Gå til innhold
Hundesonen.no

Spebarn drept av familiens hund


Justisia
 Share

Recommended Posts

Sykt at de vil ha bikkja tilbake.Hadde det vært min hund hadde jeg avlivet den. En vet aldri hvor man har en slik hund, etter at en slik hund.

Vel, det kan høres ut som hundeholdet burde bli sett nærmere på. Når man leste hele artikkelen så tenkte man jo sitt sammen med det hunden også da er ønsket tilbake, det sier jo litt om at noe ikke helt stemmer... Bare spekulasjoner, såklart, men...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo ikke normalt på noen måte.. De fleste mødre hadde vel drept bikkja egenhendig hvis den hadde angrepet spebarnet? Selv Loke hadde ikke rukket å få seg til dyrlegen en gang før han var død. Vi er da pattedyr vi også... Her må det være noe rart.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mine fordommer, men jeg tenker også trailertrash når jeg leser dette.

Den 21 år gamle moren hadde vært borte kun noen minutter da hun kom inn i rommet og så hunden stå over babyen med blod i ansiktet.

Som soelvd sa, ikke alle burde ha barn. Gå fra ungen, på gulvet, sammen med to hunder? Tre dager gammel??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Loke sier, hadde det vært min hund hadde jeg tatt den sjøl.

Og denne hunden har tydeligvis hatt for vane og ta for seg.

Ref til at den hadde drept kattene i huset.

Og da må man jo spørre seg hva pokker denne moren tenkte på som forlot sin 3 dager gamle sønn/datter med denne hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne hunden har tydeligvis hatt for vane og ta for seg.

Ref til at den hadde drept kattene i huset.

Hva er relevansen her egentlig?

Mine hunder dreper gjerne en katt eller ti, men aldri i livet om de ville forsøkt å skade et menneske (uansett hvor nytt det er)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å drepe en hvilken som helst katt, og familiens katter da..Bare for å ha sagt det også.

Tja.. Kicker jaktinstinktet inn, så spiller det vel neppe noen rolle. Det er jo utallige huskyer man hører om som lever lykkelig med kattene sine inntil en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er relevansen her egentlig?

Mine hunder dreper gjerne en katt eller ti, men aldri i livet om de ville forsøkt å skade et menneske (uansett hvor nytt det er)

Åja, har ikke hunder som dreper katter jeg :P

Hverken 1 eller 10.

Og hunden her det er snakk om er jo tydeligvis ute av balanse og vært det lenge.

Så jo det er nå a litt relevans spør du meg.

Jeg kunne fint latt mine hunder være alene med mine barn.

Det er de nå strengt tatt til tider å.

Greit nok at de er større men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI mine Siberians sammen med mine katter aleine, ikke for et minutt en gang. Og små kattunger får de overhodet ikke se. Dette på tross av at jeg har hatt Siberians og katt i 18 år, ikke en eneste ulykke har skjedd. Men det er det kanskje en grunn til ;)

I mine øyne skal INGEN små barn og hunder være aleine uten at man har de under oppsyn 100% av tiden. Selv om det vanligvis ikke skjer noe som helst, og om det skjer noe så pleier det å begrense seg til et glefs (som er ille nok!).

Denne personen burde hverken hatt hund, katt eller barn om du spør meg :(

helt forferdelig tragisk for alle de uskyldige involverte (eieren/moren er her den skyldige part i mine øyne)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har ikke hunder som dreper katter jeg :P

Hverken 1 eller 10.

Og hunden her det er snakk om er jo tydeligvis ute av balanse og vært det lenge.

Så jo det er nå a litt relevans spør du meg.

På hvilken måte synes du at det er av relevanse? Er hunder som tar katter ute av balanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at disse folka sannsynligvis er skikkelig trailertrash.

Beklager mine fordommer, men jeg tenker også trailertrash når jeg leser dette.

Nå skal jeg dømme så det bare svir: det barnet der er nok spart for mange lidelser i livet, ved å få dø bare 3 dager gammel..

OJ! Får man si sånt på et offentlig forum?? Hva i all verden mener dere med disse utsagnene?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Får man si sånt på et offentlig forum?? Hva i all verden mener dere med disse utsagnene?

Ein kan seie kva ein vil på eit offentleg forum, for vi har jo YTRINGSFRIDOMEN (woho)...

Men altså, TV2-artikkelen gir jo eit lite imponerande inntrykk av desse folka. Tek ein seg tid til å lese den opprinnelege amerikanske artikkelen, er biletet eit heilt anna:

http://www.post-gazette.com/pg/12048/1210839-56.stm

Ho har altså teke til seg mishandla hundar. Det kan veldig godt forklare kvifor hunden er underernært og "gal". Det står og om kor glade heile familien og nabolaget var for den nye ungen, medan ein av TV2 nesten får inntrykk av at dette er ein unge dei berre har dumpa midt på golvet og ikkje vil ha noko særleg med å gjere. I tillegg skildrar naboane korleis mora kjem springande ut av huset med ungen på armen, skrikande og hysterisk, slik ein ville vente av ei mor i ein slik situasjon, og at faren kasta alt han hadde i hendene og storma frå jobben for å kome seg heim. Igjen, av TV2 verkar det mest som om ho drog vekk hunden, konkluderte med at ungen blødde, og gjekk over til å ta seg av, og forsvare, hunden att.

Eg kan godt innrømme at eg tenkte mykje det same som andre her etter å ha lese TV2 sin artikkel, men eg sit att med eit heilt anna inntrykk etter å ha lese den opprinnelege teksten.

Når det er sagt, har ho jo openbart vore lite smart med å la ungen vere uvokta saman med potensielt ustabile hundar, og dyrevennlegheita er nok litt for stor når ein vil ha attende ein hund som har drept din eigen unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den andre artikkelen gir et helt annet inntrykk :) Jeg tar tilbake det jeg sa.

Rødhette&Ulven: om man leser den første artikkelen, hvor moren vil ha tilbake hunden som drepte ungen hennes og det forsåvidt bare står at hun lot den være alene på gulvet og ikke noe annet følelsesmessig.. syns du ikke det høres kaldt og lite gjennomtenkt ut? Det nevnes heller ikke at hun har to andre barn fra før av.

Jeg tror jeg hadde egenhendig kvalt hunden min om den drepte ungen min, og derfor hadde jeg ingen sympati etter å ha lest den første artikkelen. Tenkte automatisk på folk som lever i rotet hus, får barn fordi de ikke gidder å prøve å ikke få dem, har dyr de ikke burde ha og hverken tar seg av dyr eller barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg endrer IKKE min mening!

Hvem i alle dager lar et lite barn være alene sammen med store hunder?

to hunder sammen er en flokk, en flokk kan få katastrofale følger.

Om dette er omplasseringshunder i tillegg, så skjønner jeg ikke hva hun tenkte med, har hun hatt dem kun en kort tid, så aaaaner hun jo ikke hvordan de er med barn.

De har garantert sett på babyen som et bytte, og flokk/jakt-instinktet har slått til

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...