Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge


FranskDogge

Recommended Posts

Hahaha! Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Så jeg må dokumentere i begynnelsen for å bli trodd senere i tid? Det kommer jeg ikke til å gjøre, det har jeg heller aldri gjort på andre forum jeg har deltatt i. Jeg dokumenterer ikke påstander for å bli trodd her inne. Jeg har deltatt i mer enn 1 mnd på forum så skal jeg plutselig begynne å dokumentere? Dere som dokumenterte til å begynne med og som ikke lenger dokumenterer fordi dere "har hatt rett", jeg kommer ikke til å tro på dere for jeg var ikke aktiv her inne den gang dere drev å dokumenterte, så på tide at alle legger fram en rapport og konklusjon i hvert svar innlegg... Da skal jeg vurdere om jeg gjør det.

Jeg synes erfaringen er viktigere enn dokumentasjonen til en forsker ifra England, eller hvor som helst i verden.. Det jeg skrev om stress og gress, at de kan stresse når de spiser gress er av erfaringen min fordi jeg har lest av hunden når før den har gjort det og mens den gjør det, jeg har lest det også at de kan stresse... Men tom mage er også riktig, jeg glemte jo å legge inn tom mage i det første innlegget, men det er likevel skrevet i ett innlegg lenger nede. SKal du ha dokumentasjonen så kan du google de ordene jeg skrev.

Det nytter lite å google hvis søket bare ender opp i f. eks. denne tråden. Men det går an å bla seg bakover i tråder som har vært aktive lenge før ens eget medlemskap startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Jeg var ikke tilbakeholden på det andre forumet jeg var på. Folk var frekke og tok meg ikke imot til å begynne med, akkuratt som her... Etterhvert var det hvertfall noen som tok meg bedre imot enn andre. Jeg kommer til å være samme person her inne, jeg ser ikke noe galt i det, så at jeg skal starte med å være mild i tonen ser jeg ikke noen poeng med om det så skal komme andre boller i fremtiden. Jeg mener folk kan være seg selv ifra begynnelsen. Liker dere bedre at folk kommer inn som en person også forandrer seg i løpet av 1 mnd, eller vil dere at nye medlemmer er som de er igjennom hele oppholdet uansett hvilken "status" de har i dette greia?

Har du hørt ordspråket "som man roper i skogen får man svar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Unnskyld meg, men dette begynner virkelig å bli ironisk!

Dere alle klager på oppførselen til FD, men tenker dere i det hele tatt på hvordan flere av dere oppfører dere selv nå?

Har på ingen måte oppfattet FD som frekk, eller at han er her inne for å lage dårlig stemning, men hvem er det som lager dårlig stemning nå?

Har dere noe personlig dere vil ta opp med vedkommende, ta det privat, ikke "rått dere sammen" inne på, noe som skulle være, en VELKOMSTtråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er vel ikke en gyldig dokumentasjon til de her inne. Min tar gress hvis jeg kjefter på henne for å spise opp pinner osv, så går ho rett til gresset, hun er forvirret mens ho gjør det. Ho blir mer stresset av "kjeft" fordi ho ble mishandlet på en kennel. Inne også om jeg sier ho må roe seg ned så starter ho med engang å gnage for harde livet å gnage på ett kraftbein.. Ho må gnage eller spise noe når ho stresser. Gress, pinner og bein er favoritt i stressøyeblikkene.

Jeg har lest at de kan spise gress av å stresse.. Min er mest at ho må ta noe i munnen om stresset går for langt.

Akkurat sånn som du skrier her, synes jeg det er helt legitimt og bra å skrive. Her skriver du om DIN erfaring med DINE hunder - og hvordan du tolker adferden - og at du har lest at det kan stemme. Det er godt som gull, det :). Du "dokumenterer" påstaden med å beskrive hvordan hunden din reagerer. Så kan jeg svare at det har jeg verken lest eller erfart selv på mine hunder, men jeg kan ikke avskrive at det kan være tilfelle heller, og at det høres riktig ut når du beskriver bakgrunnen til hunden og hvordan hun reagerer. Sånn kan det gjøres, vet du :). Flink gutt :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen planer om å starte noe nytt. Jeg ble medlem her i sommer men jeg har aldri vært aktiv pga. det var for vanskelig å finne frem. Grunnen til at jeg ble medlem var fordi jeg ville finne ett annet forum, men det ble det ikke noe av pga. det var for innviklet. Det er bare nå jeg er aktiv og lagde derfor en presentasjonstråd. Jeg trodde det var det dere ville at folk skulle gjøre da de ble medlem.

