Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt tilfeldige spørsmål


Benedicte
 Share

Recommended Posts

... Og jeg er totalt avhengig av tøymykner. Ingvild, skal du dusje hos meg må du ta med eget håndkle.

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Haha, det er notert!

Og nei, Tinka ligger ikke i sengen om natten. Det ender bare opp med at hun halvveis stjeler dynen min og at jeg våkner av at jeg ligger i en forvridd stilling for å ta hensyn til henne, og at senga mi blir full av hundehår. Dessuten er jo dette en hund som hater fysisk kroppskontakt, så det er liksom ikke koselig å ha henne i senga. Tror vi trives bedre begge to med at hun ligger i sin egen seng. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Stram deg opp, din frekke fjortis! Neste gang du ser meg på bussen, har du å reise deg!

Holde kjeft i voksent selskap? Jeg lærte å kommunisere med voksne som barn, jeg?

Enten leser du ikke hva jeg skriver, eller så misforstår du... Jeg sier bare helt enkelt og greit at jeg ikke synes det er noe VIKTIGERE at barn har respekt for voksne, enn at voksne har respekt for

7.- Her hjemme er det pelsfritt i sengetøy og håndklær- SELV med fire langhårscollie. Jeg bruker to tørketrommel baller itillegg til en "pelsball" som er bestilt på ebay som hårene fester seg på.

Hvordan finner jeg en slik pelsball? :o

Ja, bare dine! Mine er rene og pene, og (nesten) helt uten hår. Hvordan unngå? Droppe å ha hunder i senga, og ha egne håndklær til hundene. Jeg syns det er så ekkelt å tørke seg med håndkler fulle av hår. Så ekkelt at jeg hos x'en min hadde med egne håndkler hjemmefra. Og rent sengetøy skal føles rent!

Ja, jeg er glad jeg droppet å ha hundene i senga :)

Og jeg angrer på at jeg lot hundene få komme opp i sengen. Nå er jeg avhengig :P Når jeg har hatt kjæreste har de fått sove på gulvet da, for da slipper jeg å sove alene.

Svart med blått... Morsomt med random spørsmål :lol: Får du sove nå? :P

Nei :lol:

Tja. Vet ikke helt. Jeg funker helt fint på 6 timer søvn, men går jeg under det mer enn et par dager blir jeg trøtt. Jeg er hardt ramma av lakenskrekk, og jeg må innrømme at å svare på dine spm er en unnskyldning for å ikke gå å legge seg :P Skal opp kl 6 i morra...

Og jeg leser deres svar som unnskylding for å ikke legge seg igjen :P

Tulip: takk for tips ang nr 7!

Wow, folk er forskjellige. Jeg hadde ALDRI følt meg uthvilt med 7 timers søvn.

Joda, men uansett hvor mye jeg lokker og ber så vil han ikke ligge andre steder enn i fotenden :P Og nedi Ungarn har jeg en 200x200 seng hvor hunden har ene halvdelen, da har han egen dyne

Åh :) Mine har ikke egen dyne, men jeg har 180x200 seng, og alle skal ligge på min halvdel. :huh:

Og nei, Tinka ligger ikke i sengen om natten. Det ender bare opp med at hun halvveis stjeler dynen min og at jeg våkner av at jeg ligger i en forvridd stilling for å ta hensyn til henne, og at senga mi blir full av hundehår. Dessuten er jo dette en hund som hater fysisk kroppskontakt, så det er liksom ikke koselig å ha henne i senga. Tror vi trives bedre begge to med at hun ligger i sin egen seng. :P

Haha, håper du får en kelpie som Ikke, som aller helst skal ligge under dynen og innunder huden på deg. Men det er ikke HUN som står for røytingen liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

Må si som mange andre her, at jeg ser det an. Alderen i seg selv spiller jo ingen rolle, men man ser jo lett om de trenger å sitte - og ikke minst om de faktisk ser seg rundt etter et sete. Husker at jeg reiste meg for ei dame da jeg var 16-17 år (og da var jo alle over 50 gamle..), men da fikk jeg en ganske grei tilbakemelding på at hu IKKE var SÅ gammel. Så passer meg nok litt der :whistle:

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Etter humøret (og plass på tørkestativet), men aldri sjeldnere enn annenhver uke.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Ups..leste her om dagen at de skal vaskes daglig, men der synder jeg nok.. Skyller dem når han har fått noe annet enn tørrfór, og slenger dem i oppvaskmaskinen med ujevne mellomrom.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, jeg liker at de er stive. Det føles nyere og renere da :ahappy:

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

MANGE! Jeg elsker å sove. Og kan ikke fordra å stå opp om morgenen, så derfor har jeg en jobb hvor jeg slipper nettopp det.. Men 10-12 timer er fint :D

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Bruker ganske lang tid på å se meg rundt, liker å ha oversikt selv før jeg spør. Spesielt i el-butikker o.l, føler liksom at de prøver å lure kundene hele tiden... :aww:

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har ikke tørketrommel.

