Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge


FranskDogge

Recommended Posts

Altså, jeg er ikke hårsår og jeg sier ikke at det plager meg stort, så nei jeg sitter ikke og noterer når og i hvilken tråd osv. Synes jeg det blir for mye så lar jeg heller bare være og skrive mer der :)

Nei, jeg sa ikke at du kjenner så mange heller, det var du selv som sa at du kjenner enkelte på hva de har skrevet tidligere osv, det gjør feks ikke jeg. Og da spiller det vell liten rolle om du eller andre vet hva de er god for.

:icon_confused:

Da blir det igjen en påstand uten dokumentasjon... god dag mann økseskaft liksom. For når du sier at "enkelte er like påståelige osv osv og ikke får pes" så er det jo nettopp fordi de HAR dokumentert tidligere? Det ER faktisk hold i det de sier.

Snusken: jeg har da aldri sagt at noen alltid dokumenterer hver eneste post?? Men at de som har faste bestemte meninger/holdninger til ting, som feks Lotta ang bur, 2ne ang mentalitet og øyesykdommer, jeg ang fôring, JeanetteH/Carina ang trening/konkurranse, SFX ang utstillinsregler, Argyros ang genetisk mangfold/gentiske flaskehalser og mange mange flere har veldokumentert seg uten tvil. Svj husker hadde du og jeg en diskusjon hvor du ikke kunne komme med en eneste dokumentasjon, og avblåste mine og andres, helt ærlig uten å lese det engang tror jeg. Samme med den berømte spordiskusjonen din, andre dokumenterte, men ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Guest vivere
Canis i seg selv er greit nok. Klikker trening og positivitet er fint det, og det er ikke det jeg har noe i mot, forumet derimot er en helt annen sak.. Og det er forumet jeg tenker på når jeg skriver Canis galskapen.
Canis er vel på mange måter ikke ulikt andre fora, sonen inkludert?
Og jeg kan ikke forstå at det skal være et problem og henge ut webmaster fra canis når han går forran med et dårlig eksempel og henger ut enkeltpersoner på forumet, tom med en liker knapp, for så og moderere vekk klager etterpå og ta vare på alle som er enig med hans avgjørelse. Og til tross for mange negative reaksjoner på hans eget innlegg med uthengelsen har han ikke moderert vekk det i ettertid.. At de har tatt avgjørelsen om utestengig er en ting, men det er helt feil måte og gjøre det slik.
Nå er det vel slik at folk som utestenges fra et forum har fått skriftlige advarsler tidligere? Det er vel også slik at før noen får advarsler har webmaster fått klager fra andre forumdeltakere på den som saken gjelder. At noen som tilsynelatende liker "æksjon" i form av barnehagens "tiss, promp og bæsj"-innlegg protesterer når likesinnede "får permisjon" er ikke uventet, - at de starter egne "protest-tråder" i stedet for å ta det opp med webmaster er heller ikke uventet, men ikke får du meg til å tro at disse er blant flertallet av forumets deltakere som helst liker å diskutere hund.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller jo ingen rolle hvem som kjenner hvem - det er HVA vedkommende skriver som er viktig, er det ikke? Og har man en minium av evne til å vurdere det som skrives, så er det ikke så vanskelig å forstå hvem som VET hva de snakker om, og hvem som bare farer med vås.

Selvfølgelig, og jeg mente ikke at tulip eller noen andre her kjenner alle eller noen for den del. Jeg skrev kjenner fordi det var det ordet hun selv brukte, selv om det er snakk om og kjenne dem, som i hva de skriver, ikke hvem de er som person ellers. Jeg 'kjenner' aldeles ikke skrivemåten til alle her inne så da hjelper det ikke, meg iallefall, at noen kjenner dem og tar det de sier for god fisk uten dokumentasjon, my point. Men det er ikke noe jeg trenger og diskutere videre for jeg ser ikke på det som et stort problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis er vel på mange måter ikke ulikt andre fora, sonen inkludert? Nå er det vel slik at folk som utestenges fra et forum både har fått skriftlige advarsler tidligere? Det er vel også slik at før noen får advarsler har webmaster fått klager fra andre forumdeltakere på den som saken gjelder. At noen som tilsynelatende liker "æksjon" i form av barnehagens "tiss, promp og bæsj"-innlegg protesterer når likesinnede "får permisjon" er ikke uventet, - at de starter egne "protest-tråder" i stedet for å ta det opp med webmaster er heller ikke uventet, men ikke får du meg til å tro at disse er blant flertallet av forumets deltakere som helst liker å diskutere hund.

