Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens skamme- og skrytelivsstilstråd


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når det gjelder mat og godis eier jeg ingen skam. Fra mamma sin side har det blitt regna som bra å ha litt ekstra slik at man ikke fryser ihjel på fjellet, og på fars side trenger man kaloriene for å

Ja, for jeg blir sett stygt på om jeg spiser en sjokolade ute, jeg blir sett stygt på om jeg drikker brus, jeg blir faktisk sett rart på når jeg drikker vann, jeg blir sett rart på når jeg drikker smo

Jeg sluttet å røyke i november 2010, altså ca 15 mnd siden. Jeg har alltid vært en tynn person, men da røyken forsvant spiste jeg litt for mye sjokolader og sånt.... og kiloene bare rullet på. Det ble

Posted Images

Guest lijenta

Alt med måte er en god huske regel.

Jeg har desverre to valg enten spise restrektivt og leve et aktivt liv resten av livet eller skjeie ut og bli syk. Jeg velger det første selv om det er mye pes. Men da ser jeg gjerne på andre med litt andre øyne også. Og tiden som jeg jobbet på bensinstasjonen, det var folk som ikke var flinke til å spise som kom innom, men det var også folk som var ensom sjeler som trang den lille se meg effekten når dem kjøpte en pølse, det var så klart også folk som måtte jobbe for mye, ikke hadde noe annet alternativ o.s.v.

Noe av det viktigste som jeg tror vi bør gjøre er å spise litt til frokost og ta med niste. Jeg må ta med niste hvor jeg skal henn og det har ført til at jeg har kjøpt større veske så den er lett å ta med når jeg er i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småspiser sjokolade ca hver dag, men går ikke opp ett kilo i vekt... Så jeg skulle ønske det var "så lett".

Nei, det er jammen ikke lett å gå verken opp eller ned i vekt!

Jeg har jo noen "sykdomskilo" å ta av meg og det tar jammen tid. Det eneste jeg har fått beskjed om er å være tålmodig. Og det gjelder kanskje motsatt også, når man skal opp i vekt? Det er jo heller ikke sundt å sprette opp i kilo eller sprette ned i kilo i full fart. Det er bedre å gjøre det på et langsommere og sunnere vis, tenke no eg ;) Men bevares, skulle gjerne vært kvitt kiloene i går (helst i fjor!) og hadd mange flotte muskler i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det gjelder deg Kangerlussuaq fordi jeg vet ingenting om din livsstil, men det er veldig mange som er for tynne som undervurderer det de spiser, og hvor mye de beveger seg i løpet av en dag!

Har du prøvd å skrive ned alt du spiser, og så regne sammen? Noen har jo enklere enn andre for å legge på seg, holde vekta osv så for noen ER det vanskeligere å legge på seg. Finn kaloririk mat du liker og som er enkel å få ned (eks. bruk mye olivenolje i maten, spise masse nøtter som snacks etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt rundstykke med makrell i tomat og te til middag i dag, det var så godt! Trening nå,

meeen jeg har bolledeig på benken og både krem og syltetøy i kjølleskapet :innocent::whistle:(må bare få avsluttet fastelaven sånn ordentlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på spinning i dag, og egentlig har jeg gjort noe (tildels veldig) aktivt de siste åtte dagene - det er jeg fornøyd med! Trener fast minimum tre dager i uken, og synes det er så deilig når jeg klarer å mose inn noen flere økter uten at det blir pes! Ellers har det blitt altfor mye godis i det siste, må bli litt flinkere til å kutte ned på det! Jeg vet jo egentlig godt at masse sukker ikke akkurat er ideelt for min kropp og helse. Ooog i går møttes jeg og en god venninne for å gå kveldstur istedet for å skravle i sofaen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg tenkte nå ikke at det skulle være noe fyfy å spise noe med kalorier i. Sett nå en sjokolade i grønn om du synes du har fortjent det eller ikke har noe dårlig samvittighet! Selvsagt er det lov til å kose seg, alt med måte, etc.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mel: "Nei, så tjukk du har blitt" av Ole-Ivars

Nei så tjukk jeg har blitt

nå har jeg pinadøen kosa meg litt

kanskje littegranne mer enn jeg skal

og badevekta skriker, kjøp deg en pall

Men det driter jeg i

for tjukkevekta den er jammen meg mi

og jeg har laga'n sjøl

av godteri og anna slags møl

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har vært fryktelig inaktive, i tillegg til at jeg har proppet i meg mye dritt. Det kjentes på humøret og kroppen! Hvis jeg ikke får i meg min daglige rasjon av frisk luft og grønnsaker, blir jeg både gretten og slapp. I dag startet jeg derfor dagen med skogsbær-skyr, etterfulgt av halvannen times skogstur, og nå har jeg spist et par grove brødskiver, noen druer og et glass appelsinjuice til lunsj. Etter at jeg har gått gjennom litt bilder og tatt en dusj, skal jeg gjøre litt skolearbeid. Til middag i dag blir det nøttekarbonader, revet gulrot, litt fullkornsris og matyoghurt. I kveld skal jeg riktignok på fylla, men en god latter forlenger livet, og jeg er alltid i strålende godt humør når jeg er full, så da er det greit.

For ikke og glemme hvor mye fysisk aktivitet som foregår på dansegulvet på samfunnet ;) Bare sund å komme seg ut litt!

Dagen i dag har faktisk vært en veldig fin dag, til tross for gårsdagens konsert med lars vaular. For en gangs skyld klarte jeg og komme meg ut av sengen over en time før vekkeklokka ringte, dermed fikk jeg ekstra god tid til å gå morgen tur med kida i strålene fint vær Resten av dagen har gått med til del eksamen i arealplanlegging, jobb og økonomi øvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal hæren fløtte meg ALT stå i grønt, for i går gjorde jeg alt som jeg hadde tenkt!

Lilletroll og jeg tok en liten byvandring for miljøtrening, innom en café og kjøpte søt chili (I GRØNT, FOR TENK! selv om den er usunn) og så ruslet vi til toget. Han er så flink! :wub: Og så gikk jeg fra toget og 20 minutter oppoverbakke til en venninne, der vi spilte spill og så på tv og spiste kyllingsalat til middag. Vi delte en flaske vin, en pose chips og en sjokoladeplate (JA, I GRØNT! HURRA!). En kjempekveld, og vi storkoste oss med både chips, sjokolade og vin. Finfin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned i cm på nesten alle målinger, bortsett fra lårene som har gått opp 0,5. Fettlagring hos kvinner er herlig, dere :D Er generelt fornøyd, og tar med inspirasjonen inn i neste uke! Thailand om 3,5 mnd nå :)

Var også på puben i går og spiste lunsj, var der i tre timer men drakk kun en drink. Pizza til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en super treningsøkt idag, enda jeg ikke hadde lyst til å dra. Hadde havregrøt til frokost.

Nå stapper jeg i meg resten av maten fra i går, en egge-kylling-pastasalat. MMMM!!!

Middag blir taco :) Sånn vi har den er jo alt der bra bortsett fra skjellene, så jeg velger grønn.

Skal til Thailand i starten av juni, og jeg akter nemlig å være i super form innen den tid. Viktig med et mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...