Jeg var ikke tilbakeholden på det andre forumet jeg var på. Folk var frekke og tok meg ikke imot til å begynne med, akkuratt som her... Etterhvert var det hvertfall noen som tok meg bedre imot enn andre. Jeg kommer til å være samme person her inne, jeg ser ikke noe galt i det, så at jeg skal starte med å være mild i tonen ser jeg ikke noen poeng med om det så skal komme andre boller i fremtiden. Jeg mener folk kan være seg selv ifra begynnelsen. Liker dere bedre at folk kommer inn som en person også forandrer seg i løpet av 1 mnd, eller vil dere at nye medlemmer er som de er igjennom hele oppholdet uansett hvilken "status" de har i dette greia?

Jeg tror at de aller fleste mennesker i utgangspunktet ønsker å føle seg velkommen både her på sonen og alle andre steder. Jeg tror også det selskapet man søker også i utgangspunktet vil ønske nye medlemmer velkommen. Men når det nye medlemmet insisterer på å fremstå som, uvitende, påståelig, usympatisk og frekk, er det neimen ikke så lett. Jeg tror heller ikke det er sånn du er som person i det virkelige liv, men av en eller annen grunn tror du det er greit å oppføre seg sånn her inne. Det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dette begynner virkelig å bli ironisk!

Dere alle klager på oppførselen til FD, men tenker dere i det hele tatt på hvordan flere av dere oppfører dere selv nå?

Har på ingen måte oppfattet FD som frekk, eller at han er her inne for å lage dårlig stemning, men hvem er det som lager dårlig stemning nå?

Har dere noe personlig dere vil ta opp med vedkommende, ta det privat, ikke "rått dere sammen" inne på, noe som skulle være, en VELKOMSTtråd.

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan man oppfatter det som blir skrevet, gitt. Jeg synes de fleste innleggene her har vært av opplysende karakter for trådstarter som tydeligvis sliter med å forstå hva vi legger i dette med å underbygge og dokumentere det man påstår. I tillegg er det vel greit å få en leksjon i hvordan man oppfører seg på et nettforum for å bli godt mottatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dette begynner virkelig å bli ironisk!

Dere alle klager på oppførselen til FD, men tenker dere i det hele tatt på hvordan flere av dere oppfører dere selv nå?

Har på ingen måte oppfattet FD som frekk, eller at han er her inne for å lage dårlig stemning, men hvem er det som lager dårlig stemning nå?

Har dere noe personlig dere vil ta opp med vedkommende, ta det privat, ikke "rått dere sammen" inne på, noe som skulle være, en VELKOMSTtråd.

Nå har jeg nettopp lest forumreglene og vil si at mye her bryter med punkt 1.11 men dette synes jeg en mod skulle tatt tak i, for denne tråden i sin helhet er jo blitt bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan man oppfatter det som blir skrevet, gitt. Jeg synes de fleste innleggene her har vært av opplysende karakter for trådstarter som tydeligvis sliter med å forstå hva vi legger i dette med å underbygge og dokumentere det man påstår. I tillegg er det vel greit å få en leksjon i hvordan man oppfører seg på et nettforum for å bli godt mottatt?

Vel, noen her inne har kommet med direkte ekle påstander og utsagn mot en person, går helt fint an å innlede en person uten dette om nettvett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Nei, jeg forstår ikke hvordan man innleder en person.

Når man innleder en person i noe, så setter man i gang/starter noe/informerer om (i dette tilfellet, nettvett).. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei nå syns jeg dere dra det hele litt vel ut. Det var da veldig hvor mye mange her var på hugget på FD. Dere snakker om kildehenvisning som om at det var noe av det viktigste her, men det er jo faktisk svært sjeldent folk legger ut kilder i tråder. Jeg syns mange reagerte litt overdrevent på den stress/gress tråden.

Gi nå FD en sjangs og slutt å rakk ned. Noen er ufine rett og slett. (kaller vedkomne dum osv. like før jeg slenger ut advarsler nå)

Trådstarter: si ifra så kan jeg rydde opp i tråden din og slette ting som ikke hører hjemme her.

Moderator Djerve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er i det vrange hjørnet i dag:

Vel, noen her inne har kommet med direkte ekle påstander og utsagn mot en person, går helt fint an å innlede en person uten dette om nettvett.

Denne setningen forstår jeg ikke.

Skal forklare det for deg jeg:

Det går helt fint an å opplyse en person om nettvett uten å være direkte ufin.

Jeg lurer faktisk på om ikke det er en del av den nettvett-greia jeg? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Skal forklare det for deg jeg:

Det går helt fint an å opplyse en person om nettvett uten å være direkte ufin.

Jeg lurer faktisk på om ikke det er en del av den nettvett-greia jeg? :icon_confused:

Mulig jeg er bortreist idag også, men er det noen som har vært "direkte ufin" mot ts i denne tråden eller andre tråder som han har deltatt i?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Ja det er jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at endel er ganske "fiendlig" innstillt mot vedkomne. Jeg syns mange er på grensen ja. Mulig det bare er meg som syns? Får vel høre hva trådstarter mener. Hvis vedkomne ikke føler det sånn, er jo alt helt okei.
"Fiendtlig" innstilt? Om å oppfordre til å etterleve forumreglene er å være "fiendtlig", så er det nok endel som er det, ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at endel er ganske "fiendlig" innstillt mot vedkomne. Jeg syns mange er på grensen ja. Mulig det bare er meg som syns? Får vel høre hva trådstarter mener. Hvis vedkomne ikke føler det sånn, er jo alt helt okei.