Nå har jeg bare vært innom 4 forskjellige fora, men mitt inntrykk er at canis er verre enn de jeg har vært borti. Men selvfølgelig, det er mitt inntrykk, ingen fasit. :)

? Som jeg sa, utestengelsen i seg selv er ikke et problem. Uthengingen derimot synes jeg er det. Det står vell i forumreglene regner jeg med, og det er vell kun den det gjelder som har behov for og vite det, eller? Om det er noen andre som har noe med det så er kanskje det også greit, men da kan det taes på PM. Når man da i tilegg har med liker-knappen så blir det enda værre, og enda litt værre igjen når uenige innlegg moderes bort under en lav sko, mens alle som er enige får stå, uansett hva de skriver i postene sine. Det er godt mulig det har vært ufin oppførsel, men moderator/webmaster bør uansett ikke synke like lavt eller lavere. Da bør de heller bare blokkere brukeren og bli ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Snusken: Svj husker hadde du og jeg en diskusjon hvor du ikke kunne komme med en eneste dokumentasjon, og avblåste mine og andres, helt ærlig uten å lese det engang tror jeg. Samme med den berømte spordiskusjonen din, andre dokumenterte, men ikke du.

Hvem diskusjon hinter du til, kjør på så skal jeg dokumentere jeg. Hva angår spordiskusjonen står jeg for akkurat det samme den dag i dag, Anerkjente internasjonale metoder som i den diskusjonen ble avvist av tradisjonelle Nordiske NBF'ere fordi jeg selv aldri har konkurert på høyt nivå. Forstå det den som kan når jeg snakket om en velbrukt og anerkjent metode i konkuranse såvel som tjeneste. Bedre kan det ikke dokumenteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_confused:

Da blir det igjen en påstand uten dokumentasjon... god dag mann økseskaft liksom. For når du sier at "enkelte er like påståelige osv osv og ikke får pes" så er det jo nettopp fordi de HAR dokumentert tidligere? Det ER faktisk hold i det de sier.

Snusken: jeg har da aldri sagt at noen alltid dokumenterer hver eneste post?? Men at de som har faste bestemte meninger/holdninger til ting, som feks Lotta ang bur, 2ne ang mentalitet og øyesykdommer, jeg ang fôring, JeanetteH/Carina ang trening/konkurranse, SFX ang utstillinsregler, Argyros ang genetisk mangfold/gentiske flaskehalser og mange mange flere har veldokumentert seg uten tvil. Svj husker hadde du og jeg en diskusjon hvor du ikke kunne komme med en eneste dokumentasjon, og avblåste mine og andres, helt ærlig uten å lese det engang tror jeg. Samme med den berømte spordiskusjonen din, andre dokumenterte, men ikke du.

Mitt innlegg var egentlig ikke ment som et bidrag til diskusjonen i det hele tatt, men heller bare en påminner til at man kan jo kanskje se litt på seg selv enkelte ganger :) Det synes iallefall jeg er greit, for jeg er nok langt fra perfekt, men i det minste så er jeg klar over det da.

Har de dokumentert det tidligere i tråden så har de jo dokumentert så det faller vell litt utom det og ikke dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem diskusjon hinter du til, kjør på så skal jeg dokumentere jeg. Hva angår spordiskusjonen står jeg for akkurat det samme den dag i dag, Anerkjente internasjonale metoder som i den diskusjonen ble avvist av tradisjonelle Nordiske NBF'ere fordi jeg selv aldri har konkurert på høyt nivå. Forstå det den som kan når jeg snakket om en velbrukt og anerkjent metode i konkuranse såvel som tjeneste. Bedre kan det ikke dokumenteres.

