Gå til innhold
Hundesonen.no

Weiefors Notorious Leja


Maria
 Share

Recommended Posts

ENDELIG skal jeg få valp igjen! Og herre gud så spennende det skal bli. I dag ble det bestemt at vi henter hjem lille Leja rett over nyttår.

Leja er en hvit/rød (sobel) papillonfrøken født 3. november 2011. Hun er fra kennel Weiefors i Sverige, og den eneste valpen i deres N-kull. Hun vokser opp sammen med flere andre papillons, noen av dem bare måneder eldre enn henne selv.

Foreløpig er hun en tøff, bestemt jente som virker trygg på seg selv. Hun sier ifra om de eldre valpene blir for voldsomme og har verdens snilleste mamma som passer henne som en edelsten. Hun legger seg ukritisk til rette i fanget på dem som kommer på besøk. Hun er jo bare babyen ennå, så det blir veldig gøy å se hva hun utvikler seg til å bli. Dessverre yter ikke bildene henne rettferdighet, for hun er ganske übersøt! Hun har et sånt lurt blikk og et smil om munnen.

Planene for lille Leja er først og fremst å være selskaps- og turhund. Men vi skal prøve agility og lydighet og masse annet gøy, det er jeg bestemt på! Dessuten vil vi prøve oss litt i utstillingsringen. Og selvsagt skal hun bli sambos machohund. hehe. Han elsker å kose, så jeg tenker de to blir et skikkelig kose-radarpar.

Navnet er litt nerdete.. Men hun er oppkalt etter en busk som heter Sommerfuglbusk, på latin Buddleja Davidii, pga rasens sommerfuglører og min grønne utdannelse.

Så nå skal jeg oppdatere framover med hvordan det går! 2. januar er hun helt min! :D

39184222837714140991243.jpg

Uploaded with ImageShack.us

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har Leja vært her i noen timer, og det er jo selvsagt bare kos og gøy. Ingen uhell inne, men tisser og det som må til med en gang vi slipper henne ut. Hun er en tøff, uredd jente som sier fra når

ENDELIG skal jeg få valp igjen! Og herre gud så spennende det skal bli. I dag ble det bestemt at vi henter hjem lille Leja rett over nyttår. Leja er en hvit/rød (sobel) papillonfrøken født 3. novem

Bilde av meg med Leja i fanget. Mamma Thindra ligger ved siden av og bare koooser seg Og her er lille Leja sammen med en eldre valp hos oppdretteren, Knut. Han er fem uker eldre enn henne. Sjekk

Bilde av meg med Leja i fanget. Mamma Thindra ligger ved siden av og bare koooser seg :D

38671823082068649701243.jpg

Og her er lille Leja sammen med en eldre valp hos oppdretteren, Knut. Han er fem uker eldre enn henne. Sjekk størrelsesforskjellen, da! :D Hun er LITEN! Men hun kunne jammen sette Knut på plass og, tøffingen.

38119023082779867481243.jpg

Leja og mamma Thindra

39360923082790667751243.jpg

Hun er skikkelig elegant :P Krysser labbene så pent for kameraet. Håper hun blir en fotogen frøken! Chessea er liksom så... svart å ta bilde av!

39419523082783067561243.jpg

Alle bildene er tatt av oppdretter Anne Weiefors. Hos oppdretter har hun blitt kalt Nicolina.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...