Gå til innhold
Hundesonen.no

Facebook link av min profil, florerer.


FranskDogge
 Share

Recommended Posts

Uten at jeg vet hvem som har gjort noe så skal jeg komme med et generelt tips. Når du deler en link når andre er i chatrommet så kan ja alle som er der da se den, samtidig kan de som joiner opptil en halvtime etterpå scrolle opp i chatten og lese. Slik har det alltid vært og jeg antar at du også FD har sett det går ann. Ville du delt linken helt privat skulle du åpnet en privat chat (det er å trykke på brukeren og velge privat chat) og sendt linken der.

Til sakens kjerne kan jeg foreløpig ikke hjelpe deg stort mye for øyeblikket. Jeg har verken fått raporter eller selv fått noen PM om hvem du er og din facebook link.

Admin Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis man er så forferdelig bekymret for å treffe på "noen" som kan lage "kvalm" for en, dersom de vet hvem man "egentlig" er, så kan det være et godt tips å holde seg unna internett i det store å hele

Dette synes jeg høres helt drøyt ut. Du skal selvsagt få beholde den samme grad av anonymitet som andre på dette forumet, uansett hvor idiotisk du til tider måtte framstå, så dersom noen bedriver heks

Jeg syns det er synd at forumet brukes som sladreplass på denne måten. Det skal gå an for alle å diskutere og å ha en bruker her, uten å måtte tenke over at folk som vet hvem man er på privaten sender

Folk har vel fått med seg at jeg har svart en del, muligens krast, på FD's innlegg og antok at jeg var interessert i å vite mer? Ikke vet jeg. Hvem det er kommer jeg ikke til å fortelle i denne tråden.

Dersom link ble delt i den åpne delen av chatten, så blir jo det liggende der en stund, regner med at AnetteH kan svare på hvor lenge. Og da kan hvem som helst komme inn, snappe den opp og gå ut igjen.

Og jeg syntes du gjør godt i å ikke si hvem som har sendt deg linken. Klart man blir nysgjerrig, men det er faktisk også privat i mine øyne. Sonen er et koselig sted å være, og å stoppe sånn uthenging syntes jeg er viktig. Har man et problem med noen så er PM en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener, og vet ikke om du vet hva jeg mener.

Jeg referte til at du sa din profil var linket til facebook hvorav simira sa da er det jo noen som har hacket seg inn etc. Fordi du kan linke din profil til din sonenkonto.

Det jeg antar du mente var at noen har sendt linken og sagt det var deg - derav linket. Jeg klarerte bare opp at ingen har brutt seg inn i noen systemer ol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde chat teksten rant ut og at bare moderatorer kunne lese resten i logger.. Det kunne stått litt mer i den chaten, at folk kan finne ting dagen etter...Det var jo 1-2 pålogget.

Kaja: Du fikk den servert på facebook eller annet forum uten å engang spørre om den. Da er det baksnakking og uthenging... De nevnte til deg at franskdogge er denne og sendte link som viser "denne".. en facebook profil... Hva slags interesse har folk av det... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja: Du fikk den servert på facebook eller annet forum uten å engang spørre om den. Da er det baksnakking og uthenging... De nevnte til deg at franskdogge er denne og sendte link som viser "denne".. en facebook profil... Hva slags interesse har folk av det... :S

Kan hun noe for det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er synd at forumet brukes som sladreplass på denne måten. Det skal gå an for alle å diskutere og å ha en bruker her, uten å måtte tenke over at folk som vet hvem man er på privaten sender dette rundt når de finner det ut.

Til FranskDogge; ja det var kanskje dumt å legge det ut i chatten, som er offentlig, men jeg vil også tro at nye medlemmer ikke tenker over at chatten kan leses bakover inntil et visst tidspunkt.

Til alle andre; det betyr ikke at det er greit å sitte å koke ihop private meldinger for å sende dette rundt! Ærlig talt! Å være uenig eller provosert av noen på et HUNDEFORUM på nettet, personer dere mest sannsynlig aldri kommer til å møte, hva er poenget med å sitte og snakke dritt om hverandre på PM? La ting fare, gå og lag middag, ikke konspirer så voldsomt mye rundt folk dere ikke kjenner (med mindre denne bryter loven f. eks...).

Fordi FranskDogge valgte å linke til profilen på eget initiativ i chatten så kan vi ikke akkurat arrestere noen for å sende linken til andre, men det vitner om heksejakt og furtner miner spør du meg.

Får vi inn noen flere rapporter på dette så kommer vi til å vurdere videre hva vi skal gjøre med dette.