Men du vet Snusken - det holder ikke at du bare sier det og påstår det - du må også kunne dokumentere det, men det greide du vel ikke den gangen om jeg husker rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
? Som jeg sa, utestengelsen i seg selv er ikke et problem. Uthengingen derimot synes jeg er det.
Nå har jeg ikke fulgt med så nøye, men om jeg ikke minns feil skrev webmaster at xx var utestengt fra forumet. Hverken mer eller mindre? Morsommere blir det når webmaster ikke skriver om andre utestengninger og et totalt fremmed nick starter en ny tråd med beskjed om at nå er yy utestengt. Den tråden ble visstnok ganske raskt fjernet? Så hvordan webmaster ønsker å forholde seg er ganske så likegyldig dersom noen ønsker å kverulere på avgjørelsen.

At innlegg modereres eller evt fjernes fra en diskusjon er vel heller ikke noe som er spesifikt for Canis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men du vet Snusken - det holder ikke at du bare sier det og påstår det - du må også kunne dokumentere det, men det greide du vel ikke den gangen om jeg husker rett?

Og hvordan mener du jeg skal dokumentere det, samle underskrifter? Det får bli opp til hver enkelt å få huet opp av sanda og evne å se andre måter å gjøre ting på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Så jeg må dokumentere i begynnelsen for å bli trodd senere i tid? Det kommer jeg ikke til å gjøre, det har jeg heller aldri gjort på andre forum jeg har deltatt i. Jeg dokumenterer ikke påstander for å bli trodd her inne. Jeg har deltatt i mer enn 1 mnd på forum så skal jeg plutselig begynne å dokumentere? Dere som dokumenterte til å begynne med og som ikke lenger dokumenterer fordi dere "har hatt rett", jeg kommer ikke til å tro på dere for jeg var ikke aktiv her inne den gang dere drev å dokumenterte, så på tide at alle legger fram en rapport og konklusjon i hvert svar innlegg... Da skal jeg vurdere om jeg gjør det.

Jeg synes erfaringen er viktigere enn dokumentasjonen til en forsker ifra England, eller hvor som helst i verden.. Det jeg skrev om stress og gress, at de kan stresse når de spiser gress er av erfaringen min fordi jeg har lest av hunden når før den har gjort det og mens den gjør det, jeg har lest det også at de kan stresse... Men tom mage er også riktig, jeg glemte jo å legge inn tom mage i det første innlegget, men det er likevel skrevet i ett innlegg lenger nede. SKal du ha dokumentasjonen så kan du google de ordene jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev om stress og gress, at de kan stresse når de spiser gress er av erfaringen min fordi jeg har lest av hunden når før den har gjort det og mens den gjør det, jeg har lest det også at de kan stresse... Men tom mage er også riktig, jeg glemte jo å legge inn tom mage i det første innlegget, men det er likevel skrevet i ett innlegg lenger nede. SKal du ha dokumentasjonen så kan du google de ordene jeg skrev.

DER var det noe viktig, FranskDogge! :)

Istedet for å skrive for eksempel "hunder stresser når de gresser" så kan du formulere deg i den duren slik som du gjorde i sitatet her, nemlig stilen: "jeg har observert at min hund viser tegn på stress når den gresser". Det første jeg skrev er formulert som en påstand som burde ha bunn i fakta (noe som dermed oftest er dokumentert) og det andre baserer seg på en personlig vurdering. Kjempestor forskjell! ;)

Det er også forskjell på kilde. At noen har lest ett-eller-annet på nett, betyr ikke at det er mer troverdig av den grunn. Folk flest er kildekritisk, heldigvis. Derfor ønsker de fleste å selv undersøke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_confused:

Da blir det igjen en påstand uten dokumentasjon... god dag mann økseskaft liksom. For når du sier at "enkelte er like påståelige osv osv og ikke får pes" så er det jo nettopp fordi de HAR dokumentert tidligere? Det ER faktisk hold i det de sier.

Snusken: jeg har da aldri sagt at noen alltid dokumenterer hver eneste post?? Men at de som har faste bestemte meninger/holdninger til ting, som feks Lotta ang bur, 2ne ang mentalitet og øyesykdommer, jeg ang fôring, JeanetteH/Carina ang trening/konkurranse, SFX ang utstillinsregler, Argyros ang genetisk mangfold/gentiske flaskehalser og mange mange flere har veldokumentert seg uten tvil. Svj husker hadde du og jeg en diskusjon hvor du ikke kunne komme med en eneste dokumentasjon, og avblåste mine og andres, helt ærlig uten å lese det engang tror jeg. Samme med den berømte spordiskusjonen din, andre dokumenterte, men ikke du.

