nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell når en person som er ganske overvektig VS en person som er "normalvektig" spiser de samme sunne tingene? Vil en som er litt overvektig gå ned like mye som en som er veldig overvektig? Spør fordi jeg er rent nysgjerrig, og om noen vet det? Jeg ser for meg at det tar lengre tid for en som er normalvektig å gå ned litt ekstra, i forhold til en som er mer overvektig. Eller så kan det bare virke sånn fordi en som er mer overvektig skal miste mer og at det derfor vises bedre. OT kanskje men jeg ble nysgjerrig.

Jeg aner ikke. Men logikken sier til meg at det kanskje kommer like mye an på vanene man har hatt - hvor stor blir forandringen når man spiser sunne ting en stund, om du skjønner. Kan jo ha veldig overvektige mennesker som er veldig aktive men spiser fryktelig usunt og omvent, om du skjønner.

Jeg har bihulebetennelse, synes synd på meg selv og har null matlyst. Derfor hoppa jeg over hele middagen i dag, mannen spiste laks. Har heller kost meg med en boks røde druer. Jeg har virkelig dilla på druer for tiden.. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en som veier utrolig mye vil kunne miste mer enn en som ikke har SÅ mye å miste dersom de spiser de samme tingene og forbrenner og trener like mye. Se f. eks slankekrigen der de mister masse i starten, fordi de har mer å ta av (og også f. eks væsketap), og deretter når de nærmer seg slutten eller kommer lenger inn i spillet bremser det ned.

Tar utgangspunkt i at man gjør det fornuftig da, ikke sulter seg ned :) Men alle har såklart potensiale for å gå ned med mindre de har en faktisk diagnose og ikke bare unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en veldig fin dag og føler jeg har vært så super effektiv så hele dette innlegget er grønt (nesten) :D

Først stå opp tidlig å gå på spinning 08:15 det var sykt slitsomt siden jeg ikke har trent siden 2011 xD Så rett hjem til valpen som fikk en god tur ute i deg flotte været, deretter frokost som besto av brødskive med SJOKOLADEPÅLEG <3! Helt fantastisk! Så dro jeg en tur på jobb og var kjempe effektiv der også :) Hjem igjen og rett i dusjen, deretter spise super god hjemmelaget potetmos til lunsj. ut på tur med Kida og rett på forelesning i kontrakt- og selskapsrett (spilte wordfeud på mobilen nesten hele sistetime så var jeg ikke så effektiv) Hjem og jobbe med arealplanlegging og gå tur med Valpis, så ut og kjøre et flyttelass med ting fra hybelen til huset og nå skal jeg få venner på besøk å se film og spise masse godis <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en som veier utrolig mye vil kunne miste mer enn en som ikke har SÅ mye å miste dersom de spiser de samme tingene og forbrenner og trener like mye. Se f. eks slankekrigen der de mister masse i starten, fordi de har mer å ta av (og også f. eks væsketap), og deretter når de nærmer seg slutten eller kommer lenger inn i spillet bremser det ned.

Tar utgangspunkt i at man gjør det fornuftig da, ikke sulter seg ned :)Men alle har såklart potensiale for å gå ned med mindre de har en faktisk diagnose og ikke bare unnskyldninger.

Det finnes gode unnskyldninger selv om man ikke har noen diagnose også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...