Kan ikke gjøre noe annet enn å oppfordre alle til å oppføre seg som folk, og takk til de som sa ifra at dette har blitt gjort.

Moderator IW.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener man kan stå for det man skriver selv om man er/ønsker å være anonym på et forum :) At man deltar på sosiale medier bør ikke utelukke deltakelse på forum, eller vise versa. Og uansett om man ikke opptrer veldig anonymt, hører det ikke hjemme noe sted at facebook-profiler blir spredt sånn bak ryggen til folk.

Klart, jeg er i prinsippet enig i at man selv skal få velge hvilken informasjon noen skal få lese om deg selv.

Samtidig så synes jeg folk skal være klar over at det som ligger på internett ligger tilgjengelig. Og vil man nok (man må ikke alltid ville så veldig heller), så får man tak i den informasjonen man skulle ønske om de fleste, selv om den angivelig er sperret med passord og tilgangsbegrensninger. Og så oppfører man seg ut fra det, og håpet om at færrest mulig har så mye interesse av å bryte seg inn eller snike seg rundt og lese dine data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er synd at forumet brukes som sladreplass på denne måten. Det skal gå an for alle å diskutere og å ha en bruker her, uten å måtte tenke over at folk som vet hvem man er på privaten sender dette rundt når de finner det ut.

Til FranskDogge; ja det var kanskje dumt å legge det ut i chatten, som er offentlig, men jeg vil også tro at nye medlemmer ikke tenker over at chatten kan leses bakover inntil et visst tidspunkt.

Til alle andre; det betyr ikke at det er greit å sitte å koke ihop private meldinger for å sende dette rundt! Ærlig talt! Å være uenig eller provosert av noen på et HUNDEFORUM på nettet, personer dere mest sannsynlig aldri kommer til å møte, hva er poenget med å sitte og snakke dritt om hverandre på PM? La ting fare, gå og lag middag, ikke konspirer så voldsomt mye rundt folk dere ikke kjenner (med mindre denne bryter loven f. eks...).

Fordi FranskDogge valgte å linke til profilen på eget initiativ i chatten så kan vi ikke akkurat arrestere noen for å sende linken til andre, men det vitner om heksejakt og furtner miner spør du meg.

Får vi inn noen flere rapporter på dette så kommer vi til å vurdere videre hva vi skal gjøre med dette.

Kan ikke gjøre noe annet enn å oppfordre alle til å oppføre seg som folk, og takk til de som sa ifra at dette har blitt gjort.

Moderator IW.

Nå kommer det jo fram at det slett ikke er spredt via melding på DETTE forumet, og det er slett ikke sikkert at det er spredt i det hele tatt, utover at noen mente at EN person hadde nytte av denne linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det jo fram at det slett ikke er spredt via melding på DETTE forumet, og det er slett ikke sikkert at det er spredt i det hele tatt, utover at noen mente at EN person hadde nytte av denne linken.

Om du mener meg så har jeg på ingen måte ha nytte av linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde chat teksten rant ut og at bare moderatorer kunne lese resten i logger.. Det kunne stått litt mer i den chaten, at folk kan finne ting dagen etter...Det var jo 1-2 pålogget.

Kaja: Du fikk den servert på facebook eller annet forum uten å engang spørre om den. Da er det baksnakking og uthenging... De nevnte til deg at franskdogge er denne og sendte link som viser "denne".. en facebook profil... Hva slags interesse har folk av det... :S

Du har jo selv kommet inn i chatten på kveldstid feks. Da ser du jo at chatten tar med seg kommentarer fra en tid tilbake. Hvem som helst kan ha snappet opp den profilen når du legger den i en FELLES chat. Du var jo sånn forkjemper for å ta alt det private om deg på PM, da må du følge det opp selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde chat teksten rant ut og at bare moderatorer kunne lese resten i logger.. Det kunne stått litt mer i den chaten, at folk kan finne ting dagen etter...Det var jo 1-2 pålogget.

Chat teksten renner ut ja. Men når du joiner når andre er der kan du scrolle opp et vist antall linjer. Du kan ikke se det neste dag ol.

Det er bare administratorer som kan se i loggene og det er bare når ting blir rapportert det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, jeg er i prinsippet enig i at man selv skal få velge hvilken informasjon noen skal få lese om deg selv.

Samtidig så synes jeg folk skal være klar over at det som ligger på internett ligger tilgjengelig. Og vil man nok (man må ikke alltid ville så veldig heller), så får man tak i den informasjonen man skulle ønske om de fleste, selv om den angivelig er sperret med passord og tilgangsbegrensninger. Og så oppfører man seg ut fra det, og håpet om at færrest mulig har så mye interesse av å bryte seg inn eller snike seg rundt og lese dine data.