Enig. Man kan ikke bare komme inn i et forum og forvente at folk tror deg uten å jobbe for det. Dessuten handler det ikke nødvendigvis, for meg, om å dokumentere der og da. Det handler om at ber man om "dokumentasjon" (jeg misliker ordet, kildehenvisning er kanskje bedre) så får man det faktisk.

Dessuten høres det plutselig ut som om det å dokumentere er noe man må gjøre fordi man er under mistanke for å lyve. Noen er kanskje skeptiske og ber om dokumentasjon av den grunn. For min del handler det som oftest om at jeg faktisk er nysgjerrig og vil vite hvem som mener det og det - så jeg kan lese mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med uthengingen av det andre forumet så kan jeg ikke se noe galt i det. Jeg hang det egentlig ikke ut på noen måte. Det er kanskje lurt å opplyse folk om hvordan det styres der inne. Det er ikke bare meg som blir hengt ut i tråder av webmaster heller. Den tråden det gjelder er ikke som den var, den er manipulert av webmaster og om jeg går inn i den nå etter at han har redigert den så kan jeg se at dere har "rett" i at jeg forjener å bli kastet ut.

Til info så var det ikke meg som startet personangrep i den tråden.

Vivere hva mener du med den tråden du snakker om? At noen startet en tråd og sa noen var "kicket"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*random*

Kan du fortelle meg motivasjonen din for å melde deg inn her?

Du vet at når man er ny et sted, pleier man ofte å være litt tilbakeholden til å begynne med. På den måten finner man litt ut av hvor man selv passer inn i miljøet, hva man kan bidra med og ikke minst hva man kan lære. Man finner også ut hvordan man på best mulig måte kan få andre engasjert i det man lurer på, slik at man får best mulig svar, man finner ut hvordan man kan fremme sine synspunkter, slik at andre kanskje gidder å bry seg litt om hva man mener (særlig hvis det er noe man brenner for), man finner ut om og hvordan det er rom for litt humor. Slik tilpasser man seg et nytt miljø og etterhvert kan man jo se om man kan få miljøet til å tilpasse seg egne behov for endring, hvis man syns det er nødvendig. Vel, noe sånt forventes av nye medlemmer i de fleste små og store samfunn (også nettsamfunn), ikke minst pleier de fleste å forvente det av seg selv.

Mitt spørsmål er tuftet på et inntrykk av at du kanskje har andre motiv enn det som er rimelig å forvente av et nytt medlem, siden du fremstår som en til de grader lite trivelig bidragsyter her inne. Kanskje jeg tar feil og har misforstått hva du prøver å formidle. Da hadde det vært fint om du klargjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER var det noe viktig, FranskDogge! :)

Istedet for å skrive for eksempel "hunder stresser når de gresser" så kan du formulere deg i den duren slik som du gjorde i sitatet her, nemlig stilen: "jeg har observert at min hund viser tegn på stress når den gresser". Det første jeg skrev er formulert som en påstand som burde ha bunn i fakta (noe som dermed oftest er dokumentert) og det andre baserer seg på en personlig vurdering. Kjempestor forskjell! ;)

Ja men det er vel ikke en gyldig dokumentasjon til de her inne. Min tar gress hvis jeg kjefter på henne for å spise opp pinner osv, så går ho rett til gresset, hun er forvirret mens ho gjør det. Ho blir mer stresset av "kjeft" fordi ho ble mishandlet på en kennel. Inne også om jeg sier ho må roe seg ned så starter ho med engang å gnage for harde livet å gnage på ett kraftbein.. Ho må gnage eller spise noe når ho stresser. Gress, pinner og bein er favoritt i stressøyeblikkene.

Jeg har lest at de kan spise gress av å stresse.. Min er mest at ho må ta noe i munnen om stresset går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med uthengingen av det andre forumet så kan jeg ikke se noe galt i det. Jeg hang det egentlig ikke ut på noen måte. Det er kanskje lurt å opplyse folk om hvordan det styres der inne. Det er ikke bare meg som blir hengt ut i tråder av webmaster heller. Den tråden det gjelder er ikke som den var, den er manipulert av webmaster og om jeg går inn i den nå etter at han har redigert den så kan jeg se at dere har "rett" i at jeg forjener å bli kastet ut.