EDIT: Leste litt for raskt, og trodde det bare stod KLÆR.. Har ikke hunden i senga, og bruker egne håndklær til ham - så det løser seg selv. Resten av klærne derimot, har alltid litt hundehår på seg - men han røyter relativt lite, så noe stort problem er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg reiser meg ikke for noen - jeg sitter i førersetet og gir det ikke lett fra meg.

Da jeg kjørte kollektivt, hadde jeg med hund 19 av 20 ganger, og sto derfor i barnevognområdet for at ikke hunden skulle være i veien, og reiste meg derfor åpenbart ikke for noen da heller.

Jeg har dog opplevd at noen reiste seg for meg, fordi de trodde jeg var gravid. Takk skal du **** meg ha...

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Ikke ofte nok, men i hvert fall hver gang jeg er ferdig med mensen. Sengetøyet er betydelig mer skittent og hårete i den halvdelen hundene sover :D

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Jeg skyller kjapt over vannskåla hver gang jeg fyller på nytt vann. Matskålene er jeg nok sløv på - de har jo aldri antydning til rester etter at de har polert de rene, men de får en runde i oppvaskmaskina når jeg husker det og har ledig plass.

De blir også vasket kjapt i vasken med zalo og egen børste om de skal pakkes ned i bagasjen på en ferietur.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jupp, jeg liker at klærne er myke og lukter svakt av rent. Men jeg har en greie på å ikke gjøre det på hundetepper og hundestæsj, mener å ha hørt noe om allergi og intoleranse.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Døgnet funker ikke for min rytme - jeg kunne godt sovet 12 timer og vært våken 20, og hatt det som syklus.

Jeg kan ikke huske sist gang jeg våknet uthvilt, det være seg om jeg sov 1 eller 15 timer. Jeg er sliiiiiiten...

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Det varierer hva slags butikk det er og hva jeg skal ha - undertøy synes jeg er vanskelig å orientere seg i, så der ber jeg om hjelp når jeg handler det hvert skuddår.

Ellers pleier jeg å finne selv - alltid greit å ta en runde rundt for å se om det er noe mer som frister.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Jeg har ikke tørketrommel. Jeg er flink til å vaske hundetekstiler for seg og mine tekstiler for seg, men det blir gjerne hår på mine ting også. Jeg har resignert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Har hunden ofte i sengen, selvom han eegentlig skal sove i sengen sin rett ved, men sniker seg alltid opp på morgenen/iløpet av natten, får lov av meg når samboer er gått på jobb, hehe. :D

Men som nevnt så røyter han ikke, så har ikke det problemet med hår, selvsagt veldig deilig - men til gjengjeld krever det jo mye pelsstell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som skifter sengetøy hver 2. uke eller sjeldnere, har dere hund i sengen eller? Jeg har hund i sengen, og hvis jeg ikke bytter minst en gang i uken så ser det helt forferdelig ut, og hundehårene stikker meg i nesen.

Har ikke hunden i senga nei, han får ikke engang komme inn på soverommet :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg har faktisk ikke følt at jeg har vært i en situasjon der en eldre person trenger å få plassen min på buss/tog som jeg kan huske. Kanskje jeg tar for lite kollektivt? Men jeg synes man kan flytte seg om man ser at en person trenger å sitte, jeg. Samme hvilken alder. Min farmor ville blitt fornærmet av å bli spurt om å sitte, da hun er sprekere de fleste. Men hadde man sett hun var dårlig til bens, så.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Altfor sjelden... :whistle: Det kan gå opptil en måned mellom hver gang. Men det skal sies at jeg nesten aldri sover på Ås i helgene, så man kan i alle fall trekke fra en 8 dager på den måneden :P

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Altfor sjelden det også! Etter å ha gitt V&H pleier jeg å vaske skåla, mens vann- og tørrforskåla kan stå i en uke før de blir vasket. De blir fylt på ofte, da. Vann bytter jeg flere ganger om dagen.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

NEI! Jeg HATER myke klær. Da føler jeg at de allerede er brukt. Dessuten reagerer jeg på mange typer tøymykner. Og tørketrommel er også fy. Spesielt på håndkler og sengetøy. Det skal være stivt!

