Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt tilfeldige spørsmål


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Editet et spørsmål

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Stram deg opp, din frekke fjortis! Neste gang du ser meg på bussen, har du å reise deg!

Holde kjeft i voksent selskap? Jeg lærte å kommunisere med voksne som barn, jeg?

Enten leser du ikke hva jeg skriver, eller så misforstår du... Jeg sier bare helt enkelt og greit at jeg ikke synes det er noe VIKTIGERE at barn har respekt for voksne, enn at voksne har respekt for

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte meg at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg tilbyr plassen min til eldre over 60-70. De som går med krykker, støtter seg ol.

2. Hvor ofte rer du sengen?

Rer som i å rydde den opp eller skifte på den? :P Rer vel aldri opp unntatt når jeg skifter sengetøy :P

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Hmm... hipp som happ. Prøver å huske å skylle over de en gang i mnd, eller ta de med i vaskemaskin ol

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja - fordi jeg vil ha myke håndkler!

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Nå.. hmm rundt 10-14 år.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Spørre som regel.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Alt kryr av hundehår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uthevning.

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte meg at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

70+ tror jeg. Må se litt gammel ut iallefall. Ser det gjerne litt på dem og om de forventer å få sitte.

2. Hvor ofte rer du sengen?

Et par ganger i året men du mente skifte så da sier jeg det samme som Ia rett og slett, når jeg har lyst på rent sengetøy eller om Casper har tråkket oppi der skitten.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Litt for sjeldent, et par ganger i måneden, glemmer det av.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei. Liker at håndkler og sengetøy og sånt er stivt, føles renere av en eller annen grunn. Føler ikke noe behov for det rett og slett.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Varierer litt men stort sett mellom 8-10 timer

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter dritlenge.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har gitt opp litt, hårene til Casper er overalt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

Jeg er dårlig på å skille alder på eldre mennesker. Men om vedkomne ser ut til å være dårlig til bens, reiser jeg meg. Man ser fort når noen mistrives med å stå, hvis man bare tar seg bryet med å se etter.

2. Hvor ofte rer du sengen?

Når jeg skal ha besøk, eller bare føler for å være flink. Men jeg har stort sett alltid dynen rundt meg nå på denne tiden, så det å re opp daglig er bare bortkastet tid.

EDIT:

Skifte sengetøy:

Når jeg har lyst på sengetøy som lukter rent. Det varierer. Eller hvis hundefrøkna har glemt å vaske potene før hun oppet opp i sengen.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Pass. Har ikke helt kontroll, da vi er to som gjør slike ting her i huset. Gjør det når jeg ser det trengs.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Spør mamma. (Bortskjemt drittunge :D )

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Jeg TRENGER minst... 10. Neida, 8 holder, men jeg vil gjerne ha så mye som mulig. Jeg får somregel 3-5.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter alltid selv, hvis jeg ikke har kjempedårlig tid.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Nesten alle mine klær, og alt annet av stoff, er dekket av et lag hundehår. Bruker klesrulle fra H&M, eller sitter og plukket hår på bussen og skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg ser det ann, men de fleste eldre enn 60

2. Hvor ofte rer du sengen?

Hver dag??

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Skyller de hver dag,men vasker de grundig 1 gang i uka

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis jeg har det, er noe jeg kjøper når jeg har mye penger. Og bruker det bare på handklær og sengetøy. Det sies at elastisk tøy råtner av det.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Min 8,men trenger mer om vinteren enn sommeren

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Så mye du lurer på da:) Jeg leter nok selv.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Det har jeg gitt opp. Er alltid hår på mitt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte meg at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen. Jeg reiser meg for de som ser ut som de har problemer med å stå selv (ser det litt ann fra personen). Og så reiser jeg med alltid for mennesker som reiser med små unger slik at ungene kan få sitte, og gravide damer.