Når man tramper inn i et forum som en elefant i Glassmagasinet, da er det kanskje ikke så rart om folk reagerer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er bortreist idag også, men er det noen som har vært "direkte ufin" mot ts i denne tråden eller andre tråder som han har deltatt i?

Jeg veit ikke om du er bortreist i dag jeg, det kan være meg som har blitt all kozy og mjuk på mine gamle dager, men etter en kjapp gjennomgang av tråden her - som forøvrig er en presentasjonstråd:

"Canis galskapen" er vel grei nok? Det handler vel mest om å respektere regelverket for de foraene man deltar i? At noen ekskluderes fra et fora er nødvendigvis ikke noen berikelse for andre fora. Tror jeg.

Det er vel nok å vise til hva du hittil har bidratt med på dette forumet?

Men lille venn - nå må du lære deg å lese vet du, for det er ingen som har bedt deg skaffe til veie dokumentasjon på dokumentasjonen - vi vil bare at du dokumenterer de PÅSTANDENE du stadig slenger ut av deg (og som de fleste betviler sannhetsgehalten av).

*klippe*

Jeg kan komme med et tips til deg:

- Når du skal diskutere med andre mennesker, så lønner det seg å legge vekk neanderthalmentaliteten og heve seg opp på det nivået de andre debattantene befinner seg på. Det er mulig at du i all din manndom synes det er morsomt og skrekkelig givende å skrive som en bola 14-åring, men skal du framstå som noe som helst troverdig, så er ikke det måten å snakke med voksne mennesker på.

Dårlig stemning har du vel fint greid å lage helt på egen hånd, unge mann :D

Det er vel antagelig her du har din største utfordring som nettdebattant og i livet forøvrig. :lol:

Jeg kommer ikke til å løfte en finger for å underbygge den påstanden, du får google selv, så finner du masser av dokumentasjon, hovedtyngden på norsk.

Når det er sagt har jeg også lest tråden du ble kastet ut i fra og forstår absolutt hvorfor.

Jeg synes ihvertfall TS allerede har dokumentert godt nok hvorfor folk kan finne ham provoserende nok til å komme med klager og få ham utvist fra diskusjonsfora... :P

Men når det nye medlemmet insisterer på å fremstå som, uvitende, påståelig, usympatisk og frekk, er det neimen ikke så lett.

Jeg er litt usikker på om disse gode rådene deres om nettetikette har noen særlig god pedagogisk verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Jeg er litt usikker på om disse gode rådene deres om nettetikette har noen særlig god pedagogisk verdi.
Sånn mellom deg og meg tror jeg ikke de hadde virket uansett hvilken form de ble presentert :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn mellom deg og meg tror jeg ikke de hadde virket uansett hvilken form de ble presentert :)

Sånn mellom deg og meg, så tror jeg at det der er det man fint kan kalle ufint :)

Igjen.. Presentasjonstråd. Trodde man bare sa hei og vinka og ønska velkommen i de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er nesten ny her på forumet. Siden jeg ikke har peiling på hva som skal presenteres så kan jeg begynne med å si at jeg tror jeg er 183 cm høy, norsk, hannmenneske, blå øyer.

Om noen har lyst å be meg med på middag så er det bare å legge inn en avtale i innboksen så vil jeg svare etterhvert som jeg blir sulten, en drink er jeg også med på men da vil jeg svare etterhvert som jeg blir tørst.

Jeg liker folk som har selvironi. Jeg har det selv uten at jeg skal gå inn på om jeg er selvdigger eller ikke.

Før var jeg på Canis, det er jeg ikke nå lenger. Grunnen til det er at "sjefen" mener jeg ikke bidro positivt, men jeg bidro hvertfall, og det er det som er det viktigste. Det er grunnen til at jeg kom inn her, jeg har tenkt å bidra her. Regner med ledelsen her har en bedre forståelse på humor enn visse andre nettfora har.

Av hva jeg er mest interesert i hos hund så er det Helse og ernæring. Jeg er en smule nøye på helsen og ernæringen til mine. De 2 tingene er noe av det viktigste i ett normalt hundehold.

Jeg skal bidra positivt her inne.

Velkommen hit. Det er alltid hyggelig med noen som bidrar positivt :D

Jeg veit ikke om du er bortreist i dag jeg, det kan være meg som har blitt all kozy og mjuk på mine gamle dager, men etter en kjapp gjennomgang av tråden her - som forøvrig er en presentasjonstråd:

Jeg er litt usikker på om disse gode rådene deres om nettetikette har noen særlig god pedagogisk verdi.

Det er tydeligvis mange måter å presentere seg på :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...