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Minst 8...

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Jeg spør ikke om hjelp med mindre jeg må. Innimellom spør jeg om ting jeg allerede vet bare for å briefe. Andre ganger fordi jeg er i skravlehumør. Men stort sett liker jeg å snoke på egenhånd. Spørs hvilken type butikk. Jeg liker i alle fall best å oppsøke selv, ikke å bli oppsøkt.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

I senga her er det nada hår :D Men det er ikke sikkert det blir værende sånn om Mini begynner å røyte masse, noe jeg håper hun ikke gjør. Jeg får noia av hundehår i senga!

Editet et spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Uff, det der kan være litt vanskelig. Er jo litt pinlig å tilby en 50-åring et sete bare fordi vedkommende er veldig grå i håret. :P Jeg vil si folk i pensjonistalder++ kanskje? Samtidig så har jeg onkler og tanter på 70 år som er superspreke og løper opp og ned fjell. Ville ikke tenkt at de hadde ekstra behov for et sete. Ja, også reiser jeg meg for gravide eller andre folk som av ulike grunner ser ut til å trenge et sete.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Hver uke til hver 14. dag kanskje?

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Når de ser ut til å trenge en vask? Kan gå en uke eller to.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei. Hum, jeg vet ikke helt hvorfor. Vanesak kanskje?

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

7 timer vil jeg si.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Jeg skal ha lett grundig for å spørre noen, med mindre de faktisk kommer bort og spør om jeg trenger hjelp.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Ja, tydeligvis. :P Synes ikke at det er så mye hundehår på sengetøyet før jeg hiver det til vask heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen.

- Uff, det er jeg veldig dårlig på. Jeg har en tendens til å sette meg godt til rette på bussen og høre på høy musikk. Da liker jeg å tenke at resten av verden rundt meg ikke eksisterer, så om det kommer noen gamle mennesker på bussen så flytter jeg meg nok ikke med mindre noen vekker meg tilbake til virkeligheten.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

- Jeg har alltid vært veldig opptatt av å bytte sengetøy ofte, sånn to tre ganger i uka. Fordi det er så utrolig digg å legge seg i en ren seng. Men etter jeg flyttet hjemme ifra og ingen vaket sengetøyet mitt, har jeg rett og slett ikke nok sengetøy til å kunne skifte så ofte som jeg skulle ønske!

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

- Når jeg syns de er ekle! :P Skjerpings på dette!

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

- Jaa! Fordi det lukter digg og føles digg :)

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

- Så lenge jeg får sove lengere en til 9 er jeg ganske opplagt! Du sover tydeligvis for lite Benni, gå og legg deg! ;)

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

- Her er jeg somregel ganske direkte, skal ha det jeg leter etter, men kommer også an på butikken! Jeg gjør sjeldent det når jeg er i en dyrebutikk :P

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

- Jeg vil også ha en sånn hårball! (og tørketrømmel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Skifter sengtøy ca hver 10-14 dag, men rer den så og si aldri. Jeg lar laken og dyne ligge åpnet for å lufte seg for å redusere sengemidd.

Bra unnskyldning! Denne skal jeg bruke neste gang jeg er hjemme og mamma synes jeg skal re opp sengen min!

3. Sjeldent!

4. Nei, om jeg bruker noe bruker jeg edikk. Jeg liker ikke supermyke håndkler som ikke suger til seg vann, og jeg opplever ikke at annet tøy er "stivt" eller elektrisk.

.