2. Hvor ofte rer du sengen? Jeg rer opp sengen hver morgen etter at jeg har stått opp. Om du derimot mener hvor ofte jeg bytter på sengen så gjør jeg dette ca. hver 14. dag.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene? Alt for sjelden.... Føler jeg bør gjøre det ett par ganger i uken, men det blir ofte sjeldnere enn det. Ser de skitne ut skyller jeg de i varmt vann, og vasker med litt zalo.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke? Nei. Mest fordi det er en ekstra utgift, og at jeg uansett kjører det meste av klærene mine i tørketrommel. Jeg var derimot sammen med en fyr som var helt besat av å bruke sånne bounce sheets i tørketrommelen for at klærne skulle bli myke og lukte godt. Vi bodde sammen, og vasket tøy sammen, og hvis jeg ikke brukte sånne kunne det ende i stygge krangler.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt? 7 timer, stort sett. Men jeg er stort sett ok uansett når jeg står opp.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først? Jeg pleier å lete selv. Jeg synes det er ekkelt å spørre om hjelp. Føler liksom at jeg plager betjeningen. Noe som er litt ironisk ettersom det aller beste jeg vet på jobben vår er å hjelpe kunder og svare på spørsmål.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det? Curly hår setter seg ikke fast på samme måte som mye andre hundehår, selv om sengen min alltid bærer preg av at Aisha sover der. I grunn bryr jeg meg ikke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte meg at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Går ikke så mye på alder, men på førlighet :) Jeg flytter meg tvert for de som ser ut til å være dårlige til beins f.eks.

2. Hvor ofte rer du sengen?

De gangene vi får besøk som ikke har sett huset før, og jeg forventer at de vil se? :D og en og annen gang hvis jeg finner det for godt... (Edit: Skifter på senga ca en gang i uka, kan gå opptil 2 uker)

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Etter hvert måltid, og vannskålene daglig

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jepp! Liker lukta.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

6 timer. Får ofte bare 5... og det er KUN min egen skyld :P

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Spør ikke om hjelp med mindre jeg har det veldig travelt (eller hvis jeg er i en "ny" butikk hvor jeg overhodet ikke finner fram)

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har ikke det problemet :) Korthårede hunder som nesten ikke røyter ;)

Spørsmål tilbake:

Hva gjør du (foruten dette) når du ikke får sove?

(BØR sove for lengst, skal opp klokka 4... og er IKKE trøtt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gøy!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

Jeg reiser meg for de som ser ut som de ikke er så gode til beins, jeg sliter litt med å se alder på folk.

2. Hvor ofte rer du sengen?

Hver morgen (for å re sengen er å gjøre den fin, right?). For om jeg ikke gjør det kommer katten og legger seg på lakenet og svart katt + hvitt laken = neinei

Bytte sengetøy: Hver 3-4. uke, men har bare ett laken så må gjøre det om morgenen slik at det er tørt igjen innen kvelden kommer.. har planer om å kjøpe et til ganske snart.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Her i Norge er jeg litt sløv på det og vasker vannskåla når den er tom og matskåla når oppvaskmaskinen skal kjøres. I Budapest er det hver dag for både mat og vann.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nope, fordi alle tøymyknerne i Ungarn lukter fysj

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Sånn ca åtte.. dvs jeg våkner etter ca åtte timer så vet ikke om jeg ville vært utvhilt etter flere

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Kommer an på om jeg har så god tid at jeg kommer til å kjede meg etter at jeg har betalt. Hvis jeg har noe annet å gjøre selv om jeg har god tid kan jeg be om hjelp. Kommer også an på de som jobber der, om de ser sure og grinete ut så finner jeg fram selv :P

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Hæ? Er det mulig å få håndklær/sengetøy uten dyrehår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Kommer helt an på. Er det en som er dårlig til beins f.eks så har ikke alder noe med saken å gjøre. En gravid dame. Det er mange variabler. Ser an personen.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Skifter sengetøy hver 14 dag.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Tørrforskåla vasker jeg om jeg ser den er skitten. Den andre skåla, som jeg gir ferskfor av, den vaskes et par ganger for dagen.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jepp. Tøyet blir mykere, det lukter godt og det blir ikke så statisk.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Avhenger av dagsformen, så kan ikke si noe konkret.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter først selv. Kan jo hende det dukker opp noe som frister mens jeg jakter på det jeg er ute etter.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har ikke tørketrommel og rister alt som er brukt til bikkja godt før jeg putter det i maskina. Og da vasker jeg det ikke sammen med andre ting. Og når det er ferdigvasket så rister jeg det ute før jeg henger det opp, i tillegg til at jeg tørker godt ut av vaskemaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg er egoist jeg, etter en hard dag på jobben reiser jeg meg sjeldent for andre, beina mine trenger hvile de også. Derfor sitter jeg som regel bakerst på bussen, da slipper jeg slike dilemmaer.

