Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge


FranskDogge

Recommended Posts

Sånn mellom deg og meg, så tror jeg at det der er det man fint kan kalle ufint :)

Igjen.. Presentasjonstråd. Trodde man bare sa hei og vinka og ønska velkommen i de jeg.

Ja, når den som presenterer seg bare sier "hei, her er jeg", så gjør man det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Sånn mellom deg og meg tror jeg ikke de hadde virket uansett hvilken form de ble presentert :)

Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Velkommen FranskDogge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Jepp vi har nok alle det... At de er ulike utgjør jo også helt klart en vesentlig forskjell :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg synes det er hyggelig med litt liv selv om vi garantert kommer til å krangle, så jeg gir deg et varmt og inderlig velkommen jeg :)

Håper du trives her, vi er en fin blanding av alt fra veldig erfarne til svært uerfarne som lærer av hverandre , sparker hverandre ned og bygger hverandre opp. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis mange måter å presentere seg på :innocent:

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Ja, når den som presenterer seg bare sier "hei, her er jeg", så gjør man det. ;)

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tramper inn i et forum som en elefant i Glassmagasinet, da er det kanskje ikke så rart om folk reagerer eller?

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man innleder en person i noe, så setter man i gang/starter noe/informerer om (i dette tilfellet, nettvett).. ?

Nei, man innlemmer en person i noe, eller informerer en person om noe og man innleder eventuellt et innlegg med noe. Det er lurt å bruke ord slik de er ment å brukes. Ellers så risikerer du at sånne som meg ikke forstår hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig avreagering ute og går ser jeg :lol:

Velkommen skal du være FD.

Selv leser jeg normalt ikke noen presentasjoner, men denne var jo blitt så mange sider på kort tid at jeg måtte inn å titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Håper "tilstanden" er annerledes til vanlig da :P

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Jeg ser ikke bort fra at du har rett i det :)

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Min erfaring er at noen trenger klar tale, andre tåler kun bomull med sløyfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare fortelle hvorfor jeg plutselig ble aktiv her inne. Det var derfor jeg skrev om Canis i tråden, fordi jeg ble utestengt der. Fikk en advarsel så neste = utestengt på livstid. Godless, takk, det er hyggelig at du synes folk fortjener ditt og datt, jeg overlever en utestengelse men tenkte mer på de som er der inne fortsatt. Om jeg skriver noen innlegg her om hva jeg mener om jernhånda der inne så kanskje de engang skjerper seg og at forumet får ett bedre rykte enn det har idag for det er bare 1 moderator som ødlegger for alle andre.

Djervekvinnen: Nei du trenger ikke fjerne noe her inne så lenge det ikke er til å ta skade av. Det er bedre at folk som kommer inn kan se hvordan de oppfører seg mot folk de har hatt problemer med på andre forum, under andre nick. Jeg kan ikke ta det seriøst det de sier, ikke når det kommer over 10 stk og skriker etter dokumentasjon. Jeg ble spurt om dokumentasjon en sjelden gang på det andre forumet, men da kom det en som de hadde mer respekt for og sa det var riktig. Jeg tror aldri jeg har levert noen dokumentasjon på ett forum, om jeg har så er det ikke noe jeg kommer til å fortsette med. Dette er ett diskusjonssted, ikke ett labratorium som noen tror. Jeg skriver bare om mine egne erfaringer her, som jeg har opplevd, sett eller lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ropes etter dokumentasjon, så får vel være så god ALLE begynne å legge inn kilder i alle innlegg de skriver, da. Vi får se hvor enkelt det blir :innocent:

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand:) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand :) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skole.. Når det gjelder dokumentasjon så er ikke den heller alltid riktig, hvertfall ikke på skolen jeg gikk på der jeg lærte at hunder er alt etende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Velkommen FD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Hvorfor er du på forum om du ikke vil lære noe? Eller sluker du alt rått uansett hvem som sier det?

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Jeg tenker vel heller at det er en annen tråd som startet irritasjonen, ikke denne.

For de som er interessert: http://hundesonen.no/forum/topic/60637-hva-er-det-som-gjoer-pannekaker-og-vafler-saa-godt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Dere spurte meg ikke hvor jeg fikk infoen ifra. Dere forlangte dokumentasjon. Jeg kopierer ikke andres tekst. kanskje dette forumet skulle het "hundelaboratoriumet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Velkommen FD

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...