Why am I not surprised :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Vel... no tar eg så skjeldant buss som det overhode går an, men trur ikkje eg ville tenk over alderen til personen, men heller kva tilstand han/ho er i.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Alt for skjeldant desverre :icon_redface:

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Skyller dei når dei er tomme og før påfylling, vaskar dei eit par gangar i mnd. kanskje.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ane ikkje kva mamma kjøper, såååe :P

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Varierar veldig. Kan til tider våkne etter få timars søvn og føle meg lys våken, mens andre gangar er eg fortsatt dautrøtt etter 12 timar... :P

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Pleier alltid å leite litt på eiga hånd. Spør svært sjeldant om kvar ting er sidan eg som oftast finner det sjølv eller konkluderar med at dei er tomme :)

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Nope. Eg bryr meg ikkje, har man hund, så har man hund. Mamma derimot kan ikkje fordra det, så ho brukar sånn klessrull med teipgreier som man får kjøpt på klesbutikkar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen unnskyldning, det er et faktum at sengemidd trives best der det er varmt og fuktig. Når du bretter dyna vekk fra lakenet fordamper fukten raskere og stoffet holder seg kjølig, ergo blir det mindre optimale forhold. Om dyna ligger i en krøll oppå lakenet er det akkurat det samme som å re opp, det ser bare mindre pent ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

Godt oppi årene eller hvis vedkommene kommer på krykker eller no. Sjelden jeg opplever å måtte reise meg når jeg tar bussen.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Ca hver 14 dag. Var mye sløvere på det før, men etter at jeg fikk hund som ligger i sengen, så blir det oftere.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Prøver å få gjort det 1-2 dager i uken.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja. Fordi jeg vil ha mykere klær pluss at jeg elsker lukten det gir på klærne.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

8-9 timer. Kommer an på hvordan dagen har vært egentlig.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter en stund på egenhånd. Vet jeg hvor det er, så finner jeg det selv. Litt avhengig av hvilken butikk det er da selvfølgelig.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Nå har jeg ikke tørketrommel da, men opplever stadig vekk hundehår på klær/håndklær/sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg reiser meg så sant jeg ser at personen som står har større behov for å sitte enn hva jeg har. Uavhengig av alder på personen.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Jeg er ikke sikker jeg, 1 gang i uken kanskje. Har jo bikkjene i sengen, så ved behov skiftes det flere ganger også.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

De blir spylt hver dag :) - Vasket skikkelig blir de gjort ett par ganger i uken :)

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ja/Nei. Ikke jeg som vasker klær her i huset :P

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Sover vel gjennomsnittlig 4-5 timer - men er vel aldri egentlig helt uthvilt.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Jeg leter alltid leeeenge før jeg spør om hjelp.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Nope. Helt normalt! :lol: - Hundehår på alt vi eier... tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

- Jeg tar ikke bussen, og har ikke tatt den på endel år nå, og håper jeg slipper fremover også :P

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

- Hm... når jeg føler for nytt sengetøy, kanskje 1 gang i mnd

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

- Ca 1 gang i uka kanskje, kommer an på om jeg syns den er ekkel eller ei :P

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

- Aner ikke, har ikke fått vaskemaskin i leiligheten her enda, så mamma som tar med til seg sjøl og vasker :P

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

- 7 timer kanksje minst, men pleier å ta en lur på dagen også

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

- Jeg spør kun om det virkelig er krise!

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

- Jeg opplever ikke det av en eller annen grunn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det er flere enn meg som ikke vasker hundeskålene ofte. Jeg har konstant dårlig samvittighet for at jeg vasker, særlig vannskåla, bare 2-3 ganger i uken. Leste en plass at den absolutt burde vaskes godt hver dag pga bakterievekst, alger o.l

Ellers;

1. reiser sjeldent med buss el tog, men vil tro jeg hadde sett an personen og reist meg for de som så skrøpelige ut.

2. alt for sjeldent! Det er det absolutt verste husarbeidet jeg gjør, så 1 gang i mnd ca.

3. 2-3 ganger i uken

4. bruker tøymykner fordi jeg liker det. Både lukten og mykheten.

5. jo flere timer, jo bedre :-D Klarer meg med 3-5 t, men da er jeg trøtt på ettermiddagen.

6. spør sjeldent om hjelp med mindre jeg "må".

7. ikke plaget av hundehår, men kattehår derimot, dêt finner jeg overalt :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 2-3 år siden sist jeg reiste kolektift og håper jeg slipper i framtiden

2. 1-3 ganger i uka, hun i senga om natta

3. usikker mange som skifter vann, maten spises på papp som kastes etter bruk

4. På no, men ikke honduker di må ver stive

5. 3-10t like opplakt/uopplakt uansett

6. nei

7. Di er over allt alike vell, men bruker kles rulle på det verste innimelom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen?