2. Skifter sengtøy ca hver 10-14 dag, men rer den så og si aldri. Jeg lar laken og dyne ligge åpnet for å lufte seg for å redusere sengemidd.

3. Sjeldent!

4. Nei, om jeg bruker noe bruker jeg edikk. Jeg liker ikke supermyke håndkler som ikke suger til seg vann, og jeg opplever ikke at annet tøy er "stivt" eller elektrisk.

5. Lite, rundt 5. Sover jeg mer er jeg sjuk, ev blir sjuk pga for mye søvn.

6. Liker ikke å kaste bort tid, så jeg ser der det virker logisk å finne det, hvis ike jeg ser noe innen få min spør jeg om hjelp. Bruker ikke mer tid på butikk enn jeg må.

7.Om det kryr av hår etter tromling, så ville jeg renset trommelen. Det ligger sannsynligvis hår mellom trommel og vegg. Pass også på å tromle jeans innimellom ;) I tillegg må du være flink til å riste tøy både før vaskemaskin tromling. Husk og så at håndkler lett suger til seg hår fra glattere stoffer, så se på hva du vasker sammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. De skal være urgamle eller tydelig vise tegn på at de har behov for å sitte. Jeg kan like gjerne flytte meg for en krokrygget 30 åring som ikke for en 80åring som ser sprekere ut en meg...

2. Akkurat nå daglig (pga oppussing av soverom står senga i stua med hunder og katter) ellers så å si aldri, men skifter på senga en gang i uka.

3. Når jeg ser det trengs. Jeg liker ikke slimete vannskåler, så de blir nok vasket oftere en matskåla, den sleiker de jo rein :P

4. Bruker det kun på t-shirts, hettegensre og andre bomulls overdeler, og for all del sengetøyet (det MÅ lukte deilig når det er ny skiftet. Håndduker blir for myke, undertøy og sokker slitte i strikken, jeans ekkle osv med tøymykner.

5. eee 12-14 ;) det vet jeg faktisk ikke, er lenge siden jeg har våknet uthvilt, men er kvikk etter 10 minutt på beina og en kopp kaffe :D

6. Spør ikke om hjelp før jeg har gått alle tenkelige steder å lett, og sikkert gått forbi det jeg leita etter.

7. Absolutt ikke! Sender spm videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

60 + eventuelt skrøpelig, jeg er ganske frekk sånn. (På den annen side TRENGER jeg meg aldri frem og inn i bussen, slik veldig mange andre later til å gjøre, så derfor får jeg stort sett alltid ståplass) :)

2. Hvor ofte rer du sengen?

Ca seks dager i uken.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Fem-seks ganger i uken.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jepp, fordi jeg elsker lukten og fordi jeg liker myke klær :)

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

9-10

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Har jeg god tid så leter jeg selv. Liker ikke å stresse med noe som helst, verken med å spørre om hjelp eller rase febrilsk rundt i butikken når jeg har tiden på min side.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Støvsuger sykt mye og ofte. Eneste som virkelig funker for meg.

Edit: leste rer som i "å re opp sengen". Sengetøyet skiftes omtrent annen hver uke, minimum (ja, jeg har hund og katt i sengen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

*ler*

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg prøver å se an personen, og ikke nødvendigvis gå så veldig etter alder. En 40-åring med dårlige bein kan ha større behov for å sitte enn en 70-åring som straks skal klatre K2. Men i praksis? Er de grå i håret, så får de sitte? :P

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

(Byttet du på denne eller? På noen så står det jo rer?)

Nå som hundene sover der - ca 1 gang i uka.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Alt for sjeldent.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei. Jeg er ikke helt sikker på hvilke hull jeg skal helle den i.. Også har jeg fått for meg at det sliter mer på klærne? Selv om det høres litt ulogisk ut..

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

9 kanskje?

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter selv. Vil helst unngå å spørre om hjelp om det er mulig..

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Hundehår er det over alt. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte meg at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg reiser meg for de som ser skrøpelige ut! :P Å anslå alder er vanskelig, men det er vel sjelden jeg har reist meg for noen som er yngre enn rundt 75, omtrent. Det kommer jo helt an på situasjonen og hvordan de ser ut. De som har lyst på et sete har gjerne et litt søkende blikk, så sånne småting leser jeg raskt.

