Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge


FranskDogge

Recommended Posts

Det hører vel til sjeldenhentene at noen bruker sin egen presentasjonstråd til å diskutere/slenge dritt om et annet forum og/eller dets Webmaster og brukere.

Det var nok sånn det startet for ellers hadde du helt sikkert kun blitt møtt med Velkommen inn på Hundesonen o.l. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

0k, er det noe jeg skal ta meg nær av? Jeg har ikke bedt om å ha dere inn i tråden her engang, dere har kommet frivillig inn for å lage en dårlig stemning. Har jeg bedt dere komme inn å snakke på denne måten? Jeg kan lage dårlig stemning tilbake igjen, men da vet jeg hvordan det ender.

Neida. Du har ikke bedt noen om å komme inn i tråden her, men du har opprettet den og av eget initiativ snakket om et annet forum og enkeltpersoner i den sammenheng. Dette er et diskusjonsforum - folk svarer gjerne når de har noe de vil si.

Fint at du ikke "lager dårlig stemning tilbake" som du kalte det.

Hjertelig velkommen til hundesonen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0k, er det noe jeg skal ta meg nær av?

Nei, men kanskje du skal ta det til deg?

Jeg kan lage dårlig stemning tilbake igjen, men da vet jeg hvordan det ender.

Dårlig stemning har du vel fint greid å lage helt på egen hånd, unge mann :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst FranskDogge, er du i konstant trollmodus grunnet personlig underholdningsverdi, eller er du villig til å gi dette forumet og dets brukere en fair sjanse?

I tilfelle sistnevnte, velkommen skal du være, og legg gjerne ut bilder av hunden eller start egen min hund tråd :)

Noen tips som ny bruker av hundesonen:

- Rull inn lange pigger og angrep er ikke beste forsvar. Husk at du ikke har noen forhistorie i dette forumet, ingen er i utgangspunktet ute etter å "ta deg"!

- Saklige argumenter som kan underbygges kommer alltid lengre i en diskusjon enn "fordi jeg vet det".

(Fordi)

- Hvis man gang på gang blir arrestert for å ha uttalt seg bastand på feilaktig grunnlag, svekker man sin egen troverdighet, og man kan bli ansett som en lite interessant diskusjonsdeltager, og det kan bli ganske kjedelig for en selv...

- Å starte et innlegg med diverse varianter av "du har ikke peiling" er unødvendig, uhøflig og lite konstruktivt (spesielt hvis man ikke kan underbygge egen "peiling").

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenlignet forumene.. og slang ikke dritt om det andre, men heller sa sannheten om hvordan det blir styrt. Det eneste jeg har påstått her inne er at hunder som spiser gress kan gjøre det av stress og tom mage. Det er sannheten, om noen ikke tror meg så er det langt ifra mitt problem. Jeg gidder ikke bruke tid på å overbevise. Dere får google opp svaret selv, søk på engelsk om dere ikke finner noe norsk. Jeg tar meg ikke nær av at dere ikke tror meg i debattene og jeg kommer heller ikke til å løfte en finger for å få tak i mer info om det.

Hanna: Vet ikke hva du mener, jeg har ikke trollet noe her inne. Dokumentasjon er ikke noe for meg.. Takk for rådene, du skulle sendt dem til flere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke bruke tid på å overbevise. Dere får google opp svaret selv, søk på engelsk om dere ikke finner noe norsk. Jeg tar meg ikke nær av at dere ikke tror meg i debattene og jeg kommer heller ikke til å løfte en finger for å få tak i mer info om det.

Hanna: Vet ikke hva du mener, jeg har ikke trollet noe her inne. Dokumentasjon er ikke noe for meg.. Takk for rådene, du skulle sendt dem til flere i denne tråden.

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette.

Det er vel antagelig her du har din største utfordring som nettdebattant og i livet forøvrig. :lol:

Jeg kommer ikke til å løfte en finger for å underbygge den påstanden, du får google selv, så finner du masser av dokumentasjon, hovedtyngden på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har påstått her inne er at hunder som spiser gress kan gjøre det av stress og tom mage. Det er sannheten, om noen ikke tror meg så er det langt ifra mitt problem. Jeg gidder ikke bruke tid på å overbevise. Dere får google opp svaret selv, søk på engelsk om dere ikke finner noe norsk. Jeg tar meg ikke nær av at dere ikke tror meg i debattene og jeg kommer heller ikke til å løfte en finger for å få tak i mer info om det.