Jeg ser aldri på folkene som entrer bussen, så jeg får rett og slett ikke med meg slikt. Er som oftest travelt opptatt av mobilen eller musikk.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Dette varierer, når jeg ikke hadde hunden i sengen skiftet jeg hver 20 dag ca. Når jeg har hundene i sengen 1 gang i uken, eller når jeg var sammen med xn og det ble mye sengeaktivitet.. 2-3 ganger i uken :whistle:

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

1-2 ganger i uken

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Varierer, spørs på hvilket vaskepulver jeg bruker. Bruker kun tøymykner pga lukten, vasker jeg med Ariel trenger jeg ikke tøymykner

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

8 ca

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter i ca 5 min på de mest obligatoriske stedene, før jeg spør.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Jeg tenkte å få meg noen håndkler som KUN skal være hundene sine, de skal vaskes sammen med hundesenger osv i kjelleren (hvor det står en ubrukt oppkoblet vaskemaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt random, men jeg får ikke sove fordi jeg har så mange rare spørsmål i hodet!

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Ser ann personene.... kun reist meg for noen en gang, da var det en gammel dame som så ganske dårlig til beins ut.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Altfor sjeldent... :icon_redface: Ikke helt oversikten, men blir nok ikke oftere enn annehver måned... Litt flaut ja!

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

En gang i uka ca. og vannskålen hver dag(hver gang jeg fyller på nytt vann).

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Av og til, spørs om jeg har råd.... Liker å bruke det for å få god lukt på klærne, men bruker det ikke på håndklær da jeg liker at de er litt stivere og trekker til seg mer vann.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Nok :P Ca. 8-9 vil jeg tro, men sover lett 12-13 timer i helgene, og det er deilig det!

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Spør aldri... Sjenert, og det verste jeg gjør er å spørre etter hjelp, da går jeg heller ut igjen uten det jeg egentlig skulle ha om jeg ikke finner det.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har gitt opp å prøve å bli kvitt det, så det lar jeg bare være :P Synes alle andre som har hund har så mye mindre hundehår på klærne enn meg, men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

- Har aldri reist meg for noen på buss eller tog, jeg... De eneste jeg har sett som tar samme buss som meg og som kan komme i kategorien "gammel" sitter allerede klare som tente lys på første sete når jeg går på bussen *ler*. Når jeg har satt meg på bussen, så blir jeg nok sittende :).

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

- Det varierer en del, noen ganger en gang pr mnd, andre ganger oftere (kommer litt an på vær og føre) :D.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

- Vannskåla vasker jeg over hver gang jeg skifter vann (med egen oppvaskbørste). Matskålene kanskje ikke oftere enn en gang hver 14. dag?

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

- Åja, masse tøymykner :D. Elsker lukta og synes det er deilig med mykt tøy. Jeg kjøper gjerne nye "lukter" også - er jo så spennende å finne ut hvordan det lukter av tøyet etterpå. Hundeteppene får også en omgang med tøymykner, og jeg humrer litt hver gang jeg kjenner at det også da lukter tøymykner av hundene etterpå *fnis*.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

- Ehhhhhh.... hodet mitt sier 7 timer, men jeg får sjelden mer enn 5-5,5 times søvn (oftest urolig søvn med mange avbrudd). Våkner fort at lyder om natta.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

- Spør sjelden om hjelp, jeg :). Liker å tusle rundt og kikke og funder og tenke selv.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

- Mine håndklær er oftest fri for hår (hundene har egne håndklær), mens sengetøyet av en eller annen grunn ofte har litt hår på seg, selv om hundene ikke ligger i senga noe særlig (bare Babs som ligger i fotenden i det vi legger oss, men så hopper hun ned etterhvert - også Willy som kommer opp på morgenen i helgene og ruller litt før vi står opp). Jeg har forøvrig ikke tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Kommer an på personen.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Ca. en gang i måneden.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Har ikke hund.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei. Ingen spesiell grunn egentlig.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Varierer veldig. Alt fra 3-9 timer.

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Leter en god stund på egenhånd først.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Har ikke hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Jeg reiser meg når jeg ser personer som kan ha behov for å sitte uansett alder. Eks. om de har litt vanskelig med å gå/stå, ser ut som de sliter med vond rygg, balanse, høygravid eller andre ting.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

Det kommer an på, men maks hver 14. dag. Det blir vel mellom 10-14 dager ca, alt etter som når jeg synes det trengs.