Det er jo en viss forskjell på og egenhendig finne informasjon viss man har interesse av det(for det er ikke ulovlig uansett) og det og spre link, navn og nick til 'gud og hvermann', som ikke har etterspurt det, kun for og henge ut. Kan ikke se for meg at noen egentlig synes det er greit.. Det er bare umodent og ufint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener meg så har jeg på ingen måte ha nytte av linken?

Jeg sa at noen MENTE at du hadde nytte av linken. I og med at de sendte den til deg.

Det er jo en viss forskjell på og egenhendig finne informasjon viss man har interesse av det(for det er ikke ulovlig uansett) og det og spre link, navn og nick til 'gud og hvermann', som ikke har etterspurt det, kun for og henge ut. Kan ikke se for meg at noen egentlig synes det er greit.. Det er bare umodent og ufint!

Det er jeg ikke uenig i.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi bare håpe at det order seg her, de som har gjort dette er vell innrapportert til moderatorene og vi er en erfaring rikere (chatten kan leses tilbake i tid!). Jeg hadde ikke likt om min facebook hadde florert rundt slik hvertfall, da hadde jeg nok blitt veldig irritert om ikke forbannet...

Jeg har ikke fått denne PM'en :) Bare så det er sagt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, jeg er i prinsippet enig i at man selv skal få velge hvilken informasjon noen skal få lese om deg selv.

Samtidig så synes jeg folk skal være klar over at det som ligger på internett ligger tilgjengelig. Og vil man nok (man må ikke alltid ville så veldig heller), så får man tak i den informasjonen man skulle ønske om de fleste, selv om den angivelig er sperret med passord og tilgangsbegrensninger. Og så oppfører man seg ut fra det, og håpet om at færrest mulig har så mye interesse av å bryte seg inn eller snike seg rundt og lese dine data.

Enten forstår jeg deg ikke, eller så ble dette litt i overkant god dag mann økseskaft.

"Folk" er klar over at info på nett ligger tilgjengelig. Det varierer vel mer hvor mye man bryr seg om det, ikke kunnskapen om at det faktisk ligger der.

Det siste du skriver skjønner jeg ikke, mener du at man er naive hvis man antar at man er trygge, og samtidig håper at folk flest ikke sniker rundt?

Uansett blir det veldig på sidelinjen i mine øyne. Jeg mener at man skal kunne ha en facebook-profil (åpen eller lukket) i fred fra tilfeldige folk på et forum som er interesserte i å spre info om seg. Jada ja, man har selv publisert sitt eget navn på facebook, men det å sitte å sende slikt til folk som antakelig ikke har noe med det, det.. Så lenge man ikke offentliggjør eget navn i forbindelse med nick, så synes jeg det er utrolig barnslig og respektløst gjort. Joda, TS var uforsiktig i chaten, men det berettiger ikke hvem som helst å utnytte det. Og jeg kan ikke fatte hva poenget med å gjøre det er heller.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shlush: Jeg vet hva du heter på facebook...

Synnøve: Jeg vet også hva du heter der.

Det betyr ikke at jeg kommer til å levere dem ut til folk.

Grunnen til at jeg ikke vil gi den ut til hvem som helst er fordi det er 1 person her inne jeg ikke vil skal ha den. Personen kommer til å lage problemer.. Derfor er det greit å være anonym noen ganger.

Kan hun noe for det da?

Hva mener du? Har jeg sagt ho kan noe for det? Det står jo i innlegget at hun fikk den servert uten å spørre om den.. Jeg skrev jo det i innlegget du siterte.

Og personen ho fikk servert den av hadde fått servert den av en annen. Det er hvertfall det jeg har forstått til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i chaten da du utleverte navnet ditt, men jeg har hverken sendt eller mottatt noen PM, fb-melding eller slikt.

Det var nok en del mer enn to stykker pålogget også, så det er mange du kan ha delt dette med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i chaten da du utleverte navnet ditt, men jeg har hverken sendt eller mottatt noen PM, fb-melding eller slikt.

Det var nok en del mer enn to stykker pålogget også, så det er mange du kan ha delt dette med.

Tenkte jeg også, heller ikke fått noe pm om det men var der jeg og når FD utleverte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært problemer med at chatten ikke viser alle, ikke noe humbug med det, bare litt tekniske feil. Men tror både TS og alle andre har lært at man ikke legger ut private ting der, det er riktignok litt mer lukket en resten av forumet, men det er fremdeles rimelig offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...