2. Hvor ofte rer du sengen?

Hver dag. Tinka ligger i sengen min når hun er hjemme alene, og da MÅ jeg ha både sengeteppe og fleeceteppe på for å unngå å få et laken som er tapetsert av labradorhår. Av og til graver hun opp sengeteppet og dyna slik at hun blir liggende direkte på lakenet mitt, og da er det nesten svart når jeg kommer hjem. Jeg skulle ønske det gikk an å bure inn sengen min om dagen uten alt for mye pes.

Da jeg bodde uten hund/Tinka ikke fikk være på soverommet mitt alene, redde jeg vel omtrent aldri opp sengen min. :P

Oh, så nå at du mente å skifte sengetøy! Det gjør jeg ca. hver tredje uke, tror jeg? Kommer litt an på, av og til kommer jeg som sagt hjem til en seng full av hundehår og gjerne litt gjørme i tillegg, og da er det veldig fristende å skifte sengetøy uavhengig av hvor kort tid det har gått siden forrige gang.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Matskåla er selvrensende her i huset. :lol: Glemmer alltid å vaske den, for den ser alltid ren ut. Vannskåla skyller jeg hver gang jeg fyller på nytt vann, og vasker grundig når jeg syns det trengs.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg bruker tøymykner på vanlige klær for å få bedre lukt og for å unngå stive bomullsplagg. Jeg bruker edikk når jeg vasker håndklær og sengetøy, for å få god lukt (vaskemiddelet her på huset lukter ikke godt i det hele tatt, men det er gratis og det funker, så da bruker jeg det) og for at det ikke skal bli for mykt. Jeg takler ikke håndklær som det har blitt brukt tøymykner på!

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

7,5-9 timer, avhengig av dagsform, lys, hva jeg har gjort dagen før osv.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Spør nesten aldri om hjelp uansett, jeg. :icon_redface: Liker best å rusle rundt på egenhånd så jeg kan titte i ro og fred og finne akkurat det jeg vil ha.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Mitt er hundehårsfritt! Så mye som det kan bli i alle fall. Men så er det som oftest ikke innmari fullt av hundehår fra før av heller. Om f.eks. lakenet har mye hundehår pleier jeg å bruke klesrull på det før jeg vasker og tørker det, så jeg får bort det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.- De med krykker, eldre som man ser må støtte seg osv

2.- Rer aldri opp sengen, kommer noen fem min etterpå og "rer opp" uansett (hundene..) Men skifter på den en til to ganger i uken.

3.- Hver kveld i oppvaskmaskinen.

4.- Yes, denne som regel. comfort.png Liker myke klær!

5.- Rundt 8 timer når jeg er frisk, dobbelte når jeg er syk.

6.- Leter :lol: desverre, kunne ha spart mye tid ved å spørre.

7.- Her hjemme er det pelsfritt i sengetøy og håndklær- SELV med fire langhårscollie. Jeg bruker to tørketrommel baller itillegg til en "pelsball" som er bestilt på ebay som hårene fester seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på noen utvalgte jeg:

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Hmm, nå, annenhver/hver tredje mnd eller noe?! Skiftet på senga lille julaften, og har liggi i den kanskje 3-4 ganger.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Skylder av de innimellom, men vasker sjeldent.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Jeg har vel ikke våknet ordentlig uthvilt på 4 år nå. Men for at jeg ikke skal føle meg "ødelagt" så er nok 8 timer det opptimale.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Er det en stor matbutikk, så hender det jeg spør hvor det varen befinner seg. Men jeg pleier som regel å ta meg tid til å lete selv.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Ja, bare dine! Mine er rene og pene, og (nesten) helt uten hår. Hvordan unngå? Droppe å ha hunder i senga, og ha egne håndklær til hundene. Jeg syns det er så ekkelt å tørke seg med håndkler fulle av hår. Så ekkelt at jeg hos x'en min hadde med egne håndkler hjemmefra. Og rent sengetøy skal føles rent!

Ja, jeg er glad jeg droppet å ha hundene i senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Kommer egentlig helt an på, er bussen helt full, så lar jeg ingen eldre, med barn eller hund for den saks skyld stå. Vet selv hvor tungvindt det er å ha hund i fullt tog/buss og måtte stå selv.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Skifter nok litt for sjeldent.. (siden det var det du egentlig skulle frem til.)

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Skyller de godt i varmt vann med oppvaskkosten hver dag før han får nytt vann/måltidet sitt.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja, det bruker jeg, fordi ellers blir rett og slett klærne stivere? Hehe.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

8-11 timer, liker å sove, ja!