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Vasker matskålen med zalo og hundeoppvaskbørste før hvert måltid. Tar meg 5 sek.

Vannskålen vasker jeg litt sjeldnere, kan gå et par dager.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei det ser jeg ikke behovet for.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Min kropp fungerer desidert best om den får 8 timer søvn man-søndag. Ikke noe særlig mer, og ikke noe særlig mindre. Da har jeg maks med energi jevnt over og er generelt i mye bedre hummør og takler livets utfordringer mye bedre enn om jeg får for lite eller for mye. For mye søvn gir meg hodepine og veldig slapp og tiltaksløs, for lite gir meg hodepine, kvalme, lite energi. Kroppen min er i overkant flink til å si fra om den har det bra eller ikke egentlig. Og det lønner seg å følge det har jeg erfart :P

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

I den settingen du nevner, aldri. Jeg liker å finne det jeg skal ha selv, og finner jeg det ikke så spør jeg.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Jeg opplever mindre hår på sengetøy hvis jeg rister det ute før jeg slenger det i maskinen, og etter å ha hengt til tørk så rister jeg det igjen før jeg legger det bort. Da har jeg funnet ut at det blir minimalt, men så har jeg ikke like mange hunder som deg og det kan ha mye med saken å gjøre ;)

Ikke opplevd noen hundehår på håndlene mine, men pittelitt på kluter.

I min perfekte verden har jeg en maskin til hundeting og en til mennesketing :D en gang i fremtiden..

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Bussen skal være full, og personen skal ha et åpenbart behov for å sitte.

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

For sjelden. Hver 14.dag høres passe ut, jeg lar det nok gå ei uke ekstra (med mindre det oppstår behov før).

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

Før hver gang de fylles.

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

Bruker tøymykner til bomullsvask og ullvask. Lycra og overflatebehandlede materialer (typisk turtøy) vaskes uten. Med fordi jeg hater elektriske, stive og unødig rynkete tøy, uten fordi tøymykner ødelegger egenskapene i tøyet.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

Uthvilt?? Tja, burde holde med noen mnd i hi, kanskje?

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

Jeg ber sjelden om hjelp før jeg virkelig trenger det.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

Et og annet svart hår er det nok på dynetrekket, men det avhjelpes ved å henge det ut til tørk i blæsten. Ellers er det mest ullsokkene som trekker til seg hundehår, og de vasker jeg for seg, for å slippe "smitte" til annet tøy. Sambo er dog litt stressa på at vi vasker hundetepper og sånn i samme maskin som vi vasker klærne våre (I know, hysteria!) så når vi bygger ut på huset skal vi få egen vaskemaskin til hundeting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor "gammel" skal noen være før dere reiser dere på bussen? Jeg satt på en middels full buss ene dagen, og jenten ved siden av meg spretter opp foran en ganske sprek 60-åring (ca) og sier "Vil du sitte?". Jeg tror han ble litt flau, og svarte "Neida, det går helt bra", men hun insisterte med at hun snart skulle av uansett, og han satte seg litt brydd ned på plassen.

Man reiser seg for dem som er eldre enn en selv. Alltid.

Barn/ungdom reiser seg for voksne. Alltid.

Det er grunnleggende folkeskikk, på linje med å si "takk for maten".

(Lettere sjokkert over alle egotripperne uten oppdragelse som har svart i denne tråden, kjenner jeg :blink: )

2. Hvor ofte skifter du sengetøy?

- Målet er å gjøre det hver uke :)

3. Hvor ofte vasker du hundeskålene?

- N/A

4. Bruker du tøymykner? Hvorfor/hvorfor ikke?

- Ja, mest for å ta vare på tøyet.

5. Hvor mange timer søvn trenger du hver natt for å våkne uthvilt?

- Ingen anelse, kan ikke huske sist jeg var uthvilt...

6. Når du kommer inn en i en butikk, og har god tid, og vet nøyaktig hva du leter etter. Pleier du da å spørre om hjelp til å finne det du trenger, eller leter du en god stund på egenhånd først?

- Hvis jeg er så heldig å finne en ansatt før jeg finner det jeg skal ha, så spør jeg etter det jeg skal ha.

7. Er det bare mine håndkler/sengetøy som kryr av hundehår selv etter en runde i tørketrommelen? Hva gjør dere evt for å unngå det?

- N/A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...