Til info så var det ikke meg som startet personangrep i den tråden.

Vivere hva mener du med den tråden du snakker om? At noen startet en tråd og sa noen var "kicket"?

Første utheving: du var utrolig vulgær, upassende og usaklig i den tråden. Det er som mange har nevnt et hundeforum, ikke et sexforum. Jeg synes mange av innleggene dine alene kvalifiserer til utestengelse - for det er vel ingen moderator som har redigert det du skrev antar jeg. Og for ordens skyld så er jeg langt fra de mest pripne, jeg bare synes ikke det er rett forum å snakke sånn på.

Andre utheving: "Han slo først"-mentaliteten er sånt som unger driver med. Om jeg stjeler noe av deg betyr ikke det at det er noe mer lovlig om du stjeler noe av meg. Om noen stjeler av deg så melder du det så noen gjør noe med det. Du tar ikke loven i egne hender. Satt på spissen, men du ser samme logikken.

Ja men det er vel ikke en gyldig dokumentasjon til de her inne. Min tar gress hvis jeg kjefter på henne for å spise opp pinner osv, så går ho rett til gresset, hun er forvirret mens ho gjør det. Ho blir mer stresset av "kjeft" fordi ho ble mishandlet på en kennel. Inne også om jeg sier ho må roe seg ned så starter ho med engang å gnage for harde livet å gnage på ett kraftbein.. Ho må gnage eller spise noe når ho stresser. Gress, pinner og bein er favoritt i stressøyeblikkene.

Jeg har lest at de kan spise gress av å stresse.. Min er mest at ho må ta noe i munnen om stresset går for langt.

Selvsagt er det gyldig. Du trenger ikke dokumentere dine egne erfaringer. Påstander som blir presentert som fakta uten informasjon om at det er DIN mening eller DIN erfaring må dokumenteres. Er du bare vanskelig nå eller forstår du faktisk ikke forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det. Det er ikke relevant i f t denne tråden.

Kunne du ikke funnet ut det før du skrev da? Tenk neste gang du poster da, så du ikke poster det i feil tråd igjen.

Soelvd, jeg har ikke noen interesse av å svare på ting du påstår der du ikke vet noenting om. Når en person har personangrepet meg i vær tråd på det forumet så skal jeg ha rett til å ta igjen. Han blir ikke utestengt uansett hvordan han personangreper, fordi webmaster der inne stenger ikke ute noen etter hvilke regler de bryter men heller hvilket syn han har på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Kunne du ikke funnet ut det før du skrev da? Tenk neste gang du poster da, så du ikke poster det i feil tråd igjen.
Det var riktig postet i f t Malamuten sitt innlegg, men ikke relevant for tråden, om du skjønner?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg motivasjonen din for å melde deg inn her?

Du vet at når man er ny et sted, pleier man ofte å være litt tilbakeholden til å begynne med. På den måten finner man litt ut av hvor man selv passer inn i miljøet, hva man kan bidra med og ikke minst hva man kan lære. Man finner også ut hvordan man på best mulig måte kan få andre engasjert i det man lurer på, slik at man får best mulig svar, man finner ut hvordan man kan fremme sine synspunkter, slik at andre kanskje gidder å bry seg litt om hva man mener (særlig hvis det er noe man brenner for), man finner ut om og hvordan det er rom for litt humor. Slik tilpasser man seg et nytt miljø og etterhvert kan man jo se om man kan få miljøet til å tilpasse seg egne behov for endring, hvis man syns det er nødvendig. Vel, noe sånt forventes av nye medlemmer i de fleste små og store samfunn (også nettsamfunn), ikke minst pleier de fleste å forvente det av seg selv.

Mitt spørsmål er tuftet på et inntrykk av at du kanskje har andre motiv enn det som er rimelig å forvente av et nytt medlem, siden du fremstår som en til de grader lite trivelig bidragsyter her inne. Kanskje jeg tar feil og har misforstått hva du prøver å formidle. Da hadde det vært fint om du klargjorde dette.