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter alltid på egenhånd først, ikke før jeg gir helt opp i stress at jeg spør. :whistle: Er nok ganske sta og "vil klare selv."

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har nok ikke det problemet siden min hund ikke røyter, men har jeg frisert han og fått hår på klærene, så bruker jeg bare slik klesrulle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Reiser meg hvis jeg ser noen som er "skrøpelige", eldre og som har behov for å sitte mer enn å stå

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

1-2 ganger i mnd! Litt dårlig på det innimellom gitt...

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Sjeldent... Bruker å spraye over de med zalo og så tørke av med papir som oftest.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Bruker ikke det.. Gidder ikke, klærne osv blir da myke nok for det :P

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Kommer helt an på.. Sover vel en 5-7 timer om natta, noen ganger mindre, men jeg fungerer da for det.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Jeg leter selv. Tror aldri jeg har spurt noen om hjelp. Raser som regel igjennom butikken og finner det jeg skal ha ganske fort.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Hunden ligger sjeldent i senga. Hundehårene forsvinner i vasken som regel. Ikke lagt merke til speiselt mye hår for å si det sånn da.

Editet et spørsmål

Svart med blått... Morsomt med random spørsmål :lol: Får du sove nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Ingen spesiell alder. Jeg spør de som ser ut som de kan syns det er slitsom å stå. Om det er ei høygravid 20-åring eller en 80-åring med stokk. Men en tilsynelatende sprek 60-åring ville jeg ikke reist meg for (om h*n ikke spurte). Tror de føler det mer nedverdigende.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Ca en gang i uka

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Eh vet ikke. Når det er plass i vaskemaskina :P Ganske skjelden. Et sted mellom en gang i uka og annenhver uke tror jeg. Oftere om det har vært olje og/eller rått kjøtt i dem, men jeg pleier bare å la han spise så mye han vil ut av bollen med v&h jeg har i kjøleskapet, så det er bare tørt tørrfor i skålene.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja, når jeg vasker enten håndklær eller sengetøy. Syns det blir stivt og ekkelt uten (når det tørkes på snor). Men ellers, ikke hvis jeg ikke tilfeldigvis putter det oppi på gammel vane :P

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Tja. Vet ikke helt. Jeg funker helt fint på 6 timer søvn, men går jeg under det mer enn et par dager blir jeg trøtt. Jeg er hardt ramma av lakenskrekk, og jeg må innrømme at å svare på dine spm er en unnskyldning for å ikke gå å legge seg :P Skal opp kl 6 i morra...

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Ja, om det ikke er noe annet jeg er interessert i å gå å titte på. Å lete etter noe man vet man skal ha er bortkasta tid, når jeg like gjerne kan spøre, gå rett til det jeg skal ha og betale :P

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Mine gjør det to ganger i året :P I røyteperioden er det hår over alt. Inkludert store mengder på håndklærne som kommer ut av vaskemaskina (har ikke tørketrommel). Ellers er det ikke hår på klærne som kommer ut av vaskemaskina nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant :)

Det er ikke bare jeg som er elendig på å vaske hundeskåler altså! Allikevel HATER jeg den glatte "biofilmen" som kommer på innsiden av skålene etter bare et par dager.

... Og jeg er totalt avhengig av tøymykner. Ingvild, skal du dusje hos meg må du ta med eget håndkle.

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Samme her. Jeg må bytte minst en gang i uka, eller ser det helt grusomt ut. (Og jeg begynner å føle at det klør over alt og at jeg blir infisert av hundebasiller. Og jeg er ikke overdrevent renslig av meg liksom. :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Joda, men uansett hvor mye jeg lokker og ber så vil han ikke ligge andre steder enn i fotenden :P Og nedi Ungarn har jeg en 200x200 seng hvor hunden har ene halvdelen, da har han egen dyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant :)

Det er ikke bare jeg som er elendig på å vaske hundeskåler altså! Allikevel HATER jeg den glatte "biofilmen" som kommer på innsiden av skålene etter bare et par dager.

... Og jeg er totalt avhengig av tøymykner. Ingvild, skal du dusje hos meg må du ta med eget håndkle.

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Ja spytt og slim i skåla er kjempedigg å vaske bort :P Mana sover sjeldent i senga, og gjør det bare når gubben er borte, og det er sjeldent. Hende hun får komme oppi når vi skal sove litt lengre om morgenen da. Men hun røyter ikke så ekstremt mye - enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...