Med den tonen du legger til grunn, og måten du "argumenterer" på, så er det neppe veldig mange oppegående mennesker som tar deg seriøst. Når så kunnskapen din viser seg å stamme fra Youtubeklipp, så faller din troverdighet sammen som et korthus i orkan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenlignet forumene.. og slang ikke dritt om det andre, men heller sa sannheten om hvordan det blir styrt. Det eneste jeg har påstått her inne er at hunder som spiser gress kan gjøre det av stress og tom mage. Det er sannheten, om noen ikke tror meg så er det langt ifra mitt problem. Jeg gidder ikke bruke tid på å overbevise. Dere får google opp svaret selv, søk på engelsk om dere ikke finner noe norsk. Jeg tar meg ikke nær av at dere ikke tror meg i debattene og jeg kommer heller ikke til å løfte en finger for å få tak i mer info om det.

Hanna: Vet ikke hva du mener, jeg har ikke trollet noe her inne. Dokumentasjon er ikke noe for meg.. Takk for rådene, du skulle sendt dem til flere i denne tråden.

Nei vel, men da er det nok mange her som ikke vil komme til å kaste bort tiden sin på å diskutere med deg i trådene heller. Det er noe med å sette ting litt i perspektiv når ganske mange prøver å gi deg litt tilbakemeldinger på din framtoning her på forumet og det høres ut som om det kan ha vært noe i den retning på det andre frumet også på bakgrunn av hvordan du legger fram stemningen som var der. Det virker som om at det er alle andre som må gå i seg selv, og ikke den ene personen som tilsynelatende har en utfordring med å kommunisere med majoriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit. Såvidt jeg husker så starta jeg "karrieren" her på sonen med å være ganske tøff i trynet ang en bur-debatt. Det kom det lite godt av og sånn generelt har jeg funnet ut at det er utrolig mange trivlige folk her inne. Håper du kan legge av deg tøff-i-trynet-tonen og komme litt ned på jorda til oss andre.

Personlig synes jeg ikke at det holder å delta, jeg synes man skal kunne delta positivt på et nettforum. Ellers kommer det vel ikke så mye ut av det. Om du ikke bryr deg om det du skriver blir tatt for god fisk eller ikke forstår jeg ikke greia med å skrive på debattforum - da holder det vel å lese. For min del synes jeg det er kjekt om noen kan dra nytte av det jeg skriver, hadde alle alltid sagt jeg tok feil eller ikke trodde på meg (en som alltid kommer med påstander men nekter å si noe om hvor han har de fra mister fort kredibiliteten) så hadde jeg heller satt meg for å lese. Det er ingen vits i å skrive sine meninger om ingen tror på deg noen gang fordi all troverdighet allerede er blitt borte i en overdreven stor tro på seg selv og uten plan om å lytte til noen andre enn seg selv. Sånn helt generelt, selvsagt.

Om du tror vi er slemme hele gjengen så må du gjerne ta en tur innom uptonogood igjen og se at hun kun får hyggelige hilsner, selv fra meg.

Det er så innmari mye kjekkere på forum om alle kan være litt ydmyke, dele sin kunnskap men også fortelle hvorfor man mener ditten og datten og hvor man har det fra.

Når det er sagt har jeg også lest tråden du ble kastet ut i fra og forstår absolutt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Canis galskapen" er vel grei nok? Det handler vel mest om å respektere regelverket for de foraene man deltar i? At noen ekskluderes fra et fora er nødvendigvis ikke noen berikelse for andre fora. Tror jeg.

Canis i seg selv er greit nok. Klikker trening og positivitet er fint det, og det er ikke det jeg har noe i mot, forumet derimot er en helt annen sak.. Og det er forumet jeg tenker på når jeg skriver Canis galskapen.