Jeg hadde ingen planer om å starte noe nytt. Jeg ble medlem her i sommer men jeg har aldri vært aktiv pga. det var for vanskelig å finne frem. Grunnen til at jeg ble medlem var fordi jeg ville finne ett annet forum, men det ble det ikke noe av pga. det var for innviklet. Det er bare nå jeg er aktiv og lagde derfor en presentasjonstråd. Jeg trodde det var det dere ville at folk skulle gjøre da de ble medlem.

Jeg var ikke tilbakeholden på det andre forumet jeg var på. Folk var frekke og tok meg ikke imot til å begynne med, akkuratt som her... Etterhvert var det hvertfall noen som tok meg bedre imot enn andre. Jeg kommer til å være samme person her inne, jeg ser ikke noe galt i det, så at jeg skal starte med å være mild i tonen ser jeg ikke noen poeng med om det så skal komme andre boller i fremtiden. Jeg mener folk kan være seg selv ifra begynnelsen. Liker dere bedre at folk kommer inn som en person også forandrer seg i løpet av 1 mnd, eller vil dere at nye medlemmer er som de er igjennom hele oppholdet uansett hvilken "status" de har i dette greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helt ærlig talt hvorfor det skal være så vanskelig å bare tja, lære videre det du forteller ved å vise dokumentasjon på det? Er ytterst få av soniser som tar noe seriøst når "hvemsomhelst" kan skrive hva som helst her inne. Enkelt og greit grunnen til at vi vil ha dokumentasjon. Regner med de fleste her inne vil det beste for hundene sine, da vil vi jo se at noen med erfaring med emnet, kanskje har forsket på dette osv har skrevet om det.

Ellers kan jo man skrive hva man vil og "alle MÅ" ta det for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helt ærlig talt hvorfor det skal være så vanskelig å bare tja, lære videre det du forteller ved å vise dokumentasjon på det? Er ytterst få av soniser som tar noe seriøst når "hvemsomhelst" kan skrive hva som helst her inne. Enkelt og greit grunnen til at vi vil ha dokumentasjon. Regner med de fleste her inne vil det beste for hundene sine, da vil vi jo se at noen med erfaring med emnet, kanskje har forsket på dette osv har skrevet om det.

Ellers kan jo man skrive hva man vil og "alle MÅ" ta det for god fisk.

De har jo selv sagt: Dokumenter i begynnelsen for å bli trodd, så trenger du ikke etterhvert.

Jeg er ikke ute etter å bli trodd på noe her inne. Folk kan ta det jeg sier til seg om de vil eller la være. Jeg er ikke kommet inn for å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
De har jo selv sagt: Dokumenter i begynnelsen for å bli trodd, så trenger du ikke etterhvert.

Jeg er ikke ute etter å bli trodd på noe her inne. Folk kan ta det jeg sier til seg om de vil eller la være. Jeg er ikke kommet inn for å lyve.

Jeg tror du har misforstått litt. Dokumentasjon eller kildehenvisning må du regne med å bli spurt etter, - eller helst noe som du selv bør vise til uansett hvor lenge du har vært på et forum. F eks når du skriver at hunder spiser gress p g a stress. Faktum er vel at ingen vet hvorfor hunder spiser gress, og om det finns troverdige kilder som bekrefter at det er sånn som du fremstiller det er, så er det selvfølgelig interessant for flere som vil vite mer. At du mener at din hund spiser gress eller tygger bein eller annet fordi den er stresset, er noe helt annet enn å påstå at det er alminnelig for alle hunder. Selv om du ikke har skrevet at det ikke gjelder alle hunder, så er det slik det blir forstått av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk var frekke og tok meg ikke imot til å begynne med, akkuratt som her...

Og likevel ringer det ingen bjeller? Man pleier å bli mottatt som man selv møter andre, og om du gang på gang på gang opplever at folk er frekke og ikke tar imot deg så burde du kanskje se på din egen fremtreden.

Ang det med dokumentasjon så er det god kutyme å legge frem det når det etterspørres, uansett hvor mange ganger man har lagt frem dokumentasjon før. Årsaken til at dokumentasjon etterspørres kan være at man ønsker å verifisere en påstand, men også at man er nysgjerrig og ønsker å lese mer om temaet.

Dersom du senker skuldrene, trekker inn piggene og ruller inn tærne så vil du kunne oppleve mange gode og lærerike diskusjoner her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...