Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge


FranskDogge

Recommended Posts

Sånn mellom deg og meg, så tror jeg at det der er det man fint kan kalle ufint :)

Igjen.. Presentasjonstråd. Trodde man bare sa hei og vinka og ønska velkommen i de jeg.

Ja, når den som presenterer seg bare sier "hei, her er jeg", så gjør man det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Sånn mellom deg og meg tror jeg ikke de hadde virket uansett hvilken form de ble presentert :)

Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Velkommen FranskDogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Jepp vi har nok alle det... At de er ulike utgjør jo også helt klart en vesentlig forskjell :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg synes det er hyggelig med litt liv selv om vi garantert kommer til å krangle, så jeg gir deg et varmt og inderlig velkommen jeg :)

Håper du trives her, vi er en fin blanding av alt fra veldig erfarne til svært uerfarne som lærer av hverandre , sparker hverandre ned og bygger hverandre opp. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis mange måter å presentere seg på :innocent:

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Ja, når den som presenterer seg bare sier "hei, her er jeg", så gjør man det. ;)

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tramper inn i et forum som en elefant i Glassmagasinet, da er det kanskje ikke så rart om folk reagerer eller?

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man innleder en person i noe, så setter man i gang/starter noe/informerer om (i dette tilfellet, nettvett).. ?

Nei, man innlemmer en person i noe, eller informerer en person om noe og man innleder eventuellt et innlegg med noe. Det er lurt å bruke ord slik de er ment å brukes. Ellers så risikerer du at sånne som meg ikke forstår hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig avreagering ute og går ser jeg :lol:

Velkommen skal du være FD.

Selv leser jeg normalt ikke noen presentasjoner, men denne var jo blitt så mange sider på kort tid at jeg måtte inn å titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Håper "tilstanden" er annerledes til vanlig da :P

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Jeg ser ikke bort fra at du har rett i det :)

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Min erfaring er at noen trenger klar tale, andre tåler kun bomull med sløyfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare fortelle hvorfor jeg plutselig ble aktiv her inne. Det var derfor jeg skrev om Canis i tråden, fordi jeg ble utestengt der. Fikk en advarsel så neste = utestengt på livstid. Godless, takk, det er hyggelig at du synes folk fortjener ditt og datt, jeg overlever en utestengelse men tenkte mer på de som er der inne fortsatt. Om jeg skriver noen innlegg her om hva jeg mener om jernhånda der inne så kanskje de engang skjerper seg og at forumet får ett bedre rykte enn det har idag for det er bare 1 moderator som ødlegger for alle andre.

Djervekvinnen: Nei du trenger ikke fjerne noe her inne så lenge det ikke er til å ta skade av. Det er bedre at folk som kommer inn kan se hvordan de oppfører seg mot folk de har hatt problemer med på andre forum, under andre nick. Jeg kan ikke ta det seriøst det de sier, ikke når det kommer over 10 stk og skriker etter dokumentasjon. Jeg ble spurt om dokumentasjon en sjelden gang på det andre forumet, men da kom det en som de hadde mer respekt for og sa det var riktig. Jeg tror aldri jeg har levert noen dokumentasjon på ett forum, om jeg har så er det ikke noe jeg kommer til å fortsette med. Dette er ett diskusjonssted, ikke ett labratorium som noen tror. Jeg skriver bare om mine egne erfaringer her, som jeg har opplevd, sett eller lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ropes etter dokumentasjon, så får vel være så god ALLE begynne å legge inn kilder i alle innlegg de skriver, da. Vi får se hvor enkelt det blir :innocent:

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand:) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand :) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skole.. Når det gjelder dokumentasjon så er ikke den heller alltid riktig, hvertfall ikke på skolen jeg gikk på der jeg lærte at hunder er alt etende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Velkommen FD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Hvorfor er du på forum om du ikke vil lære noe? Eller sluker du alt rått uansett hvem som sier det?

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Jeg tenker vel heller at det er en annen tråd som startet irritasjonen, ikke denne.

For de som er interessert: http://hundesonen.no/forum/topic/60637-hva-er-det-som-gjoer-pannekaker-og-vafler-saa-godt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Dere spurte meg ikke hvor jeg fikk infoen ifra. Dere forlangte dokumentasjon. Jeg kopierer ikke andres tekst. kanskje dette forumet skulle het "hundelaboratoriumet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Velkommen FD

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...