Og jeg kan ikke forstå at det skal være et problem og henge ut webmaster fra canis når han går forran med et dårlig eksempel og henger ut enkeltpersoner på forumet, tom med en liker knapp, for så og moderere vekk klager etterpå og ta vare på alle som er enig med hans avgjørelse. Og til tross for mange negative reaksjoner på hans eget innlegg med uthengelsen har han ikke moderert vekk det i ettertid.. At de har tatt avgjørelsen om utestengig er en ting, men det er helt feil måte og gjøre det slik.

Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med og være så kritisk her, det er da vel mange her inne som er i overkant bastant av og til, kanskje også meg, men da har man jo en del valg. Man kan velge og ikke diskutere med den enkelte personen, man kan la vær og bry seg med tråder startet av denne personen eller man kan tilkalle en moderator. Utover det så setter jeg personlig pris på at det er litt forskjellige karakterer her inne, man får mange forskjellige meninger og kanskje man opplever litt humor også, og det er ikke meg imot vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med og være så kritisk her, det er da vel mange her inne som er i overkant bastant av og til,

Og de du snakker om har problemer med å dokumetrere sine påstander? Om de en av de som har vært her siden begynnelsen / minst etpar tre år så skal jeg love deg at de har dokumentert jevnlig, og følger man litt med lærer man fort hvem som virkelig har peil på ditt eller datt, og kanskje begge deler også. Det er enkelte her inne jeg aldri betviler påstandene til innen "dens" felt, nettopp fordi de har dokumentert kunnskapen/påstandene sine, og de er mer enn villige til å lære fra seg. De repeterer omatt og omatt de mest elementære ting til de som lurer, forklarer slik at man forstår (dropper fagspråk), viser eksempler på egne hunder osv osv.

FD er laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra å komme i den kategorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de du snakker om har problemer med å dokumetrere sine påstander? Om de en av de som har vært her siden begynnelsen / minst etpar tre år så skal jeg love deg at de har dokumentert jevnlig, og følger man litt med lærer man fort hvem som virkelig har peil på ditt eller datt, og kanskje begge deler også. Det er enkelte her inne jeg aldri betviler påstandene til innen "dens" felt, nettopp fordi de har dokumentert kunnskapen/påstandene sine, og de er mer enn villige til å lære fra seg. De repeterer omatt og omatt de mest elementære ting til de som lurer, forklarer slik at man forstår (dropper fagspråk), viser eksempler på egne hunder osv osv.

FD er laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra å komme i den kategorien...

Det er masse flinke folk her inne, uten tvil. Og ja, mange er flinke til og dokumentere sine påstander osv, men ikke alle og/eller ikke alltid. Men det er litt av hvert annet også. Både folk som ikke dokumenterer og folk som er bastante og innimellom ufine. Jeg synes bare det er litt her som sikker alle andre plasser at det kommer an på hvem som er det, ift hvordan reaksjoner det kommer fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse flinke folk her inne, uten tvil. Og ja, mange er flinke til og dokumentere sine påstander osv, men ikke alle og/eller ikke alltid. Men det er litt av hvert annet også. Både folk som ikke dokumenterer og folk som er bastante og innimellom ufine. Jeg synes bare det er litt her som sikker alle andre plasser at det kommer an på hvem som er det, ift hvordan reaksjoner det kommer fra folk.

Vel, når "noen" presterer å fortelle alle her inne hvor håpløse vi er når det kommer til diverse ting så har "noen" kanskje seg selv å takke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når "noen" presterer å fortelle alle her inne hvor håpløse vi er når det kommer til diverse ting så har "noen" kanskje seg selv å takke? :)

Antageligvis, men det er ikke helt det jeg tenker på da. Da har jo denne 'noen' gått til angrep først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse flinke folk her inne, uten tvil. Og ja, mange er flinke til og dokumentere sine påstander osv, men ikke alle og/eller ikke alltid. Men det er litt av hvert annet også. Både folk som ikke dokumenterer og folk som er bastante og innimellom ufine. Jeg synes bare det er litt her som sikker alle andre plasser at det kommer an på hvem som er det, ift hvordan reaksjoner det kommer fra folk.

Det å være ufin og det å være bastant er to forskjellige ting og henger ikke alltid sammen.

Å være bastant i sin mening, enten den er "rett eller gal" er en sak, men å være bastant i en påstand/faktasak uten å i det hele tatt ville dokumentere det er noe helt annet. Og den siste kategorien der tror jeg ikke du finner mange av her på sonen, nei.

Vis meg den nye som har kommet inn og vært påståelig og nektet å dokumentere påstanden sin du, gjerne på PM. Vis meg den som har lengre fartstid som er påståelig og ikke har dokumentert påstanden sin en eller annnen gang ila sin tid på sonen, gjerne på PM.

JA, det er forskjellsbehandling på sonen, akkurat som i den vide verden, men jeg vil påstå at det er "gyldig grunn" til det i tilfeller relatert til påstand/dokumentering. I andre tilfeller er det ingen gode grunner for det, det bare er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det dukker opp noe så kan jeg gjerne sende deg en PM, men jeg gidder ikke lete, det er ikke så viktig for meg hverken den ene eller andre veien, jeg bare synes enkelte er litt snar til og se andre sine feil og ikke så interessert i og se sine egne ;)

Og hva forskjellsbehandling gjelder så synes ikke jeg for min del at det er greit uansett. Alle her inne kjenner ikke alle, så fordi om du eller andre vet hva denne personen sitter inne med så trenger ikke vi andre og vite det :) Men som sagt, det er ikke så nøye, jeg synes bare at det burde gå alle veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det dukker opp noe så kan jeg gjerne sende deg en PM, men jeg gidder ikke lete, det er ikke så viktig for meg hverken den ene eller andre veien, jeg bare synes enkelte er litt snar til og se andre sine feil og ikke så interessert i og se sine egne ;)

Og hva forskjellsbehandling gjelder så synes ikke jeg for min del at det er greit uansett. Alle her inne kjenner ikke alle, så fordi om du eller andre vet hva denne personen sitter inne med så trenger ikke vi andre og vite det :) Men som sagt, det er ikke så nøye, jeg synes bare at det burde gå alle veier.

Hvis du har lagt så godt merke til forskjellsbehandlingen må du jo kunne gi et eksempel uten å lete?

Jeg kjenner kun tre pers her inne jeg,; Gullulven, Line og Raksa, og er bekjent med to-tre til, og har møtt ytterlige en håndfull. Men jeg har likefullt lest det meste på sonen og kjenner folk gjennom deres postinger MED dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ikke hårsår og jeg sier ikke at det plager meg stort, så nei jeg sitter ikke og noterer når og i hvilken tråd osv. Synes jeg det blir for mye så lar jeg heller bare være og skrive mer der :)

Nei, jeg sa ikke at du kjenner så mange heller, det var du selv som sa at du kjenner enkelte på hva de har skrevet tidligere osv, det gjør feks ikke jeg. Og da spiller det vell liten rolle om du eller andre vet hva de er god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han kan styre seg litt om jeg tråkket venninnene hans på tærne. Han med schäferhunden i tråden ble utestengt fordi han protesterte.

Er det mange ifra Canis som er medlem her?

AHH... godt å se at det er liv i deg. Trodde du døde av den sex tråden, jeg:).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men jeg har likefullt lest det meste på sonen og kjenner folk gjennom deres postinger MED dokumentasjon.

Hvem om noen er det som dokumenterer alt de poster? Nå ble jeg virkelig nysgjerrig her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva forskjellsbehandling gjelder så synes ikke jeg for min del at det er greit uansett. Alle her inne kjenner ikke alle, så fordi om du eller andre vet hva denne personen sitter inne med så trenger ikke vi andre og vite det :) Men som sagt, det er ikke så nøye, jeg synes bare at det burde gå alle veier.

Det spiller jo ingen rolle hvem som kjenner hvem - det er HVA vedkommende skriver som er viktig, er det ikke? Og har man en minium av evne til å vurdere det som skrives, så er det ikke så vanskelig å forstå hvem som VET hva de snakker om, og hvem som